abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 19:49:49 #1
278278 T_Lord
[KLB] Baas in opleiding.
pi_74325768
Hallo beste FOK!kertjes,
ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met dieëten of gezond leven,
en ik heb bewust of getypt want, ik weet niet welke van de twee het gaat worden omdat, je van gezond leven volgens mij niet echt veel afvalt maar met dieëten volgens mij wel maar ik hoor van veel mensen dat dieëten onzin is omdat, als je eenmaal weer ''normaal'' gaat leven je binnen korte tijd heel veel aankomt.
Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Bij voorbaat dank.
Sig' v1.0..
  maandag 2 november 2009 @ 19:50:49 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_74325812
Ga sporten en vreet en zuip minder.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74325814
offtopic

[ Bericht 83% gewijzigd door Mirjam op 02-11-2009 19:51:12 ]
  maandag 2 november 2009 @ 19:54:43 #4
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74326008
Dieeten werken zolang je blijft dieeten. Als je na een dieet weer teruggaat naar je oude eetpatroon dan ben je uiteindelijk weer net zo ongezond als eerst. Vrij logisch lijkt me.

Verder omhelst gezond leven meer dan alleen eten en drinken. Je zal nooit 'permanent' afvallen als je alleen maar wat beter eet, of hooguit een klein beetje. Je moet sporten/bewegen om echt verschil te merken.

Verder is het probleem van dieeten dat ze veel moeilijker vol te houden zijn dan gewoon (iets) gezonder leven.
Ook geen sig dus
  maandag 2 november 2009 @ 19:55:06 #5
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74326027
Sporten en gezond leven, echt hardcore diëten is onzin, je kunt beter af en toe iets lekkers eten zodat je het langer volhoudt. succes
ฝัน
  maandag 2 november 2009 @ 19:56:22 #6
278278 T_Lord
[KLB] Baas in opleiding.
pi_74326090
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:54 schreef Dennis_enzo het volgende:
Dieeten werken zolang je blijft dieeten. Als je na een dieet weer teruggaat naar je oude eetpatroon dan ben je uiteindelijk weer net zo ongezond als eerst. Vrij logisch lijkt me.

Verder omhelst gezond leven meer dan alleen eten en drinken. Je zal nooit 'permanent' afvallen als je alleen maar wat beter eet, je moet bewegen.
Oké, dat is dan duidelijk... maar het is dan dus neem ik aan ook zo dat als ik bijvoorbeeld eerst 5 uur sport per dag en dan opeens nog maar 1 uur dat ik dan niet meer afval of zelfs aankom?
Sig' v1.0..
  maandag 2 november 2009 @ 20:00:19 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74326280
Ik weet niet hoe overweight je precies bent maar begin eens elke dag met een flinke wandeling van een half uur (en dan goed doorlopen, zodat je het warm krijgt en gaat zweten). iPod mee. Ondertussen pas je je eetpatroon aan. Flink eten maar een aantal zaken laten staan zoals snoep, chips en alles dat snack is. Wat voor mij ook wel werkt is ófwel geen vlees ófwel geen aardappelen bij het avondeten en extra groenten. Vraag jezelf ook af waarom je precies dik geworden bent. Teveel eten hangt vaak samen met ongelukkig zijn. Pas als je dat aanpakt, zal er echt iets veranderen.
Resistance is futile.
  maandag 2 november 2009 @ 20:01:08 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74326313
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:56 schreef T_Lord het volgende:

[..]

Oké, dat is dan duidelijk... maar het is dan dus neem ik aan ook zo dat als ik bijvoorbeeld eerst 5 uur sport per dag en dan opeens nog maar 1 uur dat ik dan niet meer afval of zelfs aankom?
Dat en je verandert er niets mee. Je valt niet meer af, 5 uur sporten per dag is sowieso niet goed voor je. Bovendien, zodra je er mee stopt dij je weer uit als een gek.
Resistance is futile.
  maandag 2 november 2009 @ 20:01:40 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74326339
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:56 schreef T_Lord het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, dat verschilt per persoon. Het belangrijkste voordeel van sporten/bewegen is niet de calorieën die je verbrand tijdens het sporten, maar het feit dat je stofwisseling sneller en efficiënter gaat werken. Maar hoeveel je precies moet sporten om af te vallen hangt van een heleboel zaken af, hoe zwaar je bent en of je wel of niet regelmatig eet bijvoorbeeld. Maar als je niet overdreven eet en je beweegt elke dag, en je valt niet meer af dan kan je aannemen dat je op een voor jouw lichaam acceptabel gewicht zit.

BMI en dergelijke zeggen ook niet alles
Ook geen sig dus
  maandag 2 november 2009 @ 20:05:01 #10
278278 T_Lord
[KLB] Baas in opleiding.
pi_74326465
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:00 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet hoe overweight je precies bent maar begin eens elke dag met een flinke wandeling van een half uur (en dan goed doorlopen, zodat je het warm krijgt en gaat zweten). iPod mee. Ondertussen pas je je eetpatroon aan. Flink eten maar een aantal zaken laten staan zoals snoep, chips en alles dat snack is. Wat voor mij ook wel werkt is ófwel geen vlees ófwel geen aardappelen bij het avondeten en extra groenten. Vraag jezelf ook af waarom je precies dik geworden bent. Teveel eten hangt vaak samen met ongelukkig zijn. Pas als je dat aanpakt, zal er echt iets veranderen.
Dat is voor mij zo helder als mineraalwater: ik eet al gedurende een periode van 2 jaar veel te veel een veel te ongezond, eerst kon ik het wel hebben omdat ik behoorlijk mager was maar", ik krijg de laatste tijd steeds meer kutopmerkingen naar m'n hoofd geslingerd dus dacht ik dat het echt tijd is voor verandering...
En btw ik ben zo'n 1.62m en weeg zo'n 64 kilo...
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:01 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, dat verschilt per persoon. Het belangrijkste voordeel van sporten/bewegen is niet de calorieën die je verbrand tijdens het sporten, maar het feit dat je stofwisseling sneller en efficiënter gaat werken. Maar hoeveel je precies moet sporten om af te vallen hangt van een heleboel zaken af, hoe zwaar je bent en of je wel of niet regelmatig eet bijvoorbeeld. Maar als je niet overdreven eet en je beweegt elke dag, en je valt niet meer af dan kan je aannemen dat je op een voor jouw lichaam acceptabel gewicht zit.

BMI en dergelijke zeggen ook niet alles
Oké, bedankt. .
Sig' v1.0..
pi_74334174
opgeschoond.
tip: bundel de volgende keer je vragen, dit heeft veel weg van enorme bagger.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_74337434
stop met frisdranken, chocola, snoep, wit brood, frituur, alcohol. schrap ook koffie

4 uur sporten in de week, goed ontbijten en dan moet het allemaal makkelijk lukken
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 02:30:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_74338490
Ik zie door mijn buik m'n lul niet meer.

Da's veel erger.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74338519
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:30 schreef tong80 het volgende:
Ik zie door mijn buik m'n lul niet meer.

Da's veel erger.

Behalve om te pissen gebruik je hem toch niet meer, dus erg? Ach...
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 02:36:19 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_74338542
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:34 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Behalve om te pissen gebruik je hem toch niet meer, dus erg? Ach...
Hoe kom je aan die insite info ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74338775
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die insite info ?

So "insite" is het niet, immers je postaantal is gewoon publiekelijk.
pi_74338802
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 03:19 schreef Poepoog het volgende:

[..]

So "insite" is het niet, immers je postaantal is gewoon publiekelijk.
Ja teveel Voetbal Insite kijken verneukt je Engels
pi_74338883
maak een viesprutje (bijvoorbeeld melk met peper met siroop met azijn met nootmaskaat) -> krijg honger -> wrijf een klein deel van het prutje over je tong -> honger verdwijnt

Dieëten is voor watjes.
  dinsdag 3 november 2009 @ 07:35:58 #19
278278 T_Lord
[KLB] Baas in opleiding.
pi_74339411
Mijn vraag is goed IMO beantwoord, dus deze kan ook wel op slot. Maar nog even voor de duidelijkheid : Dit was dus géén gebagger. .
Sig' v1.0..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')