abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:36:28 #1
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74354225
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een dakkoepeltje.
Het is de bedoeling dat hij op een plat dak gemonteerd wordt. Montage etc. wil ik zelf doen. Afmeting ca. 80x80cm of iets kleiner. Idee is om op een wat donkere kamer meer daglicht te krijgen.

In mijn werk kom ik het af en toe besteksmatig tegen; we noemen een bepaald merk en de aannemer moet het verder dan uitzoeken.
Nu zoek ik dus eigenlijk een soort kant-en-klaar pakket. Er zijn genoeg bedrijven die dat soort dingen verkopen, heb ik al gezien, maar zijn er mensen die ervaing met bepaalde types / merken hebben?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74354249
Kijk hier

Je kunt via mij wel een Skytube kopen, ideaal. Zeer grote lichtopbrengst, gemakkelijk te monteren. Geen raveling nodig etc. Echt een aanrader.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_74354380
Ga voor een lighttube,de onze is 35 cm in doorsnede en lijkt net een plafondjerre.
Voordeel is dat hij geisolleerd is,dus dubbelwandig en je moet echt met kinderen op dievenpad,want die zijn klein genoeg om er doorheen te kunnen.En het is gewoon genoeg licht wat je binnen krijgt.De mensen die bij ons binnenkomen verbazen zich over de hoeveelheid licht die hij opbrengt.
pi_74354507
Die bedoel ik Skytube Helios.

pi_74355029
Hierover ben ik helemaal enthousiast !

Het was dat ze toen nog niet bestonden en doe ik het met een lichtkoepel van 2 x 1 meter.
Wat een giga klere herrie maakt bij een regenbui.

(tel daarbij op: 5 veluxdakramen. Volgens mij 95 decibel als het een beetje doorregent zoals nu.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 17:19:21 #6
17893 Forno
pi_74355781
Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Gewoon minimaal een dubbelwandige koepel en geisoleerde opstand en je bent klaar. Die dingen zijn zo goedkoop, dat tegen de tijd er beschadigingen op zitten, je gewoon een nieuwe koopt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:28:11 #7
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74356101
Ik weet niet hoe groot je hem wil, maar let er wel op dat inbrekers er een harde piemol van krijgen
(hier achter liggen 2 scholen met die dingen, bijna elk jaar is het wel raak, en bijna altijd via die dingen op het dak)
ฝัน
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:39:33 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74356507
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:19 schreef Forno het volgende:
Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Gewoon minimaal een dubbelwandige koepel en geisoleerde opstand en je bent klaar. Die dingen zijn zo goedkoop, dat tegen de tijd er beschadigingen op zitten, je gewoon een nieuwe koopt.
Ja, dat weet ik, maar dat was niet de vraag. Het gaat mij erom of er mensen zijn die ervaring met bepaalde leveranciers / merken /types hebben.
En om de 2 jaar een nieuwe plaatsen heb ik geen zin in; ik ben de afgelopen 10 jaar non-stop in 4 verschillende huizen aan het klussen geweest.
Heb dus niet zoveel zin om dingen over te moeten gaan doen na 2 jaar.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:47:09 #9
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74356814
oke, daar kan ik je niet mee helpen, maar wou je even waarschuwen
ฝัน
pi_74357024
Er zijn toch ook "vaste" lichtkoepels, die niet open kunnen? Zijn die net zo inbraakgevoelig?
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:04:32 #11
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_74359067
Ik zal morgen even in mijn spullen graven ik heb pas eentje "laten" plaatsen in een uitbouw die ik gedaan had.
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_74361919
Als je perse een lichtkoepel wil kan je kiezen uit de volgende merken:
Vaculux
BIK (behoort samen met Vaculux bij hetzelfde moederbedrijf)
Deudekom Plastic Industrie
Van Boven
en Velux maakt hele mooie ramen voor plat dak.

Volgens mij levert geen van deze bedrijven rechtstreeks aan particulieren dus meld je bij een handelaar zoals Jongeneel, Aabo, Kelders, Stoel van Klaveren, BBN Bouwcenter etc....
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 20:20:07 #13
17893 Forno
pi_74361990
Koop gewoon een dakkoepel, via internet. Die dingen gaan best wel een tijdje mee hoor. Wil je garantie dat de koepel tien jaar krasvrij is? Ben benieuwd of dat kan.

Het maken van de sparing en het aanhelen van het gat is het meeste werk. De koepel zelf kost niet veel. Die dingen zijn redelijk standaard en altijd te vervangen.

Wat betreft inbraakgevoeligheid tja. Is een kwestie van de toegang tot het dak moeilijk maken. Als je bij zo'n ding kunt komen, kun je hem ook makkelijk open maken. Dat is nu eenmaal een gegeven. Of je moet van die lelijke stalen staven aan de binnenkant maken. Maar wie wil dat?
pi_74362336
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Forno het volgende:
Koop gewoon een dakkoepel, via internet. Die dingen gaan best wel een tijdje mee hoor. Wil je garantie dat de koepel tien jaar krasvrij is? Ben benieuwd of dat kan.

Het maken van de sparing en het aanhelen van het gat is het meeste werk. De koepel zelf kost niet veel. Die dingen zijn redelijk standaard en altijd te vervangen.

Wat betreft inbraakgevoeligheid tja. Is een kwestie van de toegang tot het dak moeilijk maken. Als je bij zo'n ding kunt komen, kun je hem ook makkelijk open maken. Dat is nu eenmaal een gegeven. Of je moet van die lelijke stalen staven aan de binnenkant maken. Maar wie wil dat?
je kunt er ook van die spijlen in maken en dan een opaal-kleurige perspex plaat in leggen... dan zie je het niet eens meer.... en toch licht...

maar idd, die kleine koepels schijnen idd wel veel licht door te laten zoals al verteld werd...
pi_74362376
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Er zijn toch ook "vaste" lichtkoepels, die niet open kunnen? Zijn die net zo inbraakgevoelig?
een inbreker hoeft het niet heel te houden he...
pi_74364041
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

een inbreker hoeft het niet heel te houden he...
Nee, maar dan heb ik grotere ramen op toegankelijkere plekken...
pi_74365534
Als je een polycarbonaat koepel neemt is dat ook voldoende inbraakveilig, alleen wel eentoersschroeven nemen. Polycarbonaat is 300x sterker dan glas. Ik zou sowieso een opaalkleurige koepel nemen, dit geeft véél mooier licht, je ziet het vuil wat op de koepel ligt véél minder, men kan vanaf het dak niet zien wat er onder de koepel ligt en je hebt géén vergrootglaswerking.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:45:22 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74379763
Inbraakgevoeligheid is niet zo'n punt. Als je bij ons op het dak kunt komen, ben je ook al zo'n beetje binnen geweest
Roofingburner, ik ga een speuren tussen de leveranciers die je noemt. Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')