Mailtje sturen dat je minderjarige zoontje van 8 dat gedaan heeft. Kan nooit rechtsgeldig zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:38 schreef Skiet het volgende:
Wat voor gegevens heb je ingevoerd? Ik zou er niet al te wakker van liggen. Gewoon even e-mailen dat het een fout is en je gebruik maakte van een actie.
Heb je wel de kleine lettertjes gelezen? Anyways, hun zitten waarschijnlijk ver weg. Ze komen het geld niet halen gok ik.
Kortom: TS is een domme sukkelquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:41 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.usenext.com/UseNextDE/ShopInt/misc/miscShowTermsConditions.cfm?1256816292061&.
AV redelijk onleesbaar? Ik kan prima lezen wat er staat, dat het in het engels is, is niet het probleem van het bedrijf.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:59 schreef johandeleng het volgende:
Omdat de av redelijk onleesbaar is, kan je het nog proberen op het volgende:
Als je op de aanmeldingpagina kijkt (maar een schermafdruk ofzo) lees je het volgende:
"Hebben wij u tijdens uw testperiode kunnen overtuigen, dan kunt u uw account natuurlijk altijd upgraden naar één van onze betaalde pakketten: "
Dit zou je kunnen opvatten dat jezelf bewust moet upgraden naar een betaalpakket. Als je dat op een redelijke manier meldt, heb je misschien kans op een positief antwoord.
Of heb je tijdens het aanmelden al een pakket moeten kiezen?
Nu ik die heb gezien, ben ik van mening dat het eigen schuld is.quote:1. Ik ben meerderjarig.
2. Door het zenden van dit formulier geef ik een bindend aanbod af. Het aannemen van deze aanbieding (en daarmee de contractafsluiting) gebeurt door de ontvangst van een bevestigingsmail. Dit contract geeft mij het recht
a) UseNeXT kosteloos twee weken tot een datavolume van 5 gigabyte te testen.
b) aansluitend voor de prijs van slechts 7,95 Euro per maand gedurende één jaar (Totale prijs voor één jaar: max. 95,35 EUR incl. BTW ) de voordelen van UseNeXT met een maandelijks datavolume van 25 gigabyte te gebruiken als ik gedurende de testperiode niet heb opgezegd, herroepen heb of naar geen enkel ander pakket heb gewisseld. Ik heb gedurende deze periode het recht om op te zeggen; de opzegging wordt werkzaam op het einde van de looptijd van het contract. Indien ik niet ten laatste een dag voor het einde van de contractlooptijd opzeg, verlengt zich het contract met een verdere contractlooptijd.
Algemene voorwaarden (Nederlands): http://www.usenext.com/UseNextDE/ShopInt/misc/miscShowTermsConditions.cfm?&1256818358048&&sLangToken=NL.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
AV redelijk onleesbaar? Ik kan prima lezen wat er staat, dat het in het engels is, is niet het probleem van het bedrijf.
Nog mooier, dan is er helemaal geen reden om die AV onleesbaar te vinden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Algemene voorwaarden (Nederlands): http://www.usenext.com/UseNextDE/ShopInt/misc/miscShowTermsConditions.cfm?&1256818358048&&sLangToken=NL.
Ik baseerde mijn mening op het schermafdruk hier ergens boven. Ook al zou ik het kunnen lezen, kon het ook wel wat duidelijker en kon ik mij voorstellen dat dat stukje niet iedereen kon begrijpen. De nederlandse is inderdaad al een stuk duidelijker.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nog mooier, dan is er helemaal geen reden om die AV onleesbaar te vinden.
Als je iets niet begrijpt moet je sowieso geen overeenkomst aangaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:19 schreef johandeleng het volgende:
[..]
Ik baseerde mijn mening op het schermafdruk hier ergens boven. Ook al zou ik het kunnen lezen, kon het ook wel wat duidelijker en kon ik mij voorstellen dat dat stukje niet iedereen kon begrijpen. De nederlandse is inderdaad al een stuk duidelijker.
Maar na het zien van pagina 2 tijdens de aanmelding, maakt de discussie of de av wel of niet leesbaar is helemaal overbodig. De tekst op de aanmeldpagina is duidelijk genoeg en een nette actie van het bedrijf om dat zo los te melden en niet alleen maar ergens te verstoppen in een av met een hoop blabla.
Hoe duidelijk wil je het hebben? Beetje eigen verantwoordelijkheid mag wel hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:23 schreef pugehenis het volgende:
Het staat niet duidelijk op de site, ik ben trouwens 17 dus niet meerderjarig en daar deden ze helemaal niet moeilijk over, misschien kan ik daar nog iets mee doen.
ik heb ge-googled en er zijn letterlijk 100000 pagina's over hoe kut ze zijn en dat ze iedereen scammen.
en begin nu niet met die eigen schuld dikke bult shit want ze hadden toch duidelijker moeten wezen en niet zomaar het account verlengen.
Ook al hou ik ook niet van automatische verlengingen, duidelijker dan pagina 2 tijdens de aanmelding kan haast niet hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:23 schreef pugehenis het volgende:
en begin nu niet met die eigen schuld dikke bult shit want ze hadden toch duidelijker moeten wezen en niet zomaar het account verlengen.
Jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen he? Uit Usenext trail klootzakken hierboven:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:26 schreef pugehenis het volgende:
het is trouwens ook echt een kutprogramma. je kan 5 gigabite downloaden op full speed en daarna gaat het met 1kb per seconde ofzo.
Maar goed, aangezien je het nog belangrijkere punt b blijkbaar ook niet hebt gelezen, zou dit niet echt moeten verbazen.quote:a) UseNeXT kosteloos twee weken tot een datavolume van 5 gigabyte te testen.
Dus je wil je uders er voor laten opdraaien?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:23 schreef pugehenis het volgende:
Het staat niet duidelijk op de site, ik ben trouwens 17 dus niet meerderjarig en daar deden ze helemaal niet moeilijk over, misschien kan ik daar nog iets mee doen.
Google voor je iets neemt faalhaas.quote:ik heb ge-googled en er zijn letterlijk 100000 pagina's over hoe kut ze zijn en dat ze iedereen scammen.
Zij waren duidelijk, jij bent een domme eiekel die denkt dat dingen op internet minder rechtsgeldig zijn dan elders. Dikke fail dus.quote:en begin nu niet met die eigen schuld dikke bult shit want ze hadden toch duidelijker moeten wezen en niet zomaar het account verlengen.
Oplossing: Betalen, je gaat een overeenkomst aan, dus die moet je ook nakomen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:38 schreef pugehenis het volgende:
Wel fijn dat jullie met oplossingen komen in plaats van eigen schuld dikke bult
oh wacht, toch niet
Nou, voorruit dan, hier iets wat je kunt proberen om eronder uit te komen: Stuur ze 'n (beleefd!) mailtje waarin je uitlegt dat je niet goed gelezen hebt en daarom bent vergeten binnen die twee weken op te zeggen, maar dat je eigenlijk toch niet van hun diensten gebruik wilt maken. Als je (heel erg veel) geluk hebt, tonen ze coulance en laten ze die rekening zitten. Maar dat is 100% coulance van hun kant, ze hebben het volste recht om je aan de overeenkomst te houden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:38 schreef pugehenis het volgende:
Wel fijn dat jullie met oplossingen komen in plaats van eigen schuld dikke bult
oh wacht, toch niet
Malifide? Of gewoon stomweg niet nadenken en het niet lezen van de kleine lettertjes? En het is inderdaad legaal ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:55 schreef Hymen_Copter het volgende:
Wat een medeleven zeg. Het is misschien wel zijn schuld, maar dat verklaard dit soort bedrijven zeker niet heilig. Veel te vuil gedoe met het automatisch verlengen van contracten. Dat was met Feyenoord seizoenskaarten ook volgens mij. Wilden ze, als je je kaart niet aangetekend op had gezegd, automatisch verlengen. Dit hebben ze na een verloop van tijd toch terug gedraaid. Ik begrijp niet waarom dit soort malefide praktijken überhaupt nog worden toegestaan, is dit gewoon legaal, zolang het in de kleine lettertjes staat
Zoals ik hierboven al zei, volgens mij is in de nieuwe telecomwet automatisch verlengen niet meer toegestaan voor telefonie- en internetgerelateerde abonnementen. Dit lijkt me daar ook onder te vallen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:55 schreef Hymen_Copter het volgende:
Wat een medeleven zeg. Het is misschien wel zijn schuld, maar dat verklaard dit soort bedrijven zeker niet heilig. Veel te vuil gedoe met het automatisch verlengen van contracten. Dat was met Feyenoord seizoenskaarten ook volgens mij. Wilden ze, als je je kaart niet aangetekend op had gezegd, automatisch verlengen. Dit hebben ze na een verloop van tijd toch terug gedraaid. Ik begrijp niet waarom dit soort malefide praktijken überhaupt nog worden toegestaan, is dit gewoon legaal, zolang het in de kleine lettertjes staat
''Het wetsvoorstel is nu door de Tweede Kamer heen maar treedt op zijn vroegst pas in 2011 in werking.''quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, volgens mij is in de nieuwe telecomwet automatisch verlengen niet meer toegestaan voor telefonie- en internetgerelateerde abonnementen. Dit lijkt me daar ook onder te vallen.
nope, dat geldt voor internet- en telecomabonnementen. Niet voor diensten die je over het internet kunt gebruiken. Dat is wat andersquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, volgens mij is in de nieuwe telecomwet automatisch verlengen niet meer toegestaan voor telefonie- en internetgerelateerde abonnementen. Dit lijkt me daar ook onder te vallen.
Of iets terug te lezen is of niet is niet hetzelfde als stilzwijgend verlengen natuurlijk. Bij al die mobiele telefoon-abonnementen, waar het oorspronkelijk om ging, is dat ook gewoon terug te lezen. Het gaat erom dat je niet meer zonder toestemming mag verlengen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:09 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
''Het wetsvoorstel is nu door de Tweede Kamer heen maar treedt op zijn vroegst pas in 2011 in werking.''
Daarnaast gaat dit om stilzwijgende contracten. Ik weet niet of daar TS zijn situatieschets ook onder valt, aangezien het te lezen was. Maar dit ter verduidelijking van de regels in Nederland mbt stilzwijgend
Ah, duidelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
nope, dat geldt voor internet- en telecomabonnementen. Niet voor diensten die je over het internet kunt gebruiken. Dat is wat anders
Zo valt bijv. mijn FOK! abonnement niet onder deze regelgeving van de OPTA, maar mijn internetabonnement waardoor ik op internet kan en dus een abo op FOK! kan nemen wel.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:23 schreef pugehenis het volgende:
ik heb sowieso pas weer salaris over 2 weken, en ach ja. dan zal ik het maar betalen en gebruiken. lekker illegaal xbox games downloaden. na 2 games heb ik het geld er weer uit.
ik heb mijn account ook kunnen opzeggen. in november 2010 welteverstaan. hoop dat ik er dan niet meer gezeik van krijg. heb gehoord dat als je iets over je limiet heengaat gelijk hoppa weer een bedrag naar je hoofd wordt geslingert.
maar mensen, kom op dit had bij de meesten van jullie kunnen gebeuren. ze hadden gewoon netjes een mailtje moeten sturen met of ik het wilde verlengen of niet.
Dat hebben ze ook niet zomaar gedaan, maar zelfs expliciet vooraf aangegeven....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:23 schreef pugehenis het volgende:
Nee, jij had de voorwaarden moeten lezen...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:23 schreef pugehenis het volgende:
maar mensen, kom op dit had bij de meesten van jullie kunnen gebeuren. ze hadden gewoon netjes een mailtje moeten sturen met of ik het wilde verlengen of niet.
Even puur theoretisch: zou dit mogelijk zijn? Want ookal heeft TS aangevinkt dat hij meerderjarig is, wat nou als zijn 8-jarige zoontje dat echt gedaan had? Je kan dat kind moeilijk straffen omdat hij gelogen heeft over zijn leeftijd. Lijkt mij wel een goeie manier om eronderuit te komen (mits je een zoontje hebt danquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mailtje sturen dat je minderjarige zoontje van 8 dat gedaan heeft. Kan nooit rechtsgeldig zijn.
Jahoor, in dat geval kan je het wel op minderjarigheid gooien.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:28 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Even puur theoretisch: zou dit mogelijk zijn? Want ookal heeft TS aangevinkt dat hij meerderjarig is, wat nou als zijn 8-jarige zoontje dat echt gedaan had? Je kan dat kind moeilijk straffen omdat hij gelogen heeft over zijn leeftijd. Lijkt mij wel een goeie manier om eronderuit te komen (mits je een zoontje hebt dan).
Ik ben bang niets goedsquote:
dat mensen klootzakken zijn en dat ik gratis trials 20 keer doorlees voordat ik een contract aanga waarbij ik mijn rekeningnummer geef.quote:
Nog een extra les: als iets gratis is, heeft niemand jouw rekeningnummer nodig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:37 schreef pugehenis het volgende:
[..]
dat mensen klootzakken zijn en dat ik gratis trials 20 keer doorlees voordat ik een contract aanga waarbij ik mijn rekeningnummer geef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |