Ik vind de psalmtekst niet passend op een geboortekaartje. Komt op mij over alsof je het op het geboortekaartje (komen) al hebt over het feit dat je kindje ook ooit zal overlijden (gaan). Dat vind ik nogal zwaar. Maar goed, dat is een persoonlijk iets.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:02 schreef innepin het volgende:
mooi kaartje freecell!
Ik moest ineens terugdenken aan de discussies die we hadden over de tekst die je er in wilde zetten... ik vind deze erg mooi, niet te zwaarmoedig ofzo, gewoon mooi.
Dat is toch ook leven en sterven?quote:Op zondag 21 februari 2010 20:52 schreef Cantare het volgende:
't Is natuurlijk aan Freecell om uit te leggen hoe zij het opvatten, maar wat ik ervan begrepen heb: die psalm is oorspronkelijk een pelgrimslied van gelovige joden die naar de tempel in Jeruzalem gaan. Dat was een lange en gevaarlijke reis, waarbij ze om de nodige bescherming vroegen. Het 'gaan en komen' gaat dus niet zozeer over leven en sterven, maar over het gaan en komen naar de tempel. Voor het hier en nu zou ik het vertalen naar het vragen om bescherming over de levensreis van het kind.
Checkquote:Op zondag 21 februari 2010 20:52 schreef Cantare het volgende:
't Is natuurlijk aan Freecell om uit te leggen hoe zij het opvatten, maar wat ik ervan begrepen heb: die psalm is oorspronkelijk een pelgrimslied van gelovige joden die naar de tempel in Jeruzalem gaan. Dat was een lange en gevaarlijke reis, waarbij ze om de nodige bescherming vroegen. Het 'gaan en komen' gaat dus niet zozeer over leven en sterven, maar over het gaan en komen naar de tempel. Voor het hier en nu zou ik het vertalen naar het vragen om bescherming over de levensreis van het kind.
Wij hebben ons zelf gemaakte kaartje laten afdrukken+meteen laten versturen doorquote:Op zondag 21 februari 2010 16:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo, wij hebben een geboortekaartje in elkaar geknutseld (je kan niet vroeg genoeg zijn)
Maar waar kan je zo'n kaartje laten afdrukken??
Daar heb ik dus echt geen idee van hehe.
Dat klinkt alsof we een tekst uit de klaagliederen wilden kiezen oidquote:Op zondag 21 februari 2010 21:25 schreef innepin het volgende:
M@x, ik vind 'm zelf ook wel te zwaar hoor, en ik ben niet religieus en zou dus sowieso nooit voor een psalm gaan. Maar vergeleken met andere opties die voorbijkwamen vind ik deze best mooi
Das echt lekker inderdaadquote:Op zondag 21 februari 2010 21:22 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wij hebben ons zelf gemaakte kaartje laten afdrukken+meteen laten versturen door
www.geboortepost.nl
niet duur vond ik en mooie kwaliteit en echt heerlijk dat je zelf niet hoeft weg te sturen
Het gaat m.i. meer over het gewone leven, de mooie (komen) en moeilijke (gaan) momenten die iedereen meemaakt. Sterven doe je tenslotte maar één keer, en ook nog eens helemaal aan het eind.quote:
Hey, blijf eens van mijn gevoel voor humor afquote:Op zondag 21 februari 2010 21:36 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het gaat m.i. meer over het gewone leven, de mooie (komen) en moeilijke (gaan) momenten die iedereen meemaakt. Sterven doe je tenslotte maar één keer, en ook nog eens helemaal aan het eind.
@Free: waarom heb je eigenlijk niet voor Job 3 gekozen?![]()
'De dag verga, waarop ik geboren werd;
de nacht, die zeide: Een jongske is ontvangen.
Die dag zij duisternis,
God in den hoge vrage niet naar hem,
geen lichtglans bestrale hem.'
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:45 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb het geboortekaartje van Harry in mn handen en ik moest huilen om het gedicht![]()
Mooi Oxy!
Per ongeluk in buitenland, veel te vroeg, lang verhaal.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:11 schreef freecell het volgende:
Leuke binnenkant vooral!
1480 gram?Das niet veel! En is je vrouw in het buitenland bevallen of hebben jullie haar geadopteerd?
Zeker, in blakende gezondheid! Dankquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:18 schreef oh-oh het volgende:Bij zo een bijzonder verhaal hoort idd een bijzonder kaartje, mooi en orgineel hoor
![]()
Is ze nu pas thuis en is alles helemaal goedgekomen?
Dat idd!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:18 schreef oh-oh het volgende:Bij zo een bijzonder verhaal hoort idd een bijzonder kaartje, mooi en orgineel hoor
![]()
Is ze nu pas thuis en is alles helemaal goedgekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |