abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74219961
http://en.wikipedia.org/wiki/Attachment_parenting

Een topic over AP, wat is het? Hoe pas jij het toe?

[ Bericht 36% gewijzigd door Lois op 30-10-2009 14:04:52 ]
pi_74220065
Ik ben draagmoeder, bv-moeder (en hopelijk och wel tot een maand of 9-10) en Senna slaapt nog steeds (en wat mij betreft nog wel een tijdje) bij on sop de kamer...ik verenig me graag met andere moekes !
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74220067
http://en.wikipedia.org/wiki/Attachment_parenting

uitleg over wat AP nou eigenlijk is
pi_74220129
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben draagmoeder, bv-moeder (en hopelijk och wel tot een maand of 9-10) en Senna slaapt nog steeds (en wat mij betreft nog wel een tijdje) bij on sop de kamer...ik verenig me graag met andere moekes !
Whihiii

Mja ik merkte gewoon dat er eigenlijk 2 manieren van opvoeden zijn, en volgens anderen heb je de moeilijke en makkelijke moeders.. wij zijn volgens mij de moeilijke versie

Ik voed nu 10 maand en ben van plan om minstens een jaar te voeden, misschien bouw ik dan af.. misschien ook niet.
Elin slaapt bij ons op de kamer of bij ons in bed en dragen is
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:38:21 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_74220200
Moeilijke moeder meldt zich!
pi_74220248
hihi, Ik geloof dat ik hier ook wel thuis hoor!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:40:17 #7
108648 cattie
lieve moeder
pi_74220259
En direct een vraag. Fee slaapt normaal altijd in haar eigen kamer, maar in verband met oorontsteking belandt ze de afgelopen week nog wel eens bij ons in bed. En dan wekt ze me door aan mijn haren te gaan trekken.. Hoe doen co-sleepende ouders dat?
pi_74220292
Al vind ik mijzelf helemaal niet zo moeilijk het gaat juist ontzettend makkelijk
Maarre cattie over dat doorslapen he? als ik op D & V kijk is het meer uitzondering dan regel als kindjes nog niet doorslapen voor 12 mnd..
pi_74220342
Even een noob vraag! Krijgt Elin dan al die tijd alleen melk of krijgt ze dan ook wat anders?
BlaBlaBla
pi_74220355
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:40 schreef cattie het volgende:
En direct een vraag. Fee slaapt normaal altijd in haar eigen kamer, maar in verband met oorontsteking belandt ze de afgelopen week nog wel eens bij ons in bed. En dan wekt ze me door aan mijn haren te gaan trekken.. Hoe doen co-sleepende ouders dat?
ik ben vannacht wakker gemept door Elin dus ik zou t niet weten (of een trap in mn buik.. ) ik merk wel dat ze met een slaapzakje bovenop de deken rustiger slaapt en dus niet trapt of slaat in haar slaap.. of ik merk het dan gewoonweg niet.
pi_74220389
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:43 schreef MarjoleinA het volgende:
Even een noob vraag! Krijgt Elin dan al die tijd alleen melk of krijgt ze dan ook wat anders?
ook bijvoeding Rapley en af en toe een papje..maar borstvoeding is nog wel het grootste deel dat ze binnenkrijgt..verder gewoon fruit, groente en brood
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:44:41 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_74220413
Na ongeveer zes maanden krijgen kinderen ook vast voedsel.
Het niet doorslapen is ook niet bijzonder, maar soms wel vermoeiend. Ik vind het fijn om te weten dat Fee niet de enige is.
pi_74220422
Ah op die manier. En zijn er dan ook moeders die wel tot die tijd nog volledige BV geven?

Ik had de reactie van Cattie nog niet gezien. Dat van 6 maanden wist ik idd. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of je al die tijd je kind ook volledige bv kan geven.
BlaBlaBla
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:45:47 #14
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_74220443
Als ik de 8 principes van attachment parenting nalees, herken ik me daar volledig in en durf zelfs te stellen dat iedere FOK-moeder dat zo ziet van zichzelf.
Ik lees echter niet dat borstvoeding of co-sleeping een voorwaarde is. Zonder op alto-tenen te willen gaan staan, hoe leggen jullie die link?
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:45:48 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74220444
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Er is toch een clubje moeders die behoefte heeft aan dit topic en zich niet zozeer geroepen voelt om in het babytopic te posten,

Langvoedsters, draagmoeders, attachment parenting moeke's verenig u
En dan? Een topicje waar je onder elkaar over je babietjes gaat praten? Omdat er gezegd wordt dat men zich niet thuis voelt in het babietjes topic. Dat is natuurlijk onzin... er zijn zoveel verschilende opvoedstijlen...

Als dit topic echt over AP gaat, dan prima, maar keuvel verhaaltjes over kindjes die gaan staan etc. horen toch echt in het andere topic. Anders hebben we hier binnen de kortste keren voor elk clubje een eigen topic en dat is nou net niet de insteek van OUD...
pi_74220459
Oprechte vraag: die 8 basisprincipes van AP, he? Dat is toch eigenlijk wel het streven van elke ouder?
pi_74220464
OP aangepast, wasbare luiers en rapley staan er ook bij
pi_74220498
Ik zal zo even replyen BE omdat ik denk dat dit topic toch echt anders is.. eerst wil elin eten
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:50:43 #19
5428 crew  miss_sly
pi_74220603
Ik ben ook een moeilijke moeder, maar ik zie dat toch echt anders.

En dat vrijwel iedere ouder zich zal herkennen in die 8 punten, maar ik denk dat er wel een verschil zit in hoe men die wil toepassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74220704
Ik heb vier van de 13, toch best aardig voor een niet borstvoedende (wilde ik wel!) en niet dragende mamma.

-edit-: toch 3, ik ben niet anti-besnijden, heb gewoon geen religieuze overtuiging waar besnijden de norm is. bovendien:misschien heeft ie ooit een medisch probleem waarbij besnijden de oplossing is
pi_74220743
ik lees/lurk even mee.
Als ik de wiki over AP zo lees dan heeft bijvoorbeeld wasbare luiers niet direct iets hiermee te maken toch? Of begrijp ik het verkeerd? dan heb je het meer over dat nature gebeuren (naamvergetensorry )

Ik persoonlijk heb gewoon keuzes gemaakt, bij ons op de kamer slapen gaat gewoon niet ivm mijn slaapproblemen. Langer voeden dan zes maanden wil ik wel doen, en veel dragen doe ik ook. Ohja en rapley willen we ook gaan toepassen maar das nu nog een lange termijn verhaal. Oh en moeilijk ben ik ook als ik sommige mensen mag geloven
maar het dragen en voeden en dergelijke doe ik niet uit principe maar omdat ik het zelf prettig vind.
Hoe zit dat bij jullie dan? Zijn er mensen die echt dingen volgens die AP-richtlijn doen omdat dat een theorie is die ze aanhangen of gaat het er meer om dat je je kunt vinden in die principes?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:55:03 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74220746
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:46 schreef bodpa09 het volgende:
Oprechte vraag: die 8 basisprincipes van AP, he? Dat is toch eigenlijk wel het streven van elke ouder?

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74220776
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:46 schreef bodpa09 het volgende:
Is dat nou iets bijzonders dan dat AP? ik bedoel die 8 principes proberen we toch allemaal toe te passen. Sommige gaan beter dan andere punten maar oke. Dr Sears trapt een beetje een open deur in met zijn theorie volgens mij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:56:02 #24
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74220789
Ik ben geen moeilijke moeder volgens mij dan, maar doe wel aan rapleyen waar hoor ik dan? Ik voel een identiteitscrisis opkomen en als ik zo lees zijn de regels in de verwijzing dingen waar iedere ouder zich mee kan verenigen dus wat is nu het punt. De moeder denken dat ze aparter zijn dus durven niet in het babietjestopic te posten en vragen dus om een apart topic zodat ze daar kunnen posten?
pi_74220819
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is dat nou iets bijzonders dan dat AP? ik bedoel die 8 principes proberen we toch allemaal toe te passen. Sommige gaan beter dan andere punten maar oke. Dr Sears trapt een beetje een open deur in met zijn theorie volgens mij.
volgens mij ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')