abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74253082
Hoi allen,

ik heb een Iphone waarvan het abbonement gisteren is ingegaan. Nu zat ik op my-t ofzo en zag ik dat mijn overige kosten al 7,20 waren. Hoe kan dit? De rest wat ik nog aan belminuten overheb is onbekend.
Het enige wat ik heb gedaan is op internet gezeten, maar ja dat zit bij abbonement neem ik aan. En wat in de app store gekocht, maar dat gaat niet van abbo af.... En met mijn ouders gebeld in het buitenland. Maar dit was maar heel even..... En mijn ouders belden mij. Wordt dit dan ook verrekend bij mij?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:25:25 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_74253122
Zat jij in het buitenland toen je ouders je belden?
Heb je 0900-nummers gebeld?
Heb je meegedaan aan sms-diensten (jamba/popstars/etc.)?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74253125
ja vanaf de grens betaal jij, je ouders kunnen er niks aan doen dat jij in het buitenland zit.
pi_74253128
TVP
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74253134
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:24 schreef larry_flynt het volgende:
En met mijn ouders gebeld in het buitenland. Maar dit was maar heel even..... En mijn ouders belden mij. Wordt dit dan ook verrekend bij mij?

Tadaaaa
pi_74253170
Nou ja mijn ouders zitten een weekje in Oosterijk en ik gewoon in Nederland. Maar dat even dat ik met hun gebeld heb. Is dat dan zo duur?
pi_74253190
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:25 schreef Adelante het volgende:
Zat jij in het buitenland toen je ouders je belden?
Heb je 0900-nummers gebeld?
Heb je meegedaan aan sms-diensten (jamba/popstars/etc.)?
Driemaal nee
Zeker geen Jamba.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:29:41 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_74253234
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:26 schreef larry_flynt het volgende:
Nou ja mijn ouders zitten een weekje in Oosterijk en ik gewoon in Nederland. Maar dat even dat ik met hun gebeld heb. Is dat dan zo duur?
Nee, jij betaalt normaal tarief. Je ouders betalen de rest vanaf NL grens tot aan Oostenrijk.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:30:11 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_74253241
Sinds wanneer heb je je iPhone, eerste maand toevallig?
pi_74253261
Gewoon je rekening afwachten. Ik heb vaak dat het bedrag oploopt en uiteindelijk valt het toch mee.
pi_74253281
Geïnternet voordat je abo in ging?
pi_74253439
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:30 schreef Adelante het volgende:
Sinds wanneer heb je je iPhone, eerste maand toevallig?
Heb iphone een week. Abbonement is gisteren ingegaan.
pi_74253454
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:31 schreef RacerDKB het volgende:
Geïnternet voordat je abo in ging?
Via het draadloos netwerk thuis en op mijn studentenkamer. Niet via tmobile.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:41:28 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_74253514
quote:
Ik ben net aangesloten en heb nu al gesprekskosten. Hoe kan dit?

Als je klant wordt bij T-Mobile, is het eerste volledige tegoed van je abonnement pas enkele dagen na de aansluitdatum geldig. Voor de tussenliggende dagen koop je, naar verhouding, tegoed in. In plaats van een tegoed voor dertig dagen krijg je bijvoorbeeld een tegoed voor twee dagen. Je betaalt daar naar verhouding voor. Dit zie je terug op je eerste factuur. Zodra dit tegoed voor die paar dagen op is, betaal je gebruikskosten. Houd er dus rekening mee dat je in de eerste dagen van je contract niet meteen te veel gaat bellen of sms`en.
Je moet dus even zien uit te vogelen wanneer je iedere maand een volledige belbundel krijgt, want je hebt nu die tijdelijke waarschijnlijk verbruikt.
pi_74253579
Wutz....

Vaag heb drie smsjes verstuurd en geinternet. Maar mijn abbo is nu toch gewoon ingegaan?
pi_74253899
De Belstatus loopt momenteel 5 dagen achter. Deze kosten zouden dan dus dan al gemaakt kunnen zijn. Ookal is je abonnement nog niet ingegaan, de sim is wel aktief. Je kunt dus data kosten maken. Gebruik zelf ook wifi op mijn iPhone en merk soms dat het toestel niet meteen wifi pakt als ik op internet ga, de eerste data gaat dan via het mobiele netwerk. Denk dat zoiets bij jou gebeurd is. Je betaald voor je abo is ingegaan namelijk nog gewoon per mb en dat gaat vooral met de iPhone enorm snel.
pi_74253993
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:00 schreef Joenes het volgende:
De Belstatus loopt momenteel 5 dagen achter. Deze kosten zouden dan dus dan al gemaakt kunnen zijn. Ookal is je abonnement nog niet ingegaan, de sim is wel aktief. Je kunt dus data kosten maken. Gebruik zelf ook wifi op mijn iPhone en merk soms dat het toestel niet meteen wifi pakt als ik op internet ga, de eerste data gaat dan via het mobiele netwerk. Denk dat zoiets bij jou gebeurd is. Je betaald voor je abo is ingegaan namelijk nog gewoon per mb en dat gaat vooral met de iPhone enorm snel.
bedankt voor je antwoord. Dat is vrij kut.... Ook al is het maar 7,40.
Maar nu mijn abbo werkt, is dit niet meer, neem ik aan?
pi_74254081
Nu heb je idd gewoon onbeperkt data. Via mytmobile kun je straks (als je factuur er is) precies zien waar die kosten vandaan komen.
pi_74254126
Ok, nou ik ben benieuwd.

Allen bedankt voor de hulp!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:11:48 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_74254184
Vreemd. Ben ook nieuwe klant bij T-Mobile met actief contract sinds deze maand. Overige kosten staat bij mij gewoon op 0,0
Where law ends, tyrrany begins.
pi_74254261
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:11 schreef Gunner het volgende:
Vreemd. Ben ook nieuwe klant bij T-Mobile met actief contract sinds deze maand. Overige kosten staat bij mij gewoon op 0,0
Ja ben ook benieuwd naar fractuur......
pi_74262555
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:14 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja ben ook benieuwd naar fractuur......
Waarschijnlijk stond je "data roaming" nog aan, de iPhone kan dan ook data versturen via het 3G of GSM netwerk, zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Die kosten worden dan inderdaad op je factuur neergezet. Die kosten kunnen snel oplopen, weet ik jammer genoeg uit ervaring
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:32 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74262617
Een iphone kopen en dan zeuren over 7 euro
pi_74275793
Mijn abonnement gaat op 17 november in, dan wordt mijn nummer van KPN overgezet naar T-Mobile.

Hoe weet ik nou vanaf wanneer ik veilig (binnen de bundel dus) kan bellen en sms'en?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zondag 1 november 2009 @ 15:43:54 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_74279570
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

Je moet dus even zien uit te vogelen wanneer je iedere maand een volledige belbundel krijgt, want je hebt nu die tijdelijke waarschijnlijk verbruikt.
WAt raar. Als er op 'My T-Mobile' staat dat m'n contract op 16 oktober is ingegaan, verwacht ik geen extra kosten 'in de eerste paar dagen'
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:28 schreef Bob-B het volgende:
Een iphone kopen en dan zeuren over 7 euro
Waardevolle bijdrage. Chapeau!
  zondag 1 november 2009 @ 15:46:33 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_74279645
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef MWP het volgende:

[..]

Waarschijnlijk stond je "data roaming" nog aan, de iPhone kan dan ook data versturen via het 3G of GSM netwerk, zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Die kosten worden dan inderdaad op je factuur neergezet. Die kosten kunnen snel oplopen, weet ik jammer genoeg uit ervaring
Onzin. Om twee redenen. Data roamen doe je alleen in het buitenland. Bovendien valt al het dataverkeer onder je iPhone-abonnement. Niet alleen 3G, maar ook EDGE en GPRS.
pi_74293513
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Onzin. Om twee redenen. Data roamen doe je alleen in het buitenland. Bovendien valt al het dataverkeer onder je iPhone-abonnement. Niet alleen 3G, maar ook EDGE en GPRS.
Lieverd, je hebt niet goed gelezen. De TS gebruikte zijn iPhone voor internet vóórdat zijn abbo in was gegaan. Op dat moment betaal je dus voor al het dataverkeer (ook voor data roaming), ook binnen Nederland. Ongeacht of dat via 3G, EDGE, GPRS, rooksignalen of de postduif gaat: t-mobile brengt dat gewoon in rekening.

Data roaming is trouwens niet iets wat alleen in het buitenland gebeurd, alleen betaal je er in Nederland niet voor, tenzij, zoals bij TS, het abbo nog niet in was gegaan
pi_74294911
@ verhaal hierboven, hoe kan dat nou?
Mijn iPhone doet niks tot m'n abonnement is ingegaan, alleen als ik ergens via wifi verbinding kan maken..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_74297058
Mijn data-roaming heeft altijd uitgestaan.
  zondag 1 november 2009 @ 22:31:04 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_74297663
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:31 schreef MWP het volgende:
Lieverd, je hebt niet goed gelezen. De TS gebruikte zijn iPhone voor internet vóórdat zijn abbo in was gegaan.
Ik heb ook een aantal dagen een iPhone in huis gehad voordat m'n abonnement was ingegeaan. Omdat er wat problemen waren rondom m'n nummerportering heb ik een week later alsnog m'n abo eerder laten ingaan.

Voor die tijd deed mijn hele simkaart het niet eens.
pi_74298123
Let er ook op dat de T-Mobile belstatus soms de neiging heeft om overige kosten te vermelden die je vervolgens op je factuur niet meer terugziet. Ik weet niet hoe het is sinds de belstatus maanden offline is geweest, maar daarvoor gebeurden er aldaar wel eens rare dingen.

Verder kun je je nu een slag in de rondte speculeren, maar je weet pas wat het is als de factuur binnen is. Als het kopje overige kosten klopt, kan het immers van alles zijn. Bellen / gebeld worden buitenland (Overigens: als je ouders in Oostenrijk zitten en jij in NL, maakt dat voor jou niets uit aangezien zij dan alle kosten af mogen tikken), SMS diensten, verbruik buiten je bundel, bellen naar 'speciale nummers' zoals 090x en 08x, etcetera.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')