Het moge bekend zijn dat buschauffeurs over het algemeen niet al te snugger zijn. Anders was je namelijk geen buschauffeur geworden!!lollerEINZ!!@34
De bus kwam eraan, ik stapte in. Een collega buschauffeur stond pal naast de chauffeur die aan het rijden was. Op zo'n plek dat ie vol door de vooruit vliegt bij een noodstop.
Zoals het een echte baas betaamt neem ik helemaal vooraan plaats. Alles overzien, skills van de chauffer beoordelen, jwz. Enfin, buschauffeur 1 en buschauffer 2 kwamen met elkaar in gesprek. Het waren buschauffeurs, dus het niveau van de conversatie was niet hoog te noemen. Op een gegeven moment ging het gesprek over emigreren. Ik woon aan de Duitse grens, jwz. Beide heren waren namelijk pissig over het feit dat wij in Nederland zo veel belasting betalen. Net alsof die chauffeurs zoveel verdienen!!!1123loleinz!!!23
Het gesprek wordt vervolgd. Buschauffeur 1 begint over het feit dat wanneer je Duitser wil worden, dat je kennis moet hebben van de Duitse geschiedenis. Waarop buschauffeur 2 antwoord met: 'Oh, dat weet ik wel. '40 - '45'. Matig grapje, moet kunnen vond ik. Ik moest er overigens niet om lachen. Volgens buschauffeur 1 was het verhaal daarmee nog niet compleet. Je moet namelijk ook kennis hebben van Duitse spreekwoorden en gezegdes. Ook hier wist buschauffer, naar eigen zeggen, genoeg van af. Moest geen probleem worden. Hij antwoordde met: 'Arbeit macht frei'. Dit vond ik een tamelijk misplaatste opmerking. Het meisje naast mij gniffelde ook. Hier was ik niet van gediend. Ik reageerde met een krachtige rechter elleboogstoot. Daar had ik de komende tijd geen last meer van, ik kon haar naar harte lust betasten.
Klacht: domme uitspraken buschauffeur 2.
Anti-klacht: sletje kunnen betasten.