trackframe, minder luchtweerstand, dieper zittenquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis?
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:04 schreef vault_tec het volgende:
Dan moet je echt naar een fietsen maker gaan om je op te laten meten. Enige probleem is dat je ballen op je frame komen bij stoplichten als je een te groot frame hebt. Frames zijn zo gemaakt dat alle hoeken het zelfde zijn. Een hoger frame is dus ook iets langer als het goed is.
Volgens mij zoek je er veel meer achter dan er achter zit. Probeer een fiets te lenen van een vriend en probeer dat eens een middag? Je kan altijd een instap model van 400 euro kopen die kant en klaar is bij pristine. Kan je daar op rijden en weet je daarna wat je wel en niet in een fiets zoekt en dus een duurdere fiets kopen die wel naar jouw eisen is.
800+ is veel meer als je het niks vind. maar ik snap het wel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:17 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.
Dus ik zoek het liever goed, zodat het ook gelijk goed is voor dat prijs.
Je hoeft niet per se een messenger/fixed frame te nemen. Heb zelfs fixed mountain bikes gezien.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
smaken verschillen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
Ik heb juist hoe strakker de ketting hoe makkelijker ik skid. Ik rij 48-16. Ga een dag op een natte asfalt weg skidden, dan snap je gelijk de techniek. Heb je ook toeclips of straps, want zonder is hel.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef decicco het volgende:
Klopt ja, heb ze al vaker zien rond fietsen maar met die mensen kom je niet echt makkelijk in contact volgens mij.
Misschien een domme vraag, maar ik zit hier toch al een tijdje mee.
Het lukt mij maar niet om te skidden. Ik heb het idee dat het zelfs niets meer met kracht in de benen te maken heeft maar volgens mij is het de spanning van de ketting die tegenwerkt of kan dat niet?
Als ik naar andere mensen kijk die skidden hebben zij vaker een klein terugslag in de ketting waardoor ze de skid kunnen voortzetten maar bij mij vertraagt hij alleen maar en lukt het mij niet om te skidden.
Iemand misschien een idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?
Skidden is wel slecht voor je banden. als je vaak skid dan moet je om de maand/2maanden nieuw buitenbandje kopen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:35 schreef decicco het volgende:
Vandaag eens op een grindpad proberen te skidden en ik moet zeggen dat lukte aardig. Vervolgens weer op de openbare weg proberen te skidden maar dat liep weer voor geen meter haha. Damn beetje frustrerend als je iets niet lukt. En ja ik heb straps.
Youdontsay.jpgquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:45 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Skidden is wel slecht voor je banden. als je vaak skid dan moet je om de maand/2maanden nieuw buitenbandje kopen.
Veel mensen die denken dat skidden geen/weinig schade kan aan banden. In elke subcultuur heb je idiotenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |