Een uur of 5 ben je dan zo kwijt als je het een beetje goed wilt doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo het nu lijkt nemen we al onze eigen gear mee, daar de boel opstellen, mics ervoor, alles soundchecken en gaan.
Ik denk dus live opnemen en daarna wat dingen over [we kennen onszelf] en wat dubs/solo's enzo.
Heel zeker weet ik het allemaal niet, maar dit kon ik een beetje uit het gesprek een poos geleden halen.
En ja, kwaliteit willen we natuurlijk wel. Andere partij ook. Is voor een verzamelcd voor artiesten hier uit de buurt voor promotie doeleinden en subsidies kunnen krijgen enzo... maar het is ook onze 'goede' naam. Als het een beetje fatsoenlijk klinkt willen we er ook een clipje bij maken en naar de radio/tv sturen enzo. Twee vliegen in een klap
Nu nog ruziemaken over welk nummer we doen
Is vrij moeilijk om te bepalen hoeveel tijd je daar voor nodig hebt. Ik heb wel eens met mijn bandje 19 nummers in 5 dagen opgenomen (alles los van elkaar opgenomen), maar heb ook wel eens 4 dagen over 3 nummers gedaan. Het ligt er helemaal aan in hoeverre dingen soepel verlopen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo het nu lijkt nemen we al onze eigen gear mee, daar de boel opstellen, mics ervoor, alles soundchecken en gaan.
Ik denk dus live opnemen en daarna wat dingen over [we kennen onszelf] en wat dubs/solo's enzo.
Heel zeker weet ik het allemaal niet, maar dit kon ik een beetje uit het gesprek een poos geleden halen.
En ja, kwaliteit willen we natuurlijk wel. Andere partij ook. Is voor een verzamelcd voor artiesten hier uit de buurt voor promotie doeleinden en subsidies kunnen krijgen enzo... maar het is ook onze 'goede' naam. Als het een beetje fatsoenlijk klinkt willen we er ook een clipje bij maken en naar de radio/tv sturen enzo. Twee vliegen in een klap
Nu nog ruziemaken over welk nummer we doen
Dat lijkt me niet super moeilijk. Plus, je hebt Dean ook nogquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou voor zo'n 650 euro helemaal klaar zijn. Nu alleen nog even leren hoe je zo'n ding in elkaar zet.
Het schroeven en solderen en zo zit ik ook niet echt over in. Dat komt met wat hulp vast wel goed.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet super moeilijk. Plus, je hebt Dean ook nog.
Als je niet te extreme dingen wilt is dat wel te doen hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het schroeven en solderen en zo zit ik ook niet echt over in. Dat komt met wat hulp vast wel goed.
De body goed spuiten en aflakken zal denk ik de grootste uitdaging worden.
Daar zijn wij nu ook mee bezig, gewoon oefenruimte gehuurd daar een drumstel gemict en dat opgenomen. Vervogels de bas los eroverheen gespeeld. Daarna zijn we gewoon thuis de gitaren op gaan nemen en nu nog een keer thuis de zang. Lekker low budgetquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:40 schreef The_Dean het volgende:
Ik denk dat jullie er allemaal wat teveel van voorstellen
Zo ik de situatie kan inschatten gaat het in eerste instantie niet eens over een echte studio als zodanig maar gewoon een ruimte [de zaal waar normaal gespeeld word] waar alles in staat en waar we er mics voor slingeren en lekker los gaan. Rock 'n roll!
Wel zo strak mogelijk allemaal natuurlijk, maar ik wil ook niet die 'natural groove' die we hebben verliezen...
Maar moet nog even zien hoe ze/we een en ander aan gaan pakken. In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe, keep 'em coming
Klinkt wel goedquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar zijn wij nu ook mee bezig, gewoon oefenruimte gehuurd daar een drumstel gemict en dat opgenomen. Vervogels de bas los eroverheen gespeeld. Daarna zijn we gewoon thuis de gitaren op gaan nemen en nu nog een keer thuis de zang. Lekker low budgetmaar da tkomt omdat we geen budget hebben
![]()
Is nog niet echt wat aan gemixt mar hebben jullie tips??? ::::
KLIKLKLIKLKKLKLIKKERDEKLIKKKKKK
Een andere kleur dan zwart op een gitaar vind ik al vrij extreem.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je niet te extreme dingen wilt is dat wel te doen hoor
Nou, wij hebben het ook gewoon in de oefenruimte gedaan. Wel met wat gordijnen hier en daar om de overspraak wat te verminderen. Zag er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:40 schreef The_Dean het volgende:
Ik denk dat jullie er allemaal wat teveel van voorstellen
Zo ik de situatie kan inschatten gaat het in eerste instantie niet eens over een echte studio als zodanig maar gewoon een ruimte [de zaal waar normaal gespeeld word] waar alles in staat en waar we er mics voor slingeren en lekker los gaan. Rock 'n roll!
Wel zo strak mogelijk allemaal natuurlijk, maar ik wil ook niet die 'natural groove' die we hebben verliezen...
Maar moet nog even zien hoe ze/we een en ander aan gaan pakken. In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe, keep 'em coming
Het is eigenlijk de concertzaal die bij de ruimtes zit, de andere oefenruimtes zijn veel kleiner. Maar voor opnemen of als je lekker de ruimte wil hebben is hij wel te gek ja.quote:
Ik ga luisteren zodra ik een pc met internet EN geluisboxen heb...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar zijn wij nu ook mee bezig, gewoon oefenruimte gehuurd daar een drumstel gemict en dat opgenomen. Vervogels de bas los eroverheen gespeeld. Daarna zijn we gewoon thuis de gitaren op gaan nemen en nu nog een keer thuis de zang. Lekker low budgetmaar da tkomt omdat we geen budget hebben
![]()
Is nog niet echt wat aan gemixt mar hebben jullie tips??? ::::
Ik zou trouwens kijken of je niet wat meer kan opnemen. Een enkel nummer is niet eens een demo namelijk. Als je iets wil hebben waarmee je wat optredens kan regelen is het volgens mij beter om een nummer of 3-4 te doen zodat een zaal (of een label) een beetje weet wat ze van jullie kunnen verwachten.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:47 schreef The_Dean het volgende:
Nja, wij doen wel alles daar. Ook omdat het ons niks kost, maar ook omdat ze dan diezelfde dag het nummer ook zelf kunnen mixen, masteren en voor de cd kunnen gebruiken.
Maar ik wil ook van die gear in de oefenruimte, kunnen we daarna zelf ook eens wat aan de gang misschien.
Kan geen noten lezenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:18 schreef guitarist het volgende:
[..]
http://www.kennisnet.nl/p(...)erliedjes/index.html
Alstu, is het zang gedeelte tenminste al gedaan. ;D
Krijg je een beetje dit:
Poesje Miauw
Klopt, maar het is ook niet voor onze demo, maar dat een nummer van ons op een verzamel cd met andere artiesten hier uit de buurt komtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zou trouwens kijken of je niet wat meer kan opnemen. Een enkel nummer is niet eens een demo namelijk. Als je iets wil hebben waarmee je wat optredens kan regelen is het volgens mij beter om een nummer of 3-4 te doen zodat een zaal (of een label) een beetje weet wat ze van jullie kunnen verwachten.
Ik ook niet.quote:
Dat klinkt erg lekker!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |