abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74695312
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:36 schreef Sautor het volgende:

[..]

Gisteren voor het eerst dat album geluisterd, en dat was het enige nummer (samen met het eerste) dat er echt uitsprong.
Ik vind het hele album wel dik, maar je moet er wel echt goed naar luisteren. Als ik het aan heb tijdens internetten ofzo dan is het al snel herrie.

Vond zelf Reptiles een hoogtepuntje
  zondag 15 november 2009 @ 00:09:52 #257
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74710184
JPJ heeft wel wat ik graag wil: cabs in een tunnelflightcase. Klep eraf en raggen maar .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74711034
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:09 schreef Witchfynder het volgende:
JPJ heeft wel wat ik graag wil: cabs in een tunnelflightcase. Klep eraf en raggen maar .
Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?

*In mijn tijd een aantal biertjes en wat aandacht en het zat wel snor
  zondag 15 november 2009 @ 00:57:18 #259
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74711320
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:43 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?

*In mijn tijd een aantal biertjes en wat aandacht en het zat wel snor
Een fust, benzinegeld, een aantal t-shirts, eten en nieuwe klanten voor zijn andere werk .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74712023
Wie was diegene die de Squier Vintage Modified Jazz Bass had gekocht? ... Wil namelijk wel zijn ervaring horen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 15 november 2009 @ 10:34:58 #261
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74714202
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie was diegene die de Squier Vintage Modified Jazz Bass had gekocht? ... Wil namelijk wel zijn ervaring horen
Ik .

Wat wil je weten? Hij is loodzwaar (maar nog niet zo erg als een Stingray), maar klinkt geweldig, speelt geweldig en ziet er tof uit. De afwerking is super. Je moet hem wel afstellen zelf, want hij klettert best wel out of the box. De bas heeft punch als een malloot.

De hals is verder wel lekker snel. De satin finish helpt daar wel aan mee. Met een glucose of polyurethaan finish op de nek kan het nog weleens stroef zijn om er langs te glijden als je handen wat zweterig worden, maar dat merk ik bij deze helemaal niet. De stemechanieken voelen er stevig aan. Ik haat slap doordraaiende mechanieken, maar niks van dat. Misschien worden ze slapper met de tijd, maar ik heb de bas immers pas een maand ofzo.

De body is solide maple en daarom is hij zo zwaar, maar je hoort het wel in het geluid; lekker fris en flinke sustain. De brug is standaard, niks speciaals. De Duncan Designed elementen klinken goed. Het zijn geen vintage jazzelementen. Ze hebben een erg moderne klant, maar geen midscooped verhaal (dus de bas is niet alleen interessant voor de slappers). De output mag wel een stuk hoger van mij, want ik merk wel het verschil met mijn andere bassen (waar high output DiMarzio's in zitten of actief zijn). Dat ga ik misschien over een tijd wel upgraden. Is niet nodig, maar vind ik wel leuk. Zelfde geldt voor de brug. Iedereen lijkt er een Gotoh of een BadAss II op te willen zetten en dan DiMarzio Ultra Jazz elementen (voor de slappers) of Model J's (meer algemeen) of iets als Seymour Duncan Quarter Pounders. Als je dat doet, klinkt hij zeker als een bas van 1200.-.

Meer vragen?
pi_74715214
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik .

Wat wil je weten? Hij is loodzwaar (maar nog niet zo erg als een Stingray), maar klinkt geweldig, speelt geweldig en ziet er tof uit. De afwerking is super. Je moet hem wel afstellen zelf, want hij klettert best wel out of the box. De bas heeft punch als een malloot.

De hals is verder wel lekker snel. De satin finish helpt daar wel aan mee. Met een glucose of polyurethaan finish op de nek kan het nog weleens stroef zijn om er langs te glijden als je handen wat zweterig worden, maar dat merk ik bij deze helemaal niet. De stemechanieken voelen er stevig aan. Ik haat slap doordraaiende mechanieken, maar niks van dat. Misschien worden ze slapper met de tijd, maar ik heb de bas immers pas een maand ofzo.

De body is solide maple en daarom is hij zo zwaar, maar je hoort het wel in het geluid; lekker fris en flinke sustain. De brug is standaard, niks speciaals. De Duncan Designed elementen klinken goed. Het zijn geen vintage jazzelementen. Ze hebben een erg moderne klant, maar geen midscooped verhaal (dus de bas is niet alleen interessant voor de slappers). De output mag wel een stuk hoger van mij, want ik merk wel het verschil met mijn andere bassen (waar high output DiMarzio's in zitten of actief zijn). Dat ga ik misschien over een tijd wel upgraden. Is niet nodig, maar vind ik wel leuk. Zelfde geldt voor de brug. Iedereen lijkt er een Gotoh of een BadAss II op te willen zetten en dan DiMarzio Ultra Jazz elementen (voor de slappers) of Model J's (meer algemeen) of iets als Seymour Duncan Quarter Pounders. Als je dat doet, klinkt hij zeker als een bas van 1200.-.

Meer vragen?
Geschikt voor het hardere rockwerk? .. En ik ben een Thunderbird gewend, dan moet dit wel te doen zijn lijkt me .. Ik wil mijn Ibanez GSR180 vervangen en ik vind een Jazz er gewoon tof uitzien
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74721361
Hallo wij zijn Tim en Mathé en we hebben al een band opgericht maar die is na een poosje uit elkaar gegaan nadat de bassist wegging en de zanger een half jaar op stage ging. We zijn nu dus opzoek naar een bassist en een zanger/gitarist. We zijn van plan om eerst een tijdje covers te doen en na een tijdje over te stappen op eigen werk. We willen graag veel optreden!
De bezetting tot nu toe is: 1 gitarist en 1 drummer.

Voorbeelden:
Jimi Hendrix
John Mayer
The Who
Boris

we huren meestal een oefenruimte in de stad Groningen.
Natuurlijk kan je ook zelf je voorkeur geven.
Nog redelijk gevarieërd.

Leeftijdscategorie: 15-20>
  zondag 15 november 2009 @ 20:04:25 #264
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74724455
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Geschikt voor het hardere rockwerk? .
Gast, ik speel in een Folk/Power Metalband . "Hardere rockwerk" is child's play voor ons .

Maar gaat prima! Ik moet opboksen tegen een dubbele basdrum en een toetsenist met epische akkoorden én twee bruut raggende gitaristen en met deze bas prik ik prima door de mix heen. Ik ga er de 27ste voor het eerst mee optreden, maar ik denk dat het wel goed zit .
pi_74724635
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:04 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Gast, ik speel in een Folk/Power Metalband . "Hardere rockwerk" is child's play voor ons .

Maar gaat prima! Ik moet opboksen tegen een dubbele basdrum en een toetsenist met epische akkoorden én twee bruut raggende gitaristen en met deze bas prik ik prima door de mix heen. Ik ga er de 27ste voor het eerst mee optreden, maar ik denk dat het wel goed zit .
Ah okay ... Eerst maar eens even wat shit verkopen denk ik .. Wil eigenlijk een andere versterker, maar wil een wat comfortabelere bas erbij naast de T-Bird. En ik wil eigenlijk van de Ibanez af, ookal speelt die wel fijn.
  zondag 15 november 2009 @ 23:03:41 #266
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74734019

En dan Muff Fuzz en een phaser met lange Time/rate
pi_74734337
Net gekeken bij de repetitie van een band van vrienden.
Heb aan de desbetreffende bassist gevraagd of ik ook even mocht meejammen, want het bloed ging kruipen waar het niet stromen mag (ofzo).

Anyway. Heb gespeeld op een Squier P Bas en een Ampeg 1x15 inch dinkie.

Vet geluid Leuk gejamd
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_74735586
Wohooo!! Ik kan Time Is Running Out van Muse.. Wel soms een foutje hier en daar en krijg best moeie handen.

Zo slechte bassist zal ik dus wel niet zijn
pi_74735752
Op naar Hysteria.
pi_74735784
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:50 schreef Sautor het volgende:
Op naar Hysteria.
Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanez ... Dus heb vandaag eigenlijk alleen op de Ibanez gespeeld
pi_74735991
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanez ... Dus heb vandaag eigenlijk alleen op de Ibanez gespeeld
Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.
  maandag 16 november 2009 @ 00:00:51 #272
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74736019
Doe hem dan niet weg! Ga je écht spijt van krijgen denk ik .

Damn, wij hebben vandaag in de oefenruimte aan een nieuw, snel nummer gewerkt. Uit luiheid om weer een plectrum te pakken heb ik maar met mijn vingers gespeeld. Zooooo dat voelde lekker! Lekker achtsten rammen met heerlijke snelle fills... Voelde me net Steve Harris! .
pi_74736033
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:59 schreef Sautor het volgende:

[..]

Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.
Ik vind Supermassive Black Hole ook geil ... Misschien eens iets van een synth achtig iets kopen om een lekker geluid te creëren.. En de Ibanez inruilen voor een andere comfortabel spelende bas
pi_74736052
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:00 schreef Witchfynder het volgende:
Doe hem dan niet weg! Ga je écht spijt van krijgen denk ik .

Damn, wij hebben vandaag in de oefenruimte aan een nieuw, snel nummer gewerkt. Uit luiheid om weer een plectrum te pakken heb ik maar met mijn vingers gespeeld. Zooooo dat voelde lekker! Lekker achtsten rammen met heerlijke snelle fills... Voelde me net Steve Harris! .
Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?
pi_74736458
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik vind Supermassive Black Hole ook geil ... Misschien eens iets van een synth achtig iets kopen om een lekker geluid te creëren.. En de Ibanez inruilen voor een andere comfortabel spelende bas
Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppen
pi_74736483
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:16 schreef Sautor het volgende:

[..]

Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppen
Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meer ..
pi_74736561
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meer ..
Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vind Maar altijd leuk om te experimenteren met effecten.
pi_74736643
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vind Maar altijd leuk om te experimenteren met effecten.
Vind een klein beetje drive wel lekker, beetje dat rauwige .. Moet alleen nog de goede instellingen/effect er voor vinden.
  maandag 16 november 2009 @ 00:30:46 #279
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74736795
Lol ik had een ingebouwde Chorus functie op mijn vorige versterker, had m bijna altijd uitstaan omdat ik het maar gaar vond klinken
Maar het was wel grappig bij bepaalde nummers
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  maandag 16 november 2009 @ 07:50:05 #280
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74739066
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:30 schreef J0ttem het volgende:
Lol ik had een ingebouwde Chorus functie op mijn vorige versterker, had m bijna altijd uitstaan omdat ik het maar gaar vond klinken
Maar het was wel grappig bij bepaalde nummers
Chorus kan heel lekker zijn als je slapt
  maandag 16 november 2009 @ 10:53:50 #281
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74741952
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?
Wellicht . Is het je eerste bas? Dan zeker niet weg doen!
pi_74744613
Mijn eerste bas ga ik vintage maken door middel van stickers en schuurpapier
pi_74745866
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:53 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wellicht . Is het je eerste bas? Dan zeker niet weg doen!
Het is mijn eerste ja, maar ik vind m een beetje saai
pi_74746934
Gewoon aan de muur hangen. Eerste bas is toch wel speciaal hoor.
pi_74748699
Ik denk dat als je die weg doet er later spijt van gaat krijgen.
  maandag 16 november 2009 @ 15:51:57 #286
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74750249
Meh, ik heb de mijne een tijdje geleden verkocht, deed mij wel een beetje pijn om 'm daar achter te laten, maar ach, ik had geld voor een nieuwe versterker nodig
Dat stof verzamelen onder mijn bed deed 'm ook niet al te goed, dus dan was ie beter af in de handen van een andere bassist
Ik denk dat ik wat dat betreft meer waarde hecht aan mijn Bongo, het is mijn droombas en weet zeker dat ie de rest leven bij me zal blijven
pi_74750770
Ik ben nu bezig met de volgende baslijnen:

pi_74753948
Keuze is gemaakt, hij blijft.. Voorlopig , maar ga m wel upgraden/pimpen
pi_74754821
Iemand nog sites waar je reclame kan maken voor jezelf als bassist?
pi_74754872
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Hier op fok heb je een aantal ads voor 10 euro ofzo.
pi_74755019
Je weet wat ik bedoel
  maandag 16 november 2009 @ 18:17:24 #292
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74755148
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zeg __! )

http://www.muzikantenbank.net/

http://www.musicfrom.nl/

en natuurlijk http://www.marktplaats.nl/
pi_74755549
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:17 schreef J0ttem het volgende:

[..]

http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zeg __! )
Inderdaad triest, maar ik geef in dat soort gevallen altijd mijn oude prepaid nummer op
  maandag 16 november 2009 @ 18:42:54 #294
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74755891
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Keuze is gemaakt, hij blijft.. Voorlopig , maar ga m wel upgraden/pimpen
Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden? ) een upgrade gegeven door er een DiMarzio Split P en een Dimarzio Ultra Jazz in te zetten. Ook zijn de potmeters vervangen (mijn volumepot is nu push-pull en geconfigureerd als een on/off, dus als hij uitgetrokken is, is mijn bas stil).
Wil er misschien ook een andere brug op, maar voorlopig hoeft dat niet. Ding zit vol met krassen en deuken, maar het is mijn eerste basje . Toch al 14 jaar plezier van en tot vorig jaar altijd mee opgetreden .

Kijk ons samen

.
pi_74755974
Die bass heerscht
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_74756100
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:50 schreef Sautor het volgende:
Op naar Hysteria.
Die was ik vorige week aan het oefenen Hele weekend bij mijn vriendin geweest, dus ik ga zo weer beginnen Ik ga door tot ik 'em kan, al speel ik nog maar heel kort
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74756162
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:42 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden? ) een upgrade gegeven door er een DiMarzio Split P en een Dimarzio Ultra Jazz in te zetten. Ook zijn de potmeters vervangen (mijn volumepot is nu push-pull en geconfigureerd als een on/off, dus als hij uitgetrokken is, is mijn bas stil).
Wil er misschien ook een andere brug op, maar voorlopig hoeft dat niet. Ding zit vol met krassen en deuken, maar het is mijn eerste basje . Toch al 14 jaar plezier van en tot vorig jaar altijd mee opgetreden .

Kijk ons samen

[ afbeelding ]

.
Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.
  maandag 16 november 2009 @ 18:55:49 #298
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74756308
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:45 schreef The_Dean het volgende:
Die bass heerscht
Zeker! Speel er nu niet veel meer op, maar ik langs hem loop krijgt hij toch vaak een aai
Hij is toch de pater familias van mijn basfamilie .

Hey, mijn vriendin heeft een paard, ik heb bassen .
  maandag 16 november 2009 @ 18:56:33 #299
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74756328
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.
Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid? .
pi_74756526
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid? .
Output heb ik geen verstand van, en meer bas en mid is natuurlijk het geweldigst ... Jazz formaat, dus misschien stacked humbucker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')