abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:05:52 #201
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74190786
Het verlossende antwoord is...

KvK 1 t/m 4
Een kind onder de evenaar
Is meestal maar een bedelaar

KvK 5 t/m 13
Wordt later vaak een bedelaar
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:07:36 #202
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74190849
Komt er hier niet in, vergeet 't maar
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:09:03 #203
3542 Gia
User under construction
pi_74190897
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:05 schreef Sjaakz het volgende:
Het verlossende antwoord is...

KvK 1 t/m 4
Is meestal maar een bedelaar

KvK 5 t/m 13
Wordt later vaak een bedelaar
Okay, ga ik voor de originele tekst.

Altijd dat politiek correcte aanpassen. Snap sowieso niet waar dat in dit geval voor nodig is. Lijkt me beide even stigmatiserend, als het al als stigmatiserend gezien moet worden. Of je nou een bedelaar bent, of wordt, maakt niet uit, toch. Het resultaat is hetzelfde.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:10:19 #204
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74190941
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, ga ik voor de originele tekst.

Altijd dat politiek correcte aanpassen. Snap sowieso niet waar dat in dit geval voor nodig is. Lijkt me beide even stigmatiserend, als het al als stigmatiserend gezien moet worden. Of je nou een bedelaar bent, of wordt, maakt niet uit, toch. Het resultaat is hetzelfde.
Misschien was dat dan ook niet de reden voor de wijziging, maar vonden ze het gewoon lekker klinken ofzo.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:10:21 #205
3542 Gia
User under construction
pi_74190943
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:07 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Komt er hier niet in, vergeet 't maar
Och, hier wel, hoor. Ken genoeg mensen met kindjes van onder de evenaar. Mogen gewoon binnen komen. NP.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:12:35 #206
3542 Gia
User under construction
pi_74191042
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:10 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Misschien was dat dan ook niet de reden voor de wijziging, maar vonden ze het gewoon lekker klinken ofzo.
Ik gok dat de reden is dat je een kind niet kunt kwalijk nemen wat hij is, maar wel wat hij wordt. Een kind bedelt meestal ook nog niet, dat doen ze pas als ze wat ouder zijn. Dus, klopt het wel dat het beter is om te zeggen dat ze meestal bedelaar worden.

Hoewel er ook wel veel weesjes zijn die als kind al bedelen.

Dus, imo was die wijziging niet per se nodig geweest.
pi_74191385
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Straks wordt het nog een 'kwestie'.

V.
Met de PVV aan de macht zal er dan wel een parlemantaire enquete over komen waarbij de VARA vanwege kinderen voor kinderen uit het omroep bestel geknikkerd wordt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:22:42 #208
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74191464
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:56 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Past mooi in het rijtje inderdaad...

• Sesamstraat
  • Fabeltjeskrant
  • Kinderen voor kinderen
  • ...
  • Een stukje voorgeschiedenis...
    quote:
    Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over opofferen van de vaste tijd van Sesamstraat aan een multiculti-programma. (Ingezonden 23 januari 2009)

• Heeft u kennisgenomen van het bericht “Sesamstraat wordt kapot gemaakt” 1)
  • Deelt u de mening dat veel Nederlandse ouders zich ergeren aan het constante geschuif met de uitzendtijden van Sesamstraat?
  • Deelt u de mening dat die ergernis nog verder zal toenemen nu Sesamstraat naar een andere tijd moet om plaats te maken voor een programma dat het failliete concept van de multiculturele samenleving moet opdringen aan het Nederlandse volk?
  • Deelt u de mening dat de weerzin tegen de multiculturele samenleving nog verder zal toenemen?
  • Wat kunt u doen om aan het constante gezeul met Tommie, Pino en Ieniemienie een einde te maken, zeker als u weet dat elke wijziging vijf tot tien procent van de kijkers kost?

1) www.ad.nl, 21 januari 2009

Antwoord van minister Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) (ontvangen 29 januari 2009)

• Ja.
  • Ik kan mij goed voorstellen dat ouders elke wijziging vervelend vinden, met name omdat dit programma een vaste plek kan hebben voorafgaand aan het dagelijkse bedtijd-ritueel.
  • Nee. Ik denk dat eventuele ergernis los staat van de reden van deze verschuiving.
  • Nee.
  • In ons bestel gaat de politiek noch over de inhoud noch over de plaatsing van programma’s. Het is de omroep die belangen afweegt. Voor politici geldt met betrekking tot de programmering het slotwoord van Meneer de Uil (Fabeltjeskrant, elke avond 19.00 uur stipt): «Snaveltjes toe!».
  •   donderdag 29 oktober 2009 @ 16:37:52 #209
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_74192232
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 14:14 schreef Matteüs het volgende:

[..]

So what?
    Jij bent toch degene die zich druk maakt omdat ik van mening ben dat 1 argument als deze voor mij geen argument is de hele PVV de grond in te boren. Zoals ik al zei, de andere partijen zijn ook niet vies van blunders en falen.
    [..]
    Punt is juist dat dit slechts één van zeer veel lachwekkende punten van de PVV is. Of vind jij de de punten van de PVV m.b.t Sesamstraat, Fabeltjeskrant, Koekeloere en nog een ander programma, hoofdoekjes-belasting etc. etc. etc. helemaal top? Het gaat niet om één puntje. Het gaat om een gigantisch lange waslijst van onzinnige punten van de PVV. En in dit topic gaat gewoon over het meest recente onzinnige punt.

Het is echt niet zo dat mensen in dit topic de PVV alleen afzeiken om het kinderen voor kinderen punt. Dat is slechts één van de vele kul punten van de PVV die het toch al overvolle zwembad nog eens extra doet overlopen. Het gaat dus niet enkel en alleen om dit punt -zoals jij zegt- dat men de PVV aan het bashen is. Daar gaat een geschiedenis aan vooraf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dlocks op 29-10-2009 16:47:58 ]
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:49:21 #210
    3542 Gia
    User under construction
    pi_74192748
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:37 schreef Dlocks het volgende:

Punt is juist dat dit slechts één van zeer veel lachwekkende punten van de PVV is.
    Eens, maar geef eens aan waarmee de SP en Groenlinks zich momenteel het grootste deel van de tijd mee bezig houden? Wilders? Nee, dat is niet lachwekkend!!

Als zij hier niet zoveel aandacht aan schonken en er een hot item van maakten, zou hij niet met zulke domme punten komen. Ze reageren ook echt op elke scheet van Wilders.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:57:20 #211
    18159 Dlocks
    pi_74193154
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Eens, maar geef eens aan waarmee de SP en Groenlinks zich momenteel het grootste deel van de tijd mee bezig houden? Wilders? Nee, dat is niet lachwekkend!!

Als zij hier niet zoveel aandacht aan schonken en er een hot item van maakten, zou hij niet met zulke domme punten komen. Ze reageren ook echt op elke scheet van Wilders.
    Tja, het is toch echt Wilders die is begonnen met onzin uitkramen. Hij heeft ondertussen door dat het niet uit maakt wat hij zegt. Het levert sowieso weer extra zetels op. Of waarschijnlijk heeft hij het juist wel door: hoe dommer ofwel lachwekkender het standpunt hoe meer stemmen van tokkies het oplevert.

SP en GL laten tenminste blijken dat het onzin is. Als Wilders volgens de peilingen maar een paar stemmen zou krijgen dan hoef je als SP, GL of welke partij dan ook daar niet mee bezig te houden. Echter omdat de PVV in de peilingen aardig wat zetels krijgt lijkt het mij niet meer dan logisch dat er partijen zijn die even duidelijk maken hoe kansloos en lachwekkend veel van de PVV standpunten wel niet zijn. Vervolgens is het aan de kiezer om wel/niet iets met de gegeven informatie te doen.

Ik vind overigens dat de PVV juist heel erg met rust wordt gelaten door andere partijen?
    pi_74193200
    Geert moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om overal z'n haatzaaiende anti-moslim filmpje te vertonen, anders wordt ie heul boos! Je moet kunnen zeggen wat je denkt, verdulleme!

Maar programma's waarin positief, of zelfs neutraal, bericht cq voorgelicht wordt over de islam moeten verboden worden, want da's indoctrinatie en daarover wordt Geert ook heul boos! Je moet kunnen zeggen wat.... ehm wacht.

Als Geert het voor het zeggen krijgt zijn we nog één stap verwijdert van censuur, gedachtenpolitie en entartete kunst.
    pi_74193260
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is vooral de pers die er iedere keer weer over bericht.
    pi_74193508
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 14:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:

maar who gives a shit? laten we op de one issue partij stemmen en er voor zorgen dat de democratie een stapje achteruit marcheert.
    En dat kwakt iemand neer met een hamer en een sikkel in zijn avatar.
    quote:
    elk dom punt wat daar nog bij komt (zoals kopvoddentax, dit ook weer) maakt mijn haat alleen maar groter.
    Je bent zelfs verblindt door haat. Hoe ziek moet je wel niet zijn?
    quote:
    veel klasgenoten van mij stemmen PVV (MBO ) terwijl ze wel bijna elke pauze een jointje gaan roken, maar:
    Kon niet missen, een schoolknaap onder moeders rokken zonder enkele levenservaring.
    quote:
    - Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
    Op de rest ga ik geeneens meer in. Tip, Lees eens wat boeken over Noord-Korea, China, Rusland, het voormalig oostblok en niet te vergeten Cuba.
    pi_74193519
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:10 schreef Sjaakz het volgende:
    Dat het kwam omdat ze politiek correct wilden doen maakte ik ervan, inderdaad. Ik denk ook wel dat dat de reden was, maar wie weet zit er iets veel grappigers achter.
    pi_74193584
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
    En dat kwakt iemand neer met een hamer en een sikkel in zijn avatar.
    Wat is er gebeurd met de ideologiedoorbrekende (heren)liefde uit het liedje waar jou nick naar verwijst?
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_74193627
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:58 schreef k_man het volgende:
    Geert moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om overal z'n haatzaaiende anti-moslim filmpje te vertonen, anders wordt ie heul boos! Je moet kunnen zeggen wat je denkt, verdulleme!

Maar programma's waarin positief, of zelfs neutraal, bericht cq voorgelicht wordt over de islam moeten verboden worden, want da's indoctrinatie en daarover wordt Geert ook heul boos! Je moet kunnen zeggen wat.... ehm wacht.

Als Geert het voor het zeggen krijgt zijn we nog één stap verwijdert van censuur, gedachtenpolitie en entartete kunst.
    Vervang "Geert" eens door "moslims"
    pi_74193698
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met de ideologiedoorbrekende (heren)liefde uit het liedje waar jou nick naar verwijst?
    Mijn nick is gewoon mijn naam hoor. Het klinkt iig niet mofrikaans zoals jouw nick.
    pi_74193706
    De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
    Recht = recht en krom = krom.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:36:37 #220
    18159 Dlocks
    pi_74194512
    Moet Sesamstraat eigenlijk geen andere naam van de PVV krijgen? 'Sesam' is toch een Arabisch woord?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')