flikker op aub.quote:
Spoedprocedure aanvragen?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:33 schreef Studman69 het volgende:
Btw, ik heb dagelijks de auto nodig. Dus is daarvoor misschien iets te regelen dat jullie weten?
Aangezien ik liever niet illegaal auto rij
ken iemand van wie de id gestolen was - maakte kopie van de aangfite dat zijn id gestolen was (door arubanen - maar dat doet er nu niet toe) maar volgens de poltie gold dat niet als vervanging van je id: zit o.a. geen foto op en zo...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:33 schreef Tijn het volgende:
Als je je nieuwe rijbewijs aanvraagt, krijg je dan niet een briefje of een kaartje ofzo mee waar je tijdelijk mee kan rijden?
Geen idee hoor, maar ik kan me dat wel voorstellen.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:33 schreef Studman69 het volgende:
[..]
flikker op aub.
Btw, ik heb dagelijks de auto nodig. Dus is daarvoor misschien iets te regelen dat jullie weten?
Aangezien ik liever niet illegaal auto rij
http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph01.quote:U moet rekening houden met een wachttijd van vijf werkdagen. Het is mogelijk om het rijbewijs sneller te krijgen met een spoedprocedure. Voor informatie over de spoedprocedure en met vragen over de benodigde documenten en de kosten kunt u terecht bij uw gemeente. Tot u het nieuwe rijbewijs heeft, mag u niet rijden. U moet namelijk in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. De geldende boetes voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM).
Geen rijbewijs op zak wil natuurlijk niet zeggen dat je nu opeens mag rijden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:36 schreef Rechterbal het volgende:
Geen rijbewijs op zak wil natuurlijk niet zeggen dat je nu opeens niet meer kan rijden.
Ik denk dat het marokkanen uit marokko waren die hier ook op vakantie zijn (ja ik ben er nog steeds, morgen terugvliegen)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:37 schreef aaipod het volgende:
Nederlandse Marokkanen die daar ook toevallig op vakantie waren of echten in Marokko? Sorry weinig relevant voor het topic, maar ik moet gewoon even mijn vooroordeel bevestigd dan wel ontkracht zien
Hielenlikker van de overheid.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geen rijbewijs op zak wil natuurlijk niet zeggen dat je nu opeens mag rijden.
Het is dan wel handig om een ander id-bewijs bij je te hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Heel simpel: het mag niet.
Maar als je bij Wegmisbruikers ziet dat de agent al vraagt: "heeft u het rijbewijs bij u", en er vrijwel nooit een bekeuring volgt als mensen dat niet kunnen tonen, geeft wel te denken
google eens op 'verzekering' en 'geldig rijbewijs'... dan zul je zien dat je in de meeste gevallen (officieel) niet verzekerd bent zonder geldig rijbewijs... hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt is mij niet duidelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef sempron2400 het volgende:
Je mag gewoon autorijden en bent ook verzekerd. De politie kan via de computer zien dat je bevoegd bent tot autorijden. Wel kun je een bekeuring krijgen als er gevraagd wordt je rijbewijs te tonen (bijvoorbeeld bij een alcoholcontrole).
Verzekeringsmaatschappijen zullen, als ze veel uit moeten keren, elke mogelijkheid aangrijpen om maar niet te hoeven betalen. Dus geen geldig rijbewijs op zak ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef sempron2400 het volgende:
Je mag gewoon autorijden en bent ook verzekerd.
dream on, je bent gewoon in het bezit van een geldig rijbewijs.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Verzekeringsmaatschappijen zullen, als ze veel uit moeten keren, elke mogelijkheid aangrijpen om maar niet te hoeven betalen. Dus geen geldig rijbewijs op zak ?geld.
Oh ? Dat was toch gestolen ?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef QuietEyes het volgende:
[..]
dream on, je bent gewoon in het bezit van een geldig rijbewijs.
hij is dus NIET in het BEZIT van een geldig rijbewijs.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef QuietEyes het volgende:
[..]
dream on, je bent gewoon in het bezit van een geldig rijbewijs.
Niet waar dus...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef sempron2400 het volgende:
Je mag gewoon autorijden en bent ook verzekerd. De politie kan via de computer zien dat je bevoegd bent tot autorijden. Wel kun je een bekeuring krijgen als er gevraagd wordt je rijbewijs te tonen (bijvoorbeeld bij een alcoholcontrole).
Dat dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef Salatrel het volgende:
je kan gewoon gaan rijden hoor. als je gecontroleerd word loop je alleen risico dat je bekeuring krijgt voor het niet kunnen tonen.
http://www.politie.nl/Vra(...)rlandsrijbewijs.aspxquote:Hoe doe ik aangifte van vermissing van een Nederlands rijbewijs?
Bij verlies of diefstal van uw rijbewijs moet u naar de politie om aangifte te doen voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt.
Dit proces-verbaal moet opgemaakt zijn door een ambtenaar van de Nederlandse politie. Ook als uw rijbewijs in het buitenland is gestolen of verloren. Met het proces-verbaal en een ondertekende verklaring van uzelf, waarin de omstandigheden staan hoe u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt, gaat u naar de gemeente.
Onzin. Ik klop gewoon je gegevens in en ik zie of een rijbewijs geldig is of niet. Zelfs als je rijbewijs verlopen is is er vaak nog gewoon een jaar dekking. Als het langer als een jaar verlopen is dan hang je idd en/of vonnis etc etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef 2cv het volgende:
En als je een ongeluk krijgt loop je slechts het risico dat de verzekering niet uitbetaalt en je tot je dood aan toe tot je nek in de schulden zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |