quote:Spreek R@B niet tegen verdorie
Op maandag 29 april 2002 12:43 schreef Youssef het volgende:[..]
En ik maar lezen in de volkskrant van gisteren dat zo een 80% van dit soort speciale instellingen gevuld is met allochtonen
(met betrekking tot dit erfelijkheid topic)
quote:=== Op dit moment verblijven er in Nederland relatief gezien veel Islamitische verstandelijke gehandicapten in verschillende vormen van speciaal onderwijs en internaten. ===
Op maandag 29 april 2002 12:43 schreef Youssef het volgende:[..]
En ik maar lezen in de volkskrant van gisteren dat zo een 80% van dit soort speciale instellingen gevuld is met allochtonen
(met betrekking tot dit erfelijkheid topic)
-edit-onnodig-edit-
quote:Kun je nagaan wat een aanslag op de gezondheidszorg dat inteelt huwen doet.
80% van dit soort speciale instellingen gevuld is met allochtonen
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 29-04-2002 15:17]
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 29-04-2002 15:15]
quote:De oplossing was al lang gegeven door re, dat is namelijk: 'betere voorlichting'. Jij vond het echter nodig om daarna nog een hele 'verhandeling' te gaan houden op een klagerig 'je mag het natuurlijk niet zeggen' toontje...
Op maandag 29 april 2002 07:18 schreef FROSTBITE het volgende:[...]
En natuurlijk wil je er verder niet op in gaan, omdat ik gewoon gelijk heb. Als een man uit (bijv.) Nederland en een vrouw uit (bijv.) China besluiten om samen kinderen te nemen, dan zou je kunnen spreken van -omgekeerde inteelt- en als jij stelt dat inteelt slecht is (wat ook zo is) dan volgt daar automatisch uit, dat hoe minder de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe beter het dan is voor hun nageslacht. Lijkt me logisch.
Kijk, jij wilt mensen -die niet of nauwelijks weten welk risico ze lopen-, zelf voor de kosten op laten draaien, ik zeg dan op mijn beurt: laat 'ons' dan maar minder belasting betalen, want 'wij' lopen minder risico. Maar als ik dat zeg, dan is het blijkbaar ineens een stuk minder prettig om te horen... Dat vind ik dan weer grappig!
Maar goed, ik zal erover ophouden, er moet dus gewoon betere voorlichting komen over de risico's van dit in de familie trouwen. Punt.
quote:
En dat daar bovenop de hele discussie ook nog eens in de richting van 'superieure genen' wordt geduwd, roept bij mij nogal wat vraagtekens op...
Ik mag het natuurlijk niet zeggen... Maar ik vind de Nederlandse man eigenlijk maar ontzettend slap en hypocriet.
[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 29-04-2002 15:17]
quote:Volgens Eldring?
Op maandag 29 april 2002 12:12 schreef R@b het volgende:QUOTE:
Op dit moment verblijven er in Nederland relatief gezien veel Islamitische verstandelijke gehandicapten in verschillende vormen van speciaal onderwijs en internaten.
(oftwel heb je een link met exacte cijfers?)
quote:Wat jij van 'de Nederlandse man' vind ik niet zo belangrijk en voegt ook helemaal niets toe aan de discussie. Net zomin als mijn mening over economische migranten en halfbloeden.
Op maandag 29 april 2002 15:15 schreef Nuoro het volgende:
Ik wil best eens een discussie voeren over genetica en dergelijke, maar wat hier van belang was, is dat trouwen binnen de familie slecht is.
Je redenatie klopt sowieso al niet, een afrikaan met recessief sickelcelanemie heeft bijvoorbeeld juist meer kans het door te geven bij 'niet etnisch verwanten'.
De oplossing van Re is prima (hoewel door de onderzoekers wordt gesteld dat dit niet werkt), de vraag was, Waarom sommige groepen Turken en Marokkanen dit normaal vinden (?)
Maar wellicht kun je deze vraag niet beantwoorden?
quote:Net zomin als ik jouw suggestieve toontje aan het eind van je reply belangrijk vind, slechts hilarisch in al z'n hypocrisie en naar mijn ervaring dus uiterst typerend voor de Nederlandse 'man'. Al mag ik dat natuurlijk niet zeggen...
Op maandag 29 april 2002 16:56 schreef FROSTBITE het volgende:Wat jij van 'de Nederlandse man' vind ik niet zo belangrijk en voegt ook helemaal niets toe aan de discussie. Net zomin als mijn mening over economische migranten en halfbloeden.
quote:In m'n post van zondag 28 april 2002 13:06 heb ik daar al antwoord op gegeven. Dit is niet het hele verhaal, maar het is wel de voornaamste reden. Jij maakt daarna zelf de fout door op de islamitische cultuur te blijven hameren, maar dat heeft er dus niets mee te maken.
Maar wellicht kun je deze vraag niet beantwoorden?
Wat de rest betreft: all I did was flip the coin...
[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 29-04-2002 17:18]
Maar blijkbaar is het ineens niet zo leuk meer als jij (als Nederlandse 'man') ineens degene bent die de Zwarte Piet toegeschoven krijgt... Als jouw verhaal waar is, dan is het mijne dat ook. Als jij vindt dat mensen zelf maar voor de kosten op moeten draaien dan vind ik dat ik minder belasting mag gaan betalen. Simpel toch? Jij begint er toch over? Ik doe in principe niets anders als met jouw ideeen meegaan, ze tot in het extreme door te trekken en ze in mijn voordeel om te buigen. Als jij meent op dat punt in je recht te staan, dan sta ik dat toch zeker ook?
quote:Je kan zuigen wat je wilt, maar erg veel indruk maak je er echt niet mee. (zegt meer iets over je zelfbeeld imo)
Op maandag 29 april 2002 17:13 schreef Nuoro het volgende:[..]
hilarisch in al z'n hypocrisie en naar mijn ervaring dus uiterst typerend voor de Nederlandse 'man'.
quote:Ja die traditie van trouwen om bezit en vrede hebben we hier in Europa ook gekend, die is al in de middeleeuwen afgeschaft. Alleen in de adel heeft het nog een tijdje doorgeduurd vanwege de grote belangen.
In m'n post van zondag 28 april 2002 13:06 heb ik daar al antwoord op gegeven.
De conclusie is dus dat deze groepen Turken en Marokkanen geen 'romantische periode' hebben gehad (als onderdeel van de verlichting) en er dus eigenlijk nog middeleeuws gedrag op na houden... klinkt logisch.
Oh, en over die hypocrisie, die begint eindelijk overal in Europa een beetje te verbreken. Ben blij dat je dit ook een goede ontwikkeling vind.
quote:Net zoals jouw reply's iets zeggen over jouw eigen opgeklopte zelfbeeld (imo), met name waar het de (volgens jou) superieure westerse cultuur betreft, iets waar de Nederlanders overigens nauwelijks enige rol van betekenis in hebben gehad, maar dit terzijde.
Op maandag 29 april 2002 17:38 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Je kan zuigen wat je wilt, maar erg veel indruk maak je er echt niet mee. (zegt meer iets over je zelfbeeld imo)
quote:Nou dat is nog maar de vraag... Het is imo namelijk uiterst hypocriet om nu met z'n allen achter Fortuyn te gaan staan en te roepen dat "hij tenminste zegt waar het op staat" terwijl het in werkelijkheid zo is dat mensen uit (o.a.) de Marokkaanse gemeenschap reeds veel eerder een zelfde hard standpunt in hebben genomen t.a.v. 'individuen uit hun eigen kring' die 'de boel voor anderen verpestten'...
Oh, en over die hypocrisie, die begint eindelijk overal in Europa een beetje te verbreken. Ben blij dat je dit ook een goede ontwikkeling vind.
quote:Over hypocrisie gesproken..
Op maandag 29 april 2002 17:52 schreef Nuoro het volgende:[zuig-knip]
Nou dat is nog maar de vraag... Het is imo namelijk uiterst hypocriet om nu met z'n allen achter Fortuyn te gaan staan en te roepen dat "hij tenminste zegt waar het op staat" terwijl het in werkelijkheid zo is dat mensen uit (o.a.) de Marokkaanse gemeenschap reeds veel eerder een zelfde hard standpunt in hebben genomen t.a.v. 'individuen uit hun eigen kring' die 'de boel voor anderen verpestten'...
Natuurlijk zijn de Allochtonen onderling verdeeld. De Surinamers en Molukkers vinden zichzelf beter dan de migranten uit het zuiden, Turken kijken neer op Marokkanen die volgens hen allemaal crimineel zijn en Marokkanen vinden het op hun beurt een belediging om met Somaliers op 1 hoop gegooid te worden etc. etc.
Best voor te stellen dat de eerste golf migranten met lede ogen de volgende golven heeft aangezien. Het is immers hun positie die hiermee bedreigd wordt. Eigenlijk moest de rest daar maar blijven omdat het anders wel eens afgelopen kon zijn met het milde beleid hier.. puur eigenbelang en niets anders.
De allochtonen? Wie had het daarover? Ik had het met name over de Marokkaanse gemeenschap! Maar ach, de Nederlander claimt immers het recht op individualiteit, beschouwd dit zelfs 'als het hoogste goed' maar is tegelijkertijd zo verstrikt in z'n eigenwaan dat ie wel meent alles wat niet 'des Nederlands is' over een kam te mogen scheren! Blijkbaar is dit recht op 'individualiteit' dus een alleenrecht. Een recht wat slechts voorbehouden is aan 'de Nederlander'.
En dan nog zeggen dat je blij bent met het feit dat "er een eindelijk een eind komt aan de hypocrisie!"
quote:Hold your horses, en hang nou even niet koste wat het kost de intellectuele allochtoon uit, want op die manier gaat het ook richting (subtiel) generaliseren van de Nederlander....
Op maandag 29 april 2002 18:38 schreef Nuoro het volgende:
Alweer een fraai staaltje van quasi superieure, westerse kortzichtigheid...De allochtonen? Wie had het daarover? Ik had het met name over de Marokkaanse gemeenschap! Maar ach, de Nederlander claimt immers het recht op individualiteit, beschouwd dit zelfs 'als het hoogste goed' maar is tegelijkertijd zo verstrikt in z'n eigenwaan dat ie wel meent alles wat niet 'des Nederlands is' over een kam te mogen scheren! Blijkbaar is dit recht op 'individualiteit' dus een alleenrecht. Een recht wat slechts voorbehouden is aan 'de Nederlander'.
En dan nog zeggen dat je blij bent met het feit dat "er een eindelijk een eind komt aan de hypocrisie!"
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 29-04-2002 19:22]
quote:Ach gut, het waren de Marokkaanen die deze nobele daad deden van het aan de kaak stellen van crimineeltjes in hun midden?
Op maandag 29 april 2002 18:38 schreef Nuoro het volgende:
Nou *applaus* voor jezelf.
Eigenbelang en niets anders!
De minderheden hebben zo hun mond vol over 'eigen identiteit' maar lopen direct te huilen en te wijzen als de Nederlanders iets van nationalisme laten blijken.
Oja dat 'discriminatie' als dooddoener inmiddels is vervangen door 'generalisatie' was me niet ontgaan. Maar altijd leuk als je het in de praktijk ziet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |