Ik heb het uitgelegd, je hebt geen rem dus in plaats van stoppen voor een auto trap je harder om de auto te ontwijken. Dit is het echt. En anders: stop met trollen. zoals eerder gemeld, ik rij al 2+ jaar.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:
Niemand die weet waarom een fixie sneller is.
Rijden jullie überhaupt wel fixie?
Welnu, het heeft te maken met het vliegwieleffect van een doortrapper. D.w.z. dat hij als het ware met je meetrapt, zodat je minder hoeft inspannen om hem halfslag te trappen.
En het grootste nadeel van een vliegwiel.. Draaiend gewichtquote:Op maandag 18 juni 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:
Niemand die weet waarom een fixie sneller is.
Rijden jullie überhaupt wel fixie?
Welnu, het heeft te maken met het vliegwieleffect van een doortrapper. D.w.z. dat hij als het ware met je meetrapt, zodat je minder hoeft inspannen om hem halfslag te trappen.
Heb je een close-up van de clearance van het achterwiel? die staat wel erg dicht op de zitbuisquote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:13 schreef nutsjesmoar het volgende:
Lol, ik rij dus ook al 2+ jaar fixed en dat hele vliegwiel verhaal heb ik nog nooit van gehoord.
In de stad ben je op een fixie heus niet sneller (dat zal maar een klein beetje schelen).
Echter mijn route bedraagt 15km over het platteland en dan scheelt het wel.
Mijn cranks zijn van alu en wegen niets, wielset in totaal 1800 gram ofzo. Het is dat ik terug ben gegaan op staal, maar mijn alu fiets woog net geen 7kg.
[ link | afbeelding ]
Remmen kan trouwens vrij makkelijk en hangt puur van je verzet af, zelf rij ik 51-18, maar mensen die ik ken die in de stad rijden hebben vaan 48-18, dus veel lichter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |