abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74180227
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:48 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zo het nu lijkt nemen we al onze eigen gear mee, daar de boel opstellen, mics ervoor, alles soundchecken en gaan.
Ik denk dus live opnemen en daarna wat dingen over [we kennen onszelf ] en wat dubs/solo's enzo.
Heel zeker weet ik het allemaal niet, maar dit kon ik een beetje uit het gesprek een poos geleden halen.

En ja, kwaliteit willen we natuurlijk wel. Andere partij ook. Is voor een verzamelcd voor artiesten hier uit de buurt voor promotie doeleinden en subsidies kunnen krijgen enzo... maar het is ook onze 'goede' naam. Als het een beetje fatsoenlijk klinkt willen we er ook een clipje bij maken en naar de radio/tv sturen enzo. Twee vliegen in een klap

Nu nog ruziemaken over welk nummer we doen
Een uur of 5 ben je dan zo kwijt als je het een beetje goed wilt doen.
Live opnemen kan op zich wel, maar als je dat goed wilt doen, kun je het beste alles track voor track opnemen.
Dat maakt het gemakkelijker om stukken van bepaalde partijen opnieuw te doen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_74180286
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:48 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zo het nu lijkt nemen we al onze eigen gear mee, daar de boel opstellen, mics ervoor, alles soundchecken en gaan.
Ik denk dus live opnemen en daarna wat dingen over [we kennen onszelf ] en wat dubs/solo's enzo.
Heel zeker weet ik het allemaal niet, maar dit kon ik een beetje uit het gesprek een poos geleden halen.

En ja, kwaliteit willen we natuurlijk wel. Andere partij ook. Is voor een verzamelcd voor artiesten hier uit de buurt voor promotie doeleinden en subsidies kunnen krijgen enzo... maar het is ook onze 'goede' naam. Als het een beetje fatsoenlijk klinkt willen we er ook een clipje bij maken en naar de radio/tv sturen enzo. Twee vliegen in een klap

Nu nog ruziemaken over welk nummer we doen
Is vrij moeilijk om te bepalen hoeveel tijd je daar voor nodig hebt. Ik heb wel eens met mijn  bandje 19 nummers in 5 dagen opgenomen (alles los van elkaar opgenomen), maar heb ook wel eens 4 dagen over 3 nummers gedaan. Het ligt er helemaal aan in hoeverre dingen soepel verlopen.

De afweging of je alles tegelijk of alles apart wil opnemen is wel een belangrijke. Je geeft aan dat je alles los van elkaar wil opnemen, om vervolgens wat dingen opnieuw te doen. Houd er rekening mee dat dit technisch niet altijd kan/handig is. Zeker in semiprofessionele studio?s is er vaak maar één opnameruimte. Dat houdt in dat je te maken krijgt met overspraak, wat na ?reparaties? te horen blijft. Als je veel waarde hecht aan je opnames, en je niet heel zeker bent dat alles in één keer goed gaat, zou ik alleen voor deze optie kiezen als er losse opnameruimtes (Drumcabine, geluidsdicht hok voor versterkers) zijn.

Je verhaal gelezen te hebben, zou ik als ik jou was kiezen voor alles los van elkaar opnemen. Laat de drummer opnemen met behulp van een click-track. Dan kan de technicus nadat de drums opgenomen zijn (en er vanuit gaande dat hij in Protools opneemt) direct kleine reparaties uitvoeren, zodat je met een strakke basis verder kan. Dit vergroot de kans op goede opnames en een goed eindresultaat enorm en kost niet veel extra tijd.

Succes
pi_74181263
click track... hetgeen we miste bij onze demo opnames
pi_74181857
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik zou voor zo'n 650 euro helemaal klaar zijn. Nu alleen nog even leren hoe je zo'n ding in elkaar zet.
Dat lijkt me niet super moeilijk. Plus, je hebt Dean ook nog .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:11:48 #95
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74181967
Wij hebben op één zondagmiddag iets van zes echte nummers opgenomen, maar da's punk hè, dus een nummer van 3 minuten wordt al beschouwd als een groots en meeslepend epos.
Voor het live-gevoel hebben we bas, drum en gitaar in één keer opgenomen. Met opbouwen, soundchecken en afstellen waren we wel een paar uur bezig. Maar als het eenmaal staat en een beetje redelijk klinkt, kun je in één keer door. Binnenkort gaan we verder in een andere studio met gitaaroverdubs en zang. Daarna mixen en masteren, dus ergens pasen 2011 moet het wel klaar zijn.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_74182470
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet super moeilijk. Plus, je hebt Dean ook nog .
Het schroeven en solderen en zo zit ik ook niet echt over in. Dat komt met wat hulp vast wel goed.
De body goed spuiten en aflakken zal denk ik de grootste uitdaging worden.
pi_74182901
Ik denk dat jullie er allemaal wat teveel van voorstellen
Zo ik de situatie kan inschatten gaat het in eerste instantie niet eens over een echte studio als zodanig maar gewoon een ruimte [de zaal waar normaal gespeeld word] waar alles in staat en waar we er mics voor slingeren en lekker los gaan. Rock 'n roll!

Wel zo strak mogelijk allemaal natuurlijk, maar ik wil ook niet die 'natural groove' die we hebben verliezen...

Maar moet nog even zien hoe ze/we een en ander aan gaan pakken. In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe, keep 'em coming
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_74182939
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:26 schreef brother52 het volgende:

[..]

Het schroeven en solderen en zo zit ik ook niet echt over in. Dat komt met wat hulp vast wel goed.
De body goed spuiten en aflakken zal denk ik de grootste uitdaging worden.
Als je niet te extreme dingen wilt is dat wel te doen hoor
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:44:39 #99
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_74183037
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:40 schreef The_Dean het volgende:
Zo ik de situatie kan inschatten gaat het in eerste instantie niet eens over een echte studio als zodanig maar gewoon een ruimte [de zaal waar normaal gespeeld word] waar alles in staat en waar we er mics voor slingeren en lekker los gaan. Rock 'n roll!

Wel zo strak mogelijk allemaal natuurlijk, maar ik wil ook niet die 'natural groove' die we hebben verliezen...

Maar moet nog even zien hoe ze/we een en ander aan gaan pakken. In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe, keep 'em coming
Daar zijn wij nu ook mee bezig, gewoon oefenruimte gehuurd daar een drumstel gemict en dat opgenomen. Vervogels de bas los eroverheen gespeeld. Daarna zijn we gewoon thuis de gitaren op gaan nemen en nu nog een keer thuis de zang. Lekker low budget maar da tkomt omdat we geen budget hebben

Is nog niet echt wat aan gemixt mar hebben jullie tips??? ::::

KLIKLKLIKLKKLKLIKKERDEKLIKKKKKK
pi_74183140
Nja, wij doen wel alles daar. Ook omdat het ons niks kost, maar ook omdat ze dan diezelfde dag het nummer ook zelf kunnen mixen, masteren en voor de cd kunnen gebruiken.

Maar ik wil ook van die gear in de oefenruimte, kunnen we daarna zelf ook eens wat aan de gang misschien.
pi_74183287
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Daar zijn wij nu ook mee bezig, gewoon oefenruimte gehuurd daar een drumstel gemict en dat opgenomen. Vervogels de bas los eroverheen gespeeld. Daarna zijn we gewoon thuis de gitaren op gaan nemen en nu nog een keer thuis de zang. Lekker low budget maar da tkomt omdat we geen budget hebben

Klinkt wel goed
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:51:53 #102
20720 brother52
Dus..........
pi_74183289
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:41 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Als je niet te extreme dingen wilt is dat wel te doen hoor
Een andere kleur dan zwart op een gitaar vind ik al vrij extreem.
pi_74183328
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:54:28 #104
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74183378
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:40 schreef The_Dean het volgende:

Nou, wij hebben het ook gewoon in de oefenruimte gedaan. Wel met wat gordijnen hier en daar om de overspraak wat te verminderen. Zag er ongeveer zo uit:

Check mijn band Glorybox
pi_74183490
Vet! Brute oefenruimte ook
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:59:29 #106
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74183590
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Het is eigenlijk de concertzaal die bij de ruimtes zit, de andere oefenruimtes zijn veel kleiner. Maar voor opnemen of als je lekker de ruimte wil hebben is hij wel te gek ja.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:04:26 #107
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74186179
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Idd een hele brute oefenruimte zeg!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:48:12 #108
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74187928
Wij gaan binnenkort misschien ook wat proefopnames maken met een bevriende geluidsman. Ben benieuwd hoe dat gaat. Uiteraard volgt daar een fotorapportage van .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:57:14 #109
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74188246
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik ga luisteren zodra ik een pc met internet EN geluisboxen heb...
pi_74191156
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:47 schreef The_Dean het volgende:
Nja, wij doen wel alles daar. Ook omdat het ons niks kost, maar ook omdat ze dan diezelfde dag het nummer ook zelf kunnen mixen, masteren en voor de cd kunnen gebruiken.

Maar ik wil ook van die gear in de oefenruimte, kunnen we daarna zelf ook eens wat aan de gang misschien.
Ik zou trouwens kijken of je niet wat meer kan opnemen. Een enkel nummer is niet eens een demo namelijk. Als je iets wil hebben waarmee je wat optredens kan regelen is het volgens mij beter om een nummer of 3-4 te doen zodat een zaal (of een label) een beetje weet wat ze van jullie kunnen verwachten.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!fotograaf donderdag 29 oktober 2009 @ 16:15:17 #111
159915 -Menn0-
MNO
pi_74191160
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:18 schreef guitarist het volgende:

[..]

http://www.kennisnet.nl/p(...)erliedjes/index.html

Alstu, is het zang gedeelte tenminste al gedaan. ;D

Krijg je een beetje dit:
Poesje Miauw
Kan geen noten lezen
,,/
  FOK!fotograaf donderdag 29 oktober 2009 @ 16:16:38 #112
159915 -Menn0-
MNO
pi_74191203
quote:
VET!!
,,/
pi_74192939
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:15 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik zou trouwens kijken of je niet wat meer kan opnemen. Een enkel nummer is niet eens een demo namelijk. Als je iets wil hebben waarmee je wat optredens kan regelen is het volgens mij beter om een nummer of 3-4 te doen zodat een zaal (of een label) een beetje weet wat ze van jullie kunnen verwachten.
Klopt, maar het is ook niet voor onze demo, maar dat een nummer van ons op een verzamel cd met andere artiesten hier uit de buurt komt

En we gaan ook nog wel een demo/cd opnemen, maar denk dat dat later komt, nog wat de nummers die er op moeten een beetje verder uitwerken, wat details.
Maar ik vraag uiteraard even of we wellicht meer op kunnen nemen
pi_74198265
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:15 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Kan geen noten lezen
Ik ook niet.
Gelukkig staan de akkoorden er boven.

http://www.kennisnet.nl/p(...)edjes/hetregent.html
PS4 online: micro_nl
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41:45 #115
267402 Libelah
ex-metaalkop
pi_74198618
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:15 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Kan geen noten lezen
Ga het leren!
pi_74200254
jij gaat ook naar berlijn allsystemhalt?
pi_74200273
quote:
Dat klinkt erg lekker!
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_74200377
Inderdaad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')