abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74178354
Een zuiver hypothetisch verhaal ter illustratie:
Mercedes brengt een nieuw type auto op de markt. Supermooi vorm gegeven, rijdt lekker, rijdt zuinig en is schoner dan menig andere auto. Kortom, de natte droom van vrijwel elke autoliefhebber. Mercedes heeft er duizenden van gemaakt en die allemaal opgeslagen in een oude hal om te wachten op de verkoop. Toezicht wordt er niet gehouden, Mercedes vertrouwt de mensheid.
Echter wordt op een gegeven moment een voor een de auto's gestolen. Ze komen er achter dat het niet 1 bende is, maar honderden particulieren die er telkens eentje stelen voor eigen gebruik. Wanneer er een paar worden opgepakt, komen ze met het argument dat "ze anders toch niet zo'n auto hadden gekocht".

Vrijwel iedereen zou hier zeggen dat de betreffende personen gewoon achter slot en grendel gezet moeten worden.

Als je dit geval vertaalt naar software- en muziekpiraterij, dan is opeens de grote massa een andere mening toebedeeld. Mensen menen recht te hebben om de laatste cd van Little Wayne te mogen bezitten, enkel omdat ze elke maand hun abonnement van de ISP betalen.

Klacht: mensen die klagen dat ze geld zouden moeten betalen voor downloaden van muziek danwel software zijn te achterlijk voor woorden.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_74178384
Achterlijke TT-fout daargelaten natuurlijk
(hypocrisie )
pi_74178386
Maar ik wil helemaal niet betalen voor downloads?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_74178400
Kutvergelijking he, dat is net zoals jouw moeder met pamela anderson vergelijken!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:27:01 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74178401
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef Trannellius het volgende:
Een zuiver hypothetisch verhaal ter illustratie:
Mercedes brengt een nieuw type auto op de markt. Supermooi vorm gegeven, rijdt lekker, rijdt zuinig en is schoner dan menig andere auto. Kortom, de natte droom van vrijwel elke autoliefhebber. Mercedes heeft er duizenden van gemaakt en die allemaal opgeslagen in een oude hal om te wachten op de verkoop. Toezicht wordt er niet gehouden, Mercedes vertrouwt de mensheid.
Echter wordt op een gegeven moment een voor een de auto's gestolen. Ze komen er achter dat het niet 1 bende is, maar honderden particulieren die er telkens eentje stelen voor eigen gebruik. Wanneer er een paar worden opgepakt, komen ze met het argument dat "ze anders toch niet zo'n auto hadden gekocht".

Vrijwel iedereen zou hier zeggen dat de betreffende personen gewoon achter slot en grendel gezet moeten worden.

Als je dit geval vertaalt naar software- en muziekpiraterij, dan is opeens de grote massa een andere mening toebedeeld. Mensen menen recht te hebben om de laatste cd van Little Wayne te mogen bezitten, enkel omdat ze elke maand hun abonnement van de ISP betalen.

Klacht: mensen die klagen dat ze geld zouden moeten betalen voor downloaden van muziek danwel software zijn te achterlijk voor woorden.

wat een brabbelzooi
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:27:19 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74178409
Ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat, TS. Deze discussie is wel iets ingewikkelder dan je het laat voorkomen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:27:41 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74178421
Hypocriete mensen heb ik een broertje dood aan. Iedereen zou zo oprecht als mij moeten zijn, maar helaas.
Ik begrijp je TS.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74178428
Ja, terechte klacht, Het downloaden van muziek danwel software zou gratis moeten zijn!
Oh wacht, dat is het ook.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:28:16 #9
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_74178436
Muziek downloaden is niet illegaal.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_74178448
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:27 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat, TS. Deze discussie is wel iets ingewikkelder dan je het laat voorkomen.
Ik denk dat je het juist zo simpel moet zien. Iemand maakt een product, en je maakt er gebruik van zonder te betalen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:28:52 #11
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74178459
Mensen zijn best bereid op te betalen voor muziek, mits het op de juiste wijze aangeboden wordt.

Het probleem van de muziekindustrie is hun eigen aanpak geweest, ze waren er gewoon veel te laat bij en zo ontstond een wildgroei van allerlei initiatieven.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74178477
Zeur niet zo. Ik betaal ook voor mijn muziek.

Elke maand een paar tientjes aan Ziggo, en elke maand 7,50 aan Eweka

Overigens snap jij het verschil niet helemaal tussen diefstal en kopie. Bij diefstal kan het product in kwestie niet meer verkocht worden. Bij een kopie wel. Duidelijk toch?
pi_74178478
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:28 schreef Bragi het volgende:
Muziek downloaden is niet illegaal.
Maar zou het wel moeten zijn.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:29:44 #14
212599 Lux0rious
Apen zijn een beetje cool!
pi_74178481
Wanneer je software download, kopiëer je het. Dit is dus iets anders als in jouw eerste voorbeeld. Daar wordt er gestolen en is er dus naast de gemiste inkomsten ook een missende auto. Hier zit wel dergelijk een verschil tussen.
pi_74178482
Sowieso: Mercedes
Audi:
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30:03 #16
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_74178487
Je vergelijking zou iets meer kloppen als de mensen de auto zouden 'kopiëren' in plaats van stelen.
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:31:47 #17
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_74178529
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:29 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Maar zou het wel moeten zijn.
Maar het is het niet. Dus je vergelijking loopt mank.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32:24 #18
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74178548
Little Wayne is stom.
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32:24 #19
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_74178549
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:29 schreef Trannellius het volgende:
Een dag of twee geleden hoorde ik voor het eerst het nummer Start trekking through the universe op de radio. Eerste keer vond ik het wel geinig, dus maar gedownload
.
pi_74178557
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:29 schreef Lux0rious het volgende:
Wanneer je software download, kopiëer je het. Dit is dus iets anders als in jouw eerste voorbeeld. Daar wordt er gestolen en is er dus naast de gemiste inkomsten ook een missende auto. Hier zit wel dergelijk een verschil tussen.
Concentreer je niet op dat verschil. Voor mijn punt is dat niet van belang.
Het gaat er mij om dat je gebruik maakt van een dienst, zonder daar een wederdienst tegenover te stellen. En dat is imo gewoonweg diefstal.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32:49 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74178559
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:28 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ik denk dat je het juist zo simpel moet zien. Iemand maakt een product, en je maakt er gebruik van zonder te betalen.
Muah. Je luistert toch ook radio zonder er voor te betalen? Verdienmodellen zijn niet zo 1-op-1 zoals jij je dat voorstelt.

Ik ken toevallig wat mensen uit de muziekindustrie. Elke singel, elk album wat je verkoopt in de winkel, enlke itunes download; verwacht er als muzikant maar niet meer dan 7% van terug te zien van die respectievelijk 10, 40 en 1 euro. De rest gaat naar platenmaatschappijen.

Als je een artiest -echt- wilt steunen dan koop je juist niet z'n CD's maar dan ga je naar een concert. Daar ligt de provisie vele malen hoger.

CD's en albums verworden binnen zo'n verdienmodel dan het reclamemateriaal waarmee je mensen naar je concerten trekt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_74178585
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:32 schreef Bragi het volgende:

[..]

.
Goed punt. Ik heb dan ook best veel gedownload in de loop der tijd, maar ik ben van mening veranderd. En heb inmiddels ook de cd's die ik goed vond gekocht, en de rest van de mp3's weg geflikkerd.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:34:15 #23
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_74178600
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:32 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Concentreer je niet op dat verschil. Voor mijn punt is dat niet van belang.
Dat is wel van belang. Als je vergelijkingen gaat maken, maak ze dan góéd of maakt ze níét.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:34:24 #24
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_74178606
Met veel jolijt opende ik dit topic vanwege degene die de OP maakte.
Na het lezen ben ik diep bedroefd en wil ik liever niet inhoudelijk reageren.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_74178621
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:29 schreef Blaadkip het volgende:
Sowieso: Mercedes
Audi:
Volkswagen
Mercedes
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: