Ts weet niet wat een retorische vraag is, kijk maar naar hierboven.quote:Op maandag 2 november 2009 08:55 schreef Tacobell het volgende:
Lief dagboek,
Ik word onderhand een beetje naar van mensen die retorische vragen stellen.![]()
Bijvoorbeeld;
Jongen ziet een bekende van hem achter de kassa bij de AH zitten. ()
"Hé Lonieke, werk je nog steeds bij de AH?!"
En dat meisje reageert dan ook heel vrolijk "Ja mangz!!!11"
Klacht: Mensen die zo ontzettend debiel zijn dat ze retorische vragen gaan stellen.
Het klopt gewoon niet.quote:Op maandag 2 november 2009 08:58 schreef Joy_Division het volgende:
De achterliggende gedachte van retorische vragen niet snappen.
Mensen met een ochtendhumeur.quote:Op maandag 2 november 2009 09:02 schreef deepart het volgende:
Dat hoort bij het leven TS, zo gaat dat allemaal in de buitenwereld
quote:
TS snapt de achterliggende gedachte nog steeds nietquote:Op maandag 2 november 2009 09:03 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet.
Zeg dan bijvoorbeeld: "Oh, ik wist niet dat je nog bij de AH werkt."
Dat is naar mijn mening logischer om te zeggen dan zo'n achterlijke vraag te stellen.
kut naamquote:
quote:Op maandag 2 november 2009 09:07 schreef Genius-F het volgende:
Maargoed, TS heeft vandaag op het vmbo geleerd wat een retorische vraag is en wil ons dat even showen.
Het waren voorbeelden uit ervaring, ik heb ze dus niet verzonnen.quote:Op maandag 2 november 2009 09:13 schreef SimpelZat het volgende:
Damn kon je nou echt geen herkenbaardere en humoristischere voorbeelden noemen???
Klacht: mensen die op humoristische wijze een punt proberen te maken maar hopeloos falen in foute voorbeelden en humor
Is tacobell een kutuser?quote:Op maandag 2 november 2009 08:55 schreef Tacobell het volgende:
Lief dagboek,
Ik word onderhand een beetje naar van mensen die retorische vragen stellen.![]()
Bijvoorbeeld;
Jongen ziet een bekende van hem achter de kassa bij de AH zitten. ()
"Hé Lonieke, werk je nog steeds bij de AH?!"
En dat meisje reageert dan ook heel vrolijk "Ja mangz!!!11"
Nee, achterlijke debiel volgens mij werkt ze bij de slager.![]()
Iemand is overleden en wordt vandaag gecremeerd.
"Vandaag wordt Piet gecremeerd."
"Oh!Is hij dood dan?!
"
Godverdomme.Nee, hij is nog springlevend en ik denk dat ze het gewoon grappig vinden om hem zonder enige toeleiding te cremeren!
Ik kots op dat soort mensen.![]()
Klacht: Mensen die zo ontzettend debiel zijn dat ze retorische vragen gaan stellen.
Ach kom, dat heeft nog nooit iemand gezegd.quote:Op maandag 2 november 2009 08:55 schreef Tacobell het volgende:
Iemand is overleden en wordt vandaag gecremeerd.
"Vandaag wordt Piet gecremeerd."
"Oh!Is hij dood dan?!
"
Niet stoer lopen doen tjap.quote:Op maandag 2 november 2009 12:40 schreef BaretKalayciyan het volgende:
[..]
Is tacobell een kutuser?
""
Lekker passief-agressief.quote:Op maandag 2 november 2009 12:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Ach kom, dat heeft nog nooit iemand gezegd..
Als je al argumenten moet verzinnen om je punt kracht bij te zetten is je punt niet erg sterk, vind je zelf ook niet?
Achgossies toch, is usertje op z'n plassertje getrapt? Sowrieworrie hoor.quote:Op maandag 2 november 2009 12:43 schreef BaretKalayciyan het volgende:
[..]
Tjap, lekker knullig weer.
Stoer man, ik adoreer je.quote:Op maandag 2 november 2009 12:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Achgossies toch, is usertje op z'n plassertje getrapt? Sowrieworrie hoor.
Hier een snoepje om het goed te maken.
Grapjes jatten, ben je een allochtoon ofzo.quote:Op maandag 2 november 2009 12:46 schreef Joooo-pi het volgende:
hey! Ben jij nog steeds een kutuser ?
quote:Op maandag 2 november 2009 12:47 schreef BaretKalayciyan het volgende:
[..]
Grapjes jatten, ben je een allochtoon ofzo.
Sterke post heur, lekker blaffen dat het slechte voorbeelden zijn en dan zelf niks beters kunnen verzinnen.quote:Op maandag 2 november 2009 12:44 schreef buzz1291 het volgende:
Ok dan.... Nee lul, die voorbeelden zijn geen retorische vragen maar horen gewoon thuis in de categorie domme opmerkingen. Kijk nu eerst maar eens in Van Dale om uit te vinden wat een retorische vraag is en kom dan eens terug.
Als TS klaar is met de vandale moet jij m ook maar eens inkijken dan.quote:Op maandag 2 november 2009 12:52 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sterke post heur, lekker blaffen dat het slechte voorbeelden zijn en dan zelf niks beters kunnen verzinnen.![]()
Volgens mij zijn het overigens prima voorbeelden van retorische vragen, namelijk opmerkingen in de vorm van een vraag.
Hij blijkt ook op dit wereldvermaarde internet benaderbaar te zijn, die Van Dale.quote:Op maandag 2 november 2009 12:54 schreef zovty het volgende:
Als TS klaar is met de vandale moet jij m ook maar eens inkijken dan..
En nu?quote:U hebt gezocht op het woord: retorisch.
RESULTAAT
re·to·risch bn, bw behorend tot de retorica: een ~e vraag schijnvraag waarin het antwoord al opgesloten ligt
O gelukkig, iemand heeft mijn post al gepost, dan kan ik gewoon lekker makkelijk quoten.quote:Op maandag 2 november 2009 12:44 schreef buzz1291 het volgende:
Ok dan.... Nee lul, die voorbeelden zijn geen retorische vragen maar horen gewoon thuis in de categorie domme opmerkingen. Kijk nu eerst maar eens in Van Dale om uit te vinden wat een retorische vraag is en kom dan eens terug.
Ja, is dat hetzelfde als opmerkingen in vraagvorm?quote:Op maandag 2 november 2009 13:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hij blijkt ook op dit wereldvermaarde internet benaderbaar te zijn, die Van Dale.
[..]
En nu?
Er is nóg een veelgebruikte definitie: "een vraag waarop geen antwoord verwacht wordt." Ook dát dekt de lading.quote:Op maandag 2 november 2009 13:08 schreef zovty het volgende:
Ja, is dat hetzelfde als opmerkingen in vraagvorm?Ofzo?
Je ziet toch zelf wel in dat je ongelijk hebt hoop ik he?
Ik vind het dan weer leuk om daar vervolgens "Nee." op te antwoorden.quote:Op maandag 2 november 2009 14:32 schreef mazaru het volgende:
Doe ik ook altijd. Als mij iets wordt verteld wat me verbaasd, dan vraag ik altijd: "Is dat zo?"
quote:Op maandag 2 november 2009 12:52 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sterke post heur, lekker blaffen dat het slechte voorbeelden zijn en dan zelf niks beters kunnen verzinnen.![]()
Volgens mij zijn het overigens prima voorbeelden van retorische vragen, namelijk opmerkingen in de vorm van een vraag. TS heeft er bovendien gelijk in dat het zwakzinnig overkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |