abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles zondag 1 november 2009 @ 23:00:04 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74299445
Dit weekend werd er in de Jaarbeurs hallen in Utrecht, voor de derde keer de Zoom Experience gehouden. Met ruim honderd workshops en lezingen van toonaangevende fotografen, spectaculaire fotomomenten en interessante productpresentaties is dit Nederlands grootste fotografie-evenement. Het is dé plek voor iedereen die iets heeft met fotografie. Voor zowel de beginnende consument als de vergevorderde amateur - was er voor ieder wat wils.

Onze FOK!Fotografe was aanwezig bij de Zoom Experience en maakte de volgende reportage.

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 10-10-2012 19:05:53 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 23:03:21 #2
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_74299613
ik zie een tepel piercing
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_74301294
Had ik dan tóch moeten gaan? Nice!
pi_74301656
arrgghhhh khad ook moeten gaan al was het alleen maar om die hyacint ara te zien
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_74305322
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:38 schreef Siegfried het volgende:
Had ik dan tóch moeten gaan? Nice!
Je hebt niet veel gemist. Het viel dit jaar best tegen.
pi_74306694
Normaal zou ik er niet naartoe gegaan zijn, ga liever buiten foto's maken....
Maar ik kreeg vrijkaartjes.

Nou, leuk. Veel te druk, te veel asociale ouderen met veel te dikke camera's die zich een ware topfotograaf voelen, overal voordringen, met name bij de Nikon stand waar je gratis je camera kon laten oppoetsen of lenzen mocht proberen. Tuig!

En omdat tegenwoordig elke halve zool een DSLR heeft, moet iedereen er krampachtig op de beurs plastic bloemen mee fotograferen, want je wilt natuurlijk wel laten zien dat je een uiterst serieuze fotograaf bent

Toch nog een tweetal voordeeltjes:
-de 12-24 VR groothoeklens wordt mn volgende aankoop, zonder twijfel.
-2 deuren verderop in de jaarbeurs was bike motion, en daar zijn we de rest van de dag geweest. Relaxter publiek, en fietsen om van te watertanden
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_74307621
quote:
Op maandag 2 november 2009 06:22 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Je hebt niet veel gemist. Het viel dit jaar best tegen.
Op een aantal workshops na leek het programma me vooraf inderdaad niet erg boeiend. Maar voor een niet boeiend programma heb je prachtplaten geschoten
pi_74307652
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:27 schreef Gripper het volgende:
Normaal zou ik er niet naartoe gegaan zijn, ga liever buiten foto's maken....
Maar ik kreeg vrijkaartjes.

Nou, leuk. Veel te druk, te veel asociale ouderen met veel te dikke camera's die zich een ware topfotograaf voelen, overal voordringen, met name bij de Nikon stand waar je gratis je camera kon laten oppoetsen of lenzen mocht proberen. Tuig!

En omdat tegenwoordig elke halve zool een DSLR heeft, moet iedereen er krampachtig op de beurs plastic bloemen mee fotograferen, want je wilt natuurlijk wel laten zien dat je een uiterst serieuze fotograaf bent

Toch nog een tweetal voordeeltjes:
-de 12-24 VR groothoeklens wordt mn volgende aankoop, zonder twijfel.
-2 deuren verderop in de jaarbeurs was bike motion, en daar zijn we de rest van de dag geweest. Relaxter publiek, en fietsen om van te watertanden
Mooi, dan heb ik de beurs vooraf dus toch goed ingeschat en ben ik tóch blij dat ik niet gegaan ben.
pi_74308592
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Op een aantal workshops na leek het programma me vooraf inderdaad niet erg boeiend. Maar voor een niet boeiend programma heb je prachtplaten geschoten
Dankjewel.

Ben het met een groot aantal punten wel eens met Gripper.
Het viel me op dat er veel mensen waren met een slechte compact camera en dat die enorm asociaal bezig waren. Ze lieten je er niet langs enzo, maargoed. Jammer dan. Daarnaast heeft de kredietcrisis Zoom ook getroffen waardoor ze van 2 jaarbeurs zalen naar 1 waren gegaan. Waren ook veel minder bedrijven overigens. Alles was te vol, te klein en te druk. We zijn buiten de jaarbeurs bij de la place gaan eten omdat het echt te druk was. Seminars gingen we niet naartoe, dus daar weet ik niks over. De kwaliteit is vergeleken met vorige jaren sterk achteruit gegaan.
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2009 @ 11:01:26 #10
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74308938
Leuke foto's! Zo te zien hebben ze het een en ander geleerd van voorgaande jaren. Toen was de belichting van de modellen echt dramatisch. Is nu meer te fotograferen geweest zo te zien! Leuke fotoserie, geeft me weer wat impuls om volgens jaar weer het te overwegen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74311309
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Dankjewel.

Ben het met een groot aantal punten wel eens met Gripper.
Het viel me op dat er veel mensen waren met een slechte compact camera en dat die enorm asociaal bezig waren. Ze lieten je er niet langs enzo, maargoed. Jammer dan. Daarnaast heeft de kredietcrisis Zoom ook getroffen waardoor ze van 2 jaarbeurs zalen naar 1 waren gegaan. Waren ook veel minder bedrijven overigens. Alles was te vol, te klein en te druk. We zijn buiten de jaarbeurs bij de la place gaan eten omdat het echt te druk was. Seminars gingen we niet naartoe, dus daar weet ik niks over. De kwaliteit is vergeleken met vorige jaren sterk achteruit gegaan.
Ik heb zulke enorme telelenzen gezien dat de compactjes niet eens opvielen Mijn ervaring was precies dat achter die grote toeters de grootste ego's rondlopen. Dieptepunt was trouwens wel dat ik bij de Nikon stand even wat foto's wilde maken met een leenlens. Mn eigen lens bleef netjes als onderpand bij hun achter, maar ik mocht niet meer dan een meter bij de stand vandaan, stel dat ik ermee zou wegrennen...

Dat de nog aanwezige bedrijven dit jaar allemaal in 1 hal samengepropt werden zal inderdaad hebben bijgedragen aan de drukte ja. Dat was op de bike motion beurs het tegengestelde: 4 hallen was bijna teveel van het goede, zoveel fietsenmerken, toeleveranciers en fietsreis-operators. na een tijdje was ik gewoon verzadigd. Wel rustiger qua bezoekersdichtheid per vierkante meter.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 2 november 2009 @ 14:16:05 #12
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_74315172
Veel te veel mannen aanwezig.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2009 @ 14:34:32 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74315770
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:16 schreef Shark.Bait het volgende:
Veel te veel mannen aanwezig.
Of te weinig vrouwen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74341677
Ik ben er afgelopen zaterdag voor het eerst geweest, dus ik kan het niet vergelijken met voorgaande jaren.
Zaken die mij wel opvielen was idd dat de catering echt te wensen overliet, 1 stand is veel te weinig voor zo'n evenement.
Hierdoor duurde alles erg lang.

Wat ook idd wel opviel waren de oude mannetjes met hele grote lenzen die massaal zaten te kwijlen bij oa het bodypainten....

Heb wel een aantal workshops gevolgd, met name die over panorama-fotografie was leuk om te volgen.

Over het algemeen was er wel te weinig plek waardoor veel mensen tot buiten de stand moesten staan om iets te volgen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')