Ok, nog steeds lekker veel pk, al heeft de M50 nogal wat voordelen tov zijn voorganger.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, dat is de M20B27 met de 2.7L (325e) - ~127PK maar extra koppel
Ik heb gewoon de M20B25 met de 2.5L (325i) - ~170PK . Wel gewoon 12 kleppen.
Zuipers zijn het inderdaad haha.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef JipJapGoedje het volgende:
325i Cabrio van 1986 die ik gehad heb haalde makkelijk 225. Dus met beetje doorzetten kom je wat hoger uit nog.
Zijn zeker geen trage auto's alleen zo'n cabrio rijdt 1 op 6 ongeveer haha. Denk dat een sedan/coupe iets beter doet ivm met lagere gewicht.
Ja dat bedoel ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:27 schreef Maharbal het volgende:
Het kan wel, maar dat geluid is zo verbluffend mooi dat je dat niet wil.
Vind ik ook. Hierbij komt dan wel dat ik niet te veel met de auto rijd, want het is echt een beetje een hobby hebbeding, aangezien ik geen auto nodig heb. Leuke dingen kosten nou eenmaal geld, en dat heb ik er in dit geval wel voor over.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:
Een beetje plezier mag ook wel wat kosten
Ik ben nog maar 1x gepakt omdat ik met mistlampen reed. Mocht achter oom agent op de motor aan rijdenquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
He ben jij trouwens wel eens van de weg gehaald als je op ene vrijdagavond wat door de stad rijdt ofzo? Ik hoor hier en daar om me heen van kennissen die vrij strak getunede auto's dat ze vaak worden aangehouden. Ik heb een spoiler van 2 meter en ben nog nooit aangehouden.
Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef invine het volgende:
[..]
Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)
Het schijnt dat er ook verschil in zit tussen het soort model. Je kan ook bermverlichting hebben had die agent het over, dit was bij mij niet het geval. Maar mistig of regen was het die dag niet, wel +- 20 gradenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).
Het was meer een vraag van algemene aard. Het is niet dat ik elke keer met mistlampen aan rijd, ik heb het hoogstens één keer gedaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:34 schreef errorken2 het volgende:
[..]
Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.
Als iedereen met die krengen constant aan rijdt wordt het een zootje.
Laat staan die after market dingen die ongesynchroniseerd 90° omhoog stralen ed
De signalisatie van je wagen is uitgedacht door de constructeur, hier hoef je verder niets aan te 'verbeteren'
Het enige wat je moet doen is het eigenlijk gebruiken zoals voorgeschreven door het verkeersregelement.
Trouwens, ik twijfel er niet aan dat de jouwe wél goed afgesteld zijn.
Maar ik kan ook perfect veilig 200kph rijden als de autobaan leeg is. Toch is dat geen geldig excuus.
Dus, niet zeuren, de regels zijn er voor iedereen: mistlampen uit als er geen mist of sneeuwval is.
En vooral geen exttra after market rommel die het alleen maar erger maakt
Heeeuuy!!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:44 schreef Maharbal het volgende:
Flamewars graag in het topic van Turquaz houden!
Met een simpel setje Pioneer speakers en wat nieuwe (dikkere) bedrading kom je al een heel eindquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:03 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Was ff gepruts om 'm te installeren, maar hij zit er. Goed geluid komt er uit, zelfs uit m'n oude boxen uit '89. Maar toch heb ik besloten dat ik volgende week nog even nieuwe boxen op de kop tik. Het liefst een composetje, en hij moet standaard in m'n E30 passen (13cm).
Iemand tips? Hoeft niet zo overdreven te zijn, dus ¤50 á ¤60 euro vind ik wel best (tenzij er echt iets heel goed is voor niet al te veel meer).
En ja, de foto is bewogen.....m'n handen waren nogal verkleumden het moet allemaal met m'n telefoon.
Hangt er een beetje van af wat er standaard in je auto ligt aan kabels. Meestal hebben die oude gebakkies heel dunne speakerkabeltjes (omdat de auto's gewoon niet met heftige geluidsinstallaties werden geleverd in die tijd). '89 is wel een twijfelgevalletje maar checken kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:36 schreef Maharbal het volgende:
Het is in ieder geval altijd beter dan m'n speakers uit '89.
Ik had al 's ergens eerder nagevraagd, maar voor mijn doeleinden zeiden ze dat dikkere speakerkabels niet per sé nodig waren omdat ik toch niet ga werken met versterkers of subwoofers (althans, voorlopig niet van plan). In hoeverre is dit waar? Want ik ga sowieso geen nieuwe kabels leggen met dit weer.
Of een kabel dik is of niet kan ik niet goed beoordelen, omdat 't voor mij gewoon allemaal kabels zijn. De kabels naar de boxen zijn gewoon van normaal formaat. Ze lijken op de kabels die uit m'n HU kwamen, en daar stond volgens mij 1,25mm op als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af wat er standaard in je auto ligt aan kabels. Meestal hebben die oude gebakkies heel dunne speakerkabeltjes (omdat de auto's gewoon niet met heftige geluidsinstallaties werden geleverd in die tijd). '89 is wel een twijfelgevalletje maar checken kan geen kwaad.
Heb je heel dunne kabeltjes lopen dan kan het de kwaliteit van het geluid aanzienlijk verbeteren als je dikkere kabels legt. Vergeet niet dat je nieuwe head-unit wel gewoon 4 x 50 W eruit kan pompen... Da's al een redelijke versterker op zich, zeker naar 1989 normen.
Ik heb het trouwens niet over merk-kabels of high-end-kabels ... gewoon wat dikker snoer van de ijzerhandel voldoet prima als je geen heftige versterkers gaat gebruiken.
Het is hoe dan ook een werkje voor warmer weer
Gezien het toch te koud is om je kabels te vervangen zou ik het later beoordelenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Of een kabel dik is of niet kan ik niet goed beoordelen, omdat 't voor mij gewoon allemaal kabels zijn. De kabels naar de boxen zijn gewoon van normaal formaat. Ze lijken op de kabels die uit m'n HU kwamen, en daar stond volgens mij 1,25mm op als ik het me goed herinner.
Ik zal zeker gaan kloten met de instellingen, maar niet met speakers uit '89quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gezien het toch te koud is om je kabels te vervangen zou ik het later beoordelen
1,25 mm² moet wel voldoende zijn voor 50 watt piek, trouwens ... lekker monteren en luisteren of je tevreden bent
RTFM though ... veel mensen klagen over hun nieuwe HU's en komen er later achter dat één of andere instelling verkeerd stond (Fabrieks-af helemaal naar voren of achteren gefade, bijv, maar het kan ook iets veel vagers zijn met de hedendaagse sound processing).
Dat was de hele insteek van mijn vraagquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:18 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat je met die Alpine of Pioneer al een heel end bent. Duurdere composetjes met filtertjjes en versterker kosten toch snel een paar honderd ipv. een paar tientjes.
tov. van je 1989 speakertjes klinkt alles beter.
Ah mooi, heb ik een concreet getal om mee te werken. Ik zal ook nog eens na het weekend wat meer rondkijken inderdaad. In ieder geval bedanktquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat er niet zo veel verschil zit tussen die simpele speakerjes.
Kijk en luister eens wat rond wat anderen hebben.
inbouwdiepte heb ik ff nagekeken: minder dan 55 mm is OK
Neuh niet zonde ... de speakers in de deuren zijn toch ondersteunend als je serieuzer geluid wilt (dus met versterkers, speakers achter en subs gaat werken).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah mooi, heb ik een concreet getal om mee te werken. Ik zal ook nog eens na het weekend wat meer rondkijken inderdaad. In ieder geval bedankt.
Wat ik me afvraag: is het "zonde" van de HU om er dan "simpele" speakers in te proppen, of valt dat wel mee en werken ze nog redelijk goed samen?
Wellicht dat dat iets is om eventueel later rekening mee te houden, aangezien mijn hoedeplank al is "voorbewerkt" door iemand; er zitten dus al gaten in en de kabels liggen er al. In die zin is het dus "plug & play"quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh niet zonde ... de speakers in de deuren zijn toch ondersteunend als je serieuzer geluid wilt (dus met versterkers, speakers achter en subs gaat werken).
Tot die tijd geven die speakers in de deuren prima geluid ... meer geld uitgeven is echt niet nodig. Die JBL's die ik eerder noemde zijn goede speakers maar hebben een inbouwdiepte van 58mm
Ik denk dat je met elk Philips of Pioneer setje binnen je budget blijft en er aanzienlijk op vooruit gaat qua geluid. Ik gok erop dat je toch geen boombox van je auto wil maken. Het is natuurlijk wel aan te raden ook achterspeakers te nemen (HU heeft toch 4 uitgangen) ... dat verbetert het geluid met factor tig.
Da's wel mijn meningquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:30 schreef Maharbal het volgende:
... Wat jullie dus zeggen is dat ik met mijn eisen voor dat budget niet heel erg fout kan gaan? Want dan kan ik binnenkort gewoon even een willekeurig setje bestellen (dan neig ik naar die Pioneer of die Alpine ofzo).
Ik heb nogmaals geen kaas gegeten van audio (en electronica), maar ik heb begrepen dat ik beter kan kijken naar rms dan het piekvermogen? En verder was ik inderdaad al een beetje aan het kijken naar JBL, Pioneer, Alpine etc.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's wel mijn meningJe KUNT wel heel erg fout gaan als je geilt op wattage (op de doos) en liever een 300 watt Yokohama speaker hebt dan een 35 watt JBL of Pioneer. Maar daar zie ik je niet zo snel de mist ingaan,als ik zo je keuze HU bekijk
Piekvermogen zegt weinig inderdaad. RMS is het continu belastbaar vermogen (maar ook met die term wordt aardig gestoeid op de dozen van amps en speakers).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nogmaals geen kaas gegeten van audio (en electronica), maar ik heb begrepen dat ik beter kan kijken naar rms dan het piekvermogen? En verder was ik inderdaad al een beetje aan het kijken naar JBL, Pioneer, Alpine etc.
Hopelijk volgende week er even ingooien. Ben benieuwd hoe het dan gaat klinken.
Zul je trouwens zien dat die 4 x 50 watt mosfet versterkers in die HU's ook allemaal eigenlijk 35 Watt RMS zijn. Ook jouw nieuwe HU is MAX 4 x 50 watt ... dus ook piekvermogen. Met een setje goede speakers van 35 watt rms heb je prima geluid, hoorquote:RMS vs PMPO (or Peak Power)
RMS Power refers to Root-Means-Square power. To get a rough figure for RMS power, you can multiply the Peak Power Rating x 0.6 EG: if an amplifier is rated at 100 watts peak power, the approximate RMS power would be 60 watts. The RMS rating is a measure of continuous power in watts and the higher the RMS power means the device is either able to provide or accept the specified power over a significant length of time.
Some manufacturers use the more impressive PEAK POWER ratings in their specifications. Using Peak Power (PMPO) ratings when assessing a music product is a bad idea as Peak Power does not reflect a a systems capabilities in normal use. PMPO is a measure of the maximum power that can be handled for a very short period of time. Speakers and amplifiers should always be compared via the RMS power ratings as these are far more reliable and far more likely to have a genuine impact on the sonic results you get..
If you have a system with a speaker that an RMS rating of 100 watts and the amp is similarly rated at 100 watts RMS, the speaker and amp should theoretically be perfectly matched and so result in an ideal performance from both products.
It is not unknown for some manufacturers quote maximum power at a higher than acceptable Total harmonic Distortion level (Usually < 1%) E.G. like 10%, making their equipment appear to be far more powerful than it actually is at audio levels where sound quality is not compromised.
Remember Peak Power (PMPO) figures are hugely exaggerated compared with the "RMS" values used by professionals. It also shows that there is little consistency in how much the figures are exaggerated making them almost totally meaningless.
quote:Er zijn drie waarden:
RMS, PIEK en MUZIEKVERMOGEN
RMS = De waarde die een versterker gedurende lange tijd kan weergeven.
PIEK = De maximumwaarde die een versterker gedurende korte tijd kan weergeven (meestal met een grote harmonische vervorming).
MUZIEKVERMOGEN = Een term die graag gebruikt wordt door verkopers van minderwaardige versterkers. Hierbij wordt het piekvermogen van een stereoversterker verdubbelt omdat er zowel links als rechts muziek uit komt. Echte rotzooiverkopers gaan echter nog een stapje verder en verkopen de optelsom van de aanwezige luidsprekers. (in een drieweg stereosysteem wordt dit een optelsom van de maximumwaarde van zes luidsprekers gemaakt). Commercïeel is dit het meest aan de orde en is er van de versterker in kwestie geen sprake meer.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik was van plan om er wat van die dempingsmatten achter te gooien, omdat de E30 daar ongelooflijk hard resoneert (zit ook echt dicht bij gewoon metaal... Maar dan wel pas in de lente.
Kan het ook niet vinden ... ga er maar van uit dat het zo rond de 30 is. Zat setjes speakers binnen je budget die aan die norm voldoen.quote:Verder kan ik inderdaad RMS van m'n HU niet vinden, apart. Waar zou ik dat eventueel nog kunnen vinden? Op de doos is iig niets te zien....enfin, speakertjes rond de 35/50 RMS zullen het dus wel worden.
Ehmm ... ik ging er van uit dat 'ie 't wel had maar ik kan het ook nergens vindenquote:edit: Die van mij rept nergens over mosfet (?).
Daar zijn wel wat richtlijnen voor. Gelukkig is het allemaal een stuk simpeler met 2 speakersquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:55 schreef Maharbal het volgende:
O, en nu Googleplexian hier toch in dit topic is....
Hoe kun je je HU het beste instellen? Want je kunt tegenwoordig zoveel instellingen veranderen....en daar heb ik tegenwoordig ook de ballen verstand van. Zijn er richtlijnen/tips etc? Of is 't allemaal puur op gehoor?
He dat heb ik ook bij mijn auto. Daar zitten ze ook bij je scheenbenen. Rechts klinkt idd veel harder dus heb mijn balans ook wat naar links gezet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaal
Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.
Maar nu ik je dit vertel, moet ik dan nog wel voor zo'n composetje gaan (das toch speaker + tweeter in een?) of kan ik beter losse tweeters kopen en die gewoon in m'n driehoekjes in de A-stijl plakken? Je kunt ze nog wel kopen op ebay...maar als 't ook met een composetje kan..
Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heenen waarom zou je ze niet nemen? Je kunt het volledige tonenbereik maar beter op zoveel mogelijk plekken in je auto horen. Ik zou dus voor 2-weg (laag + med) in de deuren gaan en als extra die losse tweaters in je A-stijl. 3-weg in de deuren kan ook want hoge tonen komen toch niet voorbij je benen en veel vermogen vragen die membraan-tweaters niet dus daar verlies je het niet op.
Met faden en balans knijp je alleen maar vermogen weg. Beter is altijd om de speakers op de juiste plek te hebben.
Je gaat iig veel verschil merkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.
Erg bedankt voor de info. Als er nog meer is hoor ik het graag!
http://bimmer.roadfly.com(...)gsy2000w07/9558.htmlquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
Ik was bij de MediaMarkt en dacht eigenlijk precies hetzelfdequote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan niet, ik ben pas rond 18:20 thuisgekomen uit Groningen!quote:Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
Volgens mij heb ik je net zien rijden....uurtje of half vijf op de Heliconweg!
Spoiler zit - zoals Charged terecht opmerkte - standaard op het M-Technic II pakket. Zo is ie dus uit de fabriek komen rollen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een schattige autootjes, maar spoiler had niet gehoeven. Ik blijf het leuk vinden als er een E30 achter me rijdt. Die ronde koplampjes en ze zijn heel erg smal.
Zonde man!quote:Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef Charged het volgende:
Die kofferklep spoiler bedoel je?
Die hoort bij het M-Tech 2 pakket,eraf halen zou een bijna doodzonde zijn.
Icm met een paar mooie AzevA 17" of een paar mooie diepe Borbet T 16" zou het een super plaatje zijn (persoonlijke keuze)
Ik mis de mijne...
Even op http://www.realoem.com/bmw/select.do kijken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:21 schreef dnzl het volgende:
Kan ik dat chrome om de ramen heen (zoals op de E30 van je vriend) ergens kopen en op mijn E30 zetten?
[ afbeelding ]
Juist die kofferspoiler (van M-Tech2 voor de touring) is retezeldzaamquote:Op maandag 11 januari 2010 19:03 schreef Charged het volgende:
E30 zal ook altijd mooi blijven (mits niet verneukt met allerlei onzin)..die moet je puur en strak houden.
Als ik ooit nog eens een 325i touring met M-Tech2 pakket kan kopen voor een goede prijs doe ik het direct..m'n vriendin heeft m'n Volvo toch al ingepikt.
Ik weet niet, dat soort details hou ik me momenteel nog niet helemaal mee bezig. De zwarte deurklinken hebben ook wel wat (icm de Shadowline). Eerst wil ik de grotere dingen van m'n lijstje gaan afwerken (veren, velgen, bestuudersbekleding etc en natuurlijk standaard onderhoud)quote:Op maandag 11 januari 2010 19:13 schreef Charged het volgende:
Kijk,een hele mooie pic en een verdomd goede keuze qua verenset.
(doe je wel de deurklinken in kleur?)
quote:Het lijstje wat ik in 2010 wil gaan proberen af te werken:
- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren
- Nieuwe Alpine 9880R radio
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken
Is dat de verlichte M-pook?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:50 schreef Charged het volgende:
Ik heb nog een verlichte pook,schakelzak liggen met de chromen ring ertussen in...de kleur is amber.
Komt uit m'n touring.
Ik hoor het wel als je intresse hebt
M-tech logo staat gewoon netjes op de kofferbak. Iemand van de vorige eigenaren heeft dat logotje er dacht ik af gehaald (er zat hiervoor een Hartge logo op zag ik op foto's van de vorige eigenaar). Die logo's zijn nogal in trek, dus misschien is ie verkocht of iets dergelijks.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:07 schreef dnzl het volgende:
Heb je de M-logotjes van je grill en kofferbak afgesloopt? Of zaten die er niet op? Op die van mij zitten ze wel maar dat is zeker geen M-tech II (welke versie het precies is weet ik ook niet)
Ik zei komende zondag!quote:Op maandag 11 januari 2010 20:33 schreef justmattie het volgende:
Ligt dat ding al op zn smoel of nog niet![]()
Met AZEV's? Dat kan kloppen jaquote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan rijd er nog een grijze BMW E30 rond.
quote:Op zondag 10 januari 2010 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, weg uit dit schijttopic dan mzzl.
Dat hangt er vanaf wat je wil, hoeveel je wilt klussen, hoeveel je er voor over hebt. De '86 en ouder zijn uiteraard duurder vanwege de nog mogelijke oldtimerstatus.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil ook een E30... welke adviseren jullie me om te kopen? Liefst van 1985 of jonger uiteraard.
Lol, same here....voor erbij.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil ook een E30... welke adviseren jullie me om te kopen? Liefst van 1985 of jonger uiteraard.
ik zou gewoon een nette zoeken met een 6 cilinder en wat opties. Wees allang blij als je er 1 vindt voor een goede prijs.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oeps ouder inderdaad. Ik vind het jammer dat die automaatbakken vroeger zo traag zijn, scheelt zo een 1,5 sec met handgeschakelde bak naar de 100. 323i automaat is wel leuke, lekker cruisen en niet te traag.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:27 schreef chrysoliet het volgende:
Ik vind het echt een vette auto,
ikzelf ben bezig met het restaureren van een bmw e30 323i handbak en die is volgende week klaar als het goed is. Ik zal binnenkort wel eens wat fotos hier plaatsen.
Dat is waar. Zijn zat E30's wel te vinden, maar sommige heel duur, sommige weer heel goedkoop.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik zou gewoon een nette zoeken met een 6 cilinder en wat opties. Wees allang blij als je er 1 vindt voor een goede prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |