quote:Woekerpolis: 99,2% inleg verloren...
door Theo Besteman
AMSTERDAM - FILMPJE SNS Reaal wordt door advocaat Hendrik Jan Bos gedagvaard in wat volgens hem de grootste woekerpolis ooit moet zijn: na vijftien jaar 'sparen' tot 8168 euro bij de verzekeraar kreeg een polisbezitter slechts 66 euro uitgekeerd.
Volgens advocaat Hendrik Jan Bos is zijn client zwaar gedupeerd. En dat onder het mom van sparen. Er werd gewoon belegd. Het gaat om een gewone man, die zwaar gedupeerd is. Dit is echt een schande.
SNS Reaal eigende zichzelf 80 procent aan kosten toe. Uiteindelijk ging van de hele inleg 99,2 procent verloren. Dit is zonder twijfel de ergste woekerpolis ooit. En SNS verkocht dit als 'gerenommeerde verzekeraar', nota bene met de belofte van een levenslange zekerheid met hoog rendement, zegt Bos.
De werknemer dacht te sparen voor een levensverzekering. Dat stond letterlijk in de brochure van de polis. Nadat hij vanaf 1993 maandelijks 45 euro inlegde, om na vijftien jaar 27.000 euro te krijgen zoals hem werd voorgespiegeld, blijft daar nu vrijwel niets over.
Bos wil deze polis bij de rechter als voorbeeld stellen om op korte termijn schadevergoeding voor meer clienten met soortgelijke beleggingsverzekeringen te eisen.
SNS Reaal wilde niet op deze zaak reageren.
Jep, maar de toekomst van SNS is wat minder schimmig dan van DSB (hoop ik dan).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:06 schreef LXIV het volgende:
Als Lakeman één keertje oproept om geld terug te nemen is het afgelopen.
Dan kunnen de rest van de banken hun zaak ook wel opdoeken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
En hoe hebben deze mensen de boel minder bedonderd dan Dirk. Een faillisement lijkt me dan ook zeer op zijn plaats
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan kunnen de rest van de banken hun zaak ook wel opdoeken.
Ik haal trouwens niet uit de op of dit bij de SNS (bank) of Reaal (verzekeraar) speelt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Levitation het volgende:
Een verzekeraar krijg je niet zo makkelijk failliet als een bank.Je kunt er je geld immers niet zomaar gaan halen.
Daarbij is een faillissement bij een verzekeraar helemaal de slechtste weg voor de schuldeisers, aangezien er geen garantiefonds is. Je ziet dus mogelijk helemaal niets van je inleg terug, zelfs de man in de OP zou er dus nog op achteruit gaan!
Lijkt me wel een goede zaak als dit voor de rechter komt, deze man is gewoon opgelicht door de verzekeraar. Helaas heeft vrijwel de hele branche zich schuldig gemaakt aan dit soort gedrag, ene aanbieder meer dan de andere, maar er zijn weinig schone handen.
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik haal trouwens niet uit de op of dit bij de SNS (bank) of Real (verzekeraar) speelt.
Of ik lees er overheen
quote:En SNS verkocht dit als 'gerenommeerde verzekeraar'...
Vond dat al een raar stukje aangezien SNS de bank isquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:
[..]
Nu ik het nogmaals heb gelezen, ben ik het helemaal met je eens. Raar verhaal is het.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vond dat al een raar stukje aangezien SNS de bank is
Precies net als AEGON, dat zijn ook grote criminelen en oplichters van de ergste categorie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
En hoe hebben deze mensen de boel minder bedonderd dan Dirk. Een faillisement lijkt me dan ook zeer op zijn plaats
Hebben ze aan hun eigen handelen te danken, me dunktquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:29 schreef Vampier het volgende:
en dus een wereld wijde piush om alle banken naar hun grootje te helpen.
SNS Reaal bestaat pas sinds '97, hoeft dus niet perse om Reaal te gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:
[..]
Het balanstotaal is zo'n 103 miljard.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Jep, maar de toekomst van SNS is wat minder schimmig dan van DSB (hoop ik dan).
Hoe groot is SNS eigenlijk, qua spaarkapitaal / balanstotaal?
Maar iemand moet me echt vertellen waarom het zoveel erger was toen Dirk het deed, in vergelijking tot alle anderen die het ook deden. Waarom moest Dirk hangen en mag de rest blijven bestaan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies net als AEGON, dat zijn ook grote criminelen en oplichters van de ergste categorie.
Omdat dit de kern van z'n bedrijfsmodel was, en de andere banken dit deden bij wijze van spreken als beun erbij deden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar iemand moet me echt vertellen waarom het zoveel erger was toen Dirk het deed, in vergelijking tot alle anderen die het ook deden. Waarom moest Dirk hangen en mag de rest blijven bestaan?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef MouseOver het volgende:
Omdat dit de kern van z'n bedrijfsmodel was, en de andere banken dit deden bij wijze van spreken als beun erbij deden.
Dat maakt de DSB moreel gezien nog net wat verrotter dan de rest.
Als je een woekerpolis hebt, heb je hier al bericht over gehad. SNS heeft al een schikking getroffen. Bovengenoemd artikel is al oud, heb hier eigenlijk nooit de uitkomst van gehoord....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:43 schreef Terrorizer het volgende:
Ooh shiet!.. ik heb ook zo'n 15 jaar 45 euro per maand ding lopen bij SNS![]()
Nou ik ga dit volgen.. tnx voor het bericht.
Ja je heb gelijk. Ik liet het toen gewoon doorlopen... maar na dit bericht begin ik toch weer te knijpen..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:57 schreef lost95 het volgende:
[..]
Als je een woekerpolis hebt, heb je hier al bericht over gehad. SNS heeft al een schikking getroffen. Bovengenoemd artikel is al oud, heb hier eigenlijk nooit de uitkomst van gehoord....
Nou ja, oud nieuws misschien maar de meeste DSB klantten hebben hun koopsompolissen ook in die periode gekocht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:57 schreef lost95 het volgende:
[..]
Als je een woekerpolis hebt, heb je hier al bericht over gehad. SNS heeft al een schikking getroffen. Bovengenoemd artikel is al oud, heb hier eigenlijk nooit de uitkomst van gehoord....
Omdat Dirk klein genoeg was. En omdat de andere banken Dirk als "buitenstaander" er niet bij willen hebben. Uiteindelijk hebben de grote banken de stekker uit DSB getrokken, wat natuurlijk een beetje verdacht is, aangezien ze elkaars concurrent zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar iemand moet me echt vertellen waarom het zoveel erger was toen Dirk het deed, in vergelijking tot alle anderen die het ook deden. Waarom moest Dirk hangen en mag de rest blijven bestaan?
Dan moet je zo'n 14% rendement per jaar maken (15 jaar lang!) en dat is dan nog als die 45 euro volledig belegd wordt.:')quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:06 schreef LXIV het volgende:
Nadat hij vanaf 1993 maandelijks 45 euro inlegde, om na vijftien jaar 27.000 euro te krijgen zoals hem werd voorgespiegeld, blijft daar nu vrijwel niets over.
met een geprognotiseerd rendement van 12,7%quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan moet je zo'n 14% rendement per jaar maken (15 jaar lang!) en dat is dan nog als die 45 euro volledig belegd wordt.:')
Kortom, onmogelijk om met 45 euro per maand in 15 jaar 27.000 euro op te bouwen.
Ben benieuwd hoe ze hem dat voorgespiegeld hebben.
Maar die consument mag toch wel verwachten dat een gedeelte van zijn geld wel steeds in aandelen wordt omgezet ipv dat alles aan provisie/bewaarloon/ andere kosten op gaat.quote:Op maandag 2 november 2009 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
met een geprognotiseerd rendement van 12,7%
Beleggingen zijn uiteraard aan koersschommelingen onderhevig en er is geen garantie
Ik heb die plaatjes ook wel eens laten zien aan een paar lui hier in de hal, dat werd 'weggehoond' als zijnde grote onzin. Weet zo niet meer precies waar dat op gebasseerd was. Had te maken met het feit dat de MF's rond de 70iger jaren toch echt anders aan het werk waren dan in de jaren 90 en nu toch ook weer andere tactieken er op na houden. En dat de bewijslast dat ze het niet goed doen erg karig en niet goed onderbouwd was. Iedereen kan grafiekjes maken en daar een conclusie aan vast zetten.quote:Op maandag 2 november 2009 16:34 schreef SeLang het volgende:
Er is overweldigend bewijs dat beleggingsfondsen als groep de markt sowieso niet kunnen verslaan, dus ik vraag me altijd af wat dan de rechtvaardiging is van al die provisies.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sja wat verwacht je ook in die omgeving? Als ze zouden toegeven dat het klopt dan zeggen ze eigelijk dat hun eigen beroepsgroep overbodig isquote:Op maandag 2 november 2009 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb die plaatjes ook wel eens laten zien aan een paar lui hier in de hal, dat werd 'weggehoond' als zijnde grote onzin. Weet zo niet meer precies waar dat op gebasseerd was. Had te maken met het feit dat de MF's rond de 70iger jaren toch echt anders aan het werk waren dan in de jaren 90 en nu toch ook weer andere tactieken er op na houden. En dat de bewijslast dat ze het niet goed doen erg karig en niet goed onderbouwd was. Iedereen kan grafiekjes maken en daar een conclusie aan vast zetten.
Ik ben er maar verder niet op in gegaan.
Ik vind dit anders wel een goed argument mits er inderdaad op andere manieren wordt gehandeld (dat is natuurlijk partieel waar omdat de tijden veranderen) . Het is alleen jammer dat diegenen die nu beweren de markt te kunnen verslaan pas over 40+ jaar hun gelijk kunnen halen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Had te maken met het feit dat de MF's rond de 70iger jaren toch echt anders aan het werk waren dan in de jaren 90 en nu toch ook weer andere tactieken er op na houden.
Zonder verdere toelichting is het een argument van niks, want hun tegenpartij handelt op dezelfde manier anders.quote:Op maandag 2 november 2009 18:52 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik vind dit anders wel een goed argument mits er inderdaad op andere manieren wordt gehandeld (dat is natuurlijk partieel waar omdat de tijden veranderen) .
Met die bewering is niks mis, alleen waar is het bewijs?quote:Op maandag 2 november 2009 18:52 schreef Mendeljev het volgende:
Is er eigenlijk iets mis met het idee om als MF te beweren dat je op korte termijn de markt kunt verslaan?![]()
Ik zeg: "een goed begin", hopelijk zitten er dadelijk een hoop van die vuile oplichters zelf ook in de problemenquote:Aegon stuurt 170 man weg
Van een onzer verslaggeefsters
AMSTERDAM, woensdag
Verzekeraar Aegon wil 170 banen schrappen. Een deel van het personeel wacht gedwongen ontslag. Het gaat om een reorganisatie binnen de verkooporganisatie. Het aantal banen wordt binnen de afdeling bijna gehalveerd. De centrale ondernemingsraad moet binnen zes weken een advies uitbrengen. Hierdoor zullen zij rond Kerstmis te horen krijgen wie weg moet. binnen de afdeling bijna gehalveerd. De centrale ondernemingsraad moet binnen zes weken een advies uitbrengen. Hierdoor zullen zij rond Kerstmis te horen krijgen wie weg moet.
Volgens de bonden is de maatregel op het eerste gezicht ’erg rigoureus’. „We kennen de concrete plannen nog niet. Maar bijna de helft van het betrokken personeel van de verkooporganisatie komt hiermee op straat te staan. Het is de vraag of dat daadwerkelijk noodzakelijk is”, aldus bestuurder Joop Hofland van vakbond De Unie.
bron: telegraaf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |