abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10352703
Liejannuh fijn dat het is meegevallen. Rust goed uit en dan willen we natuurlijk je verslag horen!!!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10353290
quote:
Op zondag 11 mei 2003 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben weer terug! En het is me ontzettend meegevallen!
Ben nog wel snel moe enzo, maar aan een "verslag" wordt gewerkt en dat post ik binnenkort hier wel!
Ik ben heel benieuwd naar je verslag, en geweldig dat het je zo ontzettend is meegevallen, ik heb aan je lopen denken want, zoals je weet, af en toe denk ik er ook wel eens over... Beterschap!! En rust goed uit he.
pi_10367053
Oh Liejannuh, ik ben erg benieuwd.
Fijn dat het allemaal goed is gegaan!!
  maandag 12 mei 2003 @ 13:56:41 #154
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_10373725
Ben benieuwd Liejannuh!
*bolletje durft niezzo goed*
doei
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:55:30 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479432
Hoe heb ik het allemaal ervaren.
De zenuwen vielen gelukkig heel erg mee, maar ik was wel heel blij dat ik als eerste geopereerd werd de 6e.
Rond kwart voor 7 waren mn ouders hier en tegen 7 uur weggereden. Natuurlijk was het weer druk onderweg en waren we dus iets te laat in het ziekenhuis.
Iets over half 8 kwamen we aan bij het ziekenhuis, ik kreeg mn intake (of hoe je dat ook noemt), mocht nog net naar de wc, heb me omgekleed (klinkt stom, maar was wel blij dat ik mn onderbroek aan mocht houden), ben op bed gaan liggen en werd vervolgens naar de Operatiekamer gebracht.
In de operatiekamer had ik ook weinig tijd om na te denken en kreeg ik direct een infuus in mn hand, de chirurg kwam binnen, heeft vervolgens mn borsten afgetekend (en dat is dus echt heel raar!) en toen kreeg ik om stipt kwart over 8 mn narcose.

Rond kwart voor 11 werd ik wakker uit mn narcose en had ik pijn. Kreeg een pijnstiller en dat was ook de enige die ik heb gekregen tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis.
Rond kwart voor 12 werd ik teruggebracht naar mn kamer (volgens de verpleging de beste kamer van het ziekenhuis en dus ook met heel erg OK uitzicht! ). Mn ouders werden gebeld door de verpleging en ik kreeg ook direct een telefoon in mn hand geduwd. Gelukkig voelde ik me ook best wel ok.
Mn borsten zagen er heel raar uit voor mijn gevoel. Ze waren helemaal ingetapet en ik had dus 2 mooie punttietjes!
De middag heb ik eigenlijk al lezend en sms'end doorgebracht. Was niet misselijk, was niet moe, had eigenlijk geen pijn en voelde me dus best wel ok.
Waar ik het allergelukkigst mee was, was toch wel dat ik gewoon mn armen kon gebruiken en dus gewoon aan mn haar kon frunniken of aan mn neus kon jeuken. Had me namelijk van tevoren bedacht dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het bewegen van je armen gewoon pijn doet omdat dat uiteindelijk best wel doorwerkt op je borstspieren enzo.
Gelukkig had ik een infuus in mn arm om ervoor te zorgen dat ik ontzettend veel vocht binnenkreeg en ik dus iedere keer ontzettend nodig moest plassen. Toppunt was wel toen ik mn ondersteek zodanig volgepiest had dat er wat "vocht" op mn bed belande toen ze m weghaalden. Konden ze direct mn bed gaan verschonen en werd aan mij vriendelijk gevraagd om even op mn zij te gaan liggen.
Nou, dat van dat geen/weinig pijn kon ik direct terug nemen. Ik verging van de pijn toen ik op mn zij lag. En wat heb ik mezelf gelukkig geprezen dat ik een rugslaper ben! :-)
's Avonds heb ik wel helemaal een heel beschuitje op (deed er ook maar ongeveer 20 minuten over) en daarna was ik weer een beetje uitgeteld!
Wat wel een bizar iets is, als ik bloed ga geven heb ik altijd een vrij hoge bloeddruk. In het ziekenhuis hebben ze tig keer mn bloeddruk gemeten en die was altijd ontzettend netjes. Het dieptepunt van mn hartslag was 43 en dat vonden ze toch wel een beetje laag eigenlijk...

's Avonds bezoek gehad van mn ouders en daarna nog een tijdje liggen lezen en tot de conclusie gekomen dat er echt weinig leuks te zien is op de Nederlandse televisie. Begon trouwens wel last van mn rug te krijgen van het liggen. Het is dan wel een verstelbaar bed, maar je begint het toch best wel flink te voelen na een dagje in bed liggen.

Woensdagochtend genoten van een heerlijk ontbijt bestaande uit 1 beschuitje en daarna eerst weer een half uurtje uitgeteld op bed gelegen. Daarna mocht ik me wassen en dus uit bed komen! :-) Wassen heb ik zo goed als zelfstandig gedaan (stond nog niet echt lekker op mn benen) en daarna mocht ik ook zelf naar de wc! Jawel, een nieuw hoogtepunt in mijn ziekenhuis carrière!
Wel veel gedoe hoor, met 2 flesjes naar de wc toe. Uit de wond komt namelijk een drain voor het afvoeren van het wondvocht en dat gaat dus naar een flesje toe. Als je opstaat, is het dus altijd eerst flesjesgraaien en dan pas je bed uit komen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik erg blij was dat ik alweer dingen zelf kon doen. Kon bijv. ook zelf wat drinken inschenken enzo. Klinkt stom, maar is toch erg prettig.
Het ziekenhuis personeel heeft natuurlijk wel betere dingen te doen dan glaasjes water inschenken voor mij!
Bij ieder bezoek van het verplegend personeel heb ik ze continu verteld dat het goed ging, ik geen pijn had, wel jeuk begon te krijgen en ook last van mn rug had. Maar dat ik daar dan weer geen pijnstillers voor ging innemen! :-)
Gelukkig wel van 4 tot half 9 bezoek gehad (ongeveer non-stop, steeds andere mensen), die allemaal erg verbaasd waren over hoe fit ik wel niet was eigenlijk. Denk dat dat ook wel heel veel scheelt: je gaat gezond het ziekenhuis in en dat maakt het herstel wel sneller natuurlijk. Plus dat echte bedrust ook wel goed voor je lichaam is.

Tja, en terwijl de jeuk steeds erger werd en ik heel erg netjes niet gejeukt hebt en ik me steeds meer begon te vervelen heb ik het nog een dag uitgehouden in het ziekenhuis. Wel met de dagelijkse belofte dat de dokter morgen zou komen! :-) Hij was op dinsdagmiddag na de operatie dus al even langs geweest om wat van mn plakkertjes/pleisters te verplakken, maar daarna had ik m niet meer gezien.
Uiteindelijk zou hij vrijdag dus komen en dan zou ik daarna naar huis kunnen. Vrijdagochtend is me de hele tijd beloofd dat de drains eruit gingen en dat de verpleegster die dat ging doen er zo aan kwam. En de dokter ging ook echt komen!
Uiteindelijk stond hij dus rond 12 uur aan mn bed. Het zag er allemaal goed uit, het tape mocht eraf (gelukkig! ) en ik moest dinsdag of woensdag terug komen. De drains werden er zonder pijn uitgehaald, de linker bloedde nog een beetje na en toen mocht ik eindelijk mn nieuwe bh aan!!!!
En dat is dus echt raar. Een beha aan doen die een paar dagen eerder nog niet paste en even testen welke het beste zit. In eerste instantie vond ik ze allebei niet geweldig zitten. De ene te groot de andere wat krap. Uiteindelijk bedacht dat de lingeriewinkel toch dichtbij mn huis was (3 minuten lopen ofzo) en dat ik dat dus maar gewoon ff aan moest kunnen.
Naar huis gegaan en na even op de bank gehangen te hebben naar de lingeriewinkel gegaan. Ik moest toch de grotere maat hebben en daar dus direct een tweede van gekocht en de te kleine omgeruild.

En sinds die dag is het eigenlijk steeds iedere dag wat beter gegaan. Dingen worden steeds minder vermoeiend en ik kan steeds meer hebben.
Dinsdag (1 week na de operatie) zijn de eerste 2 hechtingen eruit gehaald door de chirurg (advies: laat dit nooit door de chirurg doen, die doet dat helemaal niet zo voorzichtig als een verpleegster!) en vandaag (10 dagen na de operatie) zijn er nog meer hechtingen uitgehaald.
Ben nog steeds snel moe en moet er ook nog even niet aan denken om auto te moeten rijden of te moeten werken, maar merk wel dat het steeds beter ga en ik ben erg blij met het resultaat. Kan me niet herinneren zulke "strakke" borsten te hebben gehad!
Natuurlijk voelen mn borsten nog niet helemaal lekker aan, het is allemaal nog wat hard enzo en mn tepels reageren wel, maar voelen nog doof aan, maar dat komt vast allemaal wel goed.

Kortom: ik ben blij dat ik het heb gedaan!

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:58:54 #156
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479518
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains
Vaag!!!! Die drains heb je namelijk nodig om het wondvocht af te kunnen voeren. Het lijkt mij sterk dat deze dokter kan opereren zonder wond?!
Verder zag ik die extra dagen in het ziekenhuis echt als voordeel. Als je in het ziekenhuis ligt kun je namelijk niets anders doen dan rusten in de vorm van liggen op je bed of zitten in een stoel. Thuis ga je lopen rommelen. Je bedenkt je ineens dat de plantjes water moeten hebben en dat je ff wat te eten klaar wil maken. En dat kost allemaal energie en bevordert de genezing volgens mij nu niet echt!

Maar zoals ik al zei, vraag eens op het borstenforum naar deze dokter. Daar is vast iemand die je verder kan helpen.

pi_10479581
Wow wat knap van je!
Ik ga volgend jaar eindelijk!!! (moet wachten ivm zwangerschap nu)
Kan echt niet wachten!
Ik heb nu 70G en ik ben 1.61cm mijn rug gaat er aan onderdoor
Ik weet nog niet naar welke maat ik mag/ga, maar ik vind het echt
super eng, dus alle info is welkom.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:03:54 #158
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479639
Owja, mocht iemand vragen hebben en ze niet in het forum willen stellen... mail me maar!

Ik heb zelf trouwens het "geluk" gehad een collega te hebben die een paar jaar geleden dezelfde operatie heeft gehad en die heeft me dus heel veel tips gegeven. Daar kun je namelijk ook "stomme" vragen aan stellen, die je niet zo snel aan een chirurg stelt!

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:40:43 #159
54660 debbeltje27
het leven is ftastisch?
pi_10481637
Liejanuhh, bedankt voor je verhaal. Ben blij dat het allemaal is meegevallen. Hoe dat zit met die drains weet ik ook niet maar in Belgie doen ze het ook zonder die dingen. Vaag he

Ook bedankt voor de tip van het borstenforum. Heb ik vast een hoop aan.
Ik ben inmiddels 1 kilo van de 7 kwijt, gaat dus erg goed
Ben benieuwd hoe het verder gaat met het gevoel in je tepels.

Merk je al goed het verschil in het gewicht wat je eerder altijd meezeulde? Dat is toch de rede waarvoor je het deed.
Ik lees binnenkort wel weer.

pi_10603165
Na 2 verschrikkelijke dipdagen waarin ik dus echt supermoe was, gaat het vandaag dus wel weer. Het was duidelijk een teken dat ik even wat rustiger aan moet doen.

Gister zijn de laatste hechtingen eruit gehaald en ik hoef pas over 4 weken terug te komen. Tegen die tijd hoop ik dus ook volledig hersteld te zijn.

Grappig detail: 2 van mijn collega's kwamen langs en die dachten echt dat ik onwijs was afgevallen... Nou volgens mij is dat dus niet zo, dus dan merk je pas wat een borstverkleining voor invloed heeft op je verschijning!

donderdag 22 mei 2003 @ 12:46:55 #161
32681 troT
Ook echt
pi_10605623
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
........
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains

.....

Hai Debbeltje,
Heb zelf een jaar terug een borstverkleining ondergaan en dit is ook zonder drains gebeurt. Werkt prima, en het scheelt je de last van die drains (die sommige mensen hebben).
pi_10605878
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:46 schreef troT het volgende:

[..]

Hai Debbeltje,
Heb zelf een jaar terug een borstverkleining ondergaan en dit is ook zonder drains gebeurt. Werkt prima, en het scheelt je de last van die drains (die sommige mensen hebben).

Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe ze dat dan doen met het wondvocht....
pi_10612141
Overigens vond ik dit verhaal nog op een site, want bij mij is niet de ankermethode toegepast.

Littekenbesparende borstverkleining of versteviging (Lejourtechniek):
Bij erg afgezakte borsten of erg grote borsten wordt, als door een sleutelgat, huid met/zonder klierweefsel in het onderste gedeelte van de borsten verwijderd. Er ontstaan littekens rond de tepels en loodrecht naar de onderkant van de borsten. Gevoeligheid en de mogelijkheid tot het geven van voeding blijven intact.

Borstverkleining met omgekeerd T-litteken:
Oudere operatiemethode, die littekens vormt rond de tepels en eenT-vormig litteken vormt, dat doorloopt tot in het onderste gedeelte van de borsten. (Voor zeer grote borsten)

Dus de eerstgenoemde methode is het meest gangbaar en dat betekent dat ik dus evt. wel borstvoeding kan geven. Volgens mij is dat namelijk een van de belangrijkste punten waarom vrouwen erover twijfelen.

zaterdag 7 juni 2003 @ 09:40:04 #164
11829 Beebie
lekker pittig
pi_10944958
Ik heb alweer een tijdje niets van me laten horen, maar las met veel interesse het verslag van Liejannuh.
Met mij gaat het nu, ruim een jaar na de operatie, best goed. Mijn tepels worden langzaam weer ietsje gevoeliger, maar dat gaat wel heel langzaam hoor. Soms lijkt het zelfs alsof ze ietsje minder ingetrokken zijn! (dat ik dan een beetje tepels zie door een shirtje heen) verder vermoed ik dat ik cysten heb in allebei mijn borsten, omdat ik sinds ruim een maand steeds vaker pijn in mijn borsten heb. het kan ook een verharding van mijn littekens zijn. aan de binnenkant van mijn borsten dan, want aan de buitenkant zien mijn littekens er super uit! Heb vorige week zelfs de hele dag topless op het strand gelegen!!! voor het eerst in mijn leven. Dat zijn dus dingen die echt mogelijk worden na een operatie.
voor die pijn ga ik binnenkort weer even naar mijn pc. kijken wat hij erover te zeggen heeft
ik ben er in elk geval erg blij mee, mijn borsten zijn nog steeds best een beetje groot (75D), maar het hangt niet meer!!
succes alle meiden die nog moeten!
  donderdag 12 juni 2003 @ 19:02:55 #165
50599 GeM
...hoog knuffelgehalte...
pi_11066678
heey allemaal,
gaaf dat jullie dit hebben ondergaan, en het allemaal ook goed is gelukt enzo

k heb alleen nog 1 vraagje: waarom moesten jullie zo rond de 7 kilo afvallen??

oh, en hoelang hebben jullie er over gedacht om deze operatie te ondernemen?

grt. Merel

I'm not the average girl from your video
pi_11114048
Ik heb een aantal jaren een verwijskaart van mn huisarts in de kast laten liggen. Gewoon omdat ik het best een grote stap vond. Maar omdat ik er steeds meer last van kreeg (met name tijdens het sporten) heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en ben ik gegaan.
Ik had (gelukkig) ook een collega die het een paar jaar geleden heeft laten doen en dat is toch wel heel handig. Iemand in je omgeving die begrijpt wat je doormaakt. De reacties van: "zonde, dat moet je niet doen!!" zijn best wel vervelend.

Reden waarom veel vrouwen eerst nog wat moeten afvallen is omdat bij veel vrouwen de borsten ook een stuk kleiner worden als ze afvallen. En als je dan na de operatie gaat afvallen, dan is er natuurlijk de kans dat je alsnog geen mooie borsten eraan over houdt.

Bij mij worden mn borsten trouwens niet echt kleiner als ik afval. Ben 1 keer een kilo of 8 à 10 afgevallen en dat scheelde toch ook wel helemaal een half cupmaatje!!

Succes met het nemen van je beslissing!! En je mag natuurlijk vanalles vragen! (ook domme vragen! :-))

zondag 15 juni 2003 @ 16:24:10 #167
50599 GeM
...hoog knuffelgehalte...
pi_11124705

ik denk er eerst nog wel een heletijd over na enzo hoor...
weet t allemaal niet, en k wil er geen spijt van krijgen.
als k nou echt last van mn rug ofzo krijg dan kijk k wel ff verder, hoe t allemaal gaat enzo...
maar bedankt

I'm not the average girl from your video
pi_12315706
Beste twijfelaars,

Hier een goede site met foto's van voor en na, misschien heb je er iets aan. Zelf heb ik na 5 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt! Ik ga het doen, ik sta nog op de wachtlijst en zal dit najaar geopereerd worden. http://www.beautiful.nl/pages/borstverkleining.foto1.html

pi_12317624
Kheb zo'n operatie wel eens in real life gezien Erg grappig om te zien. maar zal niet in detail treden want dan ben ik bang dat sommig mensen nooit meer de stap durven te zetten.
  woensdag 24 september 2003 @ 12:56:47 #170
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13407640
Ik ben hier veels te weinig! Inmiddels weet ik alweer een maand of 3 dat ik Mastopathie heb. Dat is een aandoening die in allebei mijn borsten zit. Al die bobbels die ik voelde, waren geen cystes, maar zijn gezwelletjes. Ze zijn echter goedaardig, en blijven dat ook. Maar ze zijn wel heel pijnlijk. Ik slik nu lijnzaadolie in de hoop dat ze weggaan, en de pijn dus ook verdwijnt, maar bemerk tot zover nog geen resultaat. Dat is wel jammer. Ooit gaat dit weg, maar de pc kon absoluut niet zeggen waneer. Kan dus morgen zijn, maar net zo goed over 80 jaar....

Even 1 ding voor alle duidelijkheid: dat ik dit heb is rot, maar heeft op geen enkele manier te maken met het feit dat ik een borstverkleining heb gehad. Het is blijkbaar een stukje aanleg en gevoeligheid.

Dus dit was ter aanvulling van mijn vorige post, en niet om jullie bang te maken. Dat is dus nergens voor nodig!!!

Iedereen succes!

pi_13410584
Oew Beebie, dat klinkt best heel vervelend.
Voelde je echt bobbeltjes in je borsten??
Die van mij voelen best nog wel hard aan, maar het is natuurlijk nog geen 5 maanden na de operatie.

Mijn volgende afspraak staat voor 11 november gepland en ik moet zeggen dat mijn littekens al een stuk mooier worden en ik er nog steeds heel blij mee ben!

vrijdag 26 september 2003 @ 16:15:58 #172
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13461744
Die bobbels voelde en voel ik idd heel goed in mijn borsten. uitleggen is moeilijk, maar bijv als ik met een paar vingers langs de onderkant van mijn borst strijk (horizontaal) dan voel ik allemaal ongelijkheden. ook kon de pc een aantal gezwelletjes zo tussen zijn duim en wijsvinger vastpakken. bij mij is de pijn gekomen toen de nasleep van de operatie (pijn etc) al weg was. na 3/4 jaar was dat ongeveer.

Nieuwtje trouwens: ik ben 17 april 2002 geopereerd, en aangezien ik mijn borsten niet elke dag nauwkeurig op veranderingen bestudeer, ontdekte ik eergisteren ineens dat mijn verticale littekens zo goed als verdwenen zijn. als je weet dat ze er zitten, oke, dan kun je ze misschien wel zien, maar anders.... mijn voordeel daarin is waarschijnlijk wel dat ik van mezelf een hele lichte huid heb, en mijn littekens ook licht van kleur zijn. ( normaal baal ik van mijn huidskleur, maar nu komt het dus eigenlijk wel goed uit)

Jippie dus!

pi_13486813
Het spookt de laatste tijd weer steeds meer door mijn hoofd. Ik ben er nog steeds niet uit. Op zich ben ik wel trots op mijn grote cupmaat, daarentegen als ik mijn BH uitdoe en die megadingen zie hangen, dan is dat trotse gevoel ineens weg. Daarbij doen ze ook pijn en ze zitten in de weg. Een cupmaat of 2 kleiner zou niet verkeerd zijn vermoed ik (ik heb nu 70F). Het is alleen dat verhaal van de borstvoeding he....

Ik wil ook strakke en pijnloze tietjes ik durf alleen niet.

;)
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:36:39 #174
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13690422
Hoe mijn pc het zei, heb je na de operatie niet minder kans om borstvoeding te kunnen geven als daarvoor. Simpele reden: bij vrouwen met grote borsten loopt de voeding vaak wat moeilijk, waardoor de kans op slagen ongeveer 50-50 is. En na de operatie is er geen garantie dat het niet meer kan, alhoewel veel meiden dat wel schijnen te denken. dus nog steeds de helft kans, zal ik maar zeggen.
Ik hoop dat dit de drempel wat lager maakt voor je. Praat er eens over met je pc.
pi_14206582
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Vicky het volgende:
........En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.
Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')