abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74351637
Hallo,

De volgende situatie doet zich voor in mijn bedrijf:
Een klant die online diensten bij mij heeft aangeschaft t.w.v. ¤200 heeft weken niks van zich laten horen, en zodoende ook de rekening niet betaald. Na verschillende aanmaningen gestuurd te hebben heb ik hem in gebreke gesteld en het incassobureau ingeschakeld.

Nu kwam hij net plotseling online en vertelde mij dat hij niet van plan was te betalen, en dat hij een vals adres en een valse naam had opgegeven bij de bestelling. Mijn gevoel zegt dat hij liegt, omdat zijn naam en adres meerdere hits op google.nl opleveren.

Mijn vraag is nu, mocht het incassobureau constateren dat hij inderdaad niet op het adres woont, wat kan ik dan doen? Moet ik aangifte doen o.i.d.?
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:25:49 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_74351671
IP adres achterhalen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:30:50 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74351832
Je hebt neem ik aan ook een afleveradres?
Lezen... online diensten.... sorry
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74352156
betaald?
pi_74352625
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:24 schreef FriescheOndernemert het volgende:

Mijn vraag is nu, mocht het incassobureau constateren dat hij inderdaad niet op het adres woont, wat kan ik dan doen? Moet ik aangifte doen o.i.d.?
Denk je dat het incassobureau meer kan doen dan jijzelf?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74352674
Als een klant willens en wetens de boel bedondert en dat zelf nota bene toegeeft, zou ik overwegen om aangifte te doen wegens diefstal.
  Donald Duck held dinsdag 3 november 2009 @ 15:56:56 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74352773
Via die online diensten heb je vast wel z'n IP-adres. En anders is dat ook wel uit een mailtje te trekken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74352879
Dit moet je gewoon aan het incassobureau doorgeven. Als het een beetje een goed bureau is zoeken ze dit voor je uit.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:00:50 #9
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74352925
Het incassobureau lekker zijn gang laten gaan voorlopig, en al je mails en logs bewaren met die gast.

(En vooral niet uren en uren van jezelf gaan investeren, want dan is die 200 euro in alle gevallen toch veel te weinig betaald. Zie het als de categorie: shit happens, en laat de molen lekker ronddraaien om die gast te laten plukken door het incassobureau, zonder je eigen kostbare tijd er al te veel aan te verdoen)
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_74353262
Waarom vinden jullie allemaal dat TS deze zaak bij het incassobureau moet laten? De klant in kwestie zegt expliciet dat hij niet wil betalen en dat hij een fout adres heeft opgegeven (los van de vraag of dat laatste waar is). Dat is dan toch gewoon diefstal? Ben ik de enige die vindt dat TS gewoon aangifte moet doen bij de politie?
pi_74353484
Ben wel benieuwd naar de gegevens en wat ie exact heeft gedaan?

Wat is er te vinden over hem op internet?
Hebben jullie me een beetje gemist?
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:18:00 #12
112251 314
gimme pie!
pi_74353520
TS is net geregistreerd om alleen dit topic aan te maken.. zal wel een puber zijn die voor ¤200 een website in mekaar heeft geflanst, dit nu netjes een online dienst noemt, en begint te zeuren omdat ie bedonderd is.. waarom open je dan een topic? vraag het gewoon aan dat incassobureau dat je (zogenaamd) ingeschakeld hebt, het is hun werk nou eenmaal dus ze kunnen je vast ook wel vertellen hoe ze zoiets normaal gesproken aanpakken
pi_74353533
Overigens, een naam en adres kun je zo uit het telefoonboek halen om een en ander vertrouwd te doen lijken... niet zo vreemd dus.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74353741
Het incassobureau zal meer ervaring hebben met dit soort zaken en wellivht weten hoe dit verder door te zetten dus ik zou ze niet meteen aan de kant zetten.
Ga eens vragen wat zij als vervolg in gedachten hebben.

Ik zie op zich geen kwaad in aangifte.
Maar mogelijk zegt de dienstdoende agent dat dit een civiele zaka is en dus niet voor de politie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74353935
Ik zal afwachten wat het incassobureau zegt.
De resultaten zal ik hier wel posten.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef 314 het volgende:
TS is net geregistreerd om alleen dit topic aan te maken.. zal wel een puber zijn die voor ¤200 een website in mekaar heeft geflanst, dit nu netjes een online dienst noemt, en begint te zeuren omdat ie bedonderd is.. waarom open je dan een topic? vraag het gewoon aan dat incassobureau dat je (zogenaamd) ingeschakeld hebt, het is hun werk nou eenmaal dus ze kunnen je vast ook wel vertellen hoe ze zoiets normaal gesproken aanpakken
Op zo'n stompzinnige comment zonder enige onderbouwing reageer ik niet eens..
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:34:45 #16
112251 314
gimme pie!
pi_74354166
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef FriescheOndernemert het volgende:
Ik zal afwachten wat het incassobureau zegt.
De resultaten zal ik hier wel posten.
[..]

Op zo'n stompzinnige comment zonder enige onderbouwing reageer ik niet eens..
aldus de reactie

het is toch logisch dat je even naar dat bureau kunt bellen om naar de werkwijze te vragen en eventueel aangifte te doen, in plaats van een topic openen?
pi_74354353
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:34 schreef 314 het volgende:

[..]

aldus de reactie

het is toch logisch dat je even naar dat bureau kunt bellen om naar de werkwijze te vragen en eventueel aangifte te doen, in plaats van een topic openen?
Advies vragen is dus verboden op FOK?
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:50:16 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74354763
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Denk je dat het incassobureau meer kan doen dan jijzelf?
Incassobureaus kennen wel de weg een beetje, dat kan soms wel schelen.
pi_74355756
En daarom wordt bij een online dienst meestal vooruitbetaling gevraagd.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74355913
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:39 schreef FriescheOndernemert het volgende:

[..]

Advies vragen is dus verboden op FOK?
Natuurlijk niet, en het beste advies wordt je zelfs gegeven. Bel met het incassobureau.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:03:46 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74369264
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:24 schreef FriescheOndernemert het volgende:
Hallo,
Na verschillende aanmaningen gestuurd te hebben heb ik hem in gebreke gesteld en het incassobureau ingeschakeld.

Nu kwam hij net plotseling online en vertelde mij dat hij niet van plan was te betalen, en dat hij een vals adres en een valse naam had opgegeven bij de bestelling.
Als hij online is gekomen omdat het incassobureau hem nu een brief heeft gestuurd woont hij dus wel op het opgegeven adres. Ik zou in ieder geval alle logs en gesprekken en emails e.d. bewaren. Verder zou ik zeker aangifte doen, temeer omdat volgens mij alleen de politie IP-adressen mag achterhalen.

Volgende keer de opdracht zwart op wit laten zetten en zoals al gezegd, vooruitbetaling eisen (of een deel ervan). En check de opgegeven gegevens van de opdrachtgever.
pi_74370709
Incassobureau zal aanmaningen gaan sturen, vanaf dat moment moet het bedrag (inclusief bijkomende incassokosten) aan het incassobureau worden betaald. Zodra zij het hele bedrag binnen hebben maken ze het naar jou over.

Mocht het incassobureau geen betaling ontvangen binnen hun gestelde termijn(en), dan zullen ze overgaan tot het langsgaan op het desbetreffende adres en eventueel daarna overgaan op inbeslaglegging van spullen van je klant. Het incassobureau vraagt hiervoor meestal wel een (getekende) overeenkomst, bewijs van levering van jouw zijde en een originele factuur, een herinneringsfactuur en minimaal één aanmaningsfactuur.
Mocht het incassobureau de klant niet aantreffen op het door jou aangegeven adres, zullen ze een (kort) onderzoek instellen naar de nieuwe verblijfplaats. Mochten ze hier niet achter kunnen komen kan je overgaan tot het doorgeven van IP-gegevens e.d., maar zal het erg moeilijk zijn om je geld nog te krijgen.

Enkele keren zelf meegemaakt dat er een brief van het incassobureau volgde met 'cliënt is kwijt, betaal maar wat onderzoekskosten'. Kwam dan neer op 10 euro onderzoekskosten oid, maar het debetbedrag van EUR 700,- kon ik naar fluiten.

Ook kan het zijn dat een klant wel aangetroffen wordt, maar niet wil betalen. In dat geval zal het incassobureau hoogstwaarschijnlijk een rechtzaak aanspannen uit eigen naam, waarna de rechter beslist of de gedaagde moet betalen of niet. Dit gebeurt vaak ook nog in termijnen, dus dan moet je gewoon erg lang afwachten tot het hele bedrag is afbetaald aan het incassobureau en vervolgens naar jou terugkomt.

Dit is iig de werkwijze van het abonnement dat ik had bij Intrum Justitia.

Sterkte, ik heb er zelf helaas ook genoeg ervaring mee..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74371181
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:44 schreef Skv het volgende:
Incassobureau zal aanmaningen gaan sturen, vanaf dat moment moet het bedrag (inclusief bijkomende incassokosten) aan het incassobureau worden betaald. Zodra zij het hele bedrag binnen hebben maken ze het naar jou over.

Mocht het incassobureau geen betaling ontvangen binnen hun gestelde termijn(en), dan zullen ze overgaan tot het langsgaan op het desbetreffende adres en eventueel daarna overgaan op inbeslaglegging van spullen van je klant. Het incassobureau vraagt hiervoor meestal wel een (getekende) overeenkomst, bewijs van levering van jouw zijde en een originele factuur, een herinneringsfactuur en minimaal één aanmaningsfactuur.
Mocht het incassobureau de klant niet aantreffen op het door jou aangegeven adres, zullen ze een (kort) onderzoek instellen naar de nieuwe verblijfplaats. Mochten ze hier niet achter kunnen komen kan je overgaan tot het doorgeven van IP-gegevens e.d., maar zal het erg moeilijk zijn om je geld nog te krijgen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan een beslaglegging alleen plaatsvinden door een gerechtsdeurwaarder met een uitspraak van de rechter. (Met als uitzondering de belastingdienst.) En een gerechtsdeurwaarder kan ook bij de Burgerlijke Stand een adres opvragen, dat mag een incassobureau niet.
pi_74371601
Nouja, de beslaglegging weet ik niet helemaal zeker, bij mij is het gegaan tot aan dat het incassobureau aan de deur van de klant stond, maar die bleek daar niet meer te wonen en is nooit meer te achterhalen geweest.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')