abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74303099
Heb veel gezocht maar over onderstaande maar niks kunnen vinden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Stel, wanneer jij als vereniging subsidie krijgt en de gemeente waar in jij je bevindt fuseert met omliggende gemeente waarin een dezelfde verening als jij gevestigd is. En jij als vereniging erachter komt dat dezelfde vereningingen in verschillende plaatsen meer subisdie krijgen. Kan jij dan eisen aan de gemeente dat deze dit gelijk trekken? Bestaat hier een wet voor?
pi_74304126
Hoe verhouden de aantallen leden zich tot elkaar? Daarnaast zullen ze de subsidieregeling wel uniformiseren, dit kan echter ook betekenen dat iedereen minder krijgt. Zeker als alle verenigingen kleiner zijn zal de nieuwe gemeente ook op hun fusie kunnen aansturen. Gelijk met de vuist op tafel slaan kan dus ook in jullie nadeel werken. Bedenk ook dat de fusie een heleboel geregel voor de gemeente oplevert en dat dit soort subsidies niet de hoogste prioriteit zullen hebben.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  maandag 2 november 2009 @ 10:06:06 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74307554
Die wet bestaat er bij mijn weten niet. Ik woon in een gemeente die fuseerde met een andere gemeente en beide gemeenten hadden een Oranjevereniging. Uiteindelijk werd besloten dat er subsidie op basis van het aantal inwoners van de voormalige gemeente werd uitgekeerd, waardoor de een nu meer krijgt dan de ander. Hier is regelmatig tegen geprotesteerd, maar er is geen basis om het aan te passen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74310552
quote:
Op maandag 2 november 2009 01:26 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe verhouden de aantallen leden zich tot elkaar? Daarnaast zullen ze de subsidieregeling wel uniformiseren, dit kan echter ook betekenen dat iedereen minder krijgt. Zeker als alle verenigingen kleiner zijn zal de nieuwe gemeente ook op hun fusie kunnen aansturen. Gelijk met de vuist op tafel slaan kan dus ook in jullie nadeel werken. Bedenk ook dat de fusie een heleboel geregel voor de gemeente oplevert en dat dit soort subsidies niet de hoogste prioriteit zullen hebben.
Het aantal leden ligt aardig gelijk, hierin zijn geen grote verschillen.
pi_74338145
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:46 schreef danzell het volgende:

[..]

Het aantal leden ligt aardig gelijk, hierin zijn geen grote verschillen.
Hoe lang geleden zijn de gemeentes gefuseerd, want ik vermoed dat de regeling uiteindelijk wel gelijkgetrokken gaat worden.
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:04:20 #6
152789 karr-1
pi_74340252
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:51 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Hoe lang geleden zijn de gemeentes gefuseerd, want ik vermoed dat de regeling uiteindelijk wel gelijkgetrokken gaat worden.
Bij mij bestaat de situatie al zo'n 7 jaar en er is nog geen zicht op gelijktrekking.
pi_74373183
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij mij bestaat de situatie al zo'n 7 jaar en er is nog geen zicht op gelijktrekking.
Het is natuurlijk wel merkwaardig als de subsidie gebaseerd is op het aantal mensen in de dorpskern in plaats van het aantal leden.
  woensdag 4 november 2009 @ 08:28:38 #8
152789 karr-1
pi_74374503
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:31 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel merkwaardig als de subsidie gebaseerd is op het aantal mensen in de dorpskern in plaats van het aantal leden.
Yep dat ben ik geheel met je eens.
pi_74430085
De fusie is nu ongeveer 6 jaar geleden. Maar maakt het ook verschil wanneer de zelfde verenigingen verschillende activiteiten hebben?

Even om het verhaal te verduidelijken:

Het gaat om de vrijwillige reddingsbrigade. De èèn heeft activiteiten op buitenwater en bij de kust en de ander alleen buitenwater. Als we alleen kijken naar de activiteiten op het buitenwater krijgt de ene vereniging meer subsidie als de ander. Dus kunnen we de activiteiten bij de kust weg laten voor een vergelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')