Ik vind het hele album wel dik, maar je moet er wel echt goed naar luisteren. Als ik het aan heb tijdens internetten ofzo dan is het al snel herrie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst dat album geluisterd, en dat was het enige nummer (samen met het eerste) dat er echt uitsprong.
Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?quote:Op zondag 15 november 2009 00:09 schreef Witchfynder het volgende:
JPJ heeft wel wat ik graag wil: cabs in een tunnelflightcase. Klep eraf en raggen maar.
Een fust, benzinegeld, een aantal t-shirts, eten en nieuwe klanten voor zijn andere werkquote:Op zondag 15 november 2009 00:43 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?![]()
*In mijn tijd een aantal biertjes en wat aandacht en het zat wel snor
Ikquote:Op zondag 15 november 2009 01:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie was diegene die de Squier Vintage Modified Jazz Bass had gekocht?... Wil namelijk wel zijn ervaring horen
Geschikt voor het hardere rockwerk?quote:Op zondag 15 november 2009 10:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik.
Wat wil je weten? Hij is loodzwaar (maar nog niet zo erg als een Stingray), maar klinkt geweldig, speelt geweldig en ziet er tof uit. De afwerking is super. Je moet hem wel afstellen zelf, want hij klettert best wel out of the box. De bas heeft punch als een malloot.
De hals is verder wel lekker snel. De satin finish helpt daar wel aan mee. Met een glucose of polyurethaan finish op de nek kan het nog weleens stroef zijn om er langs te glijden als je handen wat zweterig worden, maar dat merk ik bij deze helemaal niet. De stemechanieken voelen er stevig aan. Ik haat slap doordraaiende mechanieken, maar niks van dat. Misschien worden ze slapper met de tijd, maar ik heb de bas immers pas een maand ofzo.
De body is solide maple en daarom is hij zo zwaar, maar je hoort het wel in het geluid; lekker fris en flinke sustain. De brug is standaard, niks speciaals. De Duncan Designed elementen klinken goed. Het zijn geen vintage jazzelementen. Ze hebben een erg moderne klant, maar geen midscooped verhaal (dus de bas is niet alleen interessant voor de slappers). De output mag wel een stuk hoger van mij, want ik merk wel het verschil met mijn andere bassen (waar high output DiMarzio's in zitten of actief zijn). Dat ga ik misschien over een tijd wel upgraden. Is niet nodig, maar vind ik wel leuk. Zelfde geldt voor de brug. Iedereen lijkt er een Gotoh of een BadAss II op te willen zetten en dan DiMarzio Ultra Jazz elementen (voor de slappers) of Model J's (meer algemeen) of iets als Seymour Duncan Quarter Pounders. Als je dat doet, klinkt hij zeker als een bas van 1200.-.
Meer vragen?
Gast, ik speel in een Folk/Power Metalbandquote:Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geschikt voor het hardere rockwerk?.
Ah okayquote:Op zondag 15 november 2009 20:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gast, ik speel in een Folk/Power Metalband. "Hardere rockwerk" is child's play voor ons
.
Maar gaat prima! Ik moet opboksen tegen een dubbele basdrum en een toetsenist met epische akkoorden én twee bruut raggende gitaristen en met deze bas prik ik prima door de mix heen. Ik ga er de 27ste voor het eerst mee optreden, maar ik denk dat het wel goed zit.
Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanezquote:
Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.quote:Op zondag 15 november 2009 23:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanez... Dus heb vandaag eigenlijk alleen op de Ibanez gespeeld
Ik vind Supermassive Black Hole ook geilquote:Op zondag 15 november 2009 23:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.
Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?quote:Op maandag 16 november 2009 00:00 schreef Witchfynder het volgende:
Doe hem dan niet weg! Ga je écht spijt van krijgen denk ik.
Damn, wij hebben vandaag in de oefenruimte aan een nieuw, snel nummer gewerkt. Uit luiheid om weer een plectrum te pakken heb ik maar met mijn vingers gespeeld. Zooooo dat voelde lekker! Lekker achtsten rammen met heerlijke snelle fills... Voelde me net Steve Harris!.
Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppenquote:Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik vind Supermassive Black Hole ook geil... Misschien eens iets van een synth achtig iets kopen om een lekker geluid te creëren.. En de Ibanez inruilen voor een andere comfortabel spelende bas
Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meerquote:Op maandag 16 november 2009 00:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppen
Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vindquote:Op maandag 16 november 2009 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meer..
Vind een klein beetje drive wel lekker, beetje dat rauwigequote:Op maandag 16 november 2009 00:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vindMaar altijd leuk om te experimenteren met effecten.
Chorus kan heel lekker zijn als je slaptquote:Op maandag 16 november 2009 00:30 schreef J0ttem het volgende:
Lol ik had een ingebouwde Chorus functie op mijn vorige versterker, had m bijna altijd uitstaan omdat ik het maar gaar vond klinken
Maar het was wel grappig bij bepaalde nummers
Wellichtquote:Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?
Het is mijn eerste ja, maar ik vind m een beetje saaiquote:Op maandag 16 november 2009 10:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wellicht. Is het je eerste bas? Dan zeker niet weg doen!
Hier op fok heb je een aantal ads voor 10 euro ofzo.quote:Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog sites waar je reclame kan maken voor jezelf als bassist?
http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zegquote:Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog sites waar je reclame kan maken voor jezelf als bassist?
Inderdaad triest, maar ik geef in dat soort gevallen altijd mijn oude prepaid nummer opquote:Op maandag 16 november 2009 18:17 schreef J0ttem het volgende:
[..]
http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zeg__! )
Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden?quote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Keuze is gemaakt, hij blijft.. Voorlopig, maar ga m wel upgraden/pimpen
Die was ik vorige week aan het oefenenquote:
Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.quote:Op maandag 16 november 2009 18:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden?) een upgrade gegeven door er een DiMarzio Split P en een Dimarzio Ultra Jazz in te zetten. Ook zijn de potmeters vervangen (mijn volumepot is nu push-pull en geconfigureerd als een on/off, dus als hij uitgetrokken is, is mijn bas stil).
Wil er misschien ook een andere brug op, maar voorlopig hoeft dat niet. Ding zit vol met krassen en deuken, maar het is mijn eerste basje. Toch al 14 jaar plezier van en tot vorig jaar altijd mee opgetreden
.
Kijk ons samen
[ afbeelding ]![]()
.
Zeker! Speel er nu niet veel meer op, maar ik langs hem loop krijgt hij toch vaak een aaiquote:
Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid?quote:Op maandag 16 november 2009 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.
Output heb ik geen verstand van, en meer bas en mid is natuurlijk het geweldigstquote:Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |