quote:Op zondag 1 november 2009 17:55 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ze kan voor 90 euro krijgen, en ik hoef haar maar 30 te geven nu. De rest schiet ze me voor
Zwarte markt hequote:Op zondag 1 november 2009 18:04 schreef Xrenity het volgende:
90 euro voor Muse is veel man. Dat zijn McCartney tarieven
Ik ga gewoon voor 40
TTIWWPquote:Op zondag 1 november 2009 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, die Squier is een groot succes in de oefenruimte. Lekkere punch enzo. Ben goed hoorbaar
.
Alleen de output valt tegen, dus in de toekomst misschien de pups vervangen. Hoewel, de klank is wel lekker.
Whoei, blij!.
Vinger! Plectrumquote:Op zondag 1 november 2009 22:46 schreef Rechterbal het volgende:
Kom je vrij ver mee. Ik adviseer je vooral om gelijk al de frethand en je fingerhand goed te trainen.
Wat voor bassist word je? Vinger? Plectrum?
quote:Op zondag 1 november 2009 22:54 schreef Rechterbal het volgende:
Bedenk dat je met je frethand, 4 frets tegelijk kan bedienen.
ga niet geforceerd met 1 vinger alles doen.
Als iemand mij dat de eerste dag had gezegd
No offence, maar ik vind het er eruit zien als een sissyhandquote:Op zondag 1 november 2009 22:54 schreef J0ttem het volgende:
Pfff, niets mis met plectrum, leuke manier om je sound te verbreden
Zeg ik ook niet, maar ik vind het nogal kortzichtig om te zeggen van "Plectrums zijn voor gitaristen!quote:Op zondag 1 november 2009 22:56 schreef Rechterbal het volgende:
je moet het zeker niet schuwen, maar omarmen?
Ja ok, maar ik heb t dan ook over het geluidquote:Op zondag 1 november 2009 22:59 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
![]()
[..]
No offence, maar ik vind het er eruit zien als een sissyhand
quote:
Tofquote:Op zondag 1 november 2009 23:32 schreef MASD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geef de aarde een dreun met je diepe, donkere tonen, wees de kracht die de muziek voortstuwt en gedraag je als de donder van een storm. Voor ons is het niet genoeg om gehoord te worden, wij willen ook gevoeld worden. Wij spelen bas!
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
[Basslab] - [BC Rich] - [Dean] - [ESP] - [Fender] - [Fernandes] - [Gibson] - [Ibanez] - [Jackson] - [Music Man] - [Rickenbacker] - [Spector] - [Squier] - [Status Graphite] - [Steinberger] - [Tokai] - [Warwick] - [Washburn] - [Yamaha] - [Zon]
[ afbeelding ]
[Ampeg] - [Ashdown] - [Eden] - [Gallien Krueger] - [Genz Benz] - [Glockenklang] - [Hartke] - [Hughes & Kettner] - [Koch] - [Line 6] - [Mesa Boogie] - [Peavey] - [Randall] - [SWR]
[ afbeelding ]
[BassXX] - [Bartolini] - [DiMarzio] - [EMG] - [Floyd Rose] - [Seymour Duncan]
[ afbeelding ]
[D'Addario] - [Elixir] - [Ernie Ball] - [Rotosound]
[ afbeelding ]
[Feedback] - [Musik Produktiv] - [Music Store] - [Thomann] - [Bass Gallery] - [Paul's Bass Matters]
Deze OP is nog onder constructie, Wil je hem aanpassen, overleg dit dan in het topic of verander het alleen als je echt zeker bent dat het een toegevoegde waarde is. Dank u. De OP staat hier.
Zelfde hier, speel vrijwel altijd met mijn vingers. Naar mijn idee veel meer controle over het geluid.quote:Op zondag 1 november 2009 23:54 schreef On het volgende:
Ik speel liever met mijn vingers maar voor bepaalde dingen klinkt een plectrum ook wel tof. Vooral als je lekker lomp wilt spelen. Het is voor mij veel makkelijker om met mijn vingers alle snaren op en af te gaan dan met een plectrum. Vooral door de grotere ruimte die er zit tussen de snaren vergeleken met een gitaar.
Ben jij nou bassiste of niet?quote:
Pics?quote:
Merk? Type? Iets?quote:Op maandag 2 november 2009 00:25 schreef Plums het volgende:
[..]
Weg.
En kan ook niet maken nu, want bas is atm uit logeren.![]()
Pyjama party?quote:Op maandag 2 november 2009 00:25 schreef Plums het volgende:
[..]
Weg.
En kan ook niet maken nu, want bas is atm uit logeren.![]()
Één van mijn bassen heeft wel een aantal weken bij iemand anders aan de muur gehangen. Was wel in goed gezelschap naast een vette Ibanez gitaar en een paar akoestischequote:Op maandag 2 november 2009 00:28 schreef Witchfynder het volgende:
Uit logeren?. Dat doen de mijnen nooit! Ze willen elke nacht lief naast elkaar aan de muur hangen
.
.
Visualquote:Op maandag 2 november 2009 00:30 schreef Witchfynder het volgende:
Oh..dacht een feestje voor baschicks in skimpy negligés met hun bassen.
.
Preciesquote:Op maandag 2 november 2009 09:09 schreef Brammie1 het volgende:
Plectrum vs vingers debat zal elk topic nog wel een keer voorbijkomen
Zelf speel ik met beide. Nummers van de Arctic Monkeys klinken gewoon beter met plectrum. Nummers van de Red Hot Chili Peppers weer beter met vingers.
Wanneer ben je begonnen danquote:Op maandag 2 november 2009 16:02 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik kan bijna de bassline van White Stripes - Seven Nation Army spelen
Als hij White Stripes kan spelen; waarschijnlijk heeft hij 5 minuten geleden voor het eerst een bas aangeraaktquote:
Sinds een paar uur geledenquote:
Ga maar pestenquote:Op maandag 2 november 2009 16:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als hij White Stripes kan spelen; waarschijnlijk heeft hij 5 minuten geleden voor het eerst een bas aangeraakt.
Op de piano is hij nóg makkelijker.quote:Op maandag 2 november 2009 16:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als hij White Stripes kan spelen; waarschijnlijk heeft hij 5 minuten geleden voor het eerst een bas aangeraakt.
quote:Op maandag 2 november 2009 16:43 schreef IkBenOzan het volgende:
Welke basslines zijn leuk voor beginners?
Ik ben begonnen met:quote:Op maandag 2 november 2009 16:43 schreef IkBenOzan het volgende:
Welke basslines zijn leuk voor beginners?
Ben ik nu aan het oefenenquote:
Stoer nummerquote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met:
The Ramones - 'Blitzkrieg Bop".
Idd of ook lekker Queensryche lekker pompend bassen trouwens wat een gaaf geluid heeft die bassist en met name live hoe krijgt hij het voor elkaarquote:Op maandag 2 november 2009 20:02 schreef Witchfynder het volgende:
Was net wat oude Megadeth aan het spelen. Toch wel vaak moeilijk qua timing.
Weet je wat lekker is om te spelen? Mercyful Fate.
Zeeland ook goedquote:Op maandag 2 november 2009 20:26 schreef Gitaarmat het volgende:
zijn hier nog bassisten die in de regio groningen wonen en een band zoeken?
Probeer eens op de scholen/uni/supermarkt een briefje ophangen of zo en de muziekinstrumentenwinkelsquote:
Heheh herkenbaarquote:
Moet ik ze ook nog rust geven? Want als het aan mij ligt ga ik elke dag een paar uur spelen met de bass.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Heheh herkenbaar
Dat hoort er in het begin een beetje bij, na een tijdje zullen je vingers een mooi eeltlaagje produceren en kun je zo veel raggen als je wilt
Man.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Heheh herkenbaar
Dat hoort er in het begin een beetje bij, na een tijdje zullen je vingers een mooi eeltlaagje produceren en kun je zo veel raggen als je wilt
Dit is wel heel ernstig, staan ze niet wat te strak gespannen dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:52 schreef MASD het volgende:
[..]
Man.. Deze zomervakantie bijna 3 maanden geen bass aangeraakt. Na de vakantie ruim een maand blaren en open vingers gehad. Ik had echt een krater in mijn vingertoppen en je zag wel 10 verschillende huidlagen.
Oh ja. Vriend van me op de TU, ook een bassist, heeft daar een cursus gitaarbouw gedaan. Was wel grappig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:18 schreef Agiath het volgende:
Tis in Delft.
Ik weet niet of je ook aan de TU moet studeren trouwens, het is wel voor studenten
Ligt ook wel aan mijn vingers, heb een heel zachte vochtige huid. Daarnaast slide ik veel. Maar goed, ik heb weer eelt. Scheelt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:05 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dit is wel heel ernstig, staan ze niet wat te strak gespannen dan?
Is dat op het cultuurcentrum? Daar heb ik vorig jaar een filmcursus gedaan, meeeeen wat slechtquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:18 schreef Agiath het volgende:
Tis in Delft.
Ik weet niet of je ook aan de TU moet studeren trouwens, het is wel voor studenten
We have very soft, but nimble fingers. That's why the ladies love usquote:Op dinsdag 3 november 2009 01:31 schreef MASD het volgende:
[..]
Ligt ook wel aan mijn vingers, heb een heel zachte vochtige huid. Daarnaast slide ik veel. Maar goed, ik heb weer eelt. Scheelt.
Nah, 2.5 uurtje geleden pas hoorquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:16 schreef Witchfynder het volgende:
De bassisten zijn eindelijk wakker!.
Ik ben er eens afgegaan, man wat klinkt dat vet zegquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:07 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
dat is echt niet goed voor je bass geloof ik!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:44 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Moet ik ze ook nog rust geven? Want als het aan mij ligt ga ik elke dag een paar uur spelen met de bass.
Moet niet perse, tenzij het echt gaat bloeden ofzoquote:
Around the worldquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:47 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik ben nu Californication aan het oefenen
Dat wil ik ook kunnenquote:
De baslessen zijn daar goed vind ik. Hoe het met de rest van de cursussen zit weet ik niet, maar het blijft wel het CC, dus dat het slecht is wil ik best gelovenquote:Op dinsdag 3 november 2009 02:50 schreef Sautor het volgende:
[..]
Is dat op het cultuurcentrum? Daar heb ik vorig jaar een filmcursus gedaan, meeeeen wat slecht
Feli,quote:
Zeker! 'Rasputin' en 'Ma Baker' (als hij zo heet) vind ik eigenlijk nog tofferquote:Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is
![]()
![]()
![]()
En iedereen herkent het direct![]()
Ik speel 15 jaarquote:Op woensdag 4 november 2009 09:45 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Feli,
Dan voel ik me met mijn meer dan 15 jaar spelen een ouwe l*l
Gefeliciteerdquote:
Je mag me komen verzellen in de seniors-clubquote:
Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*quote:Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Je mag me komen verzellen in de seniors-club![]()
* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *quote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*
Sowieso die cheesy 80's zooi.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is
![]()
![]()
![]()
En iedereen herkent het direct![]()
Ja hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef IkBenOzan het volgende:
Zijn er ook nog andere beginners behalve ik?
Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?quote:
Ik meende ook niet echt wat ik zei natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:
[..]
* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *![]()
Maar live gaat er wel een goede DI tussen samen met een mic voor het cabinet, zodat het zaal geluid optimaal ingesteld kan worden.
Ook is de top erg makkelijk in gebruik - ik kan zelfs 4 presets bewaren. Ideaal voor de repetitie, voor het type instrument, voor de grootte van de zaal etc. In het begin was ik ook anti-modelling maar die techniek gaat zo hard vooruit. En trouwens, in een zaal met 300 man met de band op volle kracht zul je echt niet horen of ik over een echte Ampeg speel of over een line6. In de studio is dat een iets ander verhaal; maar daar gaat meestal de bas rechtstreeks in de DI - of via bi-amping.
Ik heb geen zin om een steeds enorm zware top mee te sjouwen en qua vermogen redt hij het prima op de buhne. Vroegah had ik een aparte Yamaha kast voor basgitaar en ging de contrabas via een uitgebreide preamp naar de DI en terug via de wedge monitors. Aangezien het merendeel van de geluidsmensen problemen heeft met het uitversterken van instrumenten met een klankkast - met name over de monitors - heb ik een tijdje terug besloten om over te stappen. Ook vanwege het gewicht van de Yamaha en ter bescherming van mijn eigen oren (een over de monitor slecht afgesteld contrabas is een feedback-monster).
Mijn stack staat aan de zijkant van de buhne en blaast de buhne op. Dan voel je het laag lekker, hij hoeft niet tering hard te staan, de overige bandleden krijgen genoeg laag mee (veel monitors trekken dat niet goed) en de FOH engineer heeft geen last van geluid dat van de buhne de zaal in lekt. Daarnaast krijg ik via mijn in-ears ook het e.e.a. terug.
Ik heb mijn bass al een jaar terug gekocht maar heb er een tijd lang niets mee gedaan. Ik begin nu pas een beetje aardigheid er aan te krijgen. ik ben nog steeds bezig nummers uit te pluizen en na te spelen. Oefen meestal op munners van Black Sabbath en dergelijkequote:Op woensdag 4 november 2009 12:12 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?
Verschilt ws ook per seriequote:Op woensdag 4 november 2009 21:00 schreef Rechterbal het volgende:
Dat denk je
Een vriend van mij speelt op eentje. echt waardeloos ding. Maar je hebt wel een drummmer + amp in een!
quote:Op woensdag 4 november 2009 23:33 schreef IkBenOzan het volgende:
Wat is een leuke amp voor 170 euro?
Verdere info behalve een plaatje?quote:
The Perfect Ten bass practice amp combines a 30 watt power section with a single 10" Ashdown BlueLine bass speaker. Sounds can be shaped quickly and intuitively using bass, middle and treble controls, supplemented by a pre-shaped 'deep' switch. A headphone output is provided for private practice along with an extension speaker output. A CD/Line input let's you jam along with your favourite tracks.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:55 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Verdere info behalve een plaatje?
Is dat niet nog te ingewikkeld?quote:Op donderdag 5 november 2009 19:14 schreef IkBenOzan het volgende:
Ben nu deze aan het oefenen.
Het is zo'n lekkere bassline
Nee, het is helemaal niet te ingewikkeld. Het lukt me aardigquote:Op donderdag 5 november 2009 20:16 schreef MASD het volgende:
[..]
Is dat niet nog te ingewikkeld?
edit: Die gast is zieeeek.!
Dan ben je een talentjequote:Op donderdag 5 november 2009 20:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nee, het is helemaal niet te ingewikkeld. Het lukt me aardig
Veel spierballen werk.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:16 schreef MASD het volgende:
[..]
Is dat niet nog te ingewikkeld?
edit: Die gast is zieeeek.!
Maar zeg zelf, voor iemand die 2 jaar speelt, speelt hij goed.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:00 schreef Agiath het volgende:
[..]
Veel spierballen werk.
vind ik dit toch net iets beteren ook nog zingen erbij
Maar het beste slap nummer aller tijden vind ik toch echtX 1000
Volgend jaar wsquote:Op donderdag 5 november 2009 22:30 schreef allsystemshalt het volgende:
Gaat er nog een van jullie naar berlijn ?
Snap ik, ik ga niet, had opzich wel gewild, maar ben niet in staatquote:Op donderdag 5 november 2009 22:45 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Eh ja dat bedoel ik dus niet
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:48 schreef KaMo het volgende:
[..]
Snap ik, ik ga niet, had opzich wel gewild, maar ben niet in staat
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:54 schreef KaMo het volgende:
weetje wat me heel erg zou troosten, mijn onderdelen
quote:Op donderdag 5 november 2009 23:02 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
Ze komen echt wel naar je toe je zal alleen nog wat geduld moeten hebben ..
Ik probeer ze dinsdag op den post te doen
De snaarspanning zou flink omhoog gaan, dus wellicht zal de hals wat afgesteld moeten wordenquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:57 schreef Kvack het volgende:
Als ik mijn snaren vervang van round-wounds naar flat-wounds met een B die in dikte 132 ipv 130 is.
En de snaren door mijn body doe ipv door de brug.
Moet ik m`n bas dan opnieuw laten afstellen of zal dat wel goed gaan?
Staand spelen ftw!quote:Op zondag 8 november 2009 21:53 schreef IkBenOzan het volgende:
Klote zeg. Ik ging staand spelen en ik bakte er niks vanNu ga ik opnieuw beginnen maar dan gelijk staand oefenen
Laat ik het maar eerst op staand houden voor ik ga rennen en springenquote:Op zondag 8 november 2009 21:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
Staand spelen ftw!
Rennend en springend spelen![]()
Succes
*denkt aan een contrabas met een pogostick eronder*quote:Op zondag 8 november 2009 22:11 schreef J0ttem het volgende:
Echte helden rennen en springen met een contrabas
Zoiets:quote:Op zondag 8 november 2009 22:11 schreef J0ttem het volgende:
Echte helden rennen en springen met een contrabas
Wat gaaf!quote:Op zondag 8 november 2009 22:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zoiets:
jammer dat destijds men niet live kon spelen. Men deed het voor de camera en dubte het later zelf over in de studio, omdat ze het geluid niet goed konden krijgen
Het lijkt wel alsof hij een dik wijf droogneukt.quote:Op zondag 8 november 2009 22:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zoiets:
jammer dat destijds men niet live kon spelen. Men deed het voor de camera en dubte het later zelf over in de studio, omdat ze het geluid niet goed konden krijgen
Lekker!quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef IkBenOzan het volgende:
Dit wordt mijn eerste set.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rood![]()
Waarschijnlijk pas volgend jaar
GSR200 van mijn vriendinquote:
Wat een heldquote:Op zondag 8 november 2009 22:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zoiets:
Ah, een ervaringsdeskundige...quote:Op zondag 8 november 2009 22:56 schreef MASD het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof hij een dik wijf droogneukt.
Soms konden ze het welquote:Op zondag 8 november 2009 23:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Wat een held![]()
Wat een rock 'n roll voor de jaren 50
Als ie niet nieuw hoeft te zijn: http://link.marktplaats.nl/293025200quote:Op maandag 9 november 2009 14:20 schreef Witchfynder het volgende:
Damn, ik moet een winkel vinden waar een SWR Henry staat. Hij zou luid zijn en veel mid pushen. Dat moet ik hebben8x8"!
http://www.wolvemusic.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=62:swr-henry-8x8&catid=13:basversterkers&Itemid=16quote:Op maandag 9 november 2009 14:20 schreef Witchfynder het volgende:
Damn, ik moet een winkel vinden waar een SWR Henry staat. Hij zou luid zijn en veel mid pushen. Dat moet ik hebben8x8"!
Ik heb vooral moeite met fretten pakken, dat gaat veel makkelijker zittendquote:Op maandag 9 november 2009 17:13 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik kan niet staand spelen, heb sinds vanochtend heel erg last van mijn onderrug![]()
Dat is mijn reden waarom ik liever voortaan gewoon staand ga oefenenquote:Op maandag 9 november 2009 17:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met fretten pakken, dat gaat veel makkelijker zittend![]()
Dus met de wijsvinger op fret 1, naar de pink op fret 4 springen. Of van de 8e op de E naar de 10e op de D. Vind mijn pols nooit zo heel leuk.
Omdat je dan over je bass heen kan leunen ja, wat ook weer niet goed voor je rug isquote:Op maandag 9 november 2009 17:22 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dat is mijn reden waarom ik liever voortaan gewoon staand ga oefenenHet is niet dat ik pijn in mijn polsen krijg of niet bij frets kan komen, maar dat ik minder overzicht heb over mijn frets. Zittend zie je ze veel makkelijker, vind ik.
Zou ik daardoor pijn hebben in mijn onderrug?quote:Op maandag 9 november 2009 17:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
Omdat je dan over je bass heen kan leunen ja, wat ook weer niet goed voor je rug is
Dan gebruik je je ringvinger, of je slide en zodat je hand in een makkelijkere positie staat.quote:Op maandag 9 november 2009 17:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dus met de wijsvinger op fret 1, naar de pink op fret 4 springen.
Pakken als een powerchord. Werkt inderdaad makkelijker als je bass wat hoger hangt.quote:Of van de 8e op de E naar de 10e op de D.
Tenzij je dus weer terugmoet naar 1,2 of 3quote:Op maandag 9 november 2009 17:39 schreef MASD het volgende:
[..]
Dan gebruik je je ringvinger, of je slide en zodat je hand in een makkelijkere positie staat.
Al lang gezien, maar thanksquote:Op maandag 9 november 2009 14:53 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Als ie niet nieuw hoeft te zijn: http://link.marktplaats.nl/293025200
Op hetgene wat hij standaard staatquote:Op maandag 9 november 2009 20:19 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik heb zo'n ding: [ afbeelding ]
Op hoeveel Hz moet ie staan?
Hoelang zat je verstopt?quote:Op maandag 9 november 2009 20:42 schreef Rechterbal het volgende:
Tevens hetzelfde gezicht toen ik op de wc zat
Frequentie.quote:Op maandag 9 november 2009 20:28 schreef Rechterbal het volgende:
Hoger staat in de muziekwereld voor de hoogte van het geluid.
Ik ben ook wel een rocker, maar wil toch wat bluegrass nummers leren bassenquote:Op maandag 9 november 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
Hallo, ik ben een Metalhead, maar stiekem vind ik het leuk om motown te bassen
Speel je tenminste eens echte baslijnen, he!quote:Op maandag 9 november 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
Hallo, ik ben een Metalhead, maar stiekem vind ik het leuk om motown te bassen
Echte basslijnen, in plaats van dom raggen (al kan dat ook tof zijn)quote:Op maandag 9 november 2009 22:30 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Speel je tenminste eens echte baslijnen, he!
Simpele basslijntjes spelen kan ook tof zijn. Heart and Soul van Joy Division bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 november 2009 22:44 schreef J0ttem het volgende:
Een beetje afwisseling kan nooit kwaad huh?
EDIT: OMFG 1000e POST!!!1111
Dat doe ik ook wel als ik metal speel, maar dan 5x zo snelquote:Op maandag 9 november 2009 22:30 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Speel je tenminste eens echte baslijnen, he!
6102quote:Op maandag 9 november 2009 22:44 schreef J0ttem het volgende:
Een beetje afwisseling kan nooit kwaad huh?
EDIT: OMFG 1000e POST!!!1111
Sja, en terecht, sommige dingen moet je nou eenmaal gezien hebben, als ze in je stad komenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:59 schreef Rechterbal het volgende:
Spaargeld van bas word aangeraakt. Ik MOET Alice Cooper zien. Hij komt verdomme in me eigen stad.
Ik heb nu niet het gebruikelijke excuus:quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Sja, en terecht, sommige dingen moet je nou eenmaal gezien hebben, als ze in je stad komen
Welk deel van sommige snap je nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef The_Dean het volgende:
Nou, als K3 komt hoef ik dat echt niet te zien hoor.
Niks tegen K3, heldenmuziek is dat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef The_Dean het volgende:
Nou, als K3 komt hoef ik dat echt niet te zien hoor.
Posten danquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef Sautor het volgende:
Holy shit, ik heb net een supergeiles basslijn geschreven
Drop 'em hierquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef Sautor het volgende:
Holy shit, ik heb net een supergeiles basslijn geschreven
Doet me denken an Marillionquote:Op woensdag 11 november 2009 08:05 schreef KaMo het volgende:
Doe maar niet dat jatten we heb, kijk maar uit
Lekkere basslijn van mij:
http://soundclick.com/share?songid=8335046
Wel jammer dat ik geen fretless had ervoor
Zal hem als ik hem opgenomen heb wel eens een keer posten.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
neem op schrijf uit etc en posten
Wat moeten wij jatten? Het klinkt precies hetzelfde als alle jaren 80 slowrock basslijnen.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:05 schreef KaMo het volgende:
Doe maar niet dat jatten we heb, kijk maar uit
Lekkere basslijn van mij:
http://soundclick.com/share?songid=8335046
Wel jammer dat ik geen fretless had ervoor
Dat bedoelde ik jaquote:Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zal hem als ik hem opgenomen heb wel eens een keer posten.![]()
Wil niet, zoals kamo zegt, dat jullie hem jatten
Je weet maar nooit met the interwebz hequote:
[porcupine tree fanboy mode]quote:Op donderdag 12 november 2009 19:59 schreef IkBenOzan het volgende:
Ok. Ik kan nu Californication, Feel Good Inc., Black Dog en nog een paar korte deuntjesIk wil nu een stapje verder gaan, met een iets moeilijker bassline. Wat raden jullie mij aan?
Die ga ik lerenquote:Op donderdag 12 november 2009 20:06 schreef J0ttem het volgende:
[..]
[porcupine tree fanboy mode]
[/porcupine tree fanboy mode](misschien nog wat te lastig, maar wel erg vet)
Ik kan de juiste tabs niet vindenquote:
http://www.bassmasta.net/p/porcupine_tree/165026.htmlquote:Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ik kan de juiste tabs niet vindenMoet ik weer naar een bass cover kijken en een tab maken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | D---------------7h5h7-------------------7-7/8-5/------ A-------------7-------7-5---------------------5/------ E--00-00-00-0----------------00-00-00----------------- Met 2 snaren geeft een leuk effect, maar 'officieel' is het G--------------7-7/8--------- D---------------------5/----- A---------------------------- E--00-00-00------------------ geloof ik En daarna: G----------------------------------------------------- D---------------7h5h7--------------------------------- A-------------7-------7-5--------------*improvisatie meestal rond het 10-12 laddertje op A D en G* E--00-00-00-0----------------00-00-00----------------- |
quote:Op donderdag 12 november 2009 20:58 schreef J0ttem het volgende:
Ik speel zelf m altijd zo:
[ code verwijderd ]
Ik vind het zelf vaak leuker om nummers om mijn eigen manier te doen dan 'exact' volgens het album
Hahahaha, die kerel weer, was hem alweer helemaal vergetenquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef Rechterbal het volgende:
Ik haat het dat deze bassist beter is als meer dan de helft van de lui in dit topic.
Alleen, net zoals 98% van YouTube geloof ik, snap ik geen moer van zijn crossdressingquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef Rechterbal het volgende:
Ik haat het dat deze bassist beter is als meer dan de helft van de lui in dit topic.
Ja, dit is hem ookquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:43 schreef Rechterbal het volgende:
Bij zijn eerste filmpjes draagt ie ook vette metalkleding. Daarna vet verwijft
Gisteren voor het eerst dat album geluisterd, en dat was het enige nummer (samen met het eerste) dat er echt uitsprong.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:08 schreef Xrenity het volgende:
John Paul Jones vanaf 2:20Wat een held.
Ik vind het hele album wel dik, maar je moet er wel echt goed naar luisteren. Als ik het aan heb tijdens internetten ofzo dan is het al snel herrie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst dat album geluisterd, en dat was het enige nummer (samen met het eerste) dat er echt uitsprong.
Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?quote:Op zondag 15 november 2009 00:09 schreef Witchfynder het volgende:
JPJ heeft wel wat ik graag wil: cabs in een tunnelflightcase. Klep eraf en raggen maar.
Een fust, benzinegeld, een aantal t-shirts, eten en nieuwe klanten voor zijn andere werkquote:Op zondag 15 november 2009 00:43 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoeveel kost een roadie tegenwoordig eigenlijk ?![]()
*In mijn tijd een aantal biertjes en wat aandacht en het zat wel snor
Ikquote:Op zondag 15 november 2009 01:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie was diegene die de Squier Vintage Modified Jazz Bass had gekocht?... Wil namelijk wel zijn ervaring horen
Geschikt voor het hardere rockwerk?quote:Op zondag 15 november 2009 10:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik.
Wat wil je weten? Hij is loodzwaar (maar nog niet zo erg als een Stingray), maar klinkt geweldig, speelt geweldig en ziet er tof uit. De afwerking is super. Je moet hem wel afstellen zelf, want hij klettert best wel out of the box. De bas heeft punch als een malloot.
De hals is verder wel lekker snel. De satin finish helpt daar wel aan mee. Met een glucose of polyurethaan finish op de nek kan het nog weleens stroef zijn om er langs te glijden als je handen wat zweterig worden, maar dat merk ik bij deze helemaal niet. De stemechanieken voelen er stevig aan. Ik haat slap doordraaiende mechanieken, maar niks van dat. Misschien worden ze slapper met de tijd, maar ik heb de bas immers pas een maand ofzo.
De body is solide maple en daarom is hij zo zwaar, maar je hoort het wel in het geluid; lekker fris en flinke sustain. De brug is standaard, niks speciaals. De Duncan Designed elementen klinken goed. Het zijn geen vintage jazzelementen. Ze hebben een erg moderne klant, maar geen midscooped verhaal (dus de bas is niet alleen interessant voor de slappers). De output mag wel een stuk hoger van mij, want ik merk wel het verschil met mijn andere bassen (waar high output DiMarzio's in zitten of actief zijn). Dat ga ik misschien over een tijd wel upgraden. Is niet nodig, maar vind ik wel leuk. Zelfde geldt voor de brug. Iedereen lijkt er een Gotoh of een BadAss II op te willen zetten en dan DiMarzio Ultra Jazz elementen (voor de slappers) of Model J's (meer algemeen) of iets als Seymour Duncan Quarter Pounders. Als je dat doet, klinkt hij zeker als een bas van 1200.-.
Meer vragen?
Gast, ik speel in een Folk/Power Metalbandquote:Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geschikt voor het hardere rockwerk?.
Ah okayquote:Op zondag 15 november 2009 20:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gast, ik speel in een Folk/Power Metalband. "Hardere rockwerk" is child's play voor ons
.
Maar gaat prima! Ik moet opboksen tegen een dubbele basdrum en een toetsenist met epische akkoorden én twee bruut raggende gitaristen en met deze bas prik ik prima door de mix heen. Ik ga er de 27ste voor het eerst mee optreden, maar ik denk dat het wel goed zit.
Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanezquote:
Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.quote:Op zondag 15 november 2009 23:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon ik deels, maar die kan ik niet meer zo goed... En op de T-Bird gaat het ook veel minder goed dan op de Ibanez... Dus heb vandaag eigenlijk alleen op de Ibanez gespeeld
Ik vind Supermassive Black Hole ook geilquote:Op zondag 15 november 2009 23:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Of Hyper Music. Hysteria gaat mij ook nog steeds veel te snel.
Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?quote:Op maandag 16 november 2009 00:00 schreef Witchfynder het volgende:
Doe hem dan niet weg! Ga je écht spijt van krijgen denk ik.
Damn, wij hebben vandaag in de oefenruimte aan een nieuw, snel nummer gewerkt. Uit luiheid om weer een plectrum te pakken heb ik maar met mijn vingers gespeeld. Zooooo dat voelde lekker! Lekker achtsten rammen met heerlijke snelle fills... Voelde me net Steve Harris!.
Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppenquote:Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik vind Supermassive Black Hole ook geil... Misschien eens iets van een synth achtig iets kopen om een lekker geluid te creëren.. En de Ibanez inruilen voor een andere comfortabel spelende bas
Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meerquote:Op maandag 16 november 2009 00:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Stimmt. Ik wil binnenkort eens voor effecten shoppen
Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vindquote:Op maandag 16 november 2009 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb al wel een bass big muff en een chorus, maar nog ruimte voor meer..
Vind een klein beetje drive wel lekker, beetje dat rauwigequote:Op maandag 16 november 2009 00:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte voor meer he. Maar ik vind meestal wel dat als ik muziek luister, dat ik clean het vetste vindMaar altijd leuk om te experimenteren met effecten.
Chorus kan heel lekker zijn als je slaptquote:Op maandag 16 november 2009 00:30 schreef J0ttem het volgende:
Lol ik had een ingebouwde Chorus functie op mijn vorige versterker, had m bijna altijd uitstaan omdat ik het maar gaar vond klinken
Maar het was wel grappig bij bepaalde nummers
Wellichtquote:Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je opzich een punt. Misschien maar upgraden dan?
Het is mijn eerste ja, maar ik vind m een beetje saaiquote:Op maandag 16 november 2009 10:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wellicht. Is het je eerste bas? Dan zeker niet weg doen!
Hier op fok heb je een aantal ads voor 10 euro ofzo.quote:Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog sites waar je reclame kan maken voor jezelf als bassist?
http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zegquote:Op maandag 16 november 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog sites waar je reclame kan maken voor jezelf als bassist?
Inderdaad triest, maar ik geef in dat soort gevallen altijd mijn oude prepaid nummer opquote:Op maandag 16 november 2009 18:17 schreef J0ttem het volgende:
[..]
http://www.muzikanten-in-jouw-stad.nl/ <-- Ondanks dat ik dat een paupersite vind (je telefoon nummer opgeven om te registreren, kom op zeg__! )
Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden?quote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Keuze is gemaakt, hij blijft.. Voorlopig, maar ga m wel upgraden/pimpen
Die was ik vorige week aan het oefenenquote:
Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.quote:Op maandag 16 november 2009 18:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al een idee hoe? Ik heb mijn oude eerste bas (een Samick) vorig jaar (of is het al langer geleden?) een upgrade gegeven door er een DiMarzio Split P en een Dimarzio Ultra Jazz in te zetten. Ook zijn de potmeters vervangen (mijn volumepot is nu push-pull en geconfigureerd als een on/off, dus als hij uitgetrokken is, is mijn bas stil).
Wil er misschien ook een andere brug op, maar voorlopig hoeft dat niet. Ding zit vol met krassen en deuken, maar het is mijn eerste basje. Toch al 14 jaar plezier van en tot vorig jaar altijd mee opgetreden
.
Kijk ons samen
[ afbeelding ]![]()
.
Zeker! Speel er nu niet veel meer op, maar ik langs hem loop krijgt hij toch vaak een aaiquote:
Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid?quote:Op maandag 16 november 2009 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil iig elementen met wat meer rauwigheid/donkerheid.. De standaard Ibanez dingetjes klinken me te helder.
Output heb ik geen verstand van, en meer bas en mid is natuurlijk het geweldigstquote:Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wil je ook meer output? Wil je meer een vintage klank? Wil je meer bas of meer mid?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |