abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74158837
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:49 schreef k_man het volgende:

[..]

En voor een You Tube-linkje om dit deel te markeren als het enige echte.

(En om nog even na te genieten van het concert gisteren).
Je bent naar Massive Attack geweest?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74158889
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:45 schreef Quir het volgende:

[..]

Je bent naar Massive Attack geweest?
Jij bent vast het slimste jongetje van de klas.
pi_74159008
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij bent vast het slimste jongetje van de klas.
Gevat compliment, zonnetje.
pi_74159029
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

Orson Scott Card, neem ik aan?
De boeken omtrent Ender vond ik zeer vermakelijk. Of toch de eerste 3 in die serie.
En dat is onvervalste SF, toch?
Card ja. Ik doe het consequent fout - stond ook altijd bij de verkeerde kast in de bieb.

De (originele)Ender serie is inderdaad redelijk SF.
Fascinerend vond ik de opkomst van Internet, dat boek kennende, met de verhaallijn over verschillende discussieplatforms waar men anomien, maar wel bekend onder een schuilnaam, vanalles bespreekt. En waar de broer & zus van Ender -beide kind- zich een vooraanstaande positie in het politiek debat verwerven, mede dankzij hun onenigheid, die ze in het echte leven vaak doorspreken om het gewenste punt het best uit te kunnen lichten.

Mijn schuilnaam op het meest serieuze discussieforum waaraan ik een tijd heb bijgedragen was vernoemd naar dat van de onsympathieke persoon (ik had geen zin te worden aangezien voor een stotteraar ).

Overigens zal de schrijver van Star Troopers Ender's Game goed gelezen hebben.

Ander OSC-werk is fantasy; met halfmagische verhaallijnen. En de Bean-serie is raar, een soort proloog op Ender's Game. Zoals Asimov ook achteraf een proloog toevoegde aan de Foundation toevoegde, en George Lucas aan Star Wars. Lijkt een SF-verschijnsel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74159321
Lynch maakte ook een prequel aan (aan?) Twin Peaks. Maar da's geen SF. Ik weet niks van SF. Die Asimov die hier voorbijkomt meende mijn compagnon te herkennen in Moon, die nu draait. Je zou het gedrag van de robot daar kunnen verklaren met Asimov's drie wetten, of zoiets. Ik hoor daar graag een van jullie over zodra ie Moon gezien heeft (doen).
pi_74159599
Moon zegt me niks, maar de drie wetten van de robotica wel en die zijn best interessant.
quote:
1. A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
2. A robot must obey any orders given to it by human beings, except where such orders would conflict with the First Law.
3. A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.
De proloogserie op de Foundation is grotendeels vrij slap, maar een van de betere onderdelen is de poging van de planeer Aurora (gok ik) om onder die robotwetten uit te komen door de definitie van 'human being' zo smal te stellen dat alleen zijzelf erbinnen passen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74161092
Starship Troopers is gebaseerd op een boek van Heinlein, toch?
pi_74161269
Weet iemand zo snel 'n film à la Amélie?
pi_74161349
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:43 schreef Gellius het volgende:
Starship Troopers is gebaseerd op een boek van Heinlein, toch?
Even gegoogeld, en ja dus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_Troopers
Losjes gebaseerd zo te zien, en volgens mij heeft de scenarist Ender's Game goed gelezen. Maar ik heb het boek van Heinlein niet gelezen.
pi_74161474
Iets heel anders: vandaag ontving ik een e-mail met de amicale aanhef:
quote:
Luidjes,
pi_74161500
Ik wel, als platte tekst op mijn allereerste laptop. Dat waren nog eens tijden, mensen.

.
quote:
It offers the largest colour display on any notebook, a generous 13.3 inches, with a resolution of 1024 x 768 and up to 65,536 colours. The 64-bit PCI graphics processor, a first on a Toshiba notebook, and 2 MB video RAM will make your video presentations fly smoother than ever before.

The productivity bonus of a 166 MHz Intel Pentium® processor with MMXTM technology will hardly be lost on you. This is a new development in Pentium processing, that will revolutionise the way your multimedia applications play. And frankly it's probably a lot cheaper and easier than having all those add-ons you have had to put up with in the past.

The 16 MB EDO RAM memory - expandable up to 144 MB - will make your professional tasks that much easier too. No more waiting around while the machine figures things out - the Tecra 740CDT thinks as fast as you do. And with a 2.1 billion byte hard disk drive you got more storage space than many high-end desktops.

[ Bericht 40% gewijzigd door Gellius op 28-10-2009 19:58:04 ]
pi_74161560
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:52 schreef Gellius het volgende:
Ik wel, als platte tekst op mijn allereerste laptop. Dat waren nog eens tijden, mensen.

[ afbeelding ].
Mooi! Zat er ook een vakje in voor het bewaren van versnaperingen?
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_74161785
Wat 'n brulijzer, hè?
pi_74161943
Dit vind ik nog wel het meest indrukwekkend:
quote:
No more waiting around while the machine figures things out - the Tecra 740CDT thinks as fast as you do.
.
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_74162144
Niemand?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:08:46 #66
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74162175
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:46 schreef Quir het volgende:
Weet iemand zo snel 'n film à la Amélie?
Un long dimanche de fiancailles. Nog veel beter dan Amelie ook.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_74163052
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:08 schreef Marble het volgende:

[..]

Un long dimanche de fiancailles. Nog veel beter dan Amelie ook.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, even kijken of ik 'm nog op tijd binnen kan slepen vanavond.
Danku.
pi_74163199
Maar ho eens even, un long dimanche de fiançailles lijkt in helemaal niets op Amélie, behalve dat Audrey Tautou in beide speelt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:37:04 #69
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74163404
Het kan soms zo eenvoudig zijn hè?
pi_74163635
Delicatessen dan?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:44:23 #71
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_74163692
4.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_74163695
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
Maar ho eens even, un long dimanche de fiançailles lijkt in helemaal niets op Amélie, behalve dat Audrey Tautou in beide speelt.
Goed genoeg.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:50:07 #73
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74163932
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
Zelfde actreutel, zelfde regisseur/scenarist, zelfde quirky filmstijl... ULDDF staat niet voor niets officieus bekend als Amelie 2: Nieuwe Avonturen in de Loopgraven.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:51:55 #74
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74164014
Voor Claudia_x:

pi_74164088
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:50 schreef Marble het volgende:

[..]

Amelie 2: Nieuwe Avonturen in de Loopgraven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')