Ja beste kijkbuisfokkertjes, zoals jullie weten is ome Vogeltjesdans kandidaat geweest in het programma "het beste idee van Nederland" van SBS6. Dat SBS6 een grote campingzender met een grote campingorganisatie is wisten we al, maar van de herhaling van genoemd feit kreeg vogeltjesdans afgelopen zondag weer eens een bevestiging.
Wat was er namelijk aan de hand? Vogeltjesdans had als oud-kandidaat van dit programma het voorrecht om kaarten te bestellen voor de halve finale van het beste idee van Nederland. Gratis nog wel, inclusief een gratis kopje thee of koffie dus wat wil je als vrekkige Nederlander nog meer

Opgewekt toog TS dus naar Hilversum, alwaar genoemd evenement zou plaatsvinden.
Eenmaal daar aangekomen bleek het te regenen. Hoere SBS6

Anywaay, TS ging naar binnen en liep naar de ingang van studio 22, die notabene ook nog ver lopen van de parkeerplaats bleek te liggen!

Maar goed, de gratis kop thee of koffie in het vooruitzicht hebbende liet Vogeltjesdans zich niet uit het veld slaan en als zodanig arriveerde hij even later in een wachtruimte waarin nog veel meer mensen stonden te wachten op wat komen ging. SBS6 is heel goed in het creeeren van wachtruimtes, SBS grossiert in wachtruimtes. Wat zeg ik, volgens mij heeft SBS6 het begrip "wachtruimte" zelfs uitgevonden. Het was dus allemaal heel erg lang wachten in die wachtruimte. Maar goed.
Op een bepaald moment begon er een of andere aap met een microfoon te bleren dat we zometeen de opnamestudio in mochten, maar "hoho, niet allemaal tegelijk"

Nee, dat moest in een ordelijke wijze geschieden, en wel zodanig dat mensen die voor een bepaalde kandidaat mee waren gekomen ook op een bepaalde plaats in de zaal terecht zouden komen. Iets met kijkcijfers en gejuich voor de kandidaat waarvan ze al een half jaar weten dat die gaat winnen, je weet wel.
Dus enfin, deze doorgestoken-kaart-truc gaat van start en er wordt omgeroepen voor "vrienden familie en fans van jan met de korte lul uit schubbekutteveen". Gejuich steeg op voor deze kandidaat en fansfamilievriendenenvriendinnen gaan dus naar binnen op de voor hun gereserveerde plaatsen. Daarna waren de "fans familieleden broers zussen en ander tuig van Sjaak Trekhaak" opgeroepen. Wederom meldden deze personen zich met gejuich en aldus waren zij aan de beurt om naar binnen te gaan. Ik dacht WTF, je zal maar Sjaak Trekhaak heten
Daarna werden de fans van ene Pieter Selie opgeroepen. Hier juichte echter niemand. Wederom werd er een verbaasde oproep gedaan voor Pieter Selie, en wederom bleef enig gejuich uit. Daarop werden er mensen opgeroepen om zich als fan van Pieter Selie op te werpen, en voor hem te klappen als hij in beeld kwam. WTF, alles voor de kijkcijfers

Maar goed, omdat ik de kwaadste niet ben besloot ik me aan te bieden als fan van Pieter Selie en aldus toog ik met een paar andere barmhartige Samaritamils naar binnen

Dat zou een groot feest worden, dacht ik nog.
Niet dus. We werden echt compleet als klapvee uitgemolken. Nu is dat wel obvious als je in zo'n uitzending terecht komt, maar na 20 keer op commando klappen en juichen word je dat wel zat en als zodanig begon het me steeds meer tegen te vallen. Als jullie een chagerijnige goodlooking fellow in beeld zien die ongeveer een keer per drie tellen klapt en kwaad in de camera kijkt, dat ben ik dus.
Maar goed, anywaytjes, de opnames gingen van start en wat me verbaasde was, dat de hele meuk in de juiste volgorde werd opgenomen. Dus ook tussenfilmpjes enzo werden gewoon afgespeeld tijdens de opnames. Wat tot gevolg had dat een en ander regelmatig mis ging en dat de opnames alles bij elkaar zeker drie kwartier stil hebben gelegen. Zoals ik al zei, SBS6 is koning in wachten
Maar dat is nog niet alles. Ik viel werkelijk van mijn stoel af van welke ideeen er in de halve finale terecht zijn gekomen. De willysphere. Rinus de rups. Een zonnecelfolie rondom een batterij. Smeerbare ontbijtkoek. Die griet met haar oordopjesritssluitingdinges. Om van de waterbesparende douche van Pieter Selie maar niet te spreken. En als je dan ziet wat er door gaat naar de finale...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, de opnames van het beste idee van Nederland zuigen zwaar
Wel kon ik Erland Bakker recht in zijn gezicht uitmaken voor homo en Manon Navarro van dichtbij bekijken

Klacht: campingzenders
Extra uberklacht: urenlang in de auto gezeten
Antiklacht: Manon Navarro
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.