Je kunt aan elk medicijn of drug verslaafd raken, echter is niet iedereen verslavingsgevoelig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:36 schreef Slaap-lekker het volgende:
Inderdaad wat ik al vaak heb gezegd heb ik zelf ook invloed gehad in dit probleem en loop ik daar niet voor weg.
Even om aan te geven hoe de doktor voorschrijft;
Mijn vriendin heeft vandaag 2 kiezen in het ziekenhuis laten trekken en ze heeft van de doktor geen ibuprofen 600 gekregen maar Tramadol en wat blijkt.....
Hier kun je ook snel aan verslaafd raken.....
Dus? Hoestdrank kun je ook aan verslaafd raken, dat dan ook maar niet meer gebruiken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:36 schreef Slaap-lekker het volgende:
Even om aan te geven hoe de doktor voorschrijft;
Mijn vriendin heeft vandaag 2 kiezen in het ziekenhuis laten trekken en ze heeft van de doktor geen ibuprofen 600 gekregen maar Tramadol en wat blijkt.....
Hier kun je ook snel aan verslaafd raken.....
zoals ik al eerder zei valt er tegenwoordig ook veel te zeggen voor het direct kappen met de middelen. met die onthoudingsverschijnselen valt het over het algemeen wel mee. wel komt de slapeloosheid een tijdje terug waarchijnlijk. ts slaapt waarschijnlijk een paar dagen gewoon helemaal NIET. en dan is op een gegeven moment je lijf zo moe dat je weer wil en gaat slapen, en op een gegeven moment kom je weer op een redelijk normaal ritme.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jij bent wel een langzame leerling he?
Nog steeds geen bijsluiter gelezen?![]()
Ik zal het even voor je uitspellen en daarna zoek je het maar lekker uit:
* Wanneer u stopt met het innemen van Dormicum kan het gebeuren dat de klachten waarvoor u Dormicum kreeg voorgeschreven, in verhevigde mate terugkeren. Daarom moet u niet plotseling stoppen met Dormicum maar geleidelijk minder tabletten innemen.
* Als bij u een lichamelijke afhankelijkheid is ontstaan en als u dan plotseling stopt met het innemen van de tabletten, dan kunnen bij u onthoudingsverschijnselen optreden. Deze onthoudingsverschijnselen kunnen zich uiten als hevige angst, spanning, hoofdpijn, spierpijn, rusteloosheid, verwardheid en geïrriteerdheid. Soms komen nog ernstiger verschijnselen voor zoals zelfvervreemding, verlies van werkelijkheidszin, verhoogde gehoorscherpte, een doof gevoel en tintelingen in de ledematen, waarnemingen die er niet zijn (hallucinaties), epileptische aanvallen en een overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking. Daarom moet u niet plotseling stoppen maar in overleg met uw dokter langzaam minderen met het innemen van Dormicum.
http://www.consumed.nl/bijsluiters/1700/Dormicum_tabletten
het spijt me, maar ik wil toch n og maar een keer zeggen dat men er nu anders over denkt en dat het misschien wel beter is om er direct mee te stoppen. ik studeer farmacie, ja voor apotheker dus. en dit wordt mij regelmatig verteld over de benzodiazepines, waaronder dormicum valt. met de ontwenningsverschijnselen valt het wel mee (zoals ts ook van de instantie die hij belde te horen heeft gebkregen), je slaapt alleen een tijd niet. valt wel mee te leven denk ik.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
TS is nu al drie keer gewaarschuwd dat hij niet zomaar kan stoppen zonder dat dat gevolgen heeft.
Maar TS zit hier de hele boel in de maling te nemen, of TS heeft een enorm bord voor zijn kop.
Want mensen met dyslectie kunnen niet intelligent zijnquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:09 schreef Patatjeoorlog het volgende:
For fuck sakes, HBO en dan een dyslectisch taalgebruik waar Van Dale zich in zijn graf voor zou omdraaien.
Lees de OP nog eensch door, mijn geestelijk gehandicapte broertje weet het nog subtieler te brengen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Want mensen met dyslectie kunnen niet intelligent zijn![]()
Dan ben jij zeker meer gehandicapt dan je broertje?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:13 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
Lees de OP nog eensch door, mijn geestelijk gehandicapte broertje weet het nog subtieler te brengen.
Neem een slaaptablet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ben jij zeker meer gehandicapt dan je broertje?
Neem jij er zelf dan een stuk of 50 of zo...quote:
Nee bedankt, ik heb een goed leven en ga vooral niet happen op mensen op internet, ik heb namelijk wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem jij er zelf dan een stuk of 50 of zo...
Wat was jouw inhoudelijke bijdrage in dit topic ook al weer?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:21 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
Nee bedankt, ik heb een goed leven en ga vooral niet happen op mensen op internet, ik heb namelijk wel wat beters te doen.
Dat ik niet serieus ga reageren op mensen die niet eens woorden kunnen spellen en er zo'n melo-dramatisch verhaal van maken dat ik me serieus af vraag of het wel allemaal zo erg is als het is. Give me a fucking break, als jij zulke problemen hebt zou ik serieus hulp gaan zoeken en niet op internet zielsverwanten gaan zoeken of een oplossing voor je probleem.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat was jouw inhoudelijke bijdrage in dit topic ook al weer?
Heb jij daar een probleem mee dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:25 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
Dat ik niet serieus ga reageren op mensen die niet eens woorden kunnen spellen en er zo'n melo-dramatisch verhaal van maken dat ik me serieus af vraag of het wel allemaal zo erg is als het is. Give me a fucking break, als jij zulke problemen hebt zou ik serieus hulp gaan zoeken en niet op internet zielsverwanten gaan zoeken of een oplossing voor je probleem.
Ik heb mijn ervaring preventief hier gepost.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:25 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
Dat ik niet serieus ga reageren op mensen die niet eens woorden kunnen spellen en er zo'n melo-dramatisch verhaal van maken dat ik me serieus af vraag of het wel allemaal zo erg is als het is. Give me a fucking break, als jij zulke problemen hebt zou ik serieus hulp gaan zoeken en niet op internet zielsverwanten gaan zoeken of een oplossing voor je probleem.
Herr TS heeft een Duitse inslag?quote:
Doe niet zo achterlijk betrokken met TS, ik ben en blijf van mening dat je gewoon aandacht zoekt als je op deze manier oplossingen zoekt voor je problemen, red. ZEKER als je ook nog eens in de wereld moet brengen dat je "net die laatste naar binnen gegooid om nog een keer die lekkere roes te voelen". Dan kun je reacties verwachten die je waarschijnlijk niet aan staan. Dit is precies hetzelfde als een drugsverslaafde zwerver een euro of 5 geven omdat ze anders niet kunnen slapen, en ze vervolgens bij de auto achter je precies hetzelfde te zien doen. Nee mensch, als je problemen hebt moet je het vooral op deze manier oplossen, dan kom je er wel in je leven. Er zijn niet voor niets professioneel opgeleide mensen die hier voor zijn, maar goed als jij je aangevallen voelt omdat je grote vriendin waarvan je hoogstwaarschijnlijk niet eens de naam weet, be my guest. Maar verwacht niet op een discussie forum dat iemand het altijd maar eens moet zijn met betrokkenen, dat is het mooie, iedereen mag zijn mening hebben en daarom is dit niet de plek om zulke dingen te bespreken, red.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb jij daar een probleem mee dan?
Haphapquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:32 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk betrokken met TS, ik ben en blijf van mening dat je gewoon aandacht zoekt als je op deze manier oplossingen zoekt voor je problemen, red. ZEKER als je ook nog eens in de wereld moet brengen dat je "net die laatste naar binnen gegooid om nog een keer die lekkere roes te voelen". Dan kun je reacties verwachten die je waarschijnlijk niet aan staan. Dit is precies hetzelfde als een drugsverslaafde zwerver een euro of 5 geven omdat ze anders niet kunnen slapen, en ze vervolgens bij de auto achter je precies hetzelfde te zien doen. Nee mensch, als je problemen hebt moet je het vooral op deze manier oplossen, dan kom je er wel in je leven. Er zijn niet voor niets professioneel opgeleide mensen die hier voor zijn, maar goed als jij je aangevallen voelt omdat je grote vriendin waarvan je hoogstwaarschijnlijk niet eens de naam weet, be my guest. Maar verwacht niet op een discussie forum dat iemand het altijd maar eens moet zijn met betrokkenen, dat is het mooie, iedereen mag zijn mening hebben en daarom is dit niet de plek om zulke dingen te bespreken, red.
Desalniettemin wens ik mevrouw heel veel succes met het afkicken.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:21 schreef Patatjeoorlog het volgende:
[..]
..en ga vooral niet happen op mensen op internet, ik heb namelijk wel wat beters te doen.
Haphap, dat is natuurlijk ook een briljante reactie als je niet meer weet wat je moet zeggen.quote:
Ik snap de insteek heel goed, je doet net alsof je mensen ergens voor wil behoeden maar eigenlijk wil je lekker zwelgen in je zelfmedelijden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:31 schreef Slaap-lekker het volgende:
Volgens mij merk ik een vorm van irritatie of een dipje.
Kip, snap je de insteek van mijn verhaal wel eens of is het je bedoeling iemand proberen online toe te schreeuwen wat je in de praktijk niet snel zult doen?!
Heb niet de ervaringen die Kip heeft maar begrijp haar felheid wel en jij moet ook niet vergeten dat je OP werkelijk om te huilen is he. Dan roep je het ook echt wel over je af.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:53 schreef Slaap-lekker het volgende:
Kipje,
Gelukkig vind jij jezelf uitstekend, hoop dat je directe omgeving dat ook blijft vinden.
Je kent de achtergrond niet noch hoe de dokter reageerde of wat we bespraken. Ik zal verder niet inhoudelijk reageren, het is jou mening en daarmee is de kous af!
Gelukkig kan ik nog heel wat van mijn leven maken en dat wat veloren is opnieuw opbouwen!
Vanavond slapen zonder de troep, ben benieuwd hoe het gaat
Dat gaat hij nu toch ook doen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:29 schreef Dipkip het volgende:
Dat neemt niet weg dat ik tenminste de ballen had om te zeggen het is niet anders, nu schouders er onder en zorgen dat het mn leven maar minimaal beinvloedt. Dat gedeelte, het omgaan met, heeft te maken met karakter en niet met je huisarts.
Gelukkig dat jij het wel snaptquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:50 schreef APK het volgende:
[..]
Dat gaat hij nu toch ook doen?
Een van zijn ballen was waarschijnlijk nog niet helemaal gedaald, maar beter te laat dan nooit.
En wat betreft die huisarts: ik heb er niet bijgezeten en weet de achterliggende oorzaak niet van de slaapproblemen van de TS maar het zou best een kwestie van kiezen tussen twee kwaden kunnen zijn.
Je username vind ik trouwens wel erg toepasselijk..quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:55 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij het wel snapt
Hoop 't voor hem. Ik moet ook gaan pitten, maar weet nu al dat dat plafond staren gaat wordenquote:
Daar schijn je pilletjes voor te kunnen krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:53 schreef Twizu het volgende:
[..]
Hoop 't voor hem. Ik moet ook gaan pitten, maar weet nu al dat dat plafond staren gaat worden
Hehe, die opmerking was ook totaal niet gepast inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2009 00:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar schijn je pilletjes voor te kunnen krijgen..
quote:Op woensdag 4 november 2009 00:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar schijn je pilletjes voor te kunnen krijgen..
Toffe gebruikersnaam, was die nog vrij?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:57 schreef Joy_Division het volgende:
Vandaag oxazepam en temazepam gehad just for fun, ken het is nu op en mijn Zopiclon is (helaas/gelukkig) ook al een tijdje op.
In 2005 blijkbaar nog welquote:Op woensdag 4 november 2009 00:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toffe gebruikersnaam, was die nog vrij?
Zo zit de hele wereld toch inelkaar?quote:Op woensdag 4 november 2009 01:02 schreef Poepoog het volgende:
Ach ja, geef een ander maar de schuld, lekker makkelijk toch?
Zo is het wel inderdaad. Al ben ik toch wel benieuwd of TS nu ligt te slapenquote:Op woensdag 4 november 2009 01:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo zit de hele wereld toch inelkaar?
Dus dan is het maar goed te vinden?quote:Op woensdag 4 november 2009 01:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo zit de hele wereld toch inelkaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |