abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 18:41:53 #101
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74285072
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En hier kan je dat wel, dus tenzij je in een Arabisch land woont zie ik geen probleem voor je
Technologie is van alle landen. Dus laten we voortaan chocoladeletters in binaire code maken.
Weer een wereldprobleem opgelost.
pi_74285092
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:41 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En dát doen ze zelfs niet.
[..]

*haraam = onrein/verboden
Kanker toch een eind op, je ziet hier toch ook niemand shit van stormfront pasten om dingen te 'bewijzen'.

Ongelofelijke eencellige randdebiel die je bent Aan mensen als jou gaat Nederland kapot, niet aan 'de moslims'
Ga weg
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:14 #103
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285106
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:40 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar is meedoen aan Sinterklaas geen prachtige integratie?
Waarom willen ze dan hun eigen, aparte letters in de Hema?
Hun kinderen gaan toch ook hier naar school en die gebruiken toch ook het Latijnse alfabet? De ouders moeten toch ook een formulier in Latijnse letters invullen?

Ze hoeven van mij niet eens mee te doen aan Sinterklaas. Dat is hun goed recht namelijk. Ik wil alleen niet dat ze zich zo extra willen profileren als andere bevolkingsgroepen. Ik dacht juist dat wij ze hetzelfde moesten behandelen als de andere Nederlanders, op grond van gelijkheid?
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:44 #104
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74285123
quote:

[..]

[..]

Zeg helder licht, waarom worden die letters dan wel verkocht als schijnbaar geen enkele moslim mag deelnemen aan dit feest? Of heb je dit van een of andere orthodoxe/extremistische site afgetrokken en ben je van mening dat iedereen zo denkt over Nederlandse feestdagen die niet in Jezus gelooft?

Overigens zijn er ook genoeg christenen die Sinterklaas niet vieren, dat zijn zeker landverraders?
pi_74285147
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:35 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Omdat ik van mening ben dat je je moet gedragen naar het land en het continent waarin je woont als staatsburger.
Ik ga toch ook niet vreemd opkijken als ik in Rusland bepaalde dingen niet kan doen vanwege hun religie of gebruiken? En ik ga al helemaal niet mijn gebruiken vanuit Nederland op hun projecteren. Dat hou ik dan gewoon netjes binnen mijn 4 muren.
Dus we mogen geen chocoladeletters verkopen in Rusland? Toenet vond je het nog een probleem dat je ze niet kon kopen in arabische landen . Wat wil je nou?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 november 2009 @ 18:44:51 #106
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_74285156
Waar moet het heen met Nederland?

Dat we dit zomaar laten gebeuren.

Langzamerhand beginnen ze heel Nederland over te nemen en wat doet onze regering? Precies, een hand toesteken.

Doe mij maar een burgeroorlog.

Zal ik die vuige zandnegertjes eens flink als zombies neer maaien.
pi_74285172
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:43 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Hun kinderen gaan toch ook hier naar school en die gebruiken toch ook het Latijnse alfabet? De ouders moeten toch ook een formulier in Latijnse letters invullen?

Ze hoeven van mij niet eens mee te doen aan Sinterklaas. Dat is hun goed recht namelijk. Ik wil alleen niet dat ze zich zo extra willen profileren als andere bevolkingsgroepen. Ik dacht juist dat wij ze hetzelfde moesten behandelen als de andere Nederlanders, op grond van gelijkheid?
Ze verzinnen dat toch niet zelf? Schijnbaar heeft Hema ontdekt dat deze mensen het prettiger vinden om met hun eigen letters benaderd te worden. Is het hebben van een ander alfabet nu ook al een inbreuk op de Nederlandse cultuur ?
Ga weg
pi_74285208
quote:

[..]

[..]

Damn...

Ik ben opgegroeid in een twents dorp, wat zeer gereformeerd is. Daar werd ook geen Sinterklaas gevierd, omdat het de vereering van een Rooms-Katholieke heilige betreft.

Je kunt altijd wel enkele mensen vinden die iets niet goed vinden. Dat wil nog niet zeggen dat de rest dit ook vindt.

Het feit dat de SGP in de tweede kamer zit, wil nog niet zeggen dat iedere Nederlander op de SGP stemt.

Het lijkt erop dat die 14 inderdaad voor jouw IQ staat.... Zucht....
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 1 november 2009 @ 18:46:29 #109
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285222
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus we mogen geen chocoladeletters verkopen in Rusland? Toenet vond je het nog een probleem dat je ze niet kon kopen in arabische landen . Wat wil je nou?
Nee hoor, ik beweerde simpelweg dat je in een Arabisch land geen Latijnse letters kunt kopen, wat mij vrij logisch lijkt trouwens. Waarom moeten wij het dan wel doen? Wij hanteren simpelweg een ander alfabet.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74285230
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:43 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Dat doen we toch? We smeren ze smerige chocoladeletters aan
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 november 2009 @ 18:46:50 #111
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_74285241
quote:

[..]

[..]

Dat is wel weer jammer.
Aan de andere kant leven de ontzuiling Wedden dat er maar een kleine hoeveelheid moslims deze regels volgen? De rest geeft hun kinderen gewoon cadeautjes met kerst en sinterklaas.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zondag 1 november 2009 @ 18:47:04 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74285247
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:35 schreef Brainfish het volgende:
Omdat ik van mening ben dat je je moet gedragen naar het land en het continent waarin je woont als staatsburger.
Ik ga toch ook niet vreemd opkijken als ik in Rusland bepaalde dingen niet kan doen vanwege hun religie of gebruiken? En ik ga al helemaal niet mijn gebruiken vanuit Nederland op hun projecteren. Dat hou ik dan gewoon netjes binnen mijn 4 muren.
Ik snap ook niet waarom we hier opeens shoarma gingen eten, pizza hetzelfde verhaal.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74285280
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Nee hoor, ik beweerde simpelweg dat je in een Arabisch land geen Latijnse letters kunt kopen, wat mij vrij logisch lijkt trouwens. Waarom moeten wij het dan wel doen? Wij hanteren simpelweg een ander alfabet.
Wij moeten het ook helemaal niet, we mogen het wel. Dat noemen we vrijheid, maar misschien ben jij geen voorstander van vrijheid, dat kan.
pi_74285296
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom we hier opeens shoarma gingen eten, pizza hetzelfde verhaal.
Of aardappelen, stomme uitheemse plant.

zondag 1 november 2009 @ 18:48:44 #115
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74285302
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:44 schreef Tacobell het volgende:
Waar moet het heen met Nederland?

Dat we dit zomaar laten gebeuren.

Langzamerhand beginnen ze heel Nederland over te nemen en wat doet onze regering? Precies, een hand toesteken.

Doe mij maar een burgeroorlog.

Zal ik die vuige zandnegertjes eens flink als zombies neer maaien.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 1 november 2009 @ 18:48:51 #116
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285307
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ze verzinnen dat toch niet zelf? Schijnbaar heeft Hema ontdekt dat deze mensen het prettiger vinden om met hun eigen letters benaderd te worden. Is het hebben van een ander alfabet nu ook al een inbreuk op de Nederlandse cultuur ?
Nou, het lijkt me eerlijk gezegd niet handig voor de onderlinge communicatie als we 15 verschillende alfabetten gaan hanteren binnen een enkel land. Dan maak ik mij niet eens zo zorgen over de Nederlandse cultuur zooi.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74285320
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wij moeten het ook helemaal niet, we mogen het wel. Dat noemen we vrijheid, maar misschien ben jij geen voorstander van vrijheid, dat kan.
Zullen we hem opzoeken met hooivorken en fakkels?
Ga weg
  zondag 1 november 2009 @ 18:49:30 #118
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74285334
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Rusland aanhalen als voorbeeld land is niet zo slim. Dat land is zo corrupt dat je met een beetje geld met een gerust hart kunt schijten op een mariabeeld in de kerk en niemand die je een strobreed in de weg ligt .
Dat land respecteert zichzelf niet eens... En juist dat land neemt 'ie als voorbeeld.
pi_74285364
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:48 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me eerlijk gezegd niet handig voor de onderlinge communicatie als we 15 verschillende alfabetten gaan hanteren binnen een enkel land. Dan maak ik mij niet eens zo zorgen over de Nederlandse cultuur zooi.
Totdat we overal ter wereld dezelfde taal spreken en hetzelfde schrift hanteren moeten we het ermee doen En tot die tijd vind ik zo'n soort 'hybride' als Arabische chocoladeletters een mooi initiatief.
Ga weg
pi_74285365
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Ik heb overigens nog geen enkel ander land gezien waar uberhaubt chocoladeletters verkopen ongeacht welk alfabet ze hanteren.

Overigens ben ik in veel Arabische landen wel Coca Cola tegengekomen. Ook zit bij mij in de staat een Shoarmazaak en een Italiaanse pizzaria. Mag dat ook niet?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_74285376
Na:
- Achmed Halal (AH)
- Christenen Dienen Allah (CDA)
- Partij van de Allochtonen (PVDA)
hebben we nu ook al de Hier Eert Men Allah (HEMA).
Nederland wordt steeds gekker. Pas je aan of ga weg.
Maar nee, er word steeds meer geëist en Balkje + Bos + ambtenarenkliek vind het allemaal wel best dat en werkt er graag aan mee om Nederland in handen van baardmannen te werpen.
pi_74285381
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:48 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Het zou veel handiger zijn als de hele wereld gewoon dezelfde taal sprak en hetzelfde alfabet zou gebruiken inderdaad.
  zondag 1 november 2009 @ 18:51:40 #123
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285404
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Dat we iedereen gelijk gaan behandelen of dat we iedereen hun eigen gang maar laten gaan en zoek het zelf maar uit omdat het vrijheid is.

Er zijn simpelweg grenzen om beide (vrijheid en gelijkheid) in de praktijk tot hun recht te laten komen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74285428
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:51 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Dat we iedereen gelijk gaan behandelen of dat we iedereen hun eigen gang maar laten gaan en zoek het zelf maar uit omdat het vrijheid is.

Er zijn simpelweg grenzen om beide (vrijheid en gelijkheid) in de praktijk tot hun recht te laten komen.
En die grens moet gelegd worden bij het verkopen van chocolade letters? Wil je écht dat we dat gaan verbieden? Wat wil je nou?
  zondag 1 november 2009 @ 18:52:36 #125
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_74285434
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:42 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Kanker toch een eind op, je ziet hier toch ook niemand shit van stormfront pasten om dingen te 'bewijzen'.

Ongelofelijke eencellige randdebiel die je bent Aan mensen als jou gaat Nederland kapot, niet aan 'de moslims'
Als jouw argument gestoeld is op het feit dat ik het van 'Stormfront' heb gehaald, then i'm afraid you're sorely mistaken, integendeel, het komt van www.islamstudies.nl , een pro-Islamitische website.

De schrijver van dat artikel haalt zelfs passages uit de Koran erbij die bewijzen dat Islamieten niets van andere culturen (tradities) moeten hebben maar desondanks hun eigen cultuur opdringen aan 'ongelovigen'.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')