Voor zover ik weet gelooft ze er helemaal niet in eigenlijk, ze is helemaal fan van Richard Dawkins en zo dus het lijkt me niet echt een persoon die zich er mee bezig houdt.quote:Op maandag 2 november 2009 15:38 schreef Stali het volgende:
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd bij mensen die er toch al in geloven.
Omdat je er vanzelf in gaat geloven als je het vaak mee maakt misschienquote:Op maandag 2 november 2009 15:38 schreef Stali het volgende:
Klopt! Alleen dan een droom met iemand erin die ze niet kent, nooit een foto van heeft gezien en waarvan tot op heden de uiterlijke kenmerken van kloppen met hoe mijn moeder er daadwerkelijk uitzag. Maar nogmaals, ik ga haar vandaag even een foto laten zien van hoe mijn moeder er nou daadwerkelijk uitzag om te kijken of het dezelfde is en laat het natuurlijk hier wetenquote:
Misschien omdat zij er voor open staan?quote:Op maandag 2 november 2009 15:38 schreef Stali het volgende:
Uiteraard moet je er voor openstaan want ik geef je op een briefje dat ik dit soort dingen echt nooit mee ga maken omdat er eigenlijk altijd wel een logische verklaring voor te vinden is.quote:Op maandag 2 november 2009 15:47 schreef -SG- het volgende:
[..]
Misschien omdat zij er voor open staan?
That's all that matters!quote:Dus ik vond dat wel leuk eigenlijk want ze is ook een paar keer bij mij langs geweest ( en of dat nou gewoon een interne verwerking was of niet doet niets aan het feit af dat het fijn was)
Om toch maar even op het voorbeeld in te gaan, we hebben het wel over mijn moeder gehad en dat kan een reden zijn dat ze erover droomde, ik heb het echter niet over haar uiterlijke kenmerken gehad of haar hobby (wandelen), ze heeft geen foto's van mijn moeder gezien en dat maakt het interessant want de beschrijving kon ze niet uit de gesprekken gehaald hebben.quote:Op maandag 2 november 2009 15:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Uiteraard moet je er voor openstaan want ik geef je op een briefje dat ik dit soort dingen echt nooit mee ga maken omdat er eigenlijk altijd wel een logische verklaring voor te vinden is.
Bijv. TS heeft laten vallen dat hij niet erg op zijn vader lijkt. Hij vertelt het meisje dat zijn moeder niet meer leeft.
Dat meisje gaat er over dromen, moeder verliezen is immers ingrijpend en als je gek op iemand bent dan wens je diegene het beste toe. Dan heb je al een heel ander verhaal dan in de OP.
Dit even als voorbeeld he.
Ach, laat ze lekker, ik wil ze niet laten schrikken met de mogelijkheid dat dromen ook externe elementen kunnen ( let op het woord "kunnen") bevatten.quote:Op maandag 2 november 2009 15:55 schreef Trippii het volgende:
Wat een trieste reacties weer. Denk je dat de TS ook maar enige boodschaap of waarde heeft een jullie reacties? Ga lekker naar ONZ of KLB.
Thanks, zal het zeker laten weten ( ook als het niet zo is zodat de naysayers weer gerust kunnen slapenquote:Ontopic:
Ik denk dat dromen inderdaad meer inhouden dat de meeste mensen beseffen.
[..]
That's all that matters!
Ben benieuwd hoe ze op de foto reageert en of ze inderdaad overeen komen!
quote:Op maandag 2 november 2009 16:00 schreef SpotlessMind het volgende:
[..]
Ach, laat ze lekker, ik wil ze niet laten schrikken met de mogelijkheid dat dromen ook externe elementen kunnen ( let op het woord "kunnen") bevatten..
[..]
Thanks, zal het zeker laten weten ( ook als het niet zo is zodat de naysayers weer gerust kunnen slapen)
Het was een voorbeeld. Als jij bruin haar hebt en bruine ogen is de kans bijzonder klein dat jouw moeder een hoogblonde Anika Smollebrod is. Als iemand waar ik om geef mij verteld heeft dat zijn moeder is overleden dan hou ik me daar wel even mee bezig en je probeert je natuurlijk een voorstelling van iemand te maken.quote:Op maandag 2 november 2009 15:57 schreef SpotlessMind het volgende:
[..]
Om toch maar even op het voorbeeld in te gaan, we hebben het wel over mijn moeder gehad en dat kan een reden zijn dat ze erover droomde, ik heb het echter niet over haar uiterlijke kenmerken gehad of haar hobby (wandelen), ze heeft geen foto's van mijn moeder gezien en dat maakt het interessant want de beschrijving kon ze niet uit de gesprekken gehaald hebben.
Altijd maar dat krampachtig vasthouden aan je eigen ideeen, nooit open staan voor het feit dat er misschien wel andere verklaringen zijn dan 'oeh, geesten !'... Bekrompen hoorquote:
Ok, maar ik lijk op mijn vader en niet op mijn moeder en de echte test komt natuurlijk pas als ik de foto laat zien, een voorstellingsvermogen is niet zo precies dat het een 56 jarige vrouw kan deduceren uit de kenmerken van een 30 jarige gozer.quote:Op maandag 2 november 2009 16:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld. Als jij bruin haar hebt en bruine ogen is de kans bijzonder klein dat jouw moeder een hoogblonde Anika Smollebrod is. Als iemand waar ik om geef mij verteld heeft dat zijn moeder is overleden dan hou ik me daar wel even mee bezig en je probeert je natuurlijk een voorstelling van iemand te maken.
Oh dat doe ik ook wel hoor alleen twijfel ik een beetje over wie hier nou de fundi is.quote:Maar btw, die fundi die onder mij postte heeft wel gelijk met 1 ding, als jij er blij van wordt, wie ben ik dan om te zeggen dat er wel een logische verklaring voor zal zijn. Geniet er gewoon van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |