http://www.bbc.co.uk/programmes/b00nmt3squote:In this entertaining new science series, farmer Jimmy Doherty tries to discover what really goes into supermarket food. To do this he takes a surprising and novel approach - he sets up his own food factory in a barn.
In this episode Jimmy asks, 'What's really in my sandwich?'. He attempts to discover what they do to supermarket bread to make it stay soft for over a week, while home-baked bread goes stale and rock hard after just a few days.
He wonders why square processed cheese slices are so popular - can it really be because they are so conveniently bread shaped? Why do they melt differently to 'normal cheese'? And if processed cheese only contains 60% cheese, what are the other ingredients?
To copy the factory processes Jimmy makes supermarket bread in a metal dustbin, and square processed cheese slices using a tin bucket and an electric drill.
To complete his investigation Jimmy leaves the barn to find out how one bagged-salad producer in Wiltshire goes to herculean efforts to ensure we never find a caterpillar or bug in our bag, and how waste bananas are being used in Hertfordshire to grow tomatoes out of season.
Ja, dat viel me ook al op.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh in de vorige aflevering, toen hij cornflakes maakte, voegde hij idd ook ijzer toe aan de cornflakes.
Die verhoudingen moet je wel echt goed hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De halvarine werden een paar hoekjes afgesneden, het geharde palmvet en de emulgator werd eigenlijk niet op ingegaan
Hij vond het niet echt lekkerquote:Op woensdag 4 november 2009 23:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die verhoudingen moet je wel echt goed hebben
Als je het met een mixer doet sla je er lucht inquote:Op donderdag 5 november 2009 14:00 schreef ASSpirine het volgende:
Gisteren nog gedownload, was vergeten te kijken. Wel leuke aflevering. Maar waarom wou hij in godsnaam zijn boter maken door een flesje te schudden? Kan je toch ook door een mixer doen
Het lijkt erop dat er maar 6 afleveringen zijn in totaal
Hij woog het eerst op een plastic bordje en na het vriesdrogen in een plastic bak, mar ik neem aan dat ie die waardes eraf heeft gehaald.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:51 schreef ASSpirine het volgende:
Heb alleen het einde van de aflevering gezien, met de aardbeien. Kga em later wel downloaden.
Maar toen hij een stukje opat dacht ik bij mezelf, hij moet dat nog gaan wegen...![]()
Heb me voorgenomen dat ik ook eens zelf kroepoek wil gaan makenquote:Op maandag 10 januari 2011 21:16 schreef ASSpirine het volgende:
Seizoen 2 is al bijna afgelopen, nog maar 1 aflevering. Ondertussen zijn er al 7 gepasseerd, ook is er een Kerst special, dit is op een korte tijd allemaal uitgezonden.
Aflevering 7 heeft Jimmy zelf kroepoek gemaakt. Leek me nog relatief makkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |