Dat lijkt me het makkelijkste. Meeste aanhangers zijn trouwens ongeveerd, snap sowieso 't nut van bladveren/spiraalveren combi niet echt, 't zooitje gaat er alleen maar van stuiteren.quote:
Heb nog nooit een ongeveerde aanhanger gezien, tegenwoordig hebben ze allemaal torsieassen, dan lijken ze ongeveerd. Als een anhanger ongeveerd is, gaat 'ie juist wel stuiteren, de vering vangt de oneffenheden in de weg op. Vergelijk het maar met een auto....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:50 schreef blup het volgende:
[..]
Dat lijkt me het makkelijkste. Meeste aanhangers zijn trouwens ongeveerd, snap sowieso 't nut van bladveren/spiraalveren combi niet echt, 't zooitje gaat er alleen maar van stuiteren.
De as ligt bovenop de bladveren. Blokken er tussen en je verlaagt de aanhanger dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:08 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, lijkt op de foto van niet, vandaar. Eventueel ophoogblokken tussen de as en bladveren?
Je verlaagd ze inderdaad met ophoogblokken. Meestal doe je deze conversie met jeepjes, vandaar dat ik ze ophoogblokken noem.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De as ligt bovenop de bladveren. Blokken er tussen en je verlaagt de aanhanger dus.
Bedenk wel dat deze aanhangers nooit stabiel kunnen worden, het is immers een ontzettend licht ding dat met hoge snelheid over oneffenheden geslingerd wordt. Dat blijft niet op de weg plakken.
Enige mogelijkheid om het echt stabiel te krijgen is gewicht er in gooien.
Denk het ook.quote:
Het is volgensmij geen ex-vouwwagen, de bak is volledig van metaal en bestaat uit aan elkaar gelaste platen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk het ook.
Dit lijkt mij een "ex-vouwwagen" aanhanger en vouwwagens hebben meestal wat kleinere wielen.
Oftewel: Volgens mij zijn dit niet de standaard wielen voor dit chassis.
Ik rij dagelijks met Ongeveerde aanhangers, die stuiteren idd maar ik zou nooit meer anders willen! het rijdt gewoon veel beter.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:05 schreef Broertie het volgende:
[..]
Heb nog nooit een ongeveerde aanhanger gezien, tegenwoordig hebben ze allemaal torsieassen, dan lijken ze ongeveerd. Als een anhanger ongeveerd is, gaat 'ie juist wel stuiteren, de vering vangt de oneffenheden in de weg op. Vergelijk het maar met een auto....
knap dan zie jij veel zelfbouw? ik zie alleen met torsie vering voorbij komenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:50 schreef blup het volgende:
[..]
Dat lijkt me het makkelijkste. Meeste aanhangers zijn trouwens ongeveerd, snap sowieso 't nut van bladveren/spiraalveren combi niet echt, 't zooitje gaat er alleen maar van stuiteren.
Mijn tendemasser springt ookquote:Op zondag 1 november 2009 20:15 schreef T42 het volgende:
[..]
knap dan zie jij veel zelfbouw? ik zie alleen met torsie vering voorbij komen
en springen komt omdat het kleine aanhangertjes zijn
Volgens mij stroomt dat er vanzelf weer uit.quote:Op zondag 1 november 2009 20:23 schreef Geqxon het volgende:
Je kunt ook heel je bak vol met water gieten, en als je er iets in wilt doen al het water weg laten stromen. Volgens mij kan hier met gemak een litertje of 400-500 in.
quote:Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgens mij stroomt dat er vanzelf weer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |