abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74324004
Ik ben een student aan de Universiteit van Amsterdam. Aankomende donderdag heb ik een voorlichtingsbijeenkomst over de mogelijkheden tot studeren in de VS. Dit lijkt me erg leuk en het is iets dat ik erg graag zou doen als ik die mogelijkheid krijg. Ik ben me dus alvast een beetje aan het verdiepen in hoe dat geregeld is, zodat ik met een beetje voorbereiding donderdag daar op die bijeenkomst ben.
Uiteraard is geld altijd een belangrijke factor bij dit soort zaken, dus ik was aan het kijken hoe het precies geregeld was met de verscheidene beurzen. Zo is bijvoorbeeld de Erasmus-beurs alleen voor uitwisselingen binnen Europa, dus daarvoor kom ik dan niet in de aanmerking. Toen viel mijn oog op de Grotius-beurs. Hieronder volgen de eisen waaraan je als student moet voldoen om voor deze beurs in aanmerking te komen:
quote:
● Je studeert aan één van de, in de Stichting Grotius Academie participerende faculteiten van de universiteiten Amsterdam (UvA), Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam of Tilburg.

● Als student behoor je tot de beste 25 % studenten, hetzij bij afronding van het 2e jaar van de bachelorfase, hetzij bij de afronding van de bachelorfase.

● Jij bent afkomstig uit een etnische minderheidsgroep.

● Je gaat een studie of stage volgen aan een buitenlandse universiteit met een minimale duur van twee maanden.

Ja, geachte lezers, jullie lazen het goed. Eén van de eisen is dat je afkomstig bent uit een etnische minderheidsgroep.
Het is toch werkelijk te idioot voor woorden? Ik dacht dat het stokpaardje van onze regering was dat wij de 'Nieuwe Nederlanders' ook als Nederlanders moeten zien, en niet als een andere 'klasse' burgers. Ik dacht dat deze allochtone medemens graag gelijk behandeld wil worden als een autochtone Nederlander.
Hoe kan het dan in God's naam zo zijn dat er beurzen in het leven worden geroepen die alléén beschikbaar zijn voor allochtone studenten? Hoe kan het zo zijn dat men Mustafa geschikter acht voor een beurs dan Kees? Waarom wordt deze vorm van discriminatie toegestaan, waar men bij andere vormen van discriminatie moord en brand schreeuwt?
Ik snap het serieus niet.

.
-
pi_74324155
Wat is dit. Mijn middelbare school heette het Grotius College
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_74324158

Wtf dit vind ik wel heel lame
DIT IS DISCRIMINATIE
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  maandag 2 november 2009 @ 19:11:28 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74324182
Terechte klacht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74324183
Postief discrimineren mag dan weer wel he

Ik geef het nog 10 jaar voordat witte mannen gaan emanciperen
pi_74324226
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat is dit. Mijn middelbare school heette het Grotius College
Vernoemd naar Hugo Grotius (Hugo de Groot).
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:11 schreef Yreal het volgende:
Postief discrimineren mag dan weer wel he

Ik geef het nog 10 jaar voordat witte mannen gaan emanciperen
Positieve discriminatie ja, ook zo'n mooi begrip. In mijn ogen is discriminatie nooit positief.
-
pi_74324275
Terechte klacht, walgelijk links beleid
Eens met wat hierboven staat
pi_74324295
Gedraag je dan als een Marokkaan en ga lopen rellen met je matties in het centrum van Purmerend, petje op je hoofd leggen en watser roepen de hele tijd, wholla waar!
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 2 november 2009 @ 19:15:42 #9
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74324334
'Positieve' discriminatie
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_74324349
Je maakt me echt niet wijs dat er geen soortgelijke beurs is voor autochtonen
Patat Friet
  maandag 2 november 2009 @ 19:16:46 #11
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74324376
Subklachtje btw, er is echt bijna geen beurs voor bachelorstudies in Amerika, je had alleen Fulbright ofzo maar dat was alleen voor graduates
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  maandag 2 november 2009 @ 19:17:21 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74324405
Gelukkig hoef ik dat niet mee te maken op het MBO.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74324435
Heb je comissie gelijke behandeling al ingeschakeld? (serieus overigens)

Positieve discriminatie is ook discriminatie, net zoiets als dat gedoe toen rondom die korpschef. Er was een geschikte blanke man, maar ze wilden liever een vrouw of een allochtoon... Waar zijn we dan nog mee bezig jongens. Vroeger was werkervaring belangrijk en daar kan je nog wat mee, maar dit soort eisen... Ik word er een beetje verdrietig van.
;)
pi_74324529
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:12 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Vernoemd naar Hugo Grotius (Hugo de Groot).
Thanks, wist ik niet
quote:
[..]

Positieve discriminatie ja, ook zo'n mooi begrip. In mijn ogen is discriminatie nooit positief.
Positieve discriminatie is nog veel erger dan gewone discriminatie vind ik
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_74324664
Anonieme applicatie voor de beurs doen, of jezelf in een of andere obscure etnische minderheid plaatsen (zuid-oost-groninger in de Schilderswijk ofzo)
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74324844
Whehe. Ik ga me aanmelden.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 2 november 2009 @ 19:30:39 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74324930
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:16 schreef ganzenherder het volgende:
Je maakt me echt niet wijs dat er geen soortgelijke beurs is voor autochtonen
Alleen voor autochtonen? Nee.
  maandag 2 november 2009 @ 19:32:19 #18
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_74324994
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alleen voor autochtonen? Nee.
Ies diescrieminatie.
pi_74325029
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Anonieme applicatie voor de beurs doen, of jezelf in een of andere obscure etnische minderheid plaatsen (zuid-oost-groninger in de Schilderswijk ofzo)
Denk niet dat ze daar in zullen trappen.

Zeer terechte klacht overigens.
Toegang is geen open deur.
  maandag 2 november 2009 @ 19:33:46 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74325042
Aangezien ik Marokkaans ben, heb ik me aangemeld!

Wollah, bedankt voor die tip swa!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 2 november 2009 @ 19:35:25 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74325110
Kom je als Fries ook in aanmerking?
  maandag 2 november 2009 @ 19:38:23 #22
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325219
Op zoek naar beursen voor een aantal maanden (wetenschappelijk) werken in de VS is mijn vrouw ook wel eens rare dingen tegengekomen:

- Beurzen voor mensen uit Dordrecht onder de 26
- Beurzen voor katholieken uit de provincie Noord-Holland
- Beurzen voor vrouwen zonder partner en met kind
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 19:38:47 #23
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325233
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:35 schreef Nobu het volgende:
Kom je als Fries ook in aanmerking?
Ja, volgens mij is er ook een beurs waarvoor je alleen in aanmerking komt als je Fries bent. Serieus.
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 19:39:52 #24
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325267
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:06 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik ben een student aan de Universiteit van Amsterdam. Aankomende donderdag heb ik een voorlichtingsbijeenkomst over de mogelijkheden tot studeren in de VS. Dit lijkt me erg leuk en het is iets dat ik erg graag zou doen als ik die mogelijkheid krijg. Ik ben me dus alvast een beetje aan het verdiepen in hoe dat geregeld is, zodat ik met een beetje voorbereiding donderdag daar op die bijeenkomst ben.
Uiteraard is geld altijd een belangrijke factor bij dit soort zaken, dus ik was aan het kijken hoe het precies geregeld was met de verscheidene beurzen. Zo is bijvoorbeeld de Erasmus-beurs alleen voor uitwisselingen binnen Europa, dus daarvoor kom ik dan niet in de aanmerking. Toen viel mijn oog op de Grotius-beurs. Hieronder volgen de eisen waaraan je als student moet voldoen om voor deze beurs in aanmerking te komen:
[..]

[/i]

Ja, geachte lezers, jullie lazen het goed. Eén van de eisen is dat je afkomstig bent uit een etnische minderheidsgroep.
Het is toch werkelijk te idioot voor woorden? Ik dacht dat het stokpaardje van onze regering was dat wij de 'Nieuwe Nederlanders' ook als Nederlanders moeten zien, en niet als een andere 'klasse' burgers. Ik dacht dat deze allochtone medemens graag gelijk behandeld wil worden als een autochtone Nederlander.
Hoe kan het dan in God's naam zo zijn dat er beurzen in het leven worden geroepen die alléén beschikbaar zijn voor allochtone studenten? Hoe kan het zo zijn dat men Mustafa geschikter acht voor een beurs dan Kees? Waarom wordt deze vorm van discriminatie toegestaan, waar men bij andere vormen van discriminatie moord en brand schreeuwt?
Ik snap het serieus niet.

.
Hoi jankbal.

De overheid heeft hier helemaal niets mee te maken. Dit zijn particuliere instellingen en die mogen gewoon zelf weten aan wie ze hun beurs geven!
batman!
pi_74325271
Hoax, alsof er Marokkanen zijn die studeren
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')