FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Gesprekspecifcatie KPN Hi
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:22
Zojuist een fijn gesprek gehad met een medewerker van de klantenservice van HI.
Mijn vraag: "Waarom zie ik in mijn specificatie staan dat ik elf cent per sms betaal?". Ik stelde deze vraag omdat ik op de HI site nergens dit hoge tarief tegen kwam (aangezien ik sms verdubbelaar ook aan heb staan).

Nu kreeg ik als antwoord dat ik dat inderdaad zie staan maar dat het achter de schermen toch 7 cent is.. Een heel verhaal over ingewikkelde formules en EX en INCL blabla etc.
Nu moet ik dus maar aannemen dat ik werkelijk 7 cent per sms betaal want ik zie dat dus nergens terug!

Helaas zit ik nog tot maart 2010 vast maar daarna ben ik er weg, deze maand 80 euro kwijt aan bellen en smsen dat is me veel te veel. Ik wil nu dus overstappen naar een ander maar vraag me af welke maatschappij zn klanten wel goed behandeld en correcte in inzichtelijke informatie verschaft over de kosten van het gebruik.

Hoe is dit bij Vodaphone of T-mobile? Zijn er hier meer ervaringen met de verschrikkelijke wir war van tarieven en onoverzichtelijkheid van KPN?

Het vervelende vind ik dat ik maar gewoon moet betalen wat ze mij vertellen en ik daar gewoon zo weinig zicht op heb. Kga maar weer terug naar prepaid denk ik
grmbl spelfout in TT, kan modje dat wijzigen? thnx
-jos-vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:26
Hi klantenservice, dat ze het nog zo durven noemen. Noem het gewoon verbind-de-klant-net-zo-lang-door-en-verzin-zo-lang-mogelijke-afpoeier-verhalen-totdat-de-klant-afhaakt-afpoeierservice.
Afvoerputvrijdag 30 oktober 2009 @ 12:28
Waarschijnlijk bel/sms je veel buiten je bundel, dat loopt hard in de kosten.
Mute_Mevrijdag 30 oktober 2009 @ 12:28
Vodafone klinkt tof tot je klant ben, dan laten ze je al snel zitten.
Zit nu bij Ben en dat bevalt tot nu toe goed, snelle afhandeling enzo
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:31
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef Afvoerput het volgende:
Waarschijnlijk bel/sms je veel buiten je bundel, dat loopt hard in de kosten.
Dat klopt, het is ook mijn eigen schuld dat de rekening zo hoog is maar waar ik over val is het feit dat ik niet zie waar ik voor betaal..
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef Mute_Me het volgende:
Vodafone klinkt tof tot je klant ben, dan laten ze je al snel zitten.
Zit nu bij Ben en dat bevalt tot nu toe goed, snelle afhandeling enzo

KNP HI
Vodafone


Ben: snelle afhandeling, die heeft Hi ook wel, t geld is bliksem snel afgeschreven
Maar hebben ze daar wel een transparante specificatie van wat je moet betalen?
Afvoerputvrijdag 30 oktober 2009 @ 12:34
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:31 schreef 85 het volgende:

[..]

Dat klopt, het is ook mijn eigen schuld dat de rekening zo hoog is maar waar ik over val is het feit dat ik niet zie waar ik voor betaal..
Verhoog je bundel?
iFriesvrijdag 30 oktober 2009 @ 12:37
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:34 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Verhoog je bundel?
Dat dus, want dan zie je wel waar je voor betaald
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:34 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Verhoog je bundel?
Dat is ook een logische stap inderdaad maar je wilt toch zien waar je nu zoveel voor betaald en wat dan de juiste bundel voor je is? Ik ga niet als een blind schaap mn bundel verhogen omdat meneer Hi zegt dat ik boven de bundel uitkom.
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef iFries het volgende:

[..]

Dat dus, want dan zie je wel waar je voor betaald
Dus ik moet eerst mn bundel verhogen en dan kan ik zien waar ik voor betaal?
Snuitebolletjevrijdag 30 oktober 2009 @ 12:47
10tje per maand voor onbeperkt sms (1000 stuks) scheelt alweer denk ik.
Viezzevrijdag 30 oktober 2009 @ 12:51
Helaas is KPN/Hi echt dramatisch qua factureren, dat is inderdaad echt een ingewikkeld verhaal Is weinig aan te doen

T-mobile factureert fijn vind ik, gratis specificatie erbij met alle gebelde nummers!
TheoddDutchGuyvrijdag 30 oktober 2009 @ 13:00
vodafone is geen haar beter.. indien nog erger zelfs.

Zo'n beetje alles valt wel buiten je tegoed onderhand en ik kan nog steeds nergens mn sms tegoed terug vinden.
Als je de tegoeden uberhaubt kan opvragen gezien dat 9 van de 10 keer niet te zien is (via myvodafone)
Verder valt het me op dat een weekend binnen nederland bellen me meer kost dan weken en tig keer naar amerika.

Het is allemaal compleet verneukt en iedereen word belazerd waar je ook voor kiest.
lennart12vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:38
Jouw tegoed klopt ook niet met je abonnement, dit zit 'm in die 4 cent. Elke keer als jij smst betaal je 11 cent en wordt je tegoed verhoogd met 4 cent, zodat je uiteindelijk toch maar 7 cent betaalt... of zo ik heb me er na een ingewikkeld telefoongesprek ook bij neergelegd. Maar het schijnt te kloppen.
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:45
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
vodafone is geen haar beter.. indien nog erger zelfs.

Zo'n beetje alles valt wel buiten je tegoed onderhand en ik kan nog steeds nergens mn sms tegoed terug vinden.
Als je de tegoeden uberhaubt kan opvragen gezien dat 9 van de 10 keer niet te zien is (via myvodafone)
Verder valt het me op dat een weekend binnen nederland bellen me meer kost dan weken en tig keer naar amerika.

Het is allemaal compleet verneukt en iedereen word belazerd waar je ook voor kiest.
Dat idee begin ik ook te krijgen..
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:47
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:38 schreef lennart12 het volgende:
Jouw tegoed klopt ook niet met je abonnement, dit zit 'm in die 4 cent. Elke keer als jij smst betaal je 11 cent en wordt je tegoed verhoogd met 4 cent, zodat je uiteindelijk toch maar 7 cent betaalt... of zo ik heb me er na een ingewikkeld telefoongesprek ook bij neergelegd. Maar het schijnt te kloppen.
ah dan weet jij het al iets 'logischer' te maken dan die knurft van de klantenservice, die was eerst 5 minuten weg en kwam toen met een vaag verhaal aan.

Kga denk ik maar es naar T-mobile kijken
85vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:25
Vanavond es ff bij t-mobile gekeken, je krijgt als klant daar zo te zien veel informatie en gespecificeerde kosten. Ik vraag me alleen af of ik acheruit ga in bereik als ik daar naar toe ga.
Thaanzaterdag 31 oktober 2009 @ 01:59
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:25 schreef 85 het volgende:
Vanavond es ff bij t-mobile gekeken, je krijgt als klant daar zo te zien veel informatie en gespecificeerde kosten. Ik vraag me alleen af of ik acheruit ga in bereik als ik daar naar toe ga.
Ik weet niet of het tegenwoordig geld kost, maar ik betaal in ieder geval niks voor een überuitgebreide specificatie elke maand.

Het inloggen is nu extreem traag dus kan even niet voor je kijken, maar ik geloof dat elk gesprek dat ik voer erop staat, inclusief tijd en ik neem aan ook kosten. Is dus een enorm lange last van tig pagina's per maand. Soms best handig.

Haal btw gewoon voor 10 euro een pre-paid kaart van T-mobile, kun je in levende lijven ondervinden of het bereik op plaatsen waar jij komt goed is. Verhalen zijn leuk, maar zelf ondervinden is beter. Kost je 10 euro, heb je meteen zekerheid.
ik_jij_en_jouzaterdag 31 oktober 2009 @ 19:56
straks kan je toch met je skype phone bellen knul!
Waar heb je het nu dan over!