quote:
Op maandag 14 december 2009 02:45 schreef Peter6000 het volgende:Ik vind het een beetje raar dat een televisieprogramma beelden van een politieverhoor heeft, en mag uitzenden. En ook dat de veroordeelde (in de derde zaak) met volledige achternamen genoemd werd, ik dacht dat het de gewoonte was te volstaan met de beginletter, en dat het volledig noemen van namen meer iets van GeenStijl is.
PRdV zit inmiddels ongeveer op hetzelfde niveau. Vreemd dat zomaar die achternamen genoemd werden inderdaad. Mensen vergeten vaak dat het weglaten van namen niet (alleen) bedoeld is ter bescherming van (mogelijk onschuldige) verdachten, maar ook voor de bescherming van hun omgeving. Zodat de kinderen van (bijv.) Ferdi E. niet hun hele leven te horen krijgen 'hé, familie van...?' of dat de ruiten ingegooid worden van iemand die toevallig dezelfde naam heeft.
quote:
En ik vond Peter onredelijk tegenover die werkgever. Dat die zich zou verschuilen achter privacy en procedures. De werkgever gaf gewoon aan geen informatie over een werknemer aan derden te verstrekken, en was tevens in de veronderstelling dat er niets aan de hand was omdat de werknemer een verklaring van goed gedrag had kunnen tonen. Dan lijkt me het logisch dat je geen informatie aan een journalist gaat verstrekken. Juist gehandeld dus.
Peter had beter met een cameraploeg naar de justitie kunnen gaan ofzo, maar hij nam genoegen met een slecht beantwoorde brief van hen.
Bizar inderdaad. Ik ben PRdV en ik heb vragen gesteld, u geeft geen antwoord, dus u bent een huichelaar. Of zoiets. Natuurlijk geeft een werkgever niet zomaar gegevens vrij aan een of ander tv-programma. PRdV denkt kennelijk dat dat niet meer opgaat als iemand veroordeeld is geweest.
quote:
De eerste 2 items bestonden voor een groot deel uit oude beelden en feiten, maar ach, het keek wel lekker weg. En dat grapje op het eind was ook wel leuk.
Ja, het kost kennelijk veel moeite anderhalf uur te vullen. Dat doet ie wel vaker: in die uitzending over te hard rijdende politiemensen bestond ook een flink deel van de uitzending uit een terugblik naar dezelfde actie acht jaar geleden.