Denk je dat het incassobureau meer kan doen dan jijzelf?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:24 schreef FriescheOndernemert het volgende:
Mijn vraag is nu, mocht het incassobureau constateren dat hij inderdaad niet op het adres woont, wat kan ik dan doen? Moet ik aangifte doen o.i.d.?
Op zo'n stompzinnige comment zonder enige onderbouwing reageer ik niet eens..quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef 314 het volgende:
TS is net geregistreerd om alleen dit topic aan te maken.. zal wel een puber zijn die voor ¤200 een website in mekaar heeft geflanst, dit nu netjes een online dienst noemt, en begint te zeuren omdat ie bedonderd is.. waarom open je dan een topic? vraag het gewoon aan dat incassobureau dat je (zogenaamd) ingeschakeld hebt, het is hun werk nou eenmaal dus ze kunnen je vast ook wel vertellen hoe ze zoiets normaal gesproken aanpakken
aldus de reactiequote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef FriescheOndernemert het volgende:
Ik zal afwachten wat het incassobureau zegt.
De resultaten zal ik hier wel posten.
[..]
Op zo'n stompzinnige comment zonder enige onderbouwing reageer ik niet eens..
Advies vragen is dus verboden op FOK?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:34 schreef 314 het volgende:
[..]
aldus de reactie![]()
het is toch logisch dat je even naar dat bureau kunt bellen om naar de werkwijze te vragen en eventueel aangifte te doen, in plaats van een topic openen?
Incassobureaus kennen wel de weg een beetje, dat kan soms wel schelen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Denk je dat het incassobureau meer kan doen dan jijzelf?
Natuurlijk niet, en het beste advies wordt je zelfs gegeven. Bel met het incassobureau.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:39 schreef FriescheOndernemert het volgende:
[..]
Advies vragen is dus verboden op FOK?
Als hij online is gekomen omdat het incassobureau hem nu een brief heeft gestuurd woont hij dus wel op het opgegeven adres. Ik zou in ieder geval alle logs en gesprekken en emails e.d. bewaren. Verder zou ik zeker aangifte doen, temeer omdat volgens mij alleen de politie IP-adressen mag achterhalen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:24 schreef FriescheOndernemert het volgende:
Hallo,
Na verschillende aanmaningen gestuurd te hebben heb ik hem in gebreke gesteld en het incassobureau ingeschakeld.
Nu kwam hij net plotseling online en vertelde mij dat hij niet van plan was te betalen, en dat hij een vals adres en een valse naam had opgegeven bij de bestelling.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan een beslaglegging alleen plaatsvinden door een gerechtsdeurwaarder met een uitspraak van de rechter. (Met als uitzondering de belastingdienst.) En een gerechtsdeurwaarder kan ook bij de Burgerlijke Stand een adres opvragen, dat mag een incassobureau niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:44 schreef Skv het volgende:
Incassobureau zal aanmaningen gaan sturen, vanaf dat moment moet het bedrag (inclusief bijkomende incassokosten) aan het incassobureau worden betaald. Zodra zij het hele bedrag binnen hebben maken ze het naar jou over.
Mocht het incassobureau geen betaling ontvangen binnen hun gestelde termijn(en), dan zullen ze overgaan tot het langsgaan op het desbetreffende adres en eventueel daarna overgaan op inbeslaglegging van spullen van je klant. Het incassobureau vraagt hiervoor meestal wel een (getekende) overeenkomst, bewijs van levering van jouw zijde en een originele factuur, een herinneringsfactuur en minimaal één aanmaningsfactuur.
Mocht het incassobureau de klant niet aantreffen op het door jou aangegeven adres, zullen ze een (kort) onderzoek instellen naar de nieuwe verblijfplaats. Mochten ze hier niet achter kunnen komen kan je overgaan tot het doorgeven van IP-gegevens e.d., maar zal het erg moeilijk zijn om je geld nog te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |