abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74264986
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:52 schreef snakelady het volgende:
Jammer idd dat het zo is uitgelopen, ik vind het toch wel een interessant iets, dat AP en wilde er wel wat meer over leren.

En helemaal jammer dat mensen zich zo aangevallen voelen, van beide kanten en dat er niet normaal gediscussieerd kan worden.

Beide kanten hebben al aangegeven te respecteren en te begrijpen hoe de ander het doet, dus dat is het probleem niet eens.
Denk dat opvoeden gewoon een gevoelige kwestie is en mensen ( incl. ik) zich dus onnodig snel aangevallen voelen en meteen zich gaan verdedigen.
Idd dat blijf je altijd wel houden. Ik denk dat iedere moeder vanuit haar gevoel opvoedt, en meestal denk je dat wat jij doet, het best is.
Toch word je constant aan het twijfelen gebracht door je omgeving en dat kan je erg onzeker maken. Van alle kanten krijg je tegenstrijdige adviezen, van het CB, van je ouders, hier en overal op het internet.
Dus net als je denkt dat je het goed doet, word je weer op je vingers getikt, verander je het en dan krijg je van een andere kant weer een tik.
Heel vervelend. Dus ik denk idd dat we gewoon minder moeten oordelen en elkaars opvoeding moeten respecteren.
Maar dan kom je op het punt waarop een moeder om advies vraagt. (bijvoorbeeld in het babytopic) wat zeg je dan? Moet je dan je mond houden omdat je een ander zou kunnen kwetsen? ook al zeg je he't op de 'ik 'manier.

Als iemand aan mij vraagt, bijvoeden met 4 mnd of 6 mnd dan ga ik voor 6 mnd omat ik denk dat dat het beste is (en het staat overal op internet), terwijl een ander juist zegt dat het vanaf 4 mnd prima kan want het staat op de potjes (en overal op internet) dus dan heb je die discussie weer

euh ik ga nu weer offtopic
Hormonen
pi_74265004
We zouden een soort van Godwins Law moeten invoeren, alleen dan niet met Hitler/nazi´s maar met bv vs fv
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74265005
Dat vind ik ook naar BE, dat je je gekwetst voelt daardoor. Wat Miss zegt, het voelde gewoon een beetje alsof er weinig ruimte voor een andere manier was. En het hielp ook niet mee dat degenen die zich tot die andere manier aangetrokken voelen, zich allemaal een beetje terug trokken, waardoor er steeds minder ruimte voor leek te zijn.

Er stond laatst een gesprekje in het babietjestopic over dat het fijn is een uitlaatklep te hebben waar je van je af kan schrijven. Misschien maakt dat het voor mij ook moeilijk. Dat het soms zo'n klaagbaak is over niet doorslapen/huilen/krampjes en andere ergernissen. Die logisch zijn, maar bij mij soms zo negatief overkomen.
(ik hoop niet dat ik nu weer op allerlei tenen ga staan maar ik probeer onder woorden te brengen waarom ik mij er niet zo thuis voel)

Ik wil juist graag ervaringen en ideeen horen van anderen, vandaar dat ik hier zit en niet op een zweverig bv forum.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74265131
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Maar Pvoesss, je schrijft zélf behoorlijk afkeurend tussen de regels door en soms ook wat minder tussen de regels door. Vind ik dan.

Zulks bijvoorbeeld, als reactie op Estrys die voorstelt haar kind te zeggen dat iets niet mag:
[..]

hmmz
Dat bedoel ik dus..
Ze mag dat eigenlijk toch zeggen, omdat ze het dus echt afkeurt?
Ik vind het zielig als mensen baby's laten huilen, afschuwelijk zelfs (slaaphuiltjes en huilbaby's daarbuiten gelaten) Dit valt allemaal samen met AP Maar dat klinkt allemaal weer heel lullig en gemeen tegen de moeders die dat wel doen..maar het is nou eenmaal mijn mening. hoe zouden jullie daar dan mee om gaan.. erover zwijgen? of eh mja, wel gewoon zeggen omdat dat nou eenmaal niet jouw manier van opvoeden is?
pi_74265209
Maar waarom is dat dan wel ok om dat zo af te keuren, en is het niet ok om bv af te keuren zoals bijvoorbeeld Vivi op haar eigen ´subtiele´ manier deed? Wat is daar dan het verschil tussen?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:11:17 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74265252
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:02 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Als iemand aan mij vraagt, bijvoeden met 4 mnd of 6 mnd dan ga ik voor 6 mnd omat ik denk dat dat het beste is (en het staat overal op internet), terwijl een ander juist zegt dat het vanaf 4 mnd prima kan want het staat op de potjes (en overal op internet) dus dan heb je die discussie weer
Dat is wel de kern van het probleem natuurlijk. Als je aangeeft dat je met 6 maanden beter vindt ivm de gevoeligheid van de darmpjes, dan kan een ander zich aangevallen voelen en het lezen als 'jij keurt dus af wat ik doe omdat ik met 4 maanden een potje bloemkool geef.' En dan heb ik het nog niet eens over de potjes discussie Terwijl je op zich best van mening kunt zijn dat met 6 maanden bijvoeden beter is voor de darmen, maar dat het met 4 waarschijnlijk ook niet zo heel veel kwaad kan als de baby niet huilt van de darmkramp oid. Je kunt ook afhankelijk van de baby een andere mening hebben. Maar dat blijft gevoelig.
pi_74265255
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:07 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

hmmz
Dat bedoel ik dus..
Ze mag dat eigenlijk toch zeggen, omdat ze het dus echt afkeurt?
Ik vind het zielig als mensen baby's laten huilen, afschuwelijk zelfs (slaaphuiltjes en huilbaby's daarbuiten gelaten) Dit valt allemaal samen met AP Maar dat klinkt allemaal weer heel lullig en gemeen tegen de moeders die dat wel doen..maar het is nou eenmaal mijn mening. hoe zouden jullie daar dan mee om gaan.. erover zwijgen? of eh mja, wel gewoon zeggen omdat dat nou eenmaal niet jouw manier van opvoeden is?
Je mag best iets op een afkeurende toon schrijven maar dan moet je niet zeuren als iemand anders afkeurend schrijft over jouw methode. Daar heeft MVD het over.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74265304
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:09 schreef tessie het volgende:
Maar waarom is dat dan wel ok om dat zo af te keuren, en is het niet ok om bv af te keuren zoals bijvoorbeeld Vivi op haar eigen ´subtiele´ manier deed? Wat is daar dan het verschil tussen?
Ik zeg dus niet dat het ok is Ik vraag me af hoe jullie met zoiets omgaan? (aangezien het bij mij altijd wat rot mijn strot uitkomt )
pi_74265335
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat is wel de kern van het probleem natuurlijk. Als je aangeeft dat je met 6 maanden beter vindt ivm de gevoeligheid van de darmpjes, dan kan een ander zich aangevallen voelen en het lezen als 'jij keurt dus af wat ik doe omdat ik met 4 maanden een potje bloemkool geef.' En dan heb ik het nog niet eens over de potjes discussie Terwijl je op zich best van mening kunt zijn dat met 6 maanden bijvoeden beter is voor de darmen, maar dat het met 4 waarschijnlijk ook niet zo heel veel kwaad kan als de baby niet huilt van de darmkramp oid. Je kunt ook afhankelijk van de baby een andere mening hebben. Maar dat blijft gevoelig.
idd
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:14:50 #210
5428 crew  miss_sly
pi_74265359
En het gaat gewoon op de oude voet verder.

Ik krijg er gewoon steeds minder zin in om hier iets over mezelf en mijn manier van omgaan met Senna te posten. Het gaat steeds meer voelen als me kwetsbaarder opstellen dan ik wil zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:14:51 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74265360
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je mag best iets op een afkeurende toon schrijven maar dan moet je niet zeuren als iemand anders afkeurend schrijft over jouw methode.
In een algemeen topic, ja. In een topic voor gelijkgestemden wat minder? Ik doe maar een gooi.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:16:31 #212
7074 moussy
kuttekop
pi_74265393
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

In een algemeen topic, ja. In een topic voor gelijkgestemden wat minder? Ik doe maar een gooi.
Ja maar het was toch niet de bedoeling dat dit een plekje zou worden om je af te zonderen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_74265408
ik ben er klaar mee ik zal niet meer zeuren
pi_74265423
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je mag best iets op een afkeurende toon schrijven maar dan moet je niet zeuren als iemand anders afkeurend schrijft over jouw methode. Daar heeft MVD het over.
Ahzo,klopt. ik ben iig van mening dat men gewoon mag zeggen wat hij of zij vindt. Het is alleen jammer dat het bijv. in t babytopic bij elke lading baby's weer opnieuw begint

maar ik bedoelde dit topic dus eigenlijk niet voor de afkeurende moeders maar meer voor de goedkeurende moeders, mensen die dus achter deze methode staan en er dus wel voor kiezen.
Dus meer informatief dan een discussietopic
pi_74265435
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:13 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik zeg dus niet dat het ok is Ik vraag me af hoe jullie met zoiets omgaan? (aangezien het bij mij altijd wat rot mijn strot uitkomt )
Ooh, je bedoelde het als vraag. Ok.

Nou ik vind zelf dat je altijd gewoon je mening moet kunnen zeggen, maar ik vind wel dat je een beetje moeite kan doen om jezelf gewoon subtiel uit te drukken en te proberen anderen niet te kwetsen door het bij jezelf te houden.
Als je dus wil zeggen dat je het echt afschuwelijk vind dat iemand zijn kind laat huilen, dan zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je zelf daar niet voor zou kiezen, en eventueel uitleggen waarom je er zo over denkt en eventueel (als je geinteresseerd bent) vragen waarom die ander daar wel voor kiest.
pi_74265476
Whaaaaaaaaa
hormonale bitches
*stomp*

ik ga eens lekker met mijn vriend gooien, dag
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:20:42 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74265506
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik snap dan niet waarom iemand zich aangevallen voelt...
Maar dat is hetzelfde als zinsconstructies als "kan de ontwikkeling bevorderen". (meestal in reclames)
Dat betekent niet dat andere methodes het kind kwaad doen.
Waarom blijft iedereen niet gewoon bij zichzelf? Het moet gezellig zijn hier, toch? En kennis uitwisselen en trots doen over de nieuwe kunstjes van je kind, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74265520
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:17 schreef tessie het volgende:

[..]

Ooh, je bedoelde het als vraag. Ok.

Nou ik vind zelf dat je altijd gewoon je mening moet kunnen zeggen, maar ik vind wel dat je een beetje moeite kan doen om jezelf gewoon subtiel uit te drukken en te proberen anderen niet te kwetsen door het bij jezelf te houden.
Als je dus wil zeggen dat je het echt afschuwelijk vind dat iemand zijn kind laat huilen, dan zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je zelf daar niet voor zou kiezen, en eventueel uitleggen waarom je er zo over denkt en eventueel (als je geinteresseerd bent) vragen waarom die ander daar wel voor kiest.
oooh nog even snel.

ik ben daar echt bar slecht in
Ben bang dat ik mijn interesse zal faken, en dat is ook niet fair.
Dus ik denk dat ik het maar voor mijzelf ga houden.

toch bedankt voor je antwoord
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:21:34 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74265523
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja maar het was toch niet de bedoeling dat dit een plekje zou worden om je af te zonderen?
Maar een discussietopic is ook niet gewenst.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:14 schreef Brighteyes het volgende:

Zoals ik gisteren zei, ik zou het zonde vinden als men zich af ging zonderen, maar blijkbaar is de behoefte wel erg groot dus vind ik ook dat het topic open moet kunnen blijven.
En dan dus idd zonder de oeverloze bv/kv discussie of wat dan ook.
Natuurlijk mogen er kritische vragen gesteld worden, maar als het nu zo ver gaat dat degenen die behoefte aan het topic hebben er vandaan weglopen, dan schieten we het doel van een discussie-forum volgens mij ook voorbij.
Er moet voor iedereen plek zijn.

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we deze gewoon even sluiten om een adempauze in te lassen (ik durf het woord time-out niet te gebruiken ) en dat we dan morgen een nieuw deel 2 openen, met een OP die iets uitgebreider is dan alleen het 8-punten lijstje, met daarbij een toelichting van de insteek van dit topic en dan moet het toch gewoon mogelijk zijn hier een normaal lopend topic van te maken waar mensen die daar behoefte aan hebben vragen kunnen stellen of hun verhaal kwijt kunnen.
pi_74265529
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Klopt, al posten er ook flesvoeders waarbij BV niet gelukt is, dus wel de insteek idd.
Mij stoort het alleen dat het er voornamelijk wat zweverig is..en dat je dan ook werkelijk geen kritiek mag geven. En dat er bijv. geen slecht nieuws gepost mag worden
volgens mij bedoel je een ander forum dan ik?
ik vind het er niet bepaald zweverig (is ook niet alleen AP maar de 'methodes' varieren sterk; AP is door het bv-uitgangspunt wel meer geaccepteerd dan hier), kritiek leveren mag al zal degene die die kritiek krijgt niet altijd blij reageren, en slecht nieuws wordt ook gewoon gepost. Misschien beter via PM de fora uitwisselen evt?
pi_74265591
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

oooh nog even snel.

ik ben daar echt bar slecht in
Ben bang dat ik mijn interesse zal faken, en dat is ook niet fair.
Dus ik denk dat ik het maar voor mijzelf ga houden.

toch bedankt voor je antwoord
Waarom vraag je er dan naar?
No offence (of misschien eigenlijk wel) maar ik vind dit zo´n zwak antwoord. Ja daar ben ik nu eenmaal slecht in, ja zo ben ik nou eenmaal. Alsof dat een excuus is om lomp te doen.

Je hoeft geen interesse te faken. Ik zei ook, als je geinteresseerd bent, kan je vragen waarom iemand het zo doet. Je kan toch gewoon je best doen om jezelf wat neutraler uit te drukken? Dan ben je toch niet gelijk nep. Ik noem dat gewoon fatsoen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:27:44 #222
593 sjak
Juffie Bloem
pi_74265665
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:14 schreef miss_sly het volgende:

Ik krijg er gewoon steeds minder zin in om hier iets over mezelf en mijn manier van omgaan met Senna te posten. Het gaat steeds meer voelen als me kwetsbaarder opstellen dan ik wil zijn.
Dat is toch wel jammer als dat zou gebeuren. Ik heb, zeker bij Jetske, erg veel gehad aan de adviezen van anderen. Er waren toen ook wel mensen die het anders deden en ook mensen die "mijn"manier niet OK vonden. Prima toch, daar las ik gewoon overheen. Mensen die m.i. moeilijk reageerden die zette ik op de ignore stand en anderen daar luisterde ik naar of vroeg ik advies, Maar uiteindelijk ben ik de moeder en samen met de papa zijn wij verantwoordelijk. Daarover twijfelde ik nooit.
Ik hoor in zoveel reacties hier zoveel onzekerheid...nergens voor nodig! (En toevallig quote ik nu jouw post miss-Sly, maar dat hadden er veel kunnen zijn hier).
Lekker douchen!
pi_74265800
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:24 schreef tessie het volgende:

[..]

No offence (of misschien eigenlijk wel) maar ik vind dit zo´n zwak antwoord. Ja daar ben ik nu eenmaal slecht in, ja zo ben ik nou eenmaal. Alsof dat een excuus is om lomp te doen.

Je hoeft geen interesse te faken. Ik zei ook, als je geinteresseerd bent, kan je vragen waarom iemand het zo doet. Je kan toch gewoon je best doen om jezelf wat neutraler uit te drukken? Dan ben je toch niet gelijk nep. Ik noem dat gewoon fatsoen.
Omdat ik wel benieuwd ben. En ik wil niet lomp doen ik kan het gewoon slecht nuanceren, geen kwade wil trouwens. het zit zo in mijn hoofd en zo gaat het eruit. Ik ben een flapuit dus maar het is dus niet mijn bedoeling om te kwetsen.

Daarom zeg ik dat ik dan dus beter niets kan zeggen omdat ik daar dus wel 'slecht in ben'
pi_74265870
Maar wat is er mis met proberen dan? Je kan toch gewoon proberen om voordat je op het invoeren knopje drukt je post even na te lezen en te kijken of je het misschien niet wat genuanceerder kan omschrijven?
Je geeft zelf aan dat je wéét dat je jezelf ongenuanceerd uitdrukt. En als je het weet, kan je het dus ook veranderen. Je moet er alleen wel een beetje moeite in steken natuurlijk.

Ik vind het jammer als je die moeite niet wil doen (het niet eens wil proberen) en daarom voortaan je mond maar houdt. Dat heeft zo weinig nut op een forum.
pi_74265970
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:36 schreef tessie het volgende:
Maar wat is er mis met proberen dan? Je kan toch gewoon proberen om voordat je op het invoeren knopje drukt je post even na te lezen en te kijken of je het misschien niet wat genuanceerder kan omschrijven?
Je geeft zelf aan dat je wéét dat je jezelf ongenuanceerd uitdrukt. En als je het weet, kan je het dus ook veranderen. Je moet er alleen wel een beetje moeite in steken natuurlijk.

Ik vind het jammer als je die moeite niet wil doen (het niet eens wil proberen) en daarom voortaan je mond maar houdt. Dat heeft zo weinig nut op een forum.
Dat is niet waar, ik probeer het namelijk altijd en ik weet dat het er verkeerd uitkomt maar een betere manier heb ik gewoon niet voor ogen (daar hebben we al veel bewijs van..) over deze posts doe ik ook al zo lang. Ik zie dus ook vaak niet goed wat ik precies verkeerd doe als ik het post, totdat er reacties komen. En dan is het al te laat uiteraard maargoed, dit is volkomen offtopic..:+
pi_74266064
Hé dames, ik vroeg het in het vorige topic al maar hoe zit het met de seks met je partner als je kind(eren) bij je in bed slapen?
pi_74266086
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé dames, ik vroeg het in het vorige topic al maar hoe zit het met de seks met je partner als je kind(eren) bij je in bed slapen?
En jij kunt alleen in bed met je partner sex hebben?
pi_74266107
Heheh daar is antwoord op gegeven hoor
Volgens mij ik zelfs Dat je overal seks kan hebben. Niet alleen in bed.
En co sleepen kan ook zo dat je kindje niet letterlijk bij je in bed ligt maar in een eigen bedje naast het bed.
(dat heb ik dus ze slaapt bij mij in haar bedje maar wel direct tegen mijn bed)

En als een kindje slaapt merkt het toch niet veel Maar ik heb geen seksleven dus ik spreek niet uit ervaring
pi_74266202
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:46 schreef Pvoesss het volgende:
Heheh daar is antwoord op gegeven hoor
Volgens mij ik zelfs Dat je overal seks kan hebben. Niet alleen in bed.
En co sleepen kan ook zo dat je kindje niet letterlijk bij je in bed ligt maar in een eigen bedje naast het bed.
(dat heb ik dus ze slaapt bij mij in haar bedje maar wel direct tegen mijn bed)

En als een kindje slaapt merkt het toch niet veel Maar ik heb geen seksleven dus ik spreek niet uit ervaring
Oh, ok. Dacht dat co-sleeping betekent dat je kindje ook echt bij je in bed slaapt.
pi_74266245
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:45 schreef p_iglet het volgende:

[..]

En jij kunt alleen in bed met je partner sex hebben?
Kan me voorstellen dat je na de keukentafel, de bank en het toilet ook eens lekker in bed met elkaar wilt rollebollen.
pi_74266292
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat is niet waar, ik probeer het namelijk altijd en ik weet dat het er verkeerd uitkomt maar een betere manier heb ik gewoon niet voor ogen (daar hebben we al veel bewijs van..) over deze posts doe ik ook al zo lang. Ik zie dus ook vaak niet goed wat ik precies verkeerd doe als ik het post, totdat er reacties komen. En dan is het al te laat uiteraard maargoed, dit is volkomen offtopic..:+
Ok, sorry dan. Ik dacht dat je het wel wist, maar niet eens probeerde te verbeteren. Tof dat je het in elk geval probeert, jammer dat het nog niet zo lukt.
Gewoon op blijven letten dan, waar mensen op reageren. Dan moet je op een gegeven moment toch wel wat meer inzicht krijgen lijkt me?

En het is misschien wel offtopic, maar ik denk dat je ongenuanceerd uitdrukken wel mee helpt aan zo´n uit de hand gelopen discussie zoals hier net geweest is.
pi_74266299
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, ok. Dacht dat co-sleeping betekent dat je kindje ook echt bij je in bed slaapt.
men neme een ledikant, sloopt daar de spijlen aan 1 kant vanaf, tada, co-sleeper
En bij ons zitten de spijlen erin dus ik til haar heel soms terug in bed als ze erg vast slaapt.
pi_74266381
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb wel wat afbeeldingen van co sleeping voor je eventueel?
pi_74266382
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:53 schreef tessie het volgende:

[..]

Ok, sorry dan. Ik dacht dat je het wel wist, maar niet eens probeerde te verbeteren. Tof dat je het in elk geval probeert, jammer dat het nog niet zo lukt.
Gewoon op blijven letten dan, waar mensen op reageren. Dan moet je op een gegeven moment toch wel wat meer inzicht krijgen lijkt me?

En het is misschien wel offtopic, maar ik denk dat je ongenuanceerd uitdrukken wel mee helpt aan zo´n uit de hand gelopen discussie zoals hier net geweest is.
Ik deed dus expres niet mee
En ik probeer het wel ja, af en toe zie je wel eens een 'wat vervelend voor je (empahtie) maar..' post van me. ziet er erg onnatuurlijk uit ik ben sociaal enigzins verknipt maar ben best aardig

En vaak is er natuurlijk een wedstrijdje wie er het grappigst en het lompst is en daar doe ik ook wel aan mee.. dan is het alleen nog uit te vinden wanneer dat juist niet te doen Ik ga ook niet voor de lol topics af om daar wat mensen even de grond in te boren en daarna weer te vertrekken zoals ik mensen vaak zie doen.
pi_74266383
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:14 schreef miss_sly het volgende:

Mag ik als 'buitenstaander' even iets zeggen? Ik heb een paar keer op m'n handen moeten zitten tijdens dit topic, door jouw reacties.

Als lurker volg ik jullie babietjestopics en wat me sinds de geboorte van Senna opvalt is (zodra je op je welverdiende roze wolk belandde ) je/jullie manier van omgaan met Senna, de liefde en aandacht spat van m'n scherm en wat mij betreft had ze geen liefhebbender ouders kunnen treffen. Wellicht dat je daarom niet veel reacties krijgt want er valt niets op aan te merken.

Daarom vind ik het oprecht jammer dat juist jij nu zo onzeker overkomt en telkens de behoefte hebt je te verdedigen. Nérgens voor nodig, imo.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_74266400
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:53 schreef tessie het volgende:

[..]

she started the whole damn thing
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74266456
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij waren we daar al over uit dat het allemaal verkeerd ging.
Kunnen we nu toch verder met het topic zoals het de bedoeling was
pi_74266459
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Egni, topickapers

Ik wilde het gezellig over AP hebben, maar men moet zonodig discussies voeren op een discussieforum

pi_74266466
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik deed dus expres niet mee
En ik probeer het wel ja, af en toe zie je wel eens een 'wat vervelend voor je (empahtie) maar..' post van me. ziet er erg onnatuurlijk uit ik ben sociaal enigzins verknipt maar ben best aardig

En vaak is er natuurlijk een wedstrijdje wie er het grappigst en het lompst is en daar doe ik ook wel aan mee.. dan is het alleen nog uit te vinden wanneer dat juist niet te doen Ik ga ook niet voor de lol topics af om daar wat mensen even de grond in te boren en daarna weer te vertrekken zoals ik mensen vaak zie doen.
Het is ook niet de bedoeling dat je je er zelf ongemakkelijk bij gaat voelen omdat het zo onnatuurlijk voelt natuurlijk. Maar ik denk dat het wel iets is om over na te denken, je hoeft niet zomaar op te geven omdat het tot nu toe misscihen nog niet helemaal gelukt is zoals je zou willen. Ik vind het in elk geval wel leuk om te horen dat je er wel mee bezig bent, want eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.
Ik zou zeggen:
Vooral doorgaan
pi_74266485
hup, in de hoek met die hardnekkige volwassenen
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:04:15 #241
5428 crew  miss_sly
pi_74266511
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Mag ik als 'buitenstaander' even iets zeggen? Ik heb een paar keer op m'n handen moeten zitten tijdens dit topic, door jouw reacties.

Als lurker volg ik jullie babietjestopics en wat me sinds de geboorte van Senna opvalt is (zodra je op je welverdiende roze wolk belandde ) je/jullie manier van omgaan met Senna, de liefde en aandacht spat van m'n scherm en wat mij betreft had ze geen liefhebbender ouders kunnen treffen. Wellicht dat je daarom niet veel reacties krijgt want er valt niets op aan te merken.

Daarom vind ik het oprecht jammer dat juist jij nu zo onzeker overkomt en telkens de behoefte hebt je te verdedigen. Nérgens voor nodig, imo.
Dat is lief van je om te zeggen. Ik vind het gewoon een nare gewaarwording om zo bekritiseerd te worden (want zo voelt het) omdat ik het iets anders wil doen.

Ik snap alleen niet helemaal waarom je juist door mijn reacties dan op je handen moest zitten. zei ik zulke vreselijke dingen dan?
pi_74266547
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:02 schreef poemojn het volgende:
hup, in de hoek met die hardnekkige volwassenen
D & V trouwens
pi_74266559
da's dus een ander forum idd
pi_74266657
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is lief van je om te zeggen. Ik vind het gewoon een nare gewaarwording om zo bekritiseerd te worden (want zo voelt het) omdat ik het iets anders wil doen.

Ik snap alleen niet helemaal waarom je juist door mijn reacties dan op je handen moest zitten. zei ik zulke vreselijke dingen dan?
Nee joh! Alleen kwam je zo onzeker over doordat je de behoefte had je te moeten verdedigen. En daar werd ik pissig van. Want jullie doen het imo fantastisch.
Trouwens, dat vind ik van alle moeders hier, kan niemand noemen waarbij ik zou twijfelen aan de liefde voor het kind. Maar elk kind, elke ouder is anders, gelukkig wel, maar daardoor zal er altijd discussie blijven.
En als het om kinderen gaat wil dat dus wel eens uit de hand lopen. Zolang het respect maar de overhand houdt.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:18:53 #245
5428 crew  miss_sly
pi_74266778
Bedankt!
En je hebt gelijk, en zou ik minder moeten doen. Maar wat ben je toch kwetsbaar als het om je kind gaat

En nu ga ik slapen en nog even knuffelen met mijn kind
pi_74267030

Slaap lekker!
  zondag 1 november 2009 @ 00:44:26 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74267247
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:24 schreef tessie het volgende:

[..]

Maar het is wel haar manier van zich uiten en reageren.
Ik herken dat wel, mijn man is exact zo en ik heb het ook wel een beetje.
Maar mijn man zegt wat hij denkt op zijn soms wel wat harde manier, mensen die hem niet goed kennen schrikken daar wel eens van, mensen die hem wel goed kennen waarderen het en vragen zelfs zijn mening, hij zegt immers toch zijn waarheid.

Uiteraard kan je rekening houden met anderen, maar vind niet dat kleurdoos hier anders zou moeten reageren dan ze in het echt zou doen puur en alleen omdat anders op teentjes getrapt kan worden.
De een is nu eenmaal gevoeliger dan de ander en degen die gevoeliger zijn zullen het zich misschien sterker aantrekken, maar iedereen is anders.

Niet iedereen heeft het in zich om kusjeknuffelkroel te reageren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74267691
Als iedereen nu gewoon vanuit zijn/haar eigen ervaringen zou spreken zonder constant te vergelijken met andere methodes ("in tegenstelling tot de mainstream moeders", "in plaats van bv/fv", "ik ken mensen die hun kind van de trap gooien") dan is er volgens mij geen probleem.

Ik had nog een vraagje: is er vanuit AP ook een koppeling naar schooltype te maken? Zouden jullie (vanuit de AP-gedachtegang dus) bijvoorbeeld kiezen voor Montessori, Vrijeschool, een christelijke school, een openbare school of juist weer iets anders?
  zondag 1 november 2009 @ 01:34:04 #249
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74267992
Pfoe wat een discussie! Ik denk even lekker bijlezen tijdens het kolven (yay, ik geef bv met de fles! bruggenbouwer!) maar het is een halve (hele?) rel geworden hier.
Ik moet zeggen dat ik een aantal posts uit het eerste deel erg interessant vond. Echt dingen die me aan het denken hebben gezet. Wel jammer (verdrietig) om ook te lezen dat sommige mensen zich zo niet-thuis-voelen in het babytjestopic, dat had ik niet gedacht. Ik vind het juist een verrijking, om over verschillende manieren van opvoeden te lezen, dus ik hoor graag jullie visie. Ik had nog nooit over AP gehoord maar als ik zo wat posts van o.a. Pvoesss lees kan ik me goed vinden in de principes. Ik hoop dan ook dat er ofwel hier, ofwel in het babytjestopic meer over zal worden gepost.

Aan de ene kant lijkt juist een 'eigen' topic me erg zinvol. Een discussieforum is ten slotte niet alleen voor de discussie-op-dit-moment maar ook een fijne plaats om terug te lezen hoe andere mensen het op een ander moment hebben gedaan. Zoals ik in mijn geval bijvoorbeeld steun of nuttige tips zou kunnen vinden in een reflux-topic uit 2007. Dus een eigen topic lijkt me fijn voor andere AP-ouders of alternatievo's of hoe ze zich dan ook willen noemen later, als naslagwerk. In het babietjestopic raakt zoiets toch sneller verloren tussen het algemene 'kijk hij kan staan' en 'vandaag weer inentingen'.

Ik hoop echt dat het topic van de grond gaat komen. Vanuit mezelf gesproken: hoe meer methodes of manieren-van-dingen-aanpakken of tips ik in mijn mentale gereedschapskoffertje kan stoppen, hoe groter de kans dat ik iets vind wat werkt voor mijn kind en mij. Dus zelfs al ga ik het niet op manier zus of manier zo doen, er over lezen en er over nadenken is alleen maar een verrijking.

Om even maar een persoonlijk voorbeeld aan te dragen: zonder het forum en zonder het aanbod van Asy om een draagdoek te lenen was ik Thomas niet gaan dragen. Terwijl ik er nu zo blij mee ben, want het blijkt voor ons de perfecte oplossing. Als hij onrustig is komt hij in de draagdoek tot rust zodat hij kan slapen. Waar voor een ander het inbakeren (ook geprobeerd) de oplossing bleek, was dat voor ons de draagdoek. Dat bedoel ik met het gereedschapskoffertje. Je probeert dingen en pikt eruit wat voor jou werkt.

Hopelijk morgen weer met frisse moed? Ik zou het erg jammer vinden als jullie het hierna voor gezien zouden houden. En nu ga ik mijn zoon de fles geven.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74269653
Oeh Cara, dat heb ik ook een tijd gedaan. Maar ik hoop dat als Thomas wat groter is je weer gewoon kan voeden.
Ik hoop ook dat het gaat lukken op een wat relaxtere manier , het topic bedoel ik dus.

Ancient Sound, mijn nichtje zit op een kdv dat de Gordon methode aanhangt. Ik zou sneller voor een school kiezen als het Dalton of Montesori omdat daar ruimte is voor eigen ontwikkeling.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')