abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74153493
Ik ben radeloos, sinds kort kan ik werkelijk waar NERGENS meer terecht als het gaat om kleding en schoenen. De kledingmaten zijn weer opgeschoven, wie maatje 42 was kan nu met gemak in een maatje 40 (heel leuk voor vrouwen die zich eerder te dik voelden en nu denken dat ze slanker zijn geworden). Helaas, als je een maatje 36 of 34 was heb je nu dikke pech; Nederland heeft geen kleding meer voor jou.

Ik was een maatje 36, toen een maatje 34 en tot mijn schrik pas ik nu niet meer in een maatje 32! Ik weet me geen raad meer, ik voel me verslagen. Ik wilde graag een jurk voor een bruiloft in Polen waar ik heen ga volgende week. Maanden heb ik gezocht en gepast, maar nergens is mijn maat. Ik heb geen kleding om aan te trekken die dag :/ Ik wilde ook graag een winterjas, lekker warm, maar helaas, de kleinste maat die er schijnbaar is, maatje 34, is mij te groot. En zo gaat het maar door.. Op internet zijn er alleen grote-maten-winkels te vinden en het lukt me niet echt een goede buitenlandse webshop te vinden. Het is echt verschrikkelijk, de enige oplossingen die ik me kan bedenken is op naai-cursus gaan en al mijn vrije tijd opofferen of te verhuizen naar Italie of Azie :S

Het kan toch niet zijn dat ik de enige ben?! En pikken we dat gewoon?!

Tips?

Ik ben 1.55m lang en heb een slanke bouw (42 kilo, maar niet te dun!)
pi_74153818
Oke, schijnbaar ben ik een rariteit in dit land (alhoewel ik vaak genoeg vrouwen heb gezien die dezelfde maten hadden als ik). Misschien moet ik inderdaad maar gaan verhuizen.
pi_74153873
Bij de kinderafdeling vind ik het ook niet. De kleding heeft geen vorm en vormen heb ik dus wel. Daarnaast is kinderkleding toch altijd.. kinderlijk.
pi_74153950
Hangt erg af van de winkels waar je komt. Daar zit nogal eens wat verschil in. Soms vallen ze klein, ergens anders weer groot. Bij mij vaak te klein.

En anders wat meer eten.
pi_74153964
Kijk eens op de kinderafdeling.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74154337
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:16 schreef Leonieee het volgende:
Bij de kinderafdeling vind ik het ook niet. De kleding heeft geen vorm en vormen heb ik dus wel. Daarnaast is kinderkleding toch altijd.. kinderlijk.
vormen ?

wat zijn de rest van de specificaties dan
M'n signature, wat doe je :{
pi_74154363
Ik ben 23 en oog door mijn lengte en jonger gelaat al 16, wanneer ik kinderkleding aan doe (wat sowieso raar zit omdat kinderen van 12 geen borsten en heupen hebben) lijk ik nog jonger. Ga maar eens kijken, kinderkleding is vierkant en er zit vaak iets opgeplakt of gedaan. Zo wordt mijn complex niet bepaald kleiner..

En naar Belgie is wel een goed idee, ik ga wel eens naar Frankrijk en daar is (was) een 34 hier een 36 daar. Ik ben nu alleen bang dat daar de maten ook verschuiven.

Meer eten... poe, per persoon verschilt het aankomen, afvallen. Ik kom niet aan, mijn topgewicht is 45. Ik ben nu sinds kort wel weer meer aan het eten dan nodig is.. in de hoop.

En mensen hoeven dus echt niet jaloers te zijn op mijn maten... hoe zou jij het vinden om geen kleding te kunnen vinden, en dan bedoel ik niet "kleding naar je smaak" maar echt iets om aan hebben.
Ik zou graag wat groter willen zijn, in zijn totaliteit.
pi_74154369
TVP. Hetzelfde probleem. Maatje 32 (en deze maat kan ik in 9 van de 10 winkels niet vinden) of zelfs eronder (oftewel; een kindermaat). Ik ben 1.65 en weeg ongeveer 50kg.

Tegenwoordig koop ik bijna alleen nog maar kleding in Duitsland aangezien ze daar blijkbaar wel rekening houden met wat kleinere/dunnere mensen. En daar moet ik vaak zelfs maat 34/36 hebben.
En aangezien maat 34 daar altijd in overvloed te vinden is, slaag ik eigenlijk bijna altijd.

Misschien eens een keertje een dagje CentrO doen? Mooi overdekt centrum met bijna alleen maar kledingwinkels. Gewoon om te proberen? Meer info -> http://www.centro.de/
pi_74154420
Oh en bepaalde merken in Nederland doen het voor mij ook btw.
Broeken van het merk Only pas ik bijvoorbeeld (moet ze alleen altijd inkorten, dat helaas wel).
pi_74154481
Ah, dankjewel! Daar heb ik wat aan.

Only doet het ook vaak bij mij
pi_74154521
Trio!

Een jurk had ik ook nodig voor een sjiek avondje uit.
Bij de Steps en bij de Sting vind je ook veel jurkjes in maat 32.
Als je dan een jurkje kiest met verstelbare bandjes en een mooi lint/strik om je middel, maakt het niet zo heel erg veel uit als het wat te groot is, aangezien het 'in te stellen' is. Zo heb ik ook 2 leuke jurkjes kunnen scoren.
pi_74154707
-edit: even dit topic geveegd, ONZ is elders mensen
pi_74159076
Ik merkte zelf dat ik in een italiaanse winkel (de Ti Amo) totaal niet kon slagen omdat alles voor mij veel te klein was, mischien kun je dat eens proberen. Er zijn vast wel meer winkelfranchises die uit een ander land als italie komen en andere maten hebben. Anders misschien eens rondkijken in een chinese wijk? Die mensen zijn ook vaak kleiner (al is dat misschien meer korter, maar je weet maar nooit)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_74159396
Asos heeft petite afdeling op hun site en misschien is www.yesstyle.com iets voor je
We fear that which we cannot see
pi_74165305
Exesse is een winkel speciaal voor kleine maten in Amsterdam, misschien is dat wat?

http://www.extrasmall.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door JanevM op 29-10-2009 18:09:39 ]
pi_74165544
quote:
[b]Op woensdag 28 oktober 2009 16:06 schreef Leonieee het volgende:[/b

Het kan toch niet zijn dat ik de enige ben?! En pikken we dat gewoon?!

Tips?

Ik ben 1.55m lang en heb een slanke bouw (42 kilo, maar niet te dun!)
42 kilo bij 1.55 is echt te weinig hoor. Is (bijna?) ondergewicht. Met 1.55 hoor je minstens 45 te wegen. Ik moet ook nog 2 kilo aankomen van de dokter, ik weeg nu 45 en ben 154.

Verder, ik ken je probleem. Hoewel een 32 mij gewoon past (als er een 32 beschikbaar is, that is).
En idd, broeken van Only Maatje 25
En New yorker heeft ook meestal wel 32, pas nog geslaagd met winkelen.
I'm not a sinner.
pi_74165750
Spaanse merken! Dus mango en zara bv. Een 34 daar is een 'normale' 32!
pi_74191128
Ik ben zelf overigens vrij slank van bouw en ik ga voor me overhemden meestal ook naar de Zara. Mijn ervaring is dat ze dan ook wat smaller en strakker uitvallen wat voor mij persoonlijk wel mooi uitkomt
M'n signature, wat doe je :{
pi_74197229
Heb dezelfde lengte en hetzelfde probleem!
Weeg wel wat meer dan jij gelukkig want jij hebt echt ondergewicht hoor!
http://games.voedingscentrum.nl/body_mass_index/body_mass.html
Ik weeg 47/48 kilo.

Kinderkleding is zoooooooooo'n domme tip!
Als vrouw wil je vrouwelijke kleding dragen!
En kinderkleding is recht. Kinderen hebben geen heupen e.a. rondingen.

Goede kleding vinden is lastig maar dat is bijna voor iedereen het geval want bijna niemand is standaard dus ik maak me er niet zo druk over maar irritant is het vaak wel!
Mouwen zijn standaard te lang!!! Koop ik een trui in maat 32, houd ik nog een halve meter mouw over. Zijn de armen van andere mensen met maat 32 dan echt zo lang???
Mijn torso is ook klein dus truitjes vallen vaak nooit leuk op de broeksband maar helemaal over het kruis heen. Gevolg is dat er van alles (riem enzo) door je truitje heen bobbelt.
Broeken boeien me niet. Als ie goed zit bij kont en kruis dan heb ik mijn adresjes wel om wat v/d pijpen af te laten halen.
Ik moet het hebben van boetiekjes en andere winkels met kleinere maten.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_74197492
Italiaanse merken doen het ook goed met kleine maten, bijvoorbeeld Sisley.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:22:20 #22
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74197875
Op de markt kom je nog wel eens kleding tegen waarvan de S-jes klein uitvallen. Ik ben 55 kilo bij 1,73 en ben daar veuls te dik voor.

Ben in juli samen gaan wonen met mijn vriend en die kookt lekker en volgens mij ben ik nu geen 55 kilo meer...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:49:03 #23
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_74198892
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:59 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Asos heeft petite afdeling op hun site en misschien is www.yesstyle.com iets voor je
Petite is toch gewoon dezelfde kleding maar dan voor de kortere mensen?
Living and loving in the moment.
pi_74199024
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:49 schreef Nieners het volgende:

[..]

Petite is toch gewoon dezelfde kleding maar dan voor de kortere mensen?
Mensen onder de 5'3 ft, dus onder de 160cm
We fear that which we cannot see
pi_74200248
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:03 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Mouwen zijn standaard te lang!!! Koop ik een trui in maat 32, houd ik nog een halve meter mouw over. Zijn de armen van andere mensen met maat 32 dan echt zo lang???
Met maat 32 kun je ook gewoon lang zijn hoor. Wat denk je van modellen? Die zijn echt geen 1,60....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')