terwijl ik er eigenlijk helemaal geen tijd voor hebquote:Op zaterdag 7 november 2009 08:37 schreef mijsje het volgende:
AS wat leuk! Jij bent ook al zo van alle markten thuis, haken, breien, borduren...leuk hoor!
Dat wil ik ook graag wetenquote:Op vrijdag 6 november 2009 23:01 schreef Grasjes het volgende:
Lieve jurkjes KD en MissSly![]()
Is zoiets te doen als beginnersproject?
Leuk idee Sabine, maar is dat stippending niet gewoon een rood met witte stippen doekje dat op haar shirtje ligt?quote:Op zondag 8 november 2009 19:52 schreef -sabine- het volgende:
Wat ik vroeger voor me dochter deed was van een shirtje een stuk afknippen.
Een 5 cm onder de armsgat.
Dan een leuk stofje een vierkant naaien en die dan gerimpeld of geplooid aan het shirtje zetten.
Je hebt anderhalf tot twee keer de breedte van het shirtje nodig.
De naad ff doorstikken naar boven zodat ie mooi plat valt.
Ik kom er op door dat geweldige babytje hierboven met dat lieve shirtje/stippenjurkje.
Het is simpel te doen en snel een mooi resultaat.
dat komt nog welquote:Op maandag 9 november 2009 01:29 schreef trui het volgende:
pinq wat superleuk!en haha amelie moet 'm nog leren waarderen geloof ik.
stiemie, leuk geworden dat spenenkoord! maar ik vind 't er wel erg lang uitzien, is dat niet een beetje eng / gevaarlijk (stel dat 't om haar nek komt). maar wat een mooitje is je modelleke!![]()
Waarom snap ik dit helemaal niet? Heb het paar keer gelezen, maar kan me er niets bij voorstellen. Kun je nog eens uitleggen??quote:Op zondag 8 november 2009 19:52 schreef -sabine- het volgende:
Wat ik vroeger voor me dochter deed was van een shirtje een stuk afknippen.
Een 5 cm onder de armsgat.
Dan een leuk stofje een vierkant naaien en die dan gerimpeld of geplooid aan het shirtje zetten.
Je hebt anderhalf tot twee keer de breedte van het shirtje nodig.
De naad ff doorstikken naar boven zodat ie mooi plat valt.
Ik kom er op door dat geweldige babytje hierboven met dat lieve shirtje/stippenjurkje.
Het is simpel te doen en snel een mooi resultaat.
Ah, die snap ik wel, hahaha. Dank je! Leuk idee trouwens....quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
je knipt een kindershirtje af zodat je zeg maar een naveltruitje overhoudt en je naait er dan een wijder stuk onderaan, zodat je dus een plooiig jurkje krijgt
En bedankt, sta ik mooi voor gek met mijn nominatie voor je tekeningen. Kan het niet meer maken nu om het naaien er ook bij te zetten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:09 schreef oeke het volgende:
Nou heb ik een mooie muts van Kleurdoos gekregen maar ik wilde graag een muts met een ster. En een draagjongetje kan niet genoeg mutsen hebben voor de winter dus heb ik deze genaaid.
[ afbeelding ]
En nu ga ik nog bijpassende nep Uggjes maken en wantjes.
omg, mijn kind is mijn persoonlijke paspop geworden!
Cuanta costa?quote:Op donderdag 12 november 2009 15:27 schreef Memmel het volgende:
Ik ga beginnen aan keukentje nummer 2, deze is voor het buurmeisje. Moet lukken voor de Sint!
*Nu al zweet van voorhoofd veegt...
is het gelukt??quote:Op donderdag 12 november 2009 15:27 schreef Memmel het volgende:
Ik ga beginnen aan keukentje nummer 2, deze is voor het buurmeisje. Moet lukken voor de Sint!
*Nu al zweet van voorhoofd veegt...
Ja, het voordeel van zelf maken is dat je hem helemaal naar je eigen zin kunt ontwerpen, plus precies passend rond je tafelquote:Op zondag 15 november 2009 14:21 schreef ik80lll het volgende:
Mijn moeder heeft ook geholpen...
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik aan stof en materiaal ook best veel kwijt was (zit ook een witte stof aan de binnenkant, bovenop stof, randje erom.
Maar hij is wel helemaal naar mijn zin zo.
Totdat ze boeken en vazen met bloemen gaan gebruiken om de tentdoeken vast te zetten en dan vervolgens achter het laken blijven hangen met hun voetquote:Op zondag 15 november 2009 16:31 schreef Groofsken het volgende:
En ik vind die tafeltenten ook leuken knap gemaakt
, maar daar wachten we hier nog een tijdje mee hoor. En ergens vind ik het ook wel heel charmant als de kindjes zelf hun tentjes bouwen met dekens en lakens
, ipv met zo'n kant en klaar tentje.
Oh jaquote:Op zondag 15 november 2009 17:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Totdat ze boeken en vazen met bloemen gaan gebruiken om de tentdoeken vast te zetten en dan vervolgens achter het laken blijven hangen met hun voet
Nee, voor binnen is een tafeltent ideaal volgens mij, het echt tentenbouwwerk doen ze bij ons buiten, in de warme maanden
Deze zijn helaas niet geschikt om mee te spelen, te kwetsbaar. De voetjes zijn van bijenwas, dat smelt als je het te lang in je handen hebt, en daarin zit weer een kraaltje gedrukt. Er zijn wel patronen voor speelsint en pieten, die wil ik ook nog een keer gaan maken.quote:Op zondag 15 november 2009 19:11 schreef mijsje het volgende:
wow, Tan, wat een lieve poppetjes zijn het geworden! Leuk om mee te spelen!
Phildar, was het !quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:48 schreef Oxymoron het volgende:
Ik zag, TIP!, een boekje over het haken van (knuffel)dieren in de winkel, bij de naai/brei-tijdschriften!
Moest meteen, aan jullie denken.
Het is van een bekend naai-merk, maar de naam, weet ik niet meer.
Leuk boekje! Die zebraquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:07 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Phildar, was het !
Tijdelijk uitverkocht, staat op de site, maar in elk geval weet ik een adres (in Zoetermeer) waar ze 'm wel hebben!
zie hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |