quote:Op zondag 1 november 2009 12:09 schreef Trusten het volgende:
Gister hoorde ik van een vriend dat het misschien verboden gaat worden om dronken naar huis te lopen en dat je, ook als je je niet misdraagt, verplicht kunt worden tot een blaastest en een boete kunt krijgen?
http://www.noordhollandsd(...)laastest+voetgangersquote:Op zondag 1 november 2009 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is al eeuwig zo. Openbare dronkenschap is verboden.
Je moeder, ga die maar emigreren.quote:
Jaquote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit had een leuk topic kunnen worden
Zal ik hem leuk maken?quote:
Hier heb ik dan geen kaas van gegeten, waarom ?quote:Op zondag 1 november 2009 21:54 schreef FF het volgende:
[..]
Zal ik hem leuk maken?
Als je dronken over straat loopt, je krijgt een controle èn je hebt een rijbewijs.. dan kan je je rijbewijs kwijt raken
Nee, openbare dronkenschap houdt in dat je overlast veroorzaakt. Dat is wat anders dan boven een bepaald promillage zitten.quote:Op zondag 1 november 2009 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is al eeuwig zo. Openbare dronkenschap is verboden.
Ga maar lekker emigreren.
Nou ik ben maar gaan kijken naar het artikel, omdat ik zat te hannesen met dat rijbewijs. Gewoon dronken zijn is al strafbaar. Er hoeft geen overlast te zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 22:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, openbare dronkenschap houdt in dat je overlast veroorzaakt. Dat is wat anders dan boven een bepaald promillage zitten.
Broodje aap verhaal. Je kunt alleen je rijbewijs (legaal) kwijtraken als je daadwerkelijk achter het stuur van een motorvoertuig zit. Tenzij de agent zelf ook bezopen is en de regels spontaan is vergeten.quote:Op zondag 1 november 2009 22:15 schreef Cappy het volgende:
[..]
Hier heb ik dan geen kaas van gegeten, waarom ?
Ok, maar dat is nog steeds iets heel anders dan aan een blaastest onderworpen worden.quote:Op zondag 1 november 2009 22:26 schreef Cappy het volgende:
[..]
Nou ik ben maar gaan kijken naar het artikel, omdat ik zat te hannesen met dat rijbewijs. Gewoon dronken zijn is al strafbaar. Er hoeft geen overlast te zijn.
Laatste artikelen: 453 Sr
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 453 | Sr, Boek 3, Titel 6
Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.
Waar jij naar wijst is :
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 426 | Sr, Boek 3, Titel 1
1.
Hij die, terwijl hij in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste zes dagen of geldboete van de eerste categorie.
2.
Indien tijdens het plegen van de overtreding nog geen jaar is verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens gelijke of de in artikel 453 omschreven overtreding onherroepelijk is geworden, wordt hij gestraft met hechtenis van ten hoogste twee weken of geldboete van de tweede categorie.
Met andere woorden je bent stront bezopen en doet niets fout kun je alsnog de sjaak zijn.
Op de fiets ben je ook een bestuurder, dus als je dan gepakt wordt ben je ook je rijbewijs kwijt. Net als je vliegbrevet trouwens.quote:Op zondag 1 november 2009 22:41 schreef justanick het volgende:
[..]
Broodje aap verhaal. Je kunt alleen je rijbewijs (legaal) kwijtraken als je daadwerkelijk achter het stuur van een motorvoertuig zit. Tenzij de agent zelf ook bezopen is en de regels spontaan is vergeten.
Kun je even de wetgeving quoten waar dat uit blijkt?quote:Op zondag 1 november 2009 22:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Op de fiets ben je ook een bestuurder, dus als je dan gepakt wordt ben je ook je rijbewijs kwijt. Net als je vliegbrevet trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |