Ja, dat weet ik, maar dat was niet de vraag. Het gaat mij erom of er mensen zijn die ervaring met bepaalde leveranciers / merken /types hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:19 schreef Forno het volgende:
Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Gewoon minimaal een dubbelwandige koepel en geisoleerde opstand en je bent klaar. Die dingen zijn zo goedkoop, dat tegen de tijd er beschadigingen op zitten, je gewoon een nieuwe koopt.
je kunt er ook van die spijlen in maken en dan een opaal-kleurige perspex plaat in leggen... dan zie je het niet eens meer.... en toch licht...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Forno het volgende:
Koop gewoon een dakkoepel, via internet. Die dingen gaan best wel een tijdje mee hoor. Wil je garantie dat de koepel tien jaar krasvrij is? Ben benieuwd of dat kan.
Het maken van de sparing en het aanhelen van het gat is het meeste werk. De koepel zelf kost niet veel. Die dingen zijn redelijk standaard en altijd te vervangen.
Wat betreft inbraakgevoeligheid tja. Is een kwestie van de toegang tot het dak moeilijk maken. Als je bij zo'n ding kunt komen, kun je hem ook makkelijk open maken. Dat is nu eenmaal een gegeven. Of je moet van die lelijke stalen staven aan de binnenkant maken. Maar wie wil dat?
een inbreker hoeft het niet heel te houden he...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Er zijn toch ook "vaste" lichtkoepels, die niet open kunnen? Zijn die net zo inbraakgevoelig?
Nee, maar dan heb ik grotere ramen op toegankelijkere plekken...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
een inbreker hoeft het niet heel te houden he...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |