quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:22 schreef hierissieweer het volgende:Nu is het zo dat ik soms een x aantal procent werkt Stel dat ik bijv 50% van het geen wat ik normaal werkte. Dan vult het UWV het over gebleven gedeelte aan tot 100%(per maand).
Maar is het dan ook zo dat je dan maar de helft van je WW verbruikt, dus je in totaal 6 maanden hebt?
Niet precies zo. WW en werk wordt verrekend op basis van het aantal uren. Het aantal
uren dat je werkt wordt afgetrokken van de WW uitkering. Het uurbedrag is daarbij de WW uitkering gedeeld door het aantal uren waarvoor je werkloos bent geworden.
Dat is onafhankelijk van wat je per uur verdient met het (extra) werk dat je bij het invalbaantje doet.
Is dat uurloon meer dan het uurbedrag van de ww, dan kom je uit boven wat je met je ww uitkering zou krijgen. Is dat minder dan krijg je in totaal minder geld dan met je ww uitkering.
Maar als je totale inkomen daarbij onder het sociaal minimum komt, wordt dat met een extra uitkering aangevuld. Maar die extra uitkering heeft ook weer een maximum. (zodat je evt. toch nog onder dat sociaal minimum uit kunt komen)