Lange titel maar wist niet hoe ik hem bondig moest samenvatten

Het zit zo:
Ik ben syndicus van een appartementsgebouw met 4 appartementen. Ik moet dus de gemeenschappelijke delen beheren en klusjes laten uitvoeren, zorgen dat keuring lift op tijd gebeurt etc.
Het gaat hier om een nieuwbouw (2008) en de 2 appartementen bovenaan hebben een aansluitend terras dat gescheiden wordt door een glazen wand. Deze wand was voorzien door de bouwheer, dus was onderdeel van de verkoop van de appartementen (dus niet nadien geplaatst door de eigenaar(s)).
Beide appartementen bovenaan worden verhuurd en zijn dus bewoond door huurders.
Begin dit voorjaar (april ongeveer) merkte een van de huurders een relatief kleine (30cm ofzo) barst op die vanonder het metalen framework naar boven liep. Ik kon nergens een soort van inslag terugvinden dat zou aantonen dat een van de twee huurders er met iets tegenaan gestoten zou hebben. Een logische verklaring leek de werking van koude/warmte (was koude winter geweest en begon op dat moment terug mooi lenteweer te worden). De defintieve oplevering was op dat moment nog niet gebeurd, dus ik heb dit als syndicus gemeld bij de bouwheer als een op te lossen punt. Inmiddels is de barst helemaal doorgelopen tot bovenaan (zo'n 2m).
De bouwheer heeft nu de firma laten komen die de wand geplaatst heeft en zij beweren dat er geen oorzakelijk verband is tussen de barst en de plaatsing van de wand. Zij hebben dus een vrijblijvende offerte voor de herstelling gegeven voor een bedrag van 1112 euro excl BTW (21%) en de tip om eventueel via de glasbreukverzekering een deel van het geld te recupereren.
Nu mijn vraag: is dit iets dat door de gehele vereniging van mede eigenaars moet gedragen worden, of is het iets dat onderling tussen de eigenaars (of huurders) van de twee appartementen moet geregeld worden ?
Mij lijkt het iets tussen de twee eigenaars/huurders te zijn, aangezien het niet om gemeenschappelijke delen gaat. Ik kan ook de kosten niet inbrengen als in mijn appartement de kraan stuk gaat ofzo (toch?).
Maar aangezien het een onderdeel is dat deel uitmaakte van de verkoop, weet ik dus niet zeker of dit ook zo is.
Mensen die kennis hebben over dit soort zaken ?
Wie moet hier de verantwoordelijkheid/kosten dragen ?
Enkel de eigenaars/huurders van de 2 appartementen, of alle mede-eigenaars van het gebouw ?