abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77393382
Ik rijd heel veel (het grootste deel) in de stad, en dan is met elke keer het gas opentrekken (mits goed warm) 1 op 6 tot 1 op 7 de norm.

Gemiddeld met een beetje snelweg erbij zit ik inderdaad ook op 1 op 8. Normaliter gaat het verbruik een beetje omlaag als de lente weer begint, dus hopelijk haal ik dan 1 op 9 gemiddeld ofzo .

Ik heb afgelopen 2 weken veel snelwegkilometers gemaakt en 48L getankt. De teller staat nu op ~330km en ik kan misschien nog 40 als ik geluk heb . En van die 330km is echt rond de 290 snelweg .

Dat worden er dus waarschijnlijk nog maar 25 ofzo haha.
pi_77393864
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
pi_77394308
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
pi_77397051
Wat een supergave wagen

Ik blijf dit topic nog even volgen!
pi_77398291
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
pi_77404293
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Bij 4500 moet ik alweer schakelen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:47:22 #292
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77404776
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77406431
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.

@ Die 318is: ja erg hoogtoerige motoren he, dan moet je wel doortrekken voor dat vermogen. Maar het is ook zo leuk als de motor wat op temperatuur is.

Dat geluid van die 6cyl blijft zwaar zwaar verslavend.

En ja, ik weet dat de M42 geen 6cyl is .
pi_77411107
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 is
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77648443
Willekeurige foto omdat ik al een tijdje niks heb gepost:



Ondertussen ben ik druk op zoek naar Azev A velgen. Hopelijk heb ik die tegen het eind van deze maand binnen.
pi_77649289
Top.
pi_77665431
oh ja, zal ff vragen voor de prijs voor de Azev's.. Evt. foto gelijk maken als je wilt..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77671236
Doe maar. Ook de precieze maten wil ik wel weten!
pi_77680163
Kut. Ben he-le-maal vergeten

Was bezig met de e30 van mijn neef, type 1 316 met carburateur uit 87, compleet stock op de VW Velgen na.
Heb veren en schotels geplaatst van een e36 voor
(Past 1 op 1 btw )

Morgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:01:51 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77683540
Over het verbruik; ik rij toch wel ongeveer 1:10 - 1:9 ongeveer met mijn e30 320i
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')