Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!
Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid.
Bij 4500 moet ik alweer schakelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |