Als je mijn warmte rekening in de flat bekijkt wordt je ook niet vrolijk bij ons wordt het dan door een ander bedrijf bemeterd, maar die rekenen in het gehel complex een verlies van 35% wat over ieder gebruiker wordt verrekend. Hoe men aan die 35% gekomen is moet ik nog steeds eens achteraan (hebben andere bewoners ook al geprobeerd maar daar geeft men tot nu toe nog steeds geen eenduidige antwoorden voor) , maar die 35% is ongeveer 60% van mijn totale kosten per maand voor de verwarming.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:36 schreef Coolmint het volgende:
Ja dat zou je kunnen doen en hoe meer mensen in je flat dat gaan doen, hoe minder eenheden geregistreerd gaan worden en hoe minder nauwkeurig de afrekening wordt. Het gevolg is dan dat het maandelijks voorschot vermoedelijk omhoog gaat zodat je iedere maand meer geld kwijt bent in een potje waar je geen rente over vangt, maar hopelijk aan het eind van het jaar wat van terug krijgt.
Ikzelf betaal liever voor diensten en producten waar ik gebruik van maak. Ik zou het niet netjes vinden tegenover mijn buren dat ik de boel loop te besodemieteren en op hun kosten ga stoken. Wat je nog altijd wel kunt doen is zorgen dat je een graadje kouder stookt dan de buren: hun warmte komt dan een klein beetje door de muren en vloer naar jou toe. Dat heb je gratis dan. Stook je hoger dan je buren dan gaat jouw warmte naar hen.
Bij ons werden dezelfde verdeelsleutel gehanteerd toen ik in dit complex kwam wonen. Dit bevoordeelt enorm de oudjes in de flat die tegen de klippen op stoken. Vorig jaar heb ik dit aangekaart in de VvE-vergadering en is de verdeling 90-10 geworden. Er zijn hier geen gemeenschappelijke ruimtes die verwarmd worden en ketelonderhoud wordt betaald van de servicekosten.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je mijn warmte rekening in de flat bekijkt wordt je ook niet vrolijk bij ons wordt het dan door een ander bedrijf bemeterd, maar die rekenen in het gehel complex een verlies van 35% wat over ieder gebruiker wordt verrekend. Hoe men aan die 35% gekomen is moet ik nog steeds eens achteraan (hebben andere bewoners ook al geprobeerd maar daar geeft men tot nu toe nog steeds geen eenduidige antwoorden voor) , maar die 35% is ongeveer 60% van mijn totale kosten per maand voor de verwarming.
Helaas wordt het bij ons niet door de VVE verrekend maar door de partij die ook die meters geplaatst heeft (niet de firma die hier genoemd wordt) .quote:Op woensdag 7 september 2011 10:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij ons werden dezelfde verdeelsleutel gehanteerd toen ik in dit complex kwam wonen. Dit bevoordeelt enorm de oudjes in de flat die tegen de klippen op stoken. Vorig jaar heb ik dit aangekaart in de VvE-vergadering en is de verdeling 90-10 geworden. Er zijn hier geen gemeenschappelijke ruimtes die verwarmd worden en ketelonderhoud wordt betaald van de servicekosten.
Dit grapje leverde mij mooi 150 euro op, terwijl anderen in de flat soms honderden euro's bij moesten betalen. De verbruiker betaalt nu
Aha, op die manier,quote:Op woensdag 7 september 2011 19:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Geen verdeelsleutel betekent gewoon dat 100% van de stookkosten verdeeld wordt naar gelang het verbruik van de eigenaren. Als de verdeelsleutel 20-80 is, wordt dus eerst 20% van de stookkosten evenredig verdeeld over de eigenaren en de overige 80% naar rato.
Resultaat is dan dat als je tweemaal zoveel stookt als de buurman, je minder dan tweemaal zoveel betaalt als de buurman. Dit is natuurlijk onredelijk.
Die kastjes hebben dus wel degelijk nut, maar alleen voor die 80%.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |