abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74248238
Ik zit erover te denken om een iPod Touch (8GB) aan te schaffen. Ik wil hem o.a. gebruiken als agenda.

Ik heb begrepen van verschillende fora dat bij de eerste generatie iPod Touch je alleen via de computer afspraken kon toevoegen en hem dan moest synchroniseren. Nu zou je afspraken direct in de iPod Touch kunnen zetten, maar de iPod Touch "kent zijn beperkingen als agenda" las ik ergens.

Mijn vraag: zijn er mensen die een iPod Touch hebben en iCal gebruiken? Hoe bevalt dat? Wat zijn die beperkingen dan?

(En voordat mensen zich afvragen waarom ik niet meteen een iPhone neem: ik gebruik een tientje beltegoed in 2-3 maanden en met t-mobile heb ik geen bereik op mijn werk.)
pi_74248390
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:45 schreef Angel-A het volgende:
Ik zit erover te denken om een iPod Touch (8GB) aan te schaffen. Ik wil hem o.a. gebruiken als agenda.

Ik heb begrepen van verschillende fora dat bij de eerste generatie iPod Touch je alleen via de computer afspraken kon toevoegen en hem dan moest synchroniseren. Nu zou je afspraken direct in de iPod Touch kunnen zetten, maar de iPod Touch "kent zijn beperkingen als agenda" las ik ergens.

Mijn vraag: zijn er mensen die een iPod Touch hebben en iCal gebruiken? Hoe bevalt dat? Wat zijn die beperkingen dan?

(En voordat mensen zich afvragen waarom ik niet meteen een iPhone neem: ik gebruik een tientje beltegoed in 2-3 maanden en met t-mobile heb ik geen bereik op mijn werk.)
Ik gebruik het af en toe op mijn iPod touch!
Best handig, en ik ben nog niet echt tegen de beperkingen aangelopen. Geen problemen mee gehad, synchroniseren ook probleemloos met iCal op mijn mac.

Toch heeft, zoals je zelf al aangaf, mijn iPhone de voorkeur omdat deze uit zichzelf via internet synchroniseert.
pi_74248428
iCal is prima. Doet alles wat ik wil eigenlijk. Ik synchroniseer hem gemakkelijk met mijn Mac.
Enige wat ik mistte op mijn iPhone was een takenlijst, maar daar heb ik de app " Thinks" voor gekocht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_74248484
Je kan ook eens naar de HTC Hero kijken, die synschroniseert automatisch´over-the-air' met google calendar.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:01:29 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74248505
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:57 schreef Strolie75 het volgende:
iCal is prima. Doet alles wat ik wil eigenlijk. Ik synchroniseer hem gemakkelijk met mijn Mac.
Enige wat ik mistte op mijn iPhone was een takenlijst, maar daar heb ik de app " Thinks" voor gekocht.
Informant Agenda en to-do list in één
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_74248517
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Je kan ook eens naar de HTC Hero kijken, die synschroniseert automatisch´over-the-air' met google calendar.
Ze heeft geen nieuwe telefoon nodig, staat ook in de op.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:17:35 #7
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_74248774
Als het ondersteuning zou bieden voor google calendar, zou ik de functie gebruiken. Heb een tijdje mijn collegerooster in de iPod touch gezet, en dat ging prima.
You know, I've learned something today
pi_74248854
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:57 schreef Strolie75 het volgende:
Bedoel je Things? (even gezocht in de app store)
Dat ziet er heel handig uit! Gebruik je dat naast iCal of in plaats van?
pi_74249089
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ze heeft geen nieuwe telefoon nodig, staat ook in de op.
Klopt, bovendien heb ik als ik kan kiezen liever een Apple apparaat. Ik heb ook een Mac.
Maar die HTC ziet er ook erg mooi uit.
pi_74249180
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh, dit is ook interessant! Ik zag dit staan: "must-have application for school teachers", ik voel me meteen aangesproken!

Bedankt voor de tip.
pi_74249295
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:22 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Bedoel je Things? (even gezocht in de app store)
Dat ziet er heel handig uit! Gebruik je dat naast iCal of in plaats van?
Ik neem aan dat hij die bedoelde ja, ik gebruik hem zelf op mijn MacBook naast een fysieke agenda (want overal MacBook heen en weer slepen is lastig). Bij mij staan er in: herhaalde taken in voor het huishouden (handig om te weten dat het weer tijd is om de ramen te lappen of andere klusjes die je elke 2-3 maanden wil herhalen), opzeggingen van abbo's (week van te voren laat ik ze zien en dan heb ik dus ruim de tijd om te bedenken wat ik wil, want ze staan dan dagelijks in de to-do), projecten opgesplitst in taken met een deadline en losse taken, boodschappenlijstjes etc. etc.

Zelf vind ik het heel handig om dingen zo te organiseren, maar ik heb dan ook een studie, een bedrijf en een huishouden te draaien. iCal kan dit namelijk allemaal niet, want die heeft enkel 1 to-do list.
pi_74249322
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Gebruik jij de gratis Lite versie of de betaalde?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:48:49 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74249478
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:43 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Gebruik jij de gratis Lite versie of de betaalde?
De betaalde. Had eerst de lite versie, maar ik vond het behoorlijk vervelend dat die geen afspraken in de toekomst liet zien. En tja, het is gewoon een mooi programma die ik dagelijks gebruik
pi_74249605
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:42 schreef kahlie het volgende:

[..]

Zelf vind ik het heel handig om dingen zo te organiseren, maar ik heb dan ook een studie, een bedrijf en een huishouden te draaien. iCal kan dit namelijk allemaal niet, want die heeft enkel 1 to-do list.
Dit klinkt als iets dat ik ook heel goed zou kunnen gebruiken, ik had er nog niet aan gedacht om dat soort huishoudelijke zaken er in te zetten, die schieten er dan ook vaak bij in. Ik heb altijd mijn agenda, een to-do schrift en allerlei losse papiertjes in mijn tas. Het lijkt me zó handig om alles in een apparaatje te hebben.
pi_74249691
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:53 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Dit klinkt als iets dat ik ook heel goed zou kunnen gebruiken, ik had er nog niet aan gedacht om dat soort huishoudelijke zaken er in te zetten, die schieten er dan ook vaak bij in. Ik heb altijd mijn agenda, een to-do schrift en allerlei losse papiertjes in mijn tas. Het lijkt me zó handig om alles in een apparaatje te hebben.
Things kun je een aantal dagen proberen, dus ik zou hem op je Mac zetten en kijken of je het een fijn programma vindt. Hij is te syncen met iCal. Het is wel betaald, maar ik heb er geen spijt van gehad. Gebruik het nog steeds dagelijks
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:00:33 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74249754
Probeer de to-do list te gebruiken van Toodledo(.com) Kan je alles op de computer aanpassen
pi_74249939
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

De betaalde. Had eerst de lite versie, maar ik vond het behoorlijk vervelend dat die geen afspraken in de toekomst liet zien. En tja, het is gewoon een mooi programma die ik dagelijks gebruik
Jammer alleen dat je niet gewoon met outlook kan syncen. Zo is ie voor mij dus waardeloos.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:16:04 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74250052
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Jammer alleen dat je niet gewoon met outlook kan syncen. Zo is ie voor mij dus waardeloos.
Als ik de geruchten mag geloven staat dat wel op hun to-do list. Ik zou dat zelf ook prettiger vinden, maar momenteel werk ik met een, speciaal hiervoor aangemaakte, gmail account. Alhoewel dat ook niet zo prettig werkt.. net mijn rooster in zitten kloppen.. ben ook blij als outlook gaat werken
pi_74250396
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:57 schreef kahlie het volgende:

[..]

Things kun je een aantal dagen proberen, dus ik zou hem op je Mac zetten en kijken of je het een fijn programma vindt. Hij is te syncen met iCal. Het is wel betaald, maar ik heb er geen spijt van gehad. Gebruik het nog steeds dagelijks
Ik heb net de gratis probeerversie gedownload en al mijn afspraken voor de komende week erin gezet. Ik vind het heel makkelijk en overzichtelijk eruit zien. Ik ben overtuigd. De iPod Touch met Things gaat het worden!

Iedereen bedankt voor de tips en ervaringen!
pi_74254062
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Maraca het volgende:
Probeer de to-do list te gebruiken van Toodledo(.com) Kan je alles op de computer aanpassen
Dit is een online programma volgens mij? Wel handig op een iPhone maar niet op een iPod Touch omdat je daar beperkt online bent (alleen met wifi).
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:20:23 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74254365
Ah ja, sorry.. niet bij stilgestaan
  Redactie Games zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:20:54 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74254383
Werkt prima en voldoende..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:42:25 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_74254867
Ik gebruik de iPhone als agenda, laat 'm synchroniseren met Outlook op het werk en privé mail/agenda/contacten via MobileMe. Werkt ideaal en zal op de iPod Touch vast ook prima werken. Al zal die wat minder vaak syncrhoniseren, omdat je minder vaak online bent.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 2 november 2009 @ 15:29:54 #24
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_74317578
Kun je eigenlijk je IPhone met 2 verschillende Outlook-agenda's laten synchroniseren?? Ik wil hem met zowel mijn agenda thuis als met mijn agenda op het werk synchroniseren, maar zonder dat de andere gegevens telkens worden overschreven. Verder wil ik liever niet dat mijn privé gegevens worden gesynchroniseerd naar Outlook op mijn werk, maar mijn werk gegevens mogen wel (maar moet niet perse) naar mijn privé-Outlook worden gesynchroniseerd.
pi_74481114
Ik heb 'm ook 8GB 3G hele fijne agenda om te gebruiken.
Vooral om je mail ermee te bekijken en met Gmail te synchroniseren
pi_74486915
Met een mobileme abbo kun je ook online afspraken aan je ical toevoegen. Dan zit je dus niet meer vast aan die ene ical nstallatie op je computer, maar heb je op elke computer toegang tot ical.
Kost weer wel 50 eurotjes ofzo.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:04:19 #27
313593 cooltennis
Design nodig? PM me.
pi_88270504
Hoe sync ik mijn ipod touch agenda van de outlook?

Excuus
voor oud topic omhoog heb gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')