Hey allemaal,
Ik en vele mensen(bomvolle metro..spits + ahoy liep leeg denk ik..) hebben vandaag gewoon, een bijna dood ervaring meegemaakt in de metro van de RET.
Het was bij de remise van Rhoon/Slinge, we moesten wachten op een andere wagon die op ons spoor voor ons ging rijden, richting Spijkenisse.
Ah fijn, even copy paste mn klacht, die ik uiteraard ook naar de RET heb gestuurd..
" Geachte RET,
Wat mij, en vele passagiers (volle metro) rond de klok van 6 uur s'avonds (op 28-10-09) overkwam bij de remise van Rhoon/Slinge:
Wij hadden vertraging, omdat er een metro wagon vanuit de remise, ons spoor op moest, richting spijkenisse.
Wij stonden daar dus stil, en de metro was helemaal vol, ook de staanplaatsen (ahoy liep leeg denk ik..?)
En ik stond aan de linkerkant in de wagon, dicht op de deur, en toen sprongen alle deuren aan de linkerkant open,
De kant waar die gele stroombalk zit... Hoe kon dit gebeuren...zit er geen beveiliging op, als de metro niet op een perron staat of zo??
Ik snap wel met brand, dat ze dan ook open moeten kunnen, maar dit is ook niet de oplossing....
De metrobestuurder, vond het volgens mij maar allemaal best en deed kort na het ongelukje weer de deuren dicht, en begon weer langzaam aan te rijden..Zonder ook maar iets naar z'n passagiers te roepen..
Wat is dit voor raars, de metro zat vol met mensen, van mensen die uit hun werk kwamen, maar ook kleine kinderen.....Heeft die collega van jullie enige besef, van wat hij voor drama had kunnen maken?
Wachtend op uw reactie...
Met vriendelijke groet,
Een trouwe reiziger."
"If everything's a dream, don't wake me up."