Maeghan, ik heb begrip voor je purisme, ik vind allerlei 'hippe' termen ook niet bepaald passend; maar specifiek over het gebruik van het woord 'kanker' vallen in dit verband en niet over andere woorden vind ik dan wel een beetje hypocriet... De argumenten die je noemt gelden niet voor dat woord in het bijzonder maar een heleboel nieuw taalgebruik. En dat is niet waar het die grote groep mensen, waar jij geloof ik ook toe behoort?, om gaat als ze zeggen dat ze het liever niet als scheldwoord horen.quote:
Dat is het hele punt; het gaat niet om de betekenis van ziekte, die woorden hebben toevallig een bredere betekenis gekregen om iets negatiefs uit te drukken. In andere talen gebruiken ze misschien wel andere woorden die wij niet als scheldwoord zouden gebruiken? Kan zo even geen voorbeeld bedenken..quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dat gekanker en getyfus is zowiezo een wereldvreemd verschijnsel. Ik ken geen enkel land waar ze met ziektes schelden behalve NL?
Waar iedereen nog steeds aan voorbij lijkt te gaan is dat het geen gehoor is. Tien keer in 1 zin. Het klinkt aso en tamelijk dom.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:25 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dat is het hele punt; het gaat niet om de betekenis van ziekte, die woorden hebben toevallig een bredere betekenis gekregen om iets negatiefs uit te drukken. In andere talen gebruiken ze misschien wel andere woorden die wij niet als scheldwoord zouden gebruiken? Kan zo even geen voorbeeld bedenken..
Idd, ik had het over het gebruik als scheldwoord/vloek. Niet als stopwoord. Zo vaak in een zin, is idd heel irritant, klinkt aso en het heeft bovendien geen waarde meer. Want wat ga je dan doen als je écht baalt: 100 keer kanker zeggen?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Waar iedereen nog steeds aan voorbij lijkt te gaan is dat het geen gehoor is. Tien keer in 1 zin. Het klinkt aso en tamelijk dom.
En het is als stopwoord gewoon niet goed om het als normaal taalgebruik te zien..
Daarom is het goed om er zoveel mogelijk tegenin te gaan, want het is bij domme jongeren al normaal taalgebruik geworden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:35 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Idd, ik had het over het gebruik als scheldwoord/vloek. Niet als stopwoord. Zo vaak in een zin, is idd heel irritant, klinkt aso en het heeft bovendien geen waarde meer. Want wat ga je dan doen als je écht baalt: 100 keer kanker zeggen?
Dat lijkt me wat overdreven, maar wanneer ze het in openbare plekken aggressief bezigen misschien een boete van 10,- die direct naar het Kankerfonds kan.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:47 schreef Ringo het volgende:
Maar zoals sommig ondervolk in Den Haag hier dat woord in elke zin een aantal keer laat vallen, is ten hemel schreiend. Zulke lui verdienen lijfstraf.
Ja, leuk plan, ga jij die genenpuddingen vriendelijk aanspreken op hun kwaaie gedrag? Hetzelfde tuig dat er geen probleem van maakt om tramcontroleurs te bespugen. En iedereen de huid vol te schelden die in "hun" domein komt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:55 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, maar wanneer ze het in openbare plekken aggressief bezigen misschien een boete van 10,- die direct naar het Kankerfonds kan.
Gek idee, maar niet roken in cafe's kan ook, niet dronken over straat lopen schijnt ook beboet te worden, dus waarom dit niet, maar dan niet de staatskas ermee spekken.
Nee, ik spreek ze gewoon streng toe. Weet je dat de lui met de grootste bek vaak laffer zijn dan je zou verwachten?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, leuk plan, ga jij die genenpuddingen vriendelijk aanspreken op hun kwaaie gedrag? Hetzelfde tuig dat er geen probleem van maakt om tramcontroleurs te bespugen. En iedereen de huid vol te schelden die in "hun" domein komt.
Prettige wedstrijd.
Je suggereert dat omdát ze zo agressief zijn en zo'n grote bek hebben en misschien met brute kracht de strijd zouden winnen, ze maar gelaten moet worden? Ik was niet op de hoogte dat we een anarchistische samenleving haddenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, leuk plan, ga jij die genenpuddingen vriendelijk aanspreken op hun kwaaie gedrag? Hetzelfde tuig dat er geen probleem van maakt om tramcontroleurs te bespugen. En iedereen de huid vol te schelden die in "hun" domein komt.
Prettige wedstrijd.
Respect voor je als het waar is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:04 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nee, ik spreek ze gewoon streng toe. Weet je dat de lui met de grootste bek vaak laffer zijn dan je zou verwachten?
Ik heb mensen er in ieder geval wel eens op gewezen, en heb nog nooit een klap gehad.
Maar ik kan dan ook heeeeeel kwaad kijken.
Hoho, niets mis met anarchisme, als het maar individualistisch anarchisme is, waar iedereen zijn eigen geweten doet spreken en daarmee het schaapachtige gedrag voorkomt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:08 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je suggereert dat omdát ze zo agressief zijn en zo'n grote bek hebben en misschien met brute kracht de strijd zouden winnen, ze maar gelaten moet worden? Ik was niet op de hoogte dat we een anarchistische samenleving hadden
Nee, ik zeg alleen dat je niet zomaar iedere parkeerwachter met die morele taak moet lastigvallen. Dan zou het wéér als symboolbeleid van boven worden uitgelegd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:08 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je suggereert dat omdát ze zo agressief zijn en zo'n grote bek hebben en misschien met brute kracht de strijd zouden winnen, ze maar gelaten moet worden? Ik was niet op de hoogte dat we een anarchistische samenleving hadden
De politiek heeft er allang niets meer mee te maken, alles wat ze de laatste tijd zeggen of beslissen is zoeken naar manieren om de staatskas te spekken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat je niet zomaar iedere parkeerwachter met die morele taak moet lastigvallen. Dan zou het wéér symboolbeleid van boven worden uitgelegd.
Het vergt sowieso kracht om er iets van te zeggen, laat staan om het te sanctioneren. Ik ben in elk geval van het type zich-ergerende-zwijger.![]()
. Ikweet.
Ik betwijfel of mensen ooit zo ontwikkeld zullen raken. Alle lagen hebben immers toestemming om door te blijven fokken... Met anarchisme op zichzelf is inderdaad niets mis, het is echter een concept, dat alleen in theorie en nooit in de praktijk functioneert...quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:14 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Hoho, niets mis met anarchisme, als het maar individualistisch anarchisme is, waar iedereen zijn eigen geweten doet spreken en daarmee het schaapachtige gedrag voorkomt.
Zo is het ook met dit soort zaken, mensen moeten leren nadenken, ongeacht leeftijd, afkomst, sekse of wat dan ook. Niet met de meute mee, maar zelf leren negatief gedrag af te leren.
Maar ik denk dat mensen nog niet zo ontwikkeld zijn, dat dat er in de nabije toekomst in zit, het gaat eerder de andere kant op helaas.
Dat is het probleem met alle filosofieen, je kunt niet kiezen voor je eigen verantwoordelijkheid of een paar lui verpesten het wel, en zolang de mensen die iets niet acceptabel vinden omdat het een negatieve en respectloze insteek heeft in de minderheid zijn, wordt het nooit wat. Helaas ook niet met dit soort akties.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mensen ooit zo ontwikkeld zullen raken. Alle lagen hebben immers toestemming om door te blijven fokken... Met anarchisme op zichzelf is inderdaad niets mis, het is echter een concept, dat alleen in theorie en nooit in de praktijk functioneert...
Tja, that's the main problem... mensen zijn dom.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:47 schreef Lamon. het volgende:
[..]
(...)
Heel dom eigenlijk als je er serieus over nadenkt.
!! Ik lees hierin veel emotie/opwinding, maar...wat bedoel je?quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:52 schreef Ringo het volgende:
Maar al die anderen! Wat hebben we eraan, als we alleen in onze taal al met ruim 16 miljoen zijn? Kankeren kunnen we blijven, dóórkankeren, over wat er zou gebeuren als wij de macht, anarchist of niet, etc.
Ik ben niet meer in de ander geïnteresseerd tenzij in relatie tot mij.
Dat ik me niet met anderen zou moeten bemoeien voordat ik mezelf heb beter gemaakt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
!! Ik lees hierin veel emotie/opwinding, maar...wat bedoel je?
Mja, dat begreep ik uit wat je een paar posts terug zei al... ik begrijp de voorgaande post nog steeds niet echt. Maar goed, als dit is wat je ermee wilt zeggen, duidelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat ik me niet met anderen zou moeten bemoeien voordat ik mezelf heb beter gemaakt.
Niet de maatschappij maar het individu. Dát is vergiftigd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |