abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74756994

Geef de aarde een dreun met je diepe, donkere tonen, wees de kracht die de muziek voortstuwt en gedraag je als de donder van een storm. Voor ons is het niet genoeg om gehoord te worden, wij willen ook gevoeld worden. Wij spelen bas!

[Basslab] - [BC Rich] - [Dean] - [ESP] - [Fender] - [Fernandes] - [Gibson] - [Ibanez] - [Jackson] - [Music Man] - [Rickenbacker] - [Spector] - [Squier] - [Status Graphite] - [Steinberger] - [Tokai] - [Warwick] - [Washburn] - [Yamaha] - [Zon]

[Ampeg] - [Ashdown] - [Eden] - [Gallien Krueger] - [Genz Benz] - [Glockenklang] - [Hartke] - [Hughes & Kettner] - [Koch] - [Line 6] - [Mesa Boogie] - [Peavey] - [Randall] - [SWR]

[BassXX] - [Bartolini] - [DiMarzio] - [EMG] - [Floyd Rose] - [Seymour Duncan]

[D'Addario] - [Elixir] - [Ernie Ball] - [Rotosound]

[Feedback] - [Musik Produktiv] - [Music Store] - [Thomann] - [Bass Gallery] - [Paul's Bass Matters]

Deze OP is nog onder constructie, Wil je hem aanpassen, overleg dit dan in het topic of verander het alleen als je echt zeker bent dat het een toegevoegde waarde is. Dank u. De OP staat hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sautor op 16-11-2009 19:27:23 ]
  maandag 16 november 2009 @ 19:18:36 #2
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74757070
tee vee pee
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_74757090
Hihi, TVP. Mag ik ook onder vaste bezoekers?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74757116
En tvp.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74757159
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:19 schreef IkBenOzan het volgende:
Hihi, TVP. Mag ik ook onder vaste bezoekers?
Ik zal eens kijken of ik de wiki kan aanpassen, moet er zelf ook bij
pi_74757234
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:02 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Output heb ik geen verstand van, en meer bas en mid is natuurlijk het geweldigst ... Jazz formaat, dus misschien stacked humbucker?
Hoe hoger de output, hoe groter de kans is dat je een gritty geluid kan krijgen, omdat je een preampbuis overstuurt. Voor rock/metal is dat wel lekker vind ik.

Je kunt idd voor stacked gaan (2 coils boven elkaar) of voor wat DiMarzio doet; twee coils naast elkaar (zoals in de Ultra Jazz meen ik). Dan pakt 1 coil je E en A en de ander je D en G.

Zowel de UltraJazz als de SD Quarter Pounders hebben een hoge output, maar zijn ook midscooped. Je krijgt veel laag en veel treble en ze klinken erg modern (hifi). Omdat ik voor metal veel mid nodig heb, moet ik juist geen elementen hebben met veeeeeeel lang en veeeeeeeeel hoog. Dan hoor je mijn D en G prima, maar de lage snaren niet .

Ik zit voor mijn Squier te kijken naar de SD Hot for Jazz, maar die zijn 84,- per stuk en dus misschien niet de moeite waard voor je GSR180 (kan ik mij voorstellen).

In mijn fretloze experiment heb ik GFS-elementen zitten. Kosten 25,- per stuk ofzo (met die brakke dollar) en klinken echt goed vind ik.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74757346
Vaste bezoekers zo weergeven, dus 2x6 of allemaal op een rijtje?
pi_74757383
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:22 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hoe hoger de output, hoe groter de kans is dat je een gritty geluid kan krijgen, omdat je een preampbuis overstuurt. Voor rock/metal is dat wel lekker vind ik.

Je kunt idd voor stacked gaan (2 coils boven elkaar) of voor wat DiMarzio doet; twee coils naast elkaar (zoals in de Ultra Jazz meen ik). Dan pakt 1 coil je E en A en de ander je D en G.

Zowel de UltraJazz als de SD Quarter Pounders hebben een hoge output, maar zijn ook midscooped. Je krijgt veel laag en veel treble en ze klinken erg modern (hifi). Omdat ik voor metal veel mid nodig heb, moet ik juist geen elementen hebben met veeeeeeel lang en veeeeeeeeel hoog. Dan hoor je mijn D en G prima, maar de lage snaren niet .

Ik zit voor mijn Squier te kijken naar de SD Hot for Jazz, maar die zijn 84,- per stuk en dus misschien niet de moeite waard voor je GSR180 (kan ik mij voorstellen).

In mijn fretloze experiment heb ik GFS-elementen zitten. Kosten 25,- per stuk ofzo (met die brakke dollar) en klinken echt goed vind ik.
Preampbuis? Met mijn versterker? .. Zit vooral te denken hoe ik qua uiterlijk t basje kan opleuken... Vind dat helemaal zwart maar niks meer
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74757396
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:25 schreef Sautor het volgende:
Vaste bezoekers zo weergeven, dus 2x6 of allemaal op een rijtje?
Allemaal op een rijtje, want de links staan ook breed.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74757428

Heerlijk gewoon
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74757517
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Allemaal op een rijtje, want de links staan ook breed.
Done
  maandag 16 november 2009 @ 19:31:24 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74757616
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:26 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Preampbuis? Met mijn versterker? .. Zit vooral te denken hoe ik qua uiterlijk t basje kan opleuken... Vind dat helemaal zwart maar niks meer
Ik weet niet wat voor versterker je hebt . Ik heb een buisje in mijn Hartke .

Wat wil je aan het helemaal zwarte doen dan? .
pi_74757757
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor versterker je hebt . Ik heb een buisje in mijn Hartke .

Wat wil je aan het helemaal zwarte doen dan? .
Kheb een pauperbehringer ... En over dat andere moet ik nog nadenken. Stickers? Leuk motiefje spuiten?
  maandag 16 november 2009 @ 19:47:53 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_74758337
Tof, de nieuwe OP werkt.
Long live music.
pi_74758974
Ik wil die tweede van links
pi_74759116
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:03 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ik ook wel zijn helaas niet van mij
En ik achter mijn laptop 'jouw' bassen bewonderen
  maandag 16 november 2009 @ 20:13:04 #20
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74759469
Doe mij die Spector maar
pi_74759717
Ik vraag me altijd af hoeveel uur je moet studeren in de handleidingen voordat je de knoppen/schakelaars van de Jay Dee en de Alembic snapt
  maandag 16 november 2009 @ 20:24:24 #22
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74759992
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:18 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel uur je moet studeren in de handleidingen voordat je de knoppen/schakelaars van de Jay Dee en de Alembic snapt

Simpel toch?
Totaal geen overbodige crap ofzo
pi_74760015
Geef mij die Jazz maar
pi_74760033
Het onderste knopje LEDjes
pi_74760068
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:25 schreef Sautor het volgende:
Het onderste knopje LEDjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')