Sorry. Ik heb het natuurlijk índerdaad over religie. :$quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:08 schreef Drinky het volgende:
Je gooit een paar termen door elkaar volgens mij
Religie![]()
Geloof
Er zijn miljarden mensen op deze wereld die er een bepaalde rust in vindenquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:06 schreef wise het volgende:
en vertel dan eens. Wat voor GOEDS komt er uit het geloof?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:08 schreef Drinky het volgende:
Je gooit een paar termen door elkaar volgens mij
Religie![]()
Geloof
En zoals in het artikel kan lezen vallen er ieder 2 a 3% gelovige af.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:10 schreef Neroje het volgende:
[..]
Er zijn miljarden mensen op deze wereld die er een bepaalde rust in vinden
Je zin is niet erg compleetquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
En zoals in het artikel kan lezen vallen er ieder 2 a 3% gelovige af.
Laat het maar creperen, de tijd voor rede komt aan, dit bedoelen ze met 2012quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Blijft er dan niet 97 a 98% over? Of kan ik niet rekenen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom verbied geloof vrije wil volgens jou? Het geeft richtlijnen aan dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:12 schreef Sm0keZ het volgende:
[quote]Ook als ik vraag hoeveel last een gemiddelde fokker heeft van de kerk in zijn/haar buurt krijg ik geen antwoord [/quote[
Geloof verbiedt vrije wil. Vrije wil wint het echter van geloof, alleen heeft het tijd nodig.
Dat volgt daar toch niet uit?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Neroje het volgende:
Denken deze mensen nou echt dat er niets dan slechts voorkomt uit geloof?
en in de gemeente Leeuwardenquote:
Juist, en die 97-98% word dan weer 100%(want dat zijn dan alle gelovigen), en daar gaat dan het jaar erop weer 2-3% vanaf und so weiterquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:14 schreef Neroje het volgende:
[..]
Blijft er dan niet 97 a 98% over? Of kan ik niet rekenen?
Niet per se, maar waarom zouden deze mensen het dan willen?quote:
Moeilijk hè, dat quoten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:12 schreef Sm0keZ het volgende:
[quote]Ook als ik vraag hoeveel last een gemiddelde fokker heeft van de kerk in zijn/haar buurt krijg ik geen antwoord [/quote[
Buiten het hersenspoelen van mijn medemens wat ze dwingt tot onverklaarbaar stom gedrag, word ik ook lekker m'n nest uitgejaagd door die kerkklokken die schijnbaar zo vroeg mogelijk herrie moeten maken. Zo vaak wil ik niet uitslapen op zondag, maar die ene keer dat ik dat graag wil is dat blijkbaar weer niet toegestaan volgens het geloof.
Geloof verbiedt vrije wil. Vrije wil wint het echter van geloof, alleen heeft het tijd nodig.
Je verwart geloof met georganiseerde religie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Neroje het volgende:
Ik zag net op de FP (HAHAHAHA TS komt op de FP![]()
_!!!) dit nieuwsbericht staan:
Leeuwarden sluit ruim helft van de kerken
En echt een groot gedeelte van alle reacties is: "Yes" of "Nu de rest nog" en dan heb je natuurlijk altijd nog de mensen die "Nu alle moskeeën nog!
" een nuttige toevoeging op zo'n nieuwsbericht vinden.
Ik snap echt niet waarom dit soort mensen alle geloof uit de wereld willen verbannen. Denken deze mensen nou echt dat er niets dan slechts voorkomt uit geloof? Ook als ik vraag hoeveel last een gemiddelde fokker heeft van de kerk in zijn/haar buurt krijg ik geen antwoord.
Klacht: Mensen die zonder het te fatsoenlijk te onderbouwen alle kerken/moskeeën weg willen hebben...
Ze kunnen ook vinden dat religie overwegend negatief werkt. Dus zeg, 60% slecht, 40% goed.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:18 schreef Neroje het volgende:
Niet per se, maar waarom zouden deze mensen het dan willen?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:20 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Je verwart geloof met georganiseerde religie.
quote:re·li·gie de; v -s, -giën geloofsleer, godsdienst
quote:ge·lo·ven geloofde, h geloofd 1 vast vertrouwen in het bestaan van iem of iets: ~ in (of: aan) God 2 voor waar houden op het gezag ve ander 3 menen, denken: ik geloof dat hij ziek is 4 een godsdienst aanhangen || eraan moeten ~aiets onaangenaams moeten ondergaan; b) vernield worden; hij gelooft het wel maakt zich geen zorgen
Het lijkt me sterk dat die schreeuwers op de frontpage er zo genuanceerd over denken. Maar dat kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze kunnen ook vinden dat religie overwegend negatief werkt. Dus zeg, 60% slecht, 40% goed.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Neroje het volgende:
Ik zag net op de FP (HAHAHAHA TS komt op de FP![]()
_!!!) dit nieuwsbericht staan:
Sub-klacht: Het geloof kan niet onderbouwen dat er uberhaupt een God bestaat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Neroje het volgende:
Klacht: Mensen die zonder het te fatsoenlijk te onderbouwen alle kerken/moskeeën weg willen hebben...
Maar wat maakt het JOU nou uit dat er mensen zijn die rust vinden in iets wat (volgens jou) niet bestaat? En no way dat je alle kerken een andere nuttige bestemming kan geven...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Sub-klacht: Het geloof kan niet onderbouwen dat er uberhaupt een God bestaat.
STFU en wees blij dat kerken sluiten, kunnen die gebouwen voor nuttige dingen gebruikt worden. +1 voor al die anti-kerk reacties.
Hoe zat het ook alweer, de richtlijn is dat je als een goed mens leeft zodat je naar de hemel gaat..? Maar natuurlijk kun je daar ook tegen betaling komen met zo'n aflaatquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:14 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Waarom verbied geloof vrije wil volgens jou? Het geeft richtlijnen aan dat is iets heel anders.
Die kerken die niet nuttig gebruikt kunnen worden kunnen we altijd nog slopen. Niks aan het handje lijkt me.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:57 schreef Neroje het volgende:
Maar wat maakt het JOU nou uit dat er mensen zijn die rust vinden in iets wat (volgens jou) niet bestaat? En no way dat je alle kerken een andere nuttige bestemming kan geven...
Ach kom, nu overdrijf je. De FP is echt niet representatief voor wat mensen denken en hoe ze kunnen discussiëren. Op de FP komen brallers.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef]Neroje het volgende:
De poster boven je heeft bijna een uur de tijd gehad om iets te typen, en die kwam ook niet verder dan:quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Ach kom, nu overdrijf je. De FP is echt niet representatief voor wat mensen denken en hoe ze kunnen discussiëren. Op de FP komen brallers.
Zo'n klein invoer vakje gecombineerd met de onbetrouwbaarheid van de FP/internet plus de snelheid waarop anderen reageren nodigt niet uit om een evenwichtig en doordacht opiniestuk te schrijven waarin de poster zijn standpunt aangaande het betreffende onderwerp ventileert.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef slacker_nl het volgende:
En wat het mij uitmaakt? Het geloof is een grote bron van ergernis.
Totaal niet relevant, het enige wat relevant is, is dat god niet bestaat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:10 schreef Neroje het volgende:
[..]
Er zijn miljarden mensen op deze wereld die er een bepaalde rust in vinden
Ja dat is moeilijk. Aangezien religie zo vaak als excuus voor gebruikt voor geweld en oorlogen dat het niet altijd te accepteren isquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:10 schreef Stephan1237 het volgende:
Respecteer gewoon ieders geloof, is dat nu zo moeilijk?
Ik denk dat we dit wel onder hersenloos gezeik op geloof kunnen verstaanquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Totaal niet relevant, het enige wat relevant is, is dat god niet bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |