Voor mensen die geen zin hebben om het helemaal te lezen... De samenvatting staat onderaan

Vandaag reed ik op mijn scooter (

) naar huis...
![]()
Ik rij daar ongeveer 60 op de teller (dus like 55 echt) over de weg...
![]()
Opeens hoor ik het geluid van een auto achter me. In een ooghoek zie ik een auto die me aan het inhalen is. Ik kijk naar de doorgetrokken streep op de weg en kijk vervolgens op mijn teller... In mezelf dacht ik: "welke idioot haalt er nou binnen de bebouwde kom iemand in over een doorgetrokken streep terwijl die persoon al iets te hard rijdt....
![]()
De auto haalde me in en toen ik goed keek zag ik dat er blauw en rode strepen op zaten... Ook stond er groot POLITIE op... De agent die op de bijrijderstoel zat draaide het raampje open en gebaarde naar mij dat ik mijn scooter langs de kant van de weg moest zetten... Twee agenten stapten uit. Ik zette mijn scooter uit en wachtte rustig af wat de agent te vertellen had... De agent zei: "dat ding loopt goed heh". Ik antwoordde: "jazeker

". De agent keek me een beetje vaag aan en ik vroeg hem hoe hard ik dan ging. De agent (

) zei: "ruim zeventig".
![]()
Ik besloot me er maar bij neer te leggen en ging op verzoek van die agent naar het politieburo. Daar moest ik na een tijdje gewacht te hebben de scooter op de rollerbank zetten. De agent gaf gas en de meter op de rollerbank liep op tot 66 (

)
![]()
Ik kreeg ook nog een hele preek over hoe gevaarlijk het wel was en dat ik mijn scooter weer standaard zou moeten maken om hoge boetes te voorkomen...
![]()
De agenten haalden de scooter er weer vanaf en ik kreeg een boete van 40 euro. Opeens begon ik mezelf heel erg af te vragen hoe lang de agenten al achter me aanzaten... Dus liep ik op zo'n agent af en vroeg aan hem: "hoe lang volgden jullie me eigenlijk al?" waarop de agent antwoordde: "had je maar spiegels op de scooter moeten hebben".
Ik reed op de scooter weer naar huis waar ik erachter kwam dat ik geen rijbewijs had... Die moest ik daar wel hebben laten liggen... Dus ik rij weer terug naar het politieburo... Ik meld me bij de balie en zeg: "ik was hier net omdat mijn scooter op de rollerbank moest... maar ik heb volgensmij mijn rijbewijs niet meegenomen". Antwoord die agente: "is ie niet ingevorderd dan?". Ik reageerde met zo'n blik: "

" achteraf bleek dat die agent mijn rijbewijs gewoon in mijn gele bekeuringspapiertje heeft gevouwen...
Klacht 1: politie
Klacht 2: rollerbanken
Klacht 3: 40 euro lichter
Klacht 4: politieagenten met misplaatste grappen
Klacht 5: Cuijk
Verwachte reacties:
- scooters
- jongeren op scooters
- Cuijk
- TS
Samenvatting: TS krijgt een bon omdat zijn scooter harder loopt dan 45 km/h...
[ Bericht 3% gewijzigd door RuntimeError op 30-10-2009 21:31:38 ]