abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 15:27:18 #1
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74317517
Afgelopen nacht blijven slapen bij een hele leuke vrouw, ken haar net week maar het klikt als een malle, gebeurt wel eens en daar gaat het niet over. Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook iets wat wel eens voor komt en daar gaat het ook niet over maar even als achtergrond en een beetje context voor wat er vannacht gebeurd is volgens haar.

Vanochtend zei ze dat ze over mijn moeder heeft gedroomd, ze wist gewoon dat het mijn moeder was, gebeurd ook wel eens binnen de droomwereld. Dus ik vond dat wel leuk eigenlijk want ze is ook een paar keer bij mij langs geweest ( en of dat nou gewoon een interne verwerking was of niet doet niets aan het feit af dat het fijn was) maar het grappige is; ze heeft mijn moeder nooit gekend en ook nooit een foto van haar gezien, belangrijk feitje zegmaar, het hele 'meet the family' is nog niet aan bod gekomen. Dus ik vraag naar de uiterlijke aspecten van de persoon die ze zag als mijn moeder en ze gaf de lichaamslengte, haarkleur en lengte, haar gezichtskenmerken plus haar kleding op en het feit dat ze wandelschoenen aan had (deden mijn ouders wekelijks en dat wist ze dus niet), ik was best verbaasd.

Verder was ze gelukkig hartstikke aardig in de droom en ging het erover dat ik door Rusland aan het fietsen was ofzo (nee, dat zou ik nooit doen), boeit verder ook niet maar dit was wel erg interessant, zal haar binnenkort eens een echte foto laten zien om te kijken of dat haar was maar de beschrijving klopt in ieder geval wel tot zover.

Dromen zijn boeiender dan we beseffen denk ik.
  maandag 2 november 2009 @ 15:35:58 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74317755
Ja ja natuurlijk.
  maandag 2 november 2009 @ 15:36:55 #3
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74317791
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:35 schreef Armageddon het volgende:
Ja ja natuurlijk.
Ik kan er ook niets aan doen hoor .
  maandag 2 november 2009 @ 15:38:05 #4
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74317832
En toen werd je wakker
Ook geen sig dus
pi_74317860
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd bij mensen die er toch al in geloven.
  maandag 2 november 2009 @ 15:39:02 #6
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74317869
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
En toen werd je wakker
Ik niet! Zij, dat is het leuke eraan.
  maandag 2 november 2009 @ 15:40:56 #7
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74317936
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:38 schreef Stali het volgende:
Voor zover ik weet gelooft ze er helemaal niet in eigenlijk, ze is helemaal fan van Richard Dawkins en zo dus het lijkt me niet echt een persoon die zich er mee bezig houdt.
pi_74317964
quote:
Omdat je er vanzelf in gaat geloven als je het vaak mee maakt misschien
  maandag 2 november 2009 @ 15:42:33 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74317994
Tjongejonge, iemand had een droom !
zzz
  maandag 2 november 2009 @ 15:45:44 #10
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318097
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:42 schreef _Led_ het volgende:
Tjongejonge, iemand had een droom !
Klopt! Alleen dan een droom met iemand erin die ze niet kent, nooit een foto van heeft gezien en waarvan tot op heden de uiterlijke kenmerken van kloppen met hoe mijn moeder er daadwerkelijk uitzag. Maar nogmaals, ik ga haar vandaag even een foto laten zien van hoe mijn moeder er nou daadwerkelijk uitzag om te kijken of het dezelfde is en laat het natuurlijk hier weten .
  maandag 2 november 2009 @ 15:47:17 #11
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_74318149
quote:
Misschien omdat zij er voor open staan?
A little knowledge is a dangerous thing.
  maandag 2 november 2009 @ 15:51:25 #12
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_74318267
Iemand op fok die samen met een vrouw slaapt
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_74318285
Was 't een natte droom?
  maandag 2 november 2009 @ 15:52:22 #14
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318305
Maar ik bedoel dus eigenlijk dat het wel een WTF? moment was bij mij, geloof het of niet (nu ik dit topic heb gemaakt zullen veel mensen het niet geloven, duh, dat dromen meer kunnen zijn dan enkel een intern verwerkings systeem is eng, bah en druist in tegen alles wat we denken te weten) maar ik ben over het algemeen best rationeel en heb dus ook niets weggegeven in mijn vragen naar haar toe, de vraagstelling was dus niet van 'hey had ze kort krullend bruin haar?' maar gewoon van 'hoe zag ze eruit?' En toen zei ze die dingen, dat maakt het best boeiend en waardig om verder te onderzoeken middels het laten zien van een foto. Voor jullie is het puur anekdotisch en kan ik ook gewoon liegen tot ik barst maar daar heb ik geen redenen voor eigenlijk, en zeker niet over het lijk van m'n moeder .
pi_74318319
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:47 schreef -SG- het volgende:

[..]

Misschien omdat zij er voor open staan?
Uiteraard moet je er voor openstaan want ik geef je op een briefje dat ik dit soort dingen echt nooit mee ga maken omdat er eigenlijk altijd wel een logische verklaring voor te vinden is.

Bijv. TS heeft laten vallen dat hij niet erg op zijn vader lijkt. Hij vertelt het meisje dat zijn moeder niet meer leeft.
Dat meisje gaat er over dromen, moeder verliezen is immers ingrijpend en als je gek op iemand bent dan wens je diegene het beste toe. Dan heb je al een heel ander verhaal dan in de OP.

Dit even als voorbeeld he.
  maandag 2 november 2009 @ 15:53:11 #16
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318330
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:51 schreef Neleos het volgende:
Was 't een natte droom?
Dat zou best ranzig zijn, maar nee.
pi_74318417
Wat een trieste reacties weer. Denk je dat de TS ook maar enige boodschaap of waarde heeft een jullie reacties? Ga lekker naar ONZ of KLB.

Ontopic:

Ik denk dat dromen inderdaad meer inhouden dat de meeste mensen beseffen.
quote:
Dus ik vond dat wel leuk eigenlijk want ze is ook een paar keer bij mij langs geweest ( en of dat nou gewoon een interne verwerking was of niet doet niets aan het feit af dat het fijn was)
That's all that matters!

Ben benieuwd hoe ze op de foto reageert en of ze inderdaad overeen komen!
  maandag 2 november 2009 @ 15:57:19 #18
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318450
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Uiteraard moet je er voor openstaan want ik geef je op een briefje dat ik dit soort dingen echt nooit mee ga maken omdat er eigenlijk altijd wel een logische verklaring voor te vinden is.

Bijv. TS heeft laten vallen dat hij niet erg op zijn vader lijkt. Hij vertelt het meisje dat zijn moeder niet meer leeft.
Dat meisje gaat er over dromen, moeder verliezen is immers ingrijpend en als je gek op iemand bent dan wens je diegene het beste toe. Dan heb je al een heel ander verhaal dan in de OP.

Dit even als voorbeeld he.
Om toch maar even op het voorbeeld in te gaan, we hebben het wel over mijn moeder gehad en dat kan een reden zijn dat ze erover droomde, ik heb het echter niet over haar uiterlijke kenmerken gehad of haar hobby (wandelen), ze heeft geen foto's van mijn moeder gezien en dat maakt het interessant want de beschrijving kon ze niet uit de gesprekken gehaald hebben.
pi_74318489
interessant

ik heb het een keer gehad (en nee ik ben geen zweverig type), ik droomde over mijn opa die was overleden praktisch toen ik geboren was, ik heb hem misschien 1x gezien (bij mij thuis). Ik droomde dat ik hem zag zitten in 'zijn' stoel, in zijn huis, waar ik nooit geweest was. Ikw as toen 8 jaar ofzo. Toen ik het later aan mijn moeder vertelde bleek de droom/ herinnering/ whatever te kloppen, de kleding en de stoel in mijn droom had 'ie vaak.

Leuk, dromen
  maandag 2 november 2009 @ 16:00:10 #20
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318537
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:55 schreef Trippii het volgende:
Wat een trieste reacties weer. Denk je dat de TS ook maar enige boodschaap of waarde heeft een jullie reacties? Ga lekker naar ONZ of KLB.
Ach, laat ze lekker, ik wil ze niet laten schrikken met de mogelijkheid dat dromen ook externe elementen kunnen ( let op het woord "kunnen") bevatten. .
quote:
Ontopic:

Ik denk dat dromen inderdaad meer inhouden dat de meeste mensen beseffen.
[..]

That's all that matters!

Ben benieuwd hoe ze op de foto reageert en of ze inderdaad overeen komen!
Thanks, zal het zeker laten weten ( ook als het niet zo is zodat de naysayers weer gerust kunnen slapen )
pi_74318571
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:00 schreef SpotlessMind het volgende:

[..]

Ach, laat ze lekker, ik wil ze niet laten schrikken met de mogelijkheid dat dromen ook externe elementen kunnen ( let op het woord "kunnen") bevatten. .
[..]

Thanks, zal het zeker laten weten ( ook als het niet zo is zodat de naysayers weer gerust kunnen slapen )
pi_74318584
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:57 schreef SpotlessMind het volgende:

[..]

Om toch maar even op het voorbeeld in te gaan, we hebben het wel over mijn moeder gehad en dat kan een reden zijn dat ze erover droomde, ik heb het echter niet over haar uiterlijke kenmerken gehad of haar hobby (wandelen), ze heeft geen foto's van mijn moeder gezien en dat maakt het interessant want de beschrijving kon ze niet uit de gesprekken gehaald hebben.
Het was een voorbeeld. Als jij bruin haar hebt en bruine ogen is de kans bijzonder klein dat jouw moeder een hoogblonde Anika Smollebrod is. Als iemand waar ik om geef mij verteld heeft dat zijn moeder is overleden dan hou ik me daar wel even mee bezig en je probeert je natuurlijk een voorstelling van iemand te maken.

Maar btw, die fundi die onder mij postte heeft wel gelijk met 1 ding, als jij er blij van wordt, wie ben ik dan om te zeggen dat er wel een logische verklaring voor zal zijn. Geniet er gewoon van.
  maandag 2 november 2009 @ 16:02:30 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74318610
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:01 schreef Trippii het volgende:

[..]

Altijd maar dat krampachtig vasthouden aan je eigen ideeen, nooit open staan voor het feit dat er misschien wel andere verklaringen zijn dan 'oeh, geesten !'... Bekrompen hoor
zzz
  maandag 2 november 2009 @ 16:07:32 #24
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_74318772
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld. Als jij bruin haar hebt en bruine ogen is de kans bijzonder klein dat jouw moeder een hoogblonde Anika Smollebrod is. Als iemand waar ik om geef mij verteld heeft dat zijn moeder is overleden dan hou ik me daar wel even mee bezig en je probeert je natuurlijk een voorstelling van iemand te maken.
Ok, maar ik lijk op mijn vader en niet op mijn moeder en de echte test komt natuurlijk pas als ik de foto laat zien, een voorstellingsvermogen is niet zo precies dat het een 56 jarige vrouw kan deduceren uit de kenmerken van een 30 jarige gozer.

En je hebt uiteraard wel gelijk dat het feit dat ik het erover heb gehad een aansluiting kan zijn op de droom zelf, duh, als ik mij de hele dag bezig houdt met de smurfen dan is de kans aanwezig dat ik over die kleine blauwe rakkers droom.
quote:
Maar btw, die fundi die onder mij postte heeft wel gelijk met 1 ding, als jij er blij van wordt, wie ben ik dan om te zeggen dat er wel een logische verklaring voor zal zijn. Geniet er gewoon van.
Oh dat doe ik ook wel hoor alleen twijfel ik een beetje over wie hier nou de fundi is.
  maandag 2 november 2009 @ 16:10:54 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74318872
Oeh wist die vrouw dan dat het jouw moeder was? Ik droom ook wel eens over vrouwen maar leg dan niet de link naar een vrouw in iemand anders zijn echte leven namelijk.
Werden er dingen verteld oid, er moet iets zijn waardoor ze dacht dat ze dat aan jouw moest vertellen als "hee ik heb over je moeder gedroomd"

ps, alle sneue reacties van mensen mogen wegblijven verder.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')