abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76156441
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, dat is de M20B27 met de 2.7L (325e) - ~127PK maar extra koppel

Ik heb gewoon de M20B25 met de 2.5L (325i) - ~170PK . Wel gewoon 12 kleppen.
Ok, nog steeds lekker veel pk, al heeft de M50 nogal wat voordelen tov zijn voorganger.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_76159385
Mooie auto!
Wat doet deze qua topsnelheid en acceleratie?
pi_76159470
Net wat minder dan de 8 seconden (sommige bronnen claimen 7,4 en sommige 7,8 dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen).

Topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnbaar halen redelijk wat mensen 240 op de teller met zo'n ding. Misschien dat ik in de zomer het nog 's op de autobahn uitprobeer.
pi_76177003
325i Cabrio van 1986 die ik gehad heb haalde makkelijk 225. Dus met beetje doorzetten kom je wat hoger uit nog.

Zijn zeker geen trage auto's alleen zo'n cabrio rijdt 1 op 6 ongeveer haha. Denk dat een sedan/coupe iets beter doet ivm met lagere gewicht.
pi_76177335
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef JipJapGoedje het volgende:
325i Cabrio van 1986 die ik gehad heb haalde makkelijk 225. Dus met beetje doorzetten kom je wat hoger uit nog.

Zijn zeker geen trage auto's alleen zo'n cabrio rijdt 1 op 6 ongeveer haha. Denk dat een sedan/coupe iets beter doet ivm met lagere gewicht.
Zuipers zijn het inderdaad haha.

Met elke keer een beetje doortrekken in de stad (uiteraard pas nadat ie goed is opgewarmd) haalde ik vorige maand 1 op 6 gemiddeld. Op de snelweg haal je met 120/125 1 op 10 (1 op 11 als je mazzel hebt) en een normaal rijgedrag in de stad levert je ongeveer 1 op 8 op.
pi_76177568
Met zo'n auto kan je ook niet normaal optrekken
pi_76178098
Het kan wel, maar dat geluid is zo verbluffend mooi dat je dat niet wil .
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:35:49 #108
182073 invine
blablabla etc.
pi_76178431
Een beetje plezier mag ook wel wat kosten
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76178454
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:27 schreef Maharbal het volgende:
Het kan wel, maar dat geluid is zo verbluffend mooi dat je dat niet wil .
Ja dat bedoel ik ervaar ik zelf ook zo
pi_76178546
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:
Een beetje plezier mag ook wel wat kosten
Vind ik ook. Hierbij komt dan wel dat ik niet te veel met de auto rijd, want het is echt een beetje een hobby hebbeding, aangezien ik geen auto nodig heb. Leuke dingen kosten nou eenmaal geld, en dat heb ik er in dit geval wel voor over.
pi_76178757
He ben jij trouwens wel eens van de weg gehaald als je op ene vrijdagavond wat door de stad rijdt ofzo? Ik hoor hier en daar om me heen van kennissen die vrij strak getunede auto's dat ze vaak worden aangehouden. Ik heb een spoiler van 2 meter en ben nog nooit aangehouden.
pi_76178919
Nog nooit, maar ik heb dan denk ik ook niet een al te opvallende auto (nouja, meningen kunnen verschillen).
pi_76178943
Kunnen we wel es cruisen
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:38:34 #114
182073 invine
blablabla etc.
pi_76183220
Denk niet dat jouw galant hem bijhoud..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76183430
Whatever.

[ Bericht 96% gewijzigd door OxygeneFRL op 29-12-2009 15:50:10 ]
pi_76183474
Flamewars graag in het topic van Turquaz houden!

pi_76183894
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
He ben jij trouwens wel eens van de weg gehaald als je op ene vrijdagavond wat door de stad rijdt ofzo? Ik hoor hier en daar om me heen van kennissen die vrij strak getunede auto's dat ze vaak worden aangehouden. Ik heb een spoiler van 2 meter en ben nog nooit aangehouden.
Ik ben nog maar 1x gepakt omdat ik met mistlampen reed. Mocht achter oom agent op de motor aan rijden Gelukkig bleef het bij een waarschuwing
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76187285
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
pi_76187360
Klopt. Ik had van die led mitslampen in mijn voorbumper (bijna aan de grond). Toen ik een politieauto tegenkwam zette hij zijn auto effe voor de mijne en maakte duidelijk dat die lampjes uit moeten.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:54:00 #120
182073 invine
blablabla etc.
pi_76190234
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76191321
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef invine het volgende:

[..]

Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)
Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).
pi_76191852
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
Het schijnt dat er ook verschil in zit tussen het soort model. Je kan ook bermverlichting hebben had die agent het over, dit was bij mij niet het geval. Maar mistig of regen was het die dag niet, wel +- 20 graden
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76191972
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).
Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.
Als iedereen met die krengen constant aan rijdt wordt het een zootje.

Laat staan die after market dingen die ongesynchroniseerd 90° omhoog stralen ed
De signalisatie van je wagen is uitgedacht door de constructeur, hier hoef je verder niets aan te 'verbeteren'
Het enige wat je moet doen is het eigenlijk gebruiken zoals voorgeschreven door het verkeersregelement.

Trouwens, ik twijfel er niet aan dat de jouwe wél goed afgesteld zijn.
Maar ik kan ook perfect veilig 200kph rijden als de autobaan leeg is. Toch is dat geen geldig excuus.

Dus, niet zeuren, de regels zijn er voor iedereen: mistlampen uit als er geen mist of sneeuwval is.
En vooral geen exttra after market rommel die het alleen maar erger maakt
pi_76192419
Overigens erger ik mij minder aan mensen met mistlampen aan, dan aan die kneuzen in opels en golfjes met hun aftermarket xenon, die of verkeerd afgesteld staan, of gewoon geen lens in de koplamp hebben.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76193817
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:34 schreef errorken2 het volgende:

[..]

Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.
Als iedereen met die krengen constant aan rijdt wordt het een zootje.

Laat staan die after market dingen die ongesynchroniseerd 90° omhoog stralen ed
De signalisatie van je wagen is uitgedacht door de constructeur, hier hoef je verder niets aan te 'verbeteren'
Het enige wat je moet doen is het eigenlijk gebruiken zoals voorgeschreven door het verkeersregelement.

Trouwens, ik twijfel er niet aan dat de jouwe wél goed afgesteld zijn.
Maar ik kan ook perfect veilig 200kph rijden als de autobaan leeg is. Toch is dat geen geldig excuus.

Dus, niet zeuren, de regels zijn er voor iedereen: mistlampen uit als er geen mist of sneeuwval is.
En vooral geen exttra after market rommel die het alleen maar erger maakt
Het was meer een vraag van algemene aard. Het is niet dat ik elke keer met mistlampen aan rijd, ik heb het hoogstens één keer gedaan.

Overigens heb ik geen aftermarkenspul maar kwam mijn auto gewoon met mistlampen.

En ik beaam dat over onafgestelde xenon. Doe het er dan niet op.
pi_76250885
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:44 schreef Maharbal het volgende:
Flamewars graag in het topic van Turquaz houden!

Heeeuuy!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76584627
Radio binnen: Alpine 9880R .

Morgen even installeren en kijken wat voor geluid er uit komt met de standaard boxen uit '89 .
pi_76589136
Nice thing!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76595020
Dikke wagen! Ik zou zo graag ook zoiets erbij willen hebben.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:16:46 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76596635
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76600065


Was ff gepruts om 'm te installeren, maar hij zit er. Goed geluid komt er uit, zelfs uit m'n oude boxen uit '89. Maar toch heb ik besloten dat ik volgende week nog even nieuwe boxen op de kop tik. Het liefst een composetje, en hij moet standaard in m'n E30 passen (13cm).

Iemand tips? Hoeft niet zo overdreven te zijn, dus ¤50 á ¤60 euro vind ik wel best (tenzij er echt iets heel goed is voor niet al te veel meer).

En ja, de foto is bewogen.....m'n handen waren nogal verkleumd en het moet allemaal met m'n telefoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 09-01-2010 20:05:04 ]
pi_76600940
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:03 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]

Was ff gepruts om 'm te installeren, maar hij zit er. Goed geluid komt er uit, zelfs uit m'n oude boxen uit '89. Maar toch heb ik besloten dat ik volgende week nog even nieuwe boxen op de kop tik. Het liefst een composetje, en hij moet standaard in m'n E30 passen (13cm).

Iemand tips? Hoeft niet zo overdreven te zijn, dus ¤50 á ¤60 euro vind ik wel best (tenzij er echt iets heel goed is voor niet al te veel meer).

En ja, de foto is bewogen.....m'n handen waren nogal verkleumd en het moet allemaal met m'n telefoon.
Met een simpel setje Pioneer speakers en wat nieuwe (dikkere) bedrading kom je al een heel eind Voor die prijzen kun je niet zo veel kwaliteitsverschil verwachten.

Voor een joetje meer heb je een leuk setje JBL's : http://www.carshopfortuin.nl/shop/JBL-GTO528-p-1084.html

Moet vast wel ergens goedkoper te krijgen zijn.
Calm down, please!
pi_76601066
Het is in ieder geval altijd beter dan m'n speakers uit '89 .

Ik had al 's ergens eerder nagevraagd, maar voor mijn doeleinden zeiden ze dat dikkere speakerkabels niet per sé nodig waren omdat ik toch niet ga werken met versterkers of subwoofers (althans, voorlopig niet van plan). In hoeverre is dit waar? Want ik ga sowieso geen nieuwe kabels leggen met dit weer .
pi_76601380
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:36 schreef Maharbal het volgende:
Het is in ieder geval altijd beter dan m'n speakers uit '89 .

Ik had al 's ergens eerder nagevraagd, maar voor mijn doeleinden zeiden ze dat dikkere speakerkabels niet per sé nodig waren omdat ik toch niet ga werken met versterkers of subwoofers (althans, voorlopig niet van plan). In hoeverre is dit waar? Want ik ga sowieso geen nieuwe kabels leggen met dit weer .
Hangt er een beetje van af wat er standaard in je auto ligt aan kabels. Meestal hebben die oude gebakkies heel dunne speakerkabeltjes (omdat de auto's gewoon niet met heftige geluidsinstallaties werden geleverd in die tijd). '89 is wel een twijfelgevalletje maar checken kan geen kwaad.

Heb je heel dunne kabeltjes lopen dan kan het de kwaliteit van het geluid aanzienlijk verbeteren als je dikkere kabels legt. Vergeet niet dat je nieuwe head-unit wel gewoon 4 x 50 W eruit kan pompen... Da's al een redelijke versterker op zich, zeker naar 1989 normen.

Ik heb het trouwens niet over merk-kabels of high-end-kabels ... gewoon wat dikker snoer van de ijzerhandel voldoet prima als je geen heftige versterkers gaat gebruiken.

Het is hoe dan ook een werkje voor warmer weer
Calm down, please!
pi_76601671
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hangt er een beetje van af wat er standaard in je auto ligt aan kabels. Meestal hebben die oude gebakkies heel dunne speakerkabeltjes (omdat de auto's gewoon niet met heftige geluidsinstallaties werden geleverd in die tijd). '89 is wel een twijfelgevalletje maar checken kan geen kwaad.

Heb je heel dunne kabeltjes lopen dan kan het de kwaliteit van het geluid aanzienlijk verbeteren als je dikkere kabels legt. Vergeet niet dat je nieuwe head-unit wel gewoon 4 x 50 W eruit kan pompen... Da's al een redelijke versterker op zich, zeker naar 1989 normen.

Ik heb het trouwens niet over merk-kabels of high-end-kabels ... gewoon wat dikker snoer van de ijzerhandel voldoet prima als je geen heftige versterkers gaat gebruiken.

Het is hoe dan ook een werkje voor warmer weer
Of een kabel dik is of niet kan ik niet goed beoordelen, omdat 't voor mij gewoon allemaal kabels zijn. De kabels naar de boxen zijn gewoon van normaal formaat. Ze lijken op de kabels die uit m'n HU kwamen, en daar stond volgens mij 1,25mm op als ik het me goed herinner.
pi_76602005
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Of een kabel dik is of niet kan ik niet goed beoordelen, omdat 't voor mij gewoon allemaal kabels zijn. De kabels naar de boxen zijn gewoon van normaal formaat. Ze lijken op de kabels die uit m'n HU kwamen, en daar stond volgens mij 1,25mm op als ik het me goed herinner.
Gezien het toch te koud is om je kabels te vervangen zou ik het later beoordelen

1,25 mm² moet wel voldoende zijn voor 50 watt piek, trouwens ... lekker monteren en luisteren of je tevreden bent

RTFM though ... veel mensen klagen over hun nieuwe HU's en komen er later achter dat één of andere instelling verkeerd stond (Fabrieks-af helemaal naar voren of achteren gefade, bijv, maar het kan ook iets veel vagers zijn met de hedendaagse sound processing).
Calm down, please!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:06:29 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76602039
Simpele Focals heb je ook al voor minder dan ¤100. ¤99 dus
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=4044&hoofdgroep=9&subgroep=127
Weet ff niet hoeveel inbouwdiepte je bij de E30 ter beschikking hebt...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76602264
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Gezien het toch te koud is om je kabels te vervangen zou ik het later beoordelen

1,25 mm² moet wel voldoende zijn voor 50 watt piek, trouwens ... lekker monteren en luisteren of je tevreden bent

RTFM though ... veel mensen klagen over hun nieuwe HU's en komen er later achter dat één of andere instelling verkeerd stond (Fabrieks-af helemaal naar voren of achteren gefade, bijv, maar het kan ook iets veel vagers zijn met de hedendaagse sound processing).
Ik zal zeker gaan kloten met de instellingen, maar niet met speakers uit '89 . Hoe je het ook wendt of keert, die dingen zijn oud.

Verder is de inbouwdiepte in een E30 volgens mij niet al te veel. Ik weet dat 5cm sowieso nog wel lukt, maar veel maar zelf het volgens mij niet worden.

Had gehoord dat Alpine ook wel goede speakers op te markt bracht. Hoe is dit: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=18110&hoofdgroep=9&subgroep=127 ?

Ik draag serieus willekeurig speakers aan omdat al die cijfertjes mij niet zo veel zeggen, en ik dus niet weet welke cijfertjes het belangrijkst zijn.

Het hoeft van mij niet van fantastisch hoge kwaliteit zijn, want daar betaal je ook naar en ik ben nou eenmaal niet zo'n hele erge audiofiel. Het moet leuk klinken en op z'n tijd mag het volume wat omhoog, but that's it. En ik beredeneerde dat alles beter zou zijn dan m'n huidige speakers.

Ik sta nog steeds open voor meer suggesties. Maar let inderdaad graag ook op de inbouwdiepte, want ik ga voorin niks boren of laten uitsteken.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:18:42 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76602426
Denk dat je met die Alpine of Pioneer al een heel end bent. Duurdere composetjes met filtertjes en versterker kosten toch snel een paar honderd ipv. een paar tientjes.
tov. van je 1989 speakertjes klinkt alles beter.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76602505
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:18 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat je met die Alpine of Pioneer al een heel end bent. Duurdere composetjes met filtertjjes en versterker kosten toch snel een paar honderd ipv. een paar tientjes.
tov. van je 1989 speakertjes klinkt alles beter.
Dat was de hele insteek van mijn vraag . Maar dan nog is er vast wel onderscheid te vinden in die dingen, en dan ben ik benieuwd waar ik een beetje op moet gaan letten.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:22:41 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76602556
Denk dat er niet zo veel verschil zit tussen die simpele speakerjes.
Kijk en luister eens wat rond wat anderen hebben.

inbouwdiepte heb ik ff nagekeken: minder dan 55 mm is OK
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76602624
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat er niet zo veel verschil zit tussen die simpele speakerjes.
Kijk en luister eens wat rond wat anderen hebben.

inbouwdiepte heb ik ff nagekeken: minder dan 55 mm is OK
Ah mooi, heb ik een concreet getal om mee te werken. Ik zal ook nog eens na het weekend wat meer rondkijken inderdaad. In ieder geval bedankt .

Wat ik me afvraag: is het "zonde" van de HU om er dan "simpele" speakers in te proppen, of valt dat wel mee en werken ze nog redelijk goed samen?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:34:40 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76602890
Dat weet ik niet. Heb verder weinig verstand van die handel. ik heb zelf een standaard BMW HK systeem in de E46. Vind ik wel aardig klinken; maar de liefhebber/"tunert" sloopt het er direct uit, als ik zo een beetje rondlees.

Ik zou het vooraleerst lekker "simpel" en "goedkoop"houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76606557
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ah mooi, heb ik een concreet getal om mee te werken. Ik zal ook nog eens na het weekend wat meer rondkijken inderdaad. In ieder geval bedankt .

Wat ik me afvraag: is het "zonde" van de HU om er dan "simpele" speakers in te proppen, of valt dat wel mee en werken ze nog redelijk goed samen?
Neuh niet zonde ... de speakers in de deuren zijn toch ondersteunend als je serieuzer geluid wilt (dus met versterkers, speakers achter en subs gaat werken).

Tot die tijd geven die speakers in de deuren prima geluid ... meer geld uitgeven is echt niet nodig. Die JBL's die ik eerder noemde zijn goede speakers maar hebben een inbouwdiepte van 58mm

Ik denk dat je met elk Philips of Pioneer setje binnen je budget blijft en er aanzienlijk op vooruit gaat qua geluid. Ik gok erop dat je toch geen boombox van je auto wil maken. Het is natuurlijk wel aan te raden ook achterspeakers te nemen (HU heeft toch 4 uitgangen) ... dat verbetert het geluid met factor tig.
Calm down, please!
pi_76606736
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neuh niet zonde ... de speakers in de deuren zijn toch ondersteunend als je serieuzer geluid wilt (dus met versterkers, speakers achter en subs gaat werken).

Tot die tijd geven die speakers in de deuren prima geluid ... meer geld uitgeven is echt niet nodig. Die JBL's die ik eerder noemde zijn goede speakers maar hebben een inbouwdiepte van 58mm

Ik denk dat je met elk Philips of Pioneer setje binnen je budget blijft en er aanzienlijk op vooruit gaat qua geluid. Ik gok erop dat je toch geen boombox van je auto wil maken. Het is natuurlijk wel aan te raden ook achterspeakers te nemen (HU heeft toch 4 uitgangen) ... dat verbetert het geluid met factor tig.
Wellicht dat dat iets is om eventueel later rekening mee te houden, aangezien mijn hoedeplank al is "voorbewerkt" door iemand; er zitten dus al gaten in en de kabels liggen er al. In die zin is het dus "plug & play"

Die Alpines die ik bijvoorbeeld liet zien? Ik zet ze hier neer omdat die dingen kennelijk een erg kleine inbouwdiepte hebben (tussen de 40 en 45mm) en de tweeter er ook niet uitsteekt, dus kunnen mijn originele afdekkappen gebruikt worden.

Wat jullie dus zeggen is dat ik met mijn eisen voor dat budget niet heel erg fout kan gaan? Want dan kan ik binnenkort gewoon even een willekeurig setje bestellen (dan neig ik naar die Pioneer of die Alpine ofzo).
pi_76609960
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:30 schreef Maharbal het volgende:

... Wat jullie dus zeggen is dat ik met mijn eisen voor dat budget niet heel erg fout kan gaan? Want dan kan ik binnenkort gewoon even een willekeurig setje bestellen (dan neig ik naar die Pioneer of die Alpine ofzo).
Da's wel mijn mening Je KUNT wel heel erg fout gaan als je geilt op wattage (op de doos) en liever een 300 watt Yokohama speaker hebt dan een 35 watt JBL of Pioneer. Maar daar zie ik je niet zo snel de mist ingaan,als ik zo je keuze HU bekijk
Calm down, please!
pi_76610172
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's wel mijn mening Je KUNT wel heel erg fout gaan als je geilt op wattage (op de doos) en liever een 300 watt Yokohama speaker hebt dan een 35 watt JBL of Pioneer. Maar daar zie ik je niet zo snel de mist ingaan,als ik zo je keuze HU bekijk
Ik heb nogmaals geen kaas gegeten van audio (en electronica), maar ik heb begrepen dat ik beter kan kijken naar rms dan het piekvermogen? En verder was ik inderdaad al een beetje aan het kijken naar JBL, Pioneer, Alpine etc.

Hopelijk volgende week er even ingooien. Ben benieuwd hoe het dan gaat klinken.
pi_76612537
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb nogmaals geen kaas gegeten van audio (en electronica), maar ik heb begrepen dat ik beter kan kijken naar rms dan het piekvermogen? En verder was ik inderdaad al een beetje aan het kijken naar JBL, Pioneer, Alpine etc.

Hopelijk volgende week er even ingooien. Ben benieuwd hoe het dan gaat klinken.
Piekvermogen zegt weinig inderdaad. RMS is het continu belastbaar vermogen (maar ook met die term wordt aardig gestoeid op de dozen van amps en speakers).
quote:
RMS vs PMPO (or Peak Power)

RMS Power refers to Root-Means-Square power. To get a rough figure for RMS power, you can multiply the Peak Power Rating x 0.6 EG: if an amplifier is rated at 100 watts peak power, the approximate RMS power would be 60 watts. The RMS rating is a measure of continuous power in watts and the higher the RMS power means the device is either able to provide or accept the specified power over a significant length of time.

Some manufacturers use the more impressive PEAK POWER ratings in their specifications. Using Peak Power (PMPO) ratings when assessing a music product is a bad idea as Peak Power does not reflect a a systems capabilities in normal use. PMPO is a measure of the maximum power that can be handled for a very short period of time. Speakers and amplifiers should always be compared via the RMS power ratings as these are far more reliable and far more likely to have a genuine impact on the sonic results you get..

If you have a system with a speaker that an RMS rating of 100 watts and the amp is similarly rated at 100 watts RMS, the speaker and amp should theoretically be perfectly matched and so result in an ideal performance from both products.

It is not unknown for some manufacturers quote maximum power at a higher than acceptable Total harmonic Distortion level (Usually < 1%) E.G. like 10%, making their equipment appear to be far more powerful than it actually is at audio levels where sound quality is not compromised.

Remember Peak Power (PMPO) figures are hugely exaggerated compared with the "RMS" values used by professionals. It also shows that there is little consistency in how much the figures are exaggerated making them almost totally meaningless.
Zul je trouwens zien dat die 4 x 50 watt mosfet versterkers in die HU's ook allemaal eigenlijk 35 Watt RMS zijn. Ook jouw nieuwe HU is MAX 4 x 50 watt ... dus ook piekvermogen. Met een setje goede speakers van 35 watt rms heb je prima geluid, hoor Als je ze maar goed inbouwt (speaker moet druk op kunnen bouwen dus hoe luchtdichter 'ie in z'n houder zit, des te beter. Een dun rubber tochtstripje ertussen doet hier soms wonderen).

PS.: Ik heb zelf deze (wat ouder model al)


Staat op de doos, het frontje en in elke ad 4 x 50 Watt Mosfet (net als de meeste redelijke HU's van nu). Ik kan de RMS output van jouw Alpine niet vinden maar die van mij is:Continuous output power (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 W

Zonder versterker zou ik dus met 4 x 30 watt rms speakers goed uitkomen.


PPS.: lees ook : http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/2 en dan vooral de reactie :
quote:
Er zijn drie waarden:

RMS, PIEK en MUZIEKVERMOGEN

RMS = De waarde die een versterker gedurende lange tijd kan weergeven.

PIEK = De maximumwaarde die een versterker gedurende korte tijd kan weergeven (meestal met een grote harmonische vervorming).

MUZIEKVERMOGEN = Een term die graag gebruikt wordt door verkopers van minderwaardige versterkers. Hierbij wordt het piekvermogen van een stereoversterker verdubbelt omdat er zowel links als rechts muziek uit komt. Echte rotzooiverkopers gaan echter nog een stapje verder en verkopen de optelsom van de aanwezige luidsprekers. (in een drieweg stereosysteem wordt dit een optelsom van de maximumwaarde van zes luidsprekers gemaakt). Commercïeel is dit het meest aan de orde en is er van de versterker in kwestie geen sprake meer.


[ Bericht 4% gewijzigd door Googolplexian op 09-01-2010 21:43:56 ]
Calm down, please!
pi_76613518
Ik was van plan om er wat van die dempingsmatten achter te gooien, omdat de E30 daar ongelooflijk hard resoneert (zit ook echt dicht bij gewoon metaal... Maar dan wel pas in de lente .

Verder kan ik inderdaad RMS van m'n HU niet vinden, apart. Waar zou ik dat eventueel nog kunnen vinden? Op de doos is iig niets te zien....enfin, speakertjes rond de 35/50 RMS zullen het dus wel worden.

edit: Die van mij rept nergens over mosfet (?).
pi_76613795
E30
Facts don't care about your feelings
pi_76613884
O, en nu Googleplexian hier toch in dit topic is....

Hoe kun je je HU het beste instellen? Want je kunt tegenwoordig zoveel instellingen veranderen....en daar heb ik tegenwoordig ook de ballen verstand van. Zijn er richtlijnen/tips etc? Of is 't allemaal puur op gehoor?
pi_76614084
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik was van plan om er wat van die dempingsmatten achter te gooien, omdat de E30 daar ongelooflijk hard resoneert (zit ook echt dicht bij gewoon metaal... Maar dan wel pas in de lente .
quote:
Verder kan ik inderdaad RMS van m'n HU niet vinden, apart. Waar zou ik dat eventueel nog kunnen vinden? Op de doos is iig niets te zien....enfin, speakertjes rond de 35/50 RMS zullen het dus wel worden.
Kan het ook niet vinden ... ga er maar van uit dat het zo rond de 30 is. Zat setjes speakers binnen je budget die aan die norm voldoen.
quote:
edit: Die van mij rept nergens over mosfet (?).
Ehmm ... ik ging er van uit dat 'ie 't wel had maar ik kan het ook nergens vinden wellicht niet dus. Boeit niet ... verschil hoor je toch niet zomaar
Calm down, please!
pi_76614955
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:55 schreef Maharbal het volgende:
O, en nu Googleplexian hier toch in dit topic is....

Hoe kun je je HU het beste instellen? Want je kunt tegenwoordig zoveel instellingen veranderen....en daar heb ik tegenwoordig ook de ballen verstand van. Zijn er richtlijnen/tips etc? Of is 't allemaal puur op gehoor?
Daar zijn wel wat richtlijnen voor. Gelukkig is het allemaal een stuk simpeler met 2 speakers
Het blijft voornamelijk een kwestie van smaak maar er zijn een paar instellingen waar je wel rekening mee moet houden.

- Je positie in de auto : balans op 0 betekent dat je in de bestuurdersstoel meer geluid hoort van rechts omdat je dichter bij die speaker zit. Balans zet je dus iets naar rechts (als je zelf links zit) totdat je het geluid aan beide kanten even hard hoort. Zelfde geldt voor fade (voor/ achter) in geval van speakers achterin.

- Filtering : Meeste HU's hebben low pass en high pass filters. Hiermee kun je instellen welke frequenties er naar welke speakers gaan. Het heeft namelijk weinig zin om dikke bassen naar tweaters te pompen. Het kan zijn dat de HU van de fabriek af een veilige instelling heeft, d.w.z. dat er veel geluid wordt geknepen om te voorkomen dat iemand per ongeluk vol vermogen uitstuurt na installatie.

- Loudness : staat fabrieks-af bijna altijd uit. Zet die maar aan (Low of Mid ... niet High ... dat klinkt echt niet over twee deur-seakertjes)

- Je hebt verder nog functies die je volume en klank aanpassen op basis van het geluid in de auto (raam open > volume omhoog, bijvoorbeeld). ASL (Automatic Sound Leveliser) heet xdat bij mijn HU. Je hebt nog veel meer gekkigheden, zoals "Source Equalisation Memory" en andere Jappen-termen. Effe RTFM en binnen een uurtje heb je het meeste wel door.


Maar nogmaals ... Lees de handleiding en loop al die gekke instellingen effe na. Daarna is het een kwestie van balans, EQ en Loudness en da's op gevoel en smaak

edit : Let wel effe op je fase. Beide speakers + en - dus op dezelfde manier aansluiten.

Bij heftigere installaties (met meerdere speakers) KAN het dan voorkomen dat je met je hoofd net in een geluidsdal of -piek zit op sommige frequenties (daar waar de geluidsgolven botsen ... meeste last heb je van laag (lange geluidsgolf), dus van je sub). Sommige HU's hebben een instelling om de fase om te draaien. Extra info waar je nu niets aan hebt maar toch fijn om alvast te weten

[ Bericht 12% gewijzigd door Googolplexian op 09-01-2010 22:35:07 ]
Calm down, please!
pi_76615026
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
pi_76615102
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
He dat heb ik ook bij mijn auto. Daar zitten ze ook bij je scheenbenen. Rechts klinkt idd veel harder dus heb mijn balans ook wat naar links gezet.
pi_76615284
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaal
Calm down, please!
pi_76615433
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaal
Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.

Maar nu ik je dit vertel, moet ik dan nog wel voor zo'n composetje gaan (das toch speaker + tweeter in een?) of kan ik beter losse tweeters kopen en die gewoon in m'n driehoekjes in de A-stijl plakken? Je kunt ze nog wel kopen op ebay...maar als 't ook met een composetje kan..
pi_76615703
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.

Maar nu ik je dit vertel, moet ik dan nog wel voor zo'n composetje gaan (das toch speaker + tweeter in een?) of kan ik beter losse tweeters kopen en die gewoon in m'n driehoekjes in de A-stijl plakken? Je kunt ze nog wel kopen op ebay...maar als 't ook met een composetje kan..
Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heen en waarom zou je ze niet nemen? Je kunt het volledige tonenbereik maar beter op zoveel mogelijk plekken in je auto horen. Ik zou dus voor 2-weg (laag + med) in de deuren gaan en als extra die losse tweaters in je A-stijl. 3-weg in de deuren kan ook want hoge tonen komen toch niet voorbij je benen en veel vermogen vragen die membraan-tweaters niet dus daar verlies je het niet op.

Met faden en balans knijp je alleen maar vermogen weg. Beter is altijd om de speakers op de juiste plek te hebben.
Calm down, please!
pi_76615831
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heen en waarom zou je ze niet nemen? Je kunt het volledige tonenbereik maar beter op zoveel mogelijk plekken in je auto horen. Ik zou dus voor 2-weg (laag + med) in de deuren gaan en als extra die losse tweaters in je A-stijl. 3-weg in de deuren kan ook want hoge tonen komen toch niet voorbij je benen en veel vermogen vragen die membraan-tweaters niet dus daar verlies je het niet op.

Met faden en balans knijp je alleen maar vermogen weg. Beter is altijd om de speakers op de juiste plek te hebben.
Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.

Erg bedankt voor de info . Als er nog meer is hoor ik het graag!
pi_76616028
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.

Erg bedankt voor de info . Als er nog meer is hoor ik het graag!
Je gaat iig veel verschil merken zeker als je die isolatie er nog achter gooit.

Enjoy!
Calm down, please!
pi_76616312
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
Facts don't care about your feelings
pi_76616458
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
http://bimmer.roadfly.com(...)gsy2000w07/9558.html

Die link geeft wel wat info (wel US, maar kan nooit veel schelen)

Ik weet alleen een beetje van audio in het algemeen maar weinig tot niets van BMW's sry


edit : check ook eens hier : http://www.bavariansoundwerks.com/category/261/0/Catalog/
Calm down, please!
pi_76625017
http://www.bavariansoundw(...)-E46-3-Series-Coupe/

Wow, maar dat is nog best prijzig. Ik dacht trouwens dat er maar 4 speakers in m'n BMW zaten, wat zijn al die andere dingen
Facts don't care about your feelings
pi_76625150
Dat zijn dus tweeters.
pi_76625181
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
Ik was bij de MediaMarkt en dacht eigenlijk precies hetzelfde

Ook maar even oriënteren op sound-gebied
  zondag 10 januari 2010 @ 11:14:11 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76625262
Heb je een standaard BMW systeem of Harmann?

Dit is ook wel aardig:

http://www.jehnert.de/typo3/index.php?id=doorboardsound&aid=103&PHPSESSID=4a360fe985e8320d22bd9f06760caa4b

Goedkoper setje specifiek voor de E46 kan natuurlijk ook, best aardig om te beginnen ¤200:
http://audio-system.hifimotive.nl/index.php?page=products

eigenlijk hoort dit in het gewone BMW topic vlgns mij.

Doe ik 'm daar ff crossposten
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76625324
Ik wil niet heel vervelend doen, maar in tegenstelling tot andere mensen ben ik niet heel erg happig op al te veel off-topic. Dan wordt het zo'n warboel en kan de relevante informatie (als er uberhaupt mensen meelezen) niet snel worden gevonden .

Sorry to be a party-pooper .
pi_76625472
Oke, weg uit dit schijttopic dan mzzl.
Facts don't care about your feelings
pi_76685109
Volgens mij heb ik je net zien rijden....uurtje of half vijf op de Heliconweg!
  maandag 11 januari 2010 @ 17:21:02 #170
73209 dnzl
Minimalist.
pi_76685845
Kan ik dat chrome om de ramen heen (zoals op de E30 van je vriend) ergens kopen en op mijn E30 zetten?

pi_76688639
Wat een schattige autootjes , maar spoiler had niet gehoeven. Ik blijf het leuk vinden als er een E30 achter me rijdt. Die ronde koplampjes en ze zijn heel erg smal.
Facts don't care about your feelings
pi_76689037
Die kofferklep spoiler bedoel je?
Die hoort bij het M-Tech 2 pakket,eraf halen zou een bijna doodzonde zijn.
Icm met een paar mooie AzevA 17" of een paar mooie diepe Borbet T 16" zou het een super plaatje zijn (persoonlijke keuze)

Ik mis de mijne...


Z'n einde..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76689270
oh wist niet dat die spoiler erbij hoorde. Ik vind zo'n hele zwarte E30 altijd wel mooi en zonder rare fratsen.
Facts don't care about your feelings
pi_76689469
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
Volgens mij heb ik je net zien rijden....uurtje of half vijf op de Heliconweg!
Kan niet, ik ben pas rond 18:20 thuisgekomen uit Groningen!
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een schattige autootjes , maar spoiler had niet gehoeven. Ik blijf het leuk vinden als er een E30 achter me rijdt. Die ronde koplampjes en ze zijn heel erg smal.
Spoiler zit - zoals Charged terecht opmerkte - standaard op het M-Technic II pakket. Zo is ie dus uit de fabriek komen rollen.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef Charged het volgende:
Die kofferklep spoiler bedoel je?
Die hoort bij het M-Tech 2 pakket,eraf halen zou een bijna doodzonde zijn.
Icm met een paar mooie AzevA 17" of een paar mooie diepe Borbet T 16" zou het een super plaatje zijn (persoonlijke keuze)

Ik mis de mijne...
Zonde man!
Ik heb inderdaad m'n zinnen gezet op 17" Azev A's, die komen waarschijnlijk rond februari/maart. Ik wilde eerste voor 16" gaan (meest gangbaar etc), maar ik ben helemaal verliefd geworden op de 17" Azev A's.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:21 schreef dnzl het volgende:
Kan ik dat chrome om de ramen heen (zoals op de E30 van je vriend) ergens kopen en op mijn E30 zetten?

[ afbeelding ]
Even op http://www.realoem.com/bmw/select.do kijken.
Die dingen zitten er als het goed is standaard op, tenzij je auto de optie "Shadowline" heeft, waarbij die dingen dus voor zwarte worden vervangen. Is wel apart, want de meeste mensen willen juist Shadowline in plaats van chrome!
pi_76689534
E30 zal ook altijd mooi blijven (mits niet verneukt met allerlei onzin)..die moet je puur en strak houden.

Als ik ooit nog eens een 325i touring met M-Tech2 pakket kan kopen voor een goede prijs doe ik het direct..m'n vriendin heeft m'n Volvo toch al ingepikt.
pi_76689633
beste keuze om voor de 17-ers te gaan..staat geweldig..velgen aanschaffen,passen..je verlaging daar op afstemmen en je hebt een waanzinnig mooie wagen.
(al mag die er nou ook best wel wezen,hoor)
pi_76689665
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:03 schreef Charged het volgende:
E30 zal ook altijd mooi blijven (mits niet verneukt met allerlei onzin)..die moet je puur en strak houden.

Als ik ooit nog eens een 325i touring met M-Tech2 pakket kan kopen voor een goede prijs doe ik het direct..m'n vriendin heeft m'n Volvo toch al ingepikt.
Juist die kofferspoiler (van M-Tech2 voor de touring) is retezeldzaam .

Zo moet het dus ongeveer worden:



Precies mijn uitvoering en kleur!

edit: Volgende week gaat ie van de standaard M-Tech verlaging (15mm) naar H&R Sport 35/35 (omdat één van m'n M-tech veren was versplinterd besloot ik maar meteen om nieuwe veren rondom te kopen. Goedkoper en beter dan originele M-tech)

Maar dan geen booskijkers of Angeleyes ofzo.
pi_76689990
Kijk,een hele mooie pic en een verdomd goede keuze qua verenset.

(doe je wel de deurklinken in kleur?)
pi_76690877
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:13 schreef Charged het volgende:
Kijk,een hele mooie pic en een verdomd goede keuze qua verenset.

(doe je wel de deurklinken in kleur?)
Ik weet niet, dat soort details hou ik me momenteel nog niet helemaal mee bezig. De zwarte deurklinken hebben ook wel wat (icm de Shadowline). Eerst wil ik de grotere dingen van m'n lijstje gaan afwerken (veren, velgen, bestuudersbekleding etc en natuurlijk standaard onderhoud)
quote:
Het lijstje wat ik in 2010 wil gaan proberen af te werken:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren
- Nieuwe Alpine 9880R radio
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken
pi_76691567
Ik heb nog een verlichte pook,schakelzak liggen met de chromen ring ertussen in...de kleur is amber.
Komt uit m'n touring.
Ik hoor het wel als je intresse hebt

Voor de rest van je lijst...tvp..

mocht ik van hulp kunnen zijn hoor ik het graag.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 19:52:15 ]
pi_76691622
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:50 schreef Charged het volgende:
Ik heb nog een verlichte pook,schakelzak liggen met de chromen ring ertussen in...de kleur is amber.
Komt uit m'n touring.
Ik hoor het wel als je intresse hebt
Is dat de verlichte M-pook?

Pics!
pi_76691719
nee,helaas geen m logo
voor pics moet ik de zolder op,vind je het erg als ik dat deze week ergens doe,heb d'r niet zoveel zin in nou.
pi_76691786
Doe maar rustig aan, een pook staat niet hoog op m'n prioriteitenlijstje. Dat is iets wat ik er nog 's bij koop.

Eerstvolgende dat gekocht gaat worden zijn nieuwere boxen volgende week.

En daarna de Azev's .
  maandag 11 januari 2010 @ 20:07:28 #184
73209 dnzl
Minimalist.
pi_76692443
Heb je de M-logotjes van je grill en kofferbak afgesloopt? Of zaten die er niet op? Op die van mij zitten ze wel maar dat is zeker geen M-tech II (welke versie het precies is weet ik ook niet)
pi_76692552
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:07 schreef dnzl het volgende:
Heb je de M-logotjes van je grill en kofferbak afgesloopt? Of zaten die er niet op? Op die van mij zitten ze wel maar dat is zeker geen M-tech II (welke versie het precies is weet ik ook niet)
M-tech logo staat gewoon netjes op de kofferbak. Iemand van de vorige eigenaren heeft dat logotje er dacht ik af gehaald (er zat hiervoor een Hartge logo op zag ik op foto's van de vorige eigenaar). Die logo's zijn nogal in trek, dus misschien is ie verkocht of iets dergelijks.

Dat zijn allemaal kleine details waar ik me gaandeweg mee bezighoud. Het is niet iets waar ik actief naar op zoek ben .
pi_76693798
Ligt dat ding al op zn smoel of nog niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76694452
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:33 schreef justmattie het volgende:
Ligt dat ding al op zn smoel of nog niet
Ik zei komende zondag!
pi_76694668
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zei komende zondag!
Maandag toch ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76709873
Dan rijd er nog een grijze BMW E30 rond.
pi_76710088
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan rijd er nog een grijze BMW E30 rond.
Met AZEV's? Dat kan kloppen ja
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76710115
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:02 schreef justmattie het volgende:

[..]

Met AZEV's? Dat kan kloppen ja
Geen idee hij was flink verlaagd iig.
pi_76738386
Ik wil ook een E30... welke adviseren jullie me om te kopen? Liefst van 1985 of jonger uiteraard.
Facts don't care about your feelings
pi_76738940
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, weg uit dit schijttopic dan mzzl.
pi_76775443
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil ook een E30... welke adviseren jullie me om te kopen? Liefst van 1985 of jonger uiteraard.
Dat hangt er vanaf wat je wil, hoeveel je wilt klussen, hoeveel je er voor over hebt. De '86 en ouder zijn uiteraard duurder vanwege de nog mogelijke oldtimerstatus.

Volgens mij bedoel je dus ouder .
pi_76776425
Oeps ouder inderdaad. Ik vind het jammer dat die automaatbakken vroeger zo traag zijn, scheelt zo een 1,5 sec met handgeschakelde bak naar de 100. 323i automaat is wel leuke, lekker cruisen en niet te traag.
Facts don't care about your feelings
pi_76776626
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil ook een E30... welke adviseren jullie me om te kopen? Liefst van 1985 of jonger uiteraard.
Lol, same here....voor erbij.
pi_76861103
Ik vind het echt een vette auto,
ikzelf ben bezig met het restaureren van een bmw e30 323i handbak en die is volgende week klaar als het goed is. Ik zal binnenkort wel eens wat fotos hier plaatsen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:30:36 #198
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_76861214
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oeps ouder inderdaad. Ik vind het jammer dat die automaatbakken vroeger zo traag zijn, scheelt zo een 1,5 sec met handgeschakelde bak naar de 100. 323i automaat is wel leuke, lekker cruisen en niet te traag.
ik zou gewoon een nette zoeken met een 6 cilinder en wat opties. Wees allang blij als je er 1 vindt voor een goede prijs.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_76862865
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:27 schreef chrysoliet het volgende:
Ik vind het echt een vette auto,
ikzelf ben bezig met het restaureren van een bmw e30 323i handbak en die is volgende week klaar als het goed is. Ik zal binnenkort wel eens wat fotos hier plaatsen.
.

Maak anders ook een eigen topic aan als je foto's hebt. Altijd tof om te lezen!
pi_76863893
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik zou gewoon een nette zoeken met een 6 cilinder en wat opties. Wees allang blij als je er 1 vindt voor een goede prijs.
Dat is waar. Zijn zat E30's wel te vinden, maar sommige heel duur, sommige weer heel goedkoop.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')