quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja maar dat doet zo'n pijn in m'n neus
Neem jij de magnesium pil, ga ik voor epinefrine en adrenalinequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:25 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom bestaat er gecheleerd magnesium, oftewel in pilvorm wat extra snel wordt opgenomen. Kan van pas komen bij hartaanvallen bijvoorbeeld.
Ik heb toch al eens gezegd dat ik niet aanraad om regelmatig paddo's te nemen? Waarom val je daar dan telkens op terug. Het gaat nu ook niet over dat soort drugs, en ik leg uit aan bastard wat een reden kan zijn voor zijn ongemakken. Wat hij ermee doet is zijn keuze. Kan dan ook weinig met deze opmerking.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij houdt je veel te veel bezig met de problematiek van alle genotsmiddelen die geen paddo's zijn.
Je kunt best een keer een lijntje nemen, of een jointje, of een glaasje, of een doos bonbons leegeten, of een hele pot koffie opdrinken. Helemaal niet erg. Maar maak er niet zo'n probleem van. Niet iedereen is verslavingsgevoelig hoor.
Doen jullie dat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
Neem jij de magnesium pil, ga ik voor epinefrine en adrenaline
Volgens mij heb jij ooit gezegd dat het verplicht zou moeten zijn om een paar keer per jaar paddo's te nemen. Zo van " het zou goed zijn om dat te verplichten"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb toch al eens gezegd dat ik niet aanraad om regelmatig paddo's te nemen? Waarom val je daar dan telkens op terug. Het gaat nu ook niet over dat soort drugs, en ik leg uit aan bastard wat een reden kan zijn voor zijn ongemakken. Wat hij ermee doet is zijn keuze. Kan dan ook weinig met deze opmerking.
Ik zei eht verkeerd, inderdaad. Ik bedoelde hartinfarct.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Neem jij de magnesium pil, ga ik voor epinefrine en adrenaline
http://www.praktijk-advan(...)et-vergeten-mineraalquote:Magnesium en het hart
Gedurende, en na een hartinfarct kan het volgende gebeuren:
* vergroting van het infarctgebied door instroom van calcium in de hartspiercellen
* trombosevorming, waarbij bloedvaten (kransslagaders) in het hart door bloedstolsels geblokkeerd worden
* verminderde bloeddoorstroming in de kransslagaders door vernauwing van deze bloedvaten (vaatkramp)
* ritmestoornissen door beschadiging of zwelling in het prikkelgeleidingssysteem van het hart
Magnesium kan:
* bloedvaten verwijden
* spasme (kramp) opheffen in de hartspier en in de wanden van de kransslagaders
* de werking tegengaan van calcium , dat verantwoordelijk is voor toename van spasmen
* helpen bij het oplossen van bloedstolsels
* de infarctgrootte sterk beperken en het optreden van ritmestoornissen tegengaan
* werken als een anti-oxidant tegen de vrije radicalen die op de infarctplaats worden gevormd
Dus eigenlijk zeg je nu dat Red Bull een hartaanval kan geven?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:25 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom bestaat er gecheleerd magnesium, oftewel in pilvorm wat extra snel wordt opgenomen. Kan van pas komen bij hartaanvallen bijvoorbeeld.
Niet een paar keer per jaar volgens mij, jaarlijks zei ik toen als ik het me goed herinner. Dat kan ook de behoefte wegnemen om met andere drugs bezig te gaan denk ik.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij ooit gezegd dat het verplicht zou moeten zijn om een paar keer per jaar paddo's te nemen. Zo van " het zou goed zijn om dat te verplichten"![]()
Daarom haakt ze daarop in.
Verplichten ?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
Volgens mij heb jij ooit gezegd dat het verplicht zou moeten zijn om een paar keer per jaar paddo's te nemen. Zo van " het zou goed zijn om dat te verplichten"![]()
Daarom haakt ze daarop in.
Infarct. Dat is dan ook algemeen bekend denk ik. Koffie is ook een veroorzaker van dit verhaal, net zoals suiker. Er zit dan ook veel cholesterol in red bull.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je nu dat Red Bull een hartaanval kan geven?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Infarct. Dat is dan ook algemeen bekend denk ik. Koffie is ook een veroorzaker van dit verhaal, net zoals suiker. Er zit dan ook veel cholesterol in red bull.
Dt klopt. Daarom is het goed om bezig te zijn met belangrijke mineralen als magnesium, oftewel supplementen hieromtrent zijn er genoeg te vinden. Zie het als een extra buffer. Daarbij kan gecheleerd magnesium wel helpen tijdens een infarct, omdat het extra snel wordt opgenomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef Dragorius het volgende:
Verkeerde informatie, als jij tijdens een infarct pas aan de magnesiumpillen gaat is heteinde leven.
Ik haal niets door elkaar. Dat jij het zegt, dat het kan, zegt tegen mij dat mijn gedachte klopt. Misschien dat ik het iets te concluderend heb opgeschreven, dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]Je haalt een hoop zaken nu door mekaar
Door de caffeine KAN je een verhoogd risico lopen op hartritmestoornis, die dan weer kan leiden tot een ACS.
Geloof me, als ik met een infarct ligt en je douwt me magnesium voor, dan weiger ik. Dat gaat niet werken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dt klopt. Daarom is het goed om bezig te zijn met belangrijke mineralen als magnesium, oftewel supplementen hieromtrent zijn er genoeg te vinden. Zie het als een extra buffer. Daarbij kan gecheleerd magnesium wel helpen tijdens een infarct, omdat het extra snel wordt opgenomen.
Wat ik van Taurine weet, is dat het een harde vorm van caffeïne is. Dus mijn vraag. Kun jij hier een bron voor geven?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:32 schreef Dragorius het volgende:
Het grappige is dan wel dat de taurine in Red Bull ook bekend staat als een stabilisator van je hartritme, maar dat terzijde
Ja maar dat staat even los van suiker maar je concludeert het inderdaad als zijnde een feit.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik haal niets door elkaar. Dat jij het zegt, dat het kan, zegt tegen mij dat mijn gedachte klopt. Misschien dat ik het iets te concluderend heb opgeschreven, dat is een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat ik van Taurine weet, is dat het een harde vorm van caffeïne is. Dus mijn vraag. Kun jij hier een bron voor geven?
Dat wordt steeds minder.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geloof me, als ik met een infarct ligt en je douwt me magnesium voor, dan weiger ik. Dat gaat niet werken.
Overigens, magnesium zit in vrij veel producten nog hoor
http://www.delairesseapot(...).asp?articleid=71193:71198&token=quote:Magnesium
De voorziening in magnesium door voeding is in Nederland matig gesteld. De behoefte aan dit mineraal is in de laatste decennia juist verhoogd door de toenemende consumptie van onvolwaardige voeding. De gemiddelde inname van calcium ligt onder de norm (voor zwangere vrouwen 306 milligram tegen een aanbevolen hoeveelheid van 300-350 milligram gedurende zwangerschap en 300-400 milligram gedurende borstvoeding). Gebrekkige opname (vitamine D- en/of tekorten aan vitamine B6) verergeren deze situatie.
Overmatige inname van calcium (zuivelgebruik) en overmatige inname van vetten vermindert de opname van magnesium. Ongeveer de helft van alle zwangere vrouwen krijgen minder dan de dagelijks aanbevolen 300-350 milligram met de voeding binnen.
Tekorten aan magnesium worden onder meer geassocieerd met (pre)eclampsie, hoge bloeddruk, beenkrampen, misselijkheid, laag geboortegewicht en problemen met de bloedsuikerspiegel.
Godver.. nou dan maar geen red bull meer!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Infarct. Dat is dan ook algemeen bekend denk ik. Koffie is ook een veroorzaker van dit verhaal, net zoals suiker. Er zit dan ook veel cholesterol in red bull.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Godver.. nou dan maar geen red bull meer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |