quote:Op maandag 2 november 2009 10:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vraag het de instantie waar je de starterslening verkregen hebt.
Zij kunnen je het precies vertellen.
quote:Op maandag 2 november 2009 10:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vraag het de instantie waar je de starterslening verkregen hebt.
Zij kunnen je het precies vertellen.
Samen in het appartement waar ik nu woon, voorlopig in ieder geval! En inderdaad, ik zal het bij de SVR ook nog navragen, maar ik dacht wie weet heeft iemand hier een ideequote:Op maandag 2 november 2009 10:46 schreef karr-1 het volgende:
Het zal er ook aan liggen of je in het appartement blijft wonen of dat je samen in een geheel nieuw huis gaat wonen. En verder wat de rest zegt.
Zodra het officieel samenwonen is wel lijkt me, dan hebben we namelijk ineens 2 inkomens!quote:Op maandag 2 november 2009 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt het appartement en de hypotheek op jouw naam staan. De starterslening is aan jou toegekend. Dan boeit het volgens mij niet dat er iemand bij je in gaat trekken.
Klopt, maar de hypotheek staat op jou naam en niet op beide namen.quote:Op maandag 2 november 2009 18:28 schreef nieky het volgende:
[..]
Zodra het officieel samenwonen is wel lijkt me, dan hebben we namelijk ineens 2 inkomens!
Dat is zo....blijft dat zo als je officieel samenwoont? Ik moet nog maar eens goed navraag doen...vind het maar lastig allemaal....quote:Op maandag 2 november 2009 19:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar de hypotheek staat op jou naam en niet op beide namen.
Dat blijft zo tenzij je heel ingewikkeld gaat doen en het huis/hypotheek op jullie beider naam gaat zetten. En dat zou ik niet al te snel doen.quote:Op maandag 2 november 2009 19:51 schreef nieky het volgende:
[..]
Dat is zo....blijft dat zo als je officieel samenwoont? Ik moet nog maar eens goed navraag doen...vind het maar lastig allemaal....
Je kunt officieel samenwonen en nog steeds het huis op jou naam hebben, niemand verplicht je om dat aan te passen tenzij je het zelf wilt. Maar zoals anderen al zeggen zou ik daar niet heel snel aan beginnen, aangezien het behoorlijk veel werk is en ook later problemen kan opleveren als je onverhoopt uit elkaar gaat bv.quote:Op maandag 2 november 2009 19:51 schreef nieky het volgende:
[..]
Dat is zo....blijft dat zo als je officieel samenwoont? Ik moet nog maar eens goed navraag doen...vind het maar lastig allemaal....
Ik heb het na gevraagd. Als wij nu gaan samenwonen heeft dit geen effect op de starterslening. Na 3 jaar kun je een hertoets aanvragen, vraag je de hertoets niet aan dan ga je de gehele maandlast betalen.quote:Op maandag 2 november 2009 20:43 schreef NL_lady het volgende:
Ik woon ook samen met mijn vriend, maar we (of hij dus) hebben slechts een starterslening op zijn naam en op basis van zijn salaris. Alle akten staan ook slechts op zijn naam. Ik zou dat als ik jou was ook niet zo snel laten veranderen.
Volgens mij is het wel zo dat als je na die drie jaar die inkomensberekening krijgt, om te kijken of je inmiddels kan terugbetalen, ze wel kijken naar het gezamenlijk inkomen. Dat weet ik echter ook niet zeker, maar dat zou je nog kunnen vragen.
Veel plezier met samenwonen in ieder geval!
2 katjes hebben we alquote:Op woensdag 4 november 2009 14:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
feli dan maar alvast henu nog een kat/hond en dan kinderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |